abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192774642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:26 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Was een mening van een user. Of althans, dat werd beweerd. Het is meer onhandig van hem dan dat het niet mag.
Ja, uiteraard is het gezien zijn rol onhandig, maar als het echt zo is dat het gewoon wel juridisch mag... waar hebben ze het dan over?
pi_192774651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of je snapt het niet of je wil het gewoon niet snappen.

Hij zou in zijn functie dit soort dingen niet moeten roepen.Rutte en de Jonge gaan ook niet verschillende dingen roepen en elkaar afvallen. Als je een belangrijke functie bekleed moet je gewoon communiceren als een geheel en niet lopen trappen.

Vorige week deed die mafkees van een burgemeester van Nijmegen dat ook al. Die burgemeester weet toch niet meer of minder dan dat wij hier weten. Hoezo gaat hij opeens op de stoel van het RIVM, het OMT en de regering zitten?

Rutte en het RIVM zeggen beiden dat ze al een risico nemen door de scholen te openen voordat het onderzoek afgerond is en dan roept Kuipers even dat er nog meer versoepeling kan komen en dat men niet moet wachten totdat de effecten bekend zijn. Dat kan toch niet .....
Klinkt toch redelijk als een hetze richting Kuipers. Eerst quote je mij en leg je het verschil uit tussen de uitspraken van Kuipers en Gommers. Vervolgens stuur ik een nieuwsbericht naar Vallon waarin duidelijk in staat dat Gommers aangeeft bij 700 IC patiënten kunnen we denken aan versoepelen. Exact wat Kuipers zegt. Want hij geeft in deze tempo zijn we ruim voor 20 mei op dat aantal. Maar nee hoor Kuipers heeft het gedaan want Gommers is zo sympathiek.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:29:00 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192774660
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard is het gezien zijn rol onhandig, maar als het echt zo is dat het gewoon wel juridisch mag... waar hebben ze het dan over?
Men valt ook teveel over "mag niet" ..... Hij zou het gewoon nooit moeten willen.
pi_192774670
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die tien mannen besturen het land nog steeds. Alsof zij zich iets aantrekken van Kuipers. Ik zeg ook nergens dat er geen publiek debat moet komen. Die moet er zeker zijn, graag zelfs! Kritiek is altijd goed.
Maar die mag niet geuit worden? Verder trekken ze zich wel degelijk iets aan van maatschappelijke kritiek. Zie de basisscholensoap.
quote:
Echter moet een belangrijk figuur als Kuipers niet zomaar dingen roepen en de belangrijke organen ondermijnen. Als hij dat graag wil doen moet hij zijn functie gewoon neerleggen.
Ben ik het niet mee eens. Hij is voorzitter van de LNAZ, dat is gewoon een lobbyclub. Dan mag je best iets zeggen.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:29:56 #180
416575 crew  Evenstar
pi_192774675
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Klinkt toch redelijk als een hetze richting Kuipers. Eerst quote je mij en leg je het verschil uit tussen de uitspraken van Kuipers en Gommers. Vervolgens stuur ik een nieuwsbericht naar Vallon waarin duidelijk in staat dat Gommers aangeeft bij 700 IC patiënten kunnen we denken aan versoepelen. Exact wat Kuipers zegt. Want hij geeft in deze tempo zijn we ruim voor 20 mei op dat aantal. Maar nee hoor Kuipers heeft het gedaan want Gommers is zo sympathiek.
Ik val over het stukje waarin Kuipers zegt dat men niet hoeft te wachten op de effecten van de versoepeling (openen scholen, sport voor kinderen etc). Gommers zegt juist dat dit wel moet en daar zit het verschil!
  donderdag 23 april 2020 @ 22:30:25 #181
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192774688
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Over de gevolgen van zijn uitspraken voor de bereidheid van de bevolking om zich aan de -nog steeds geldende- maatregelen te houden.

Ik zie geen enkele juridische reden waarom Kuipers niet zou mogen vertellen wat hij vindt. Het is hier gelukkig geen Hongarije. Maar dat maakt nog steeds niet dat het slim is wmb.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192774696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik val over het stukje waarin Kuipers zegt dat men niet hoeft te wachten op de effecten van de versoepeling (openen scholen, sport voor kinderen etc). Gommers zegt juist dat dit wel moet en daar zit het verschil!
Maar dan hebben we een meningsverschil tussen twee gepromoveerde artsen. Beide werkzaam in de crisisbestrijding. En de een mag het wel zeggen en de ander niet? Dat is onlogisch.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 april 2020 @ 22:33:28 #183
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192774741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dan hebben we een meningsverschil tussen twee gepromoveerde artsen. Beide werkzaam in de crisisbestrijding. En de een mag het wel zeggen en de ander niet? Dat is onlogisch.
Iedereen roept min of meer hetzelfde over de te volgen koers, en eentje roept iets heel anders. Dan kijk je toch eerder naar de rol van die ene dan naar de groep die onderling consensus heeft?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192774752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Iedereen roept min of meer hetzelfde over de te volgen koers, en eentje roept iets heel anders. Dan kijk je toch eerder naar de rol van die ene dan naar de groep die onderling consensus heeft?
Prima, maar als je geen standpunten meer mag innemen kun je ook nooit medestanders verwerven natuurlijk.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:34:23 #185
416575 crew  Evenstar
pi_192774757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zucht.

Zowel Gommers als Kuipers zijn personen die een belangrijke rol spelen in dit hele gebeuren. Personen die men serieus neemt.

Gommers volgt beleid van de regering. Kuipers gaat daar tegenin. Iedereen mag van alles roepen gelukkig, maar het is gewoon niet slim als je één dag na nieuwe aankondigingen van de overheid dit soort dingen gaat roepen. Vooral niet als je indirect een onderdeel bent van het geheel/beleid.
pi_192774778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zucht.

Zowel Gommers als Kuipers zijn personen die een belangrijke rol spelen in dit hele gebeuren. Personen die men serieus neemt.

Gommers volgt beleid van de regering. Kuipers gaat daar tegenin. Iedereen mag van alles roepen gelukkig, maar het is gewoon niet slim als je één dag na nieuwe aankondigingen van de overheid dit soort dingen gaat roepen.
Maar tegelijkertijd mag kritiek op het beleid wel. Als je er maar niet tegen in gaat? Hoe moet ik dat voor me zien?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:38:58 #187
416575 crew  Evenstar
pi_192774840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd mag kritiek op het beleid wel. Als je er maar niet tegen in gaat? Hoe moet ik dat voor me zien?
Kuipers zou niet openlijk kritiek moeten uiten in zijn huidige functie. Niet omdat het niet mag, maar omdat het niet slim is.

Als hij geen coördinator was en geen onderdeel was van het team dat een grote rol speelt was het anders geweest.

Gommers is het ook vaak niet eens geweest met het RIVM, maar heeft dit nooit groot lopen uitspelen. Volgens mij was het bij Op1 dat ze hun best deden om Gommers het RIVM aan te laten vallen of iets te laten zeggen wat het RIVM/OMT ondermijnde en daar ging hij niet in mee.

Kuipers doet dit wel en dat is gewoon niet slim.

.... maar wij blijven nu herhalen :P
pi_192774873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kuipers zou niet openlijk kritiek moeten uiten in zijn huidige functie. Niet omdat het niet mag, maar omdat het niet slim is.

Als hij geen coördinator was en geen onderdeel was van het team dat een grote rol speelt was het anders geweest.

Gommers is het ook vaak niet eens geweest met het RIVM, maar heeft dit nooit groot lopen uitspelen. Volgens mij was het bij Op1 dat ze hun best deden om Gommers het RIVM aan te laten vallen of iets te laten zeggen wat het RIVM/OMT ondermijnde en daar ging hij niet in mee.

Kuipers doet dit wel en dat is gewoon niet slim.

.... maar wij blijven nu herhalen :P
Niet slim, prima daar kan iedereen voor zichzelf wat van vinden. Maar 'niet mogen' val ik over.

Ik weet niet waarom hij dat zegt, als daar geen plan achter zit vind in het ook niet slim. Maar ik kan me dat bijna niet voorstellen. Zo dom zou hij toch niet zijn.
zie email 27 oktober
pi_192774920
Veel mensen zijn in hun functie politiek onhandig ... een van de redenen waarom ze wel maatschappelijk relevant werk willen doen, maar nooit de politiek in zijn gegaan. Deze man bedrijft geen politiek, maar geeft zijn mening.

Ik zie het probleem niet zo. Trouwens, dit is alleen maar voer voor politico's .. de gemiddelde burger interesseert het echt geen reet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:43:25 #190
416575 crew  Evenstar
pi_192774929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet slim, prima daar kan iedereen voor zichzelf wat van vinden. Maar 'niet mogen' val ik over.

Ik weet niet waarom hij dat zegt, als daar geen plan achter zit vind in het ook niet slim. Maar ik kan me dat bijna niet voorstellen. Zo dom zou hij toch niet zijn.
Iedereen mag van alles roepen. Het is niet verboden.

Met "niet mogen" bedoel ik gewoon dat hij het uberhaupt niet zou moeten willen. Dit heb ik nu al een paar keer herhaald.

Als hij hele goede redenen heeft om dit wel te roepen zou het een beter idee zijn om zijn functie neer te leggen en dan iedere avond bij Op1 of JINEK aan te schuiven om dit te blijven herhalen, inclusief onderbouwing.

Hoe hij het nu doet is gewoon niet slim.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:44:22 #191
416575 crew  Evenstar
pi_192774952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Veel mensen zijn in hun functie politiek onhandig ... een van de redenen waarom ze wel maatschappelijk relevant werk willen doen, maar nooit de politiek in zijn gegaan. Deze man bedrijft geen politiek, maar geeft zijn mening.

Ik zie het probleem niet zo. Trouwens, dit is alleen maar voer voor politico's .. de gemiddelde burger interesseert het echt geen reet.
Maar burgers kunnen dit wel aangrijpen om het te downplayen en dat is iets wat alleen maar verkeerd kan uitpakken. Wij zijn zo goed bezig en dit soort opmerkingen helpen echt niet en zorgen eerder voor verlenging van maatregelen dan andersom.
pi_192774989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar burgers kunnen dit wel aangrijpen om het te downplayen en dat is iets wat alleen maar verkeerd kan uitpakken. Wij zijn zo goed bezig en dit soort opmerkingen helpen echt niet en zorgen eerder voor verlenging van maatregelen dan andersom.
Ja, ik ben het met je eens dat het niet handig is in dat licht. Ik denk tegelijk dat een andere mening op tv brengen van iemand die als gezaghebbend overkomt niet heel veel verandert aan de omgang van ons allemaal ... we houden nog steeds de afstand...

Als democratische maatschappij moet je ook andere meningen de ruimte geven bovendien. En ik denk niet dat dit echt wezenlijk levensgevaarlijk is, tenzij het propagandistische vormen gaat aannemen.
pi_192775016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja burgers kunnen ook gaan downplayen als Gerard Joling zijn bek open trekt. Het gros van de mensen kent Kuipers waarschijnlijk niet eens. Ik zag Wilders gisteren ook roepen dat de horeca open moet. Niemand die er aan twijfelt dat het niet gaat gebeuren. (Lijkt mij)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:48:10 #194
416575 crew  Evenstar
pi_192775019
Levensgevaarlijk is inderdaad overdreven, eens.

Laten wij het houden op niet zo slim/onhandig.
pi_192775050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het niet om. Hij mag wel wat zeggen als het maar kut is. Als het positief is dan moet die gewoon zijn bek houden. Komop zeg je gaat Rutte toch niet tegenspreken?
Het komt een beetje tegenstrijdig over. Blijven in cirkeltjes praten, dus laat ik het er maar bij houden dat ik blij ben dat er tegengas gegeven word door iemand die best wel wat zicht op de situatie heeft. Maakt mij niet uit dat het niet dezelfde mening is als het RIVM.
pi_192775057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:48 schreef Kyran het volgende:
Levensgevaarlijk is inderdaad overdreven, eens.

Laten wij het houden op niet zo slim/onhandig.
^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:50:06 #197
416575 crew  Evenstar
pi_192775058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:48 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja burgers kunnen ook gaan downplayen als Gerard Joling zijn bek open trekt. Het gros van de mensen kent Kuipers waarschijnlijk niet eens. Ik zag Wilders gisteren ook roepen dat de horeca open moet. Niemand die er aan twijfelt dat het niet gaat gebeuren. (Lijkt mij)
Wilders roept iedere week wat anders en het liefst tegenovergestelde van deskundigen.

En Gerard Joling is inderdaad hetzelfde als Ernst Kuipers die dagelijks een persconferentie geeft over IC capaciteit, landelijke coordinator is en ook voorzitter is van LNAZ.
pi_192775065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het komt een beetje tegenstrijdig over. Blijven in cirkeltjes praten, dus laat ik het er maar bij houden dat ik blij ben dat er tegengas gegeven word door iemand die best wel wat zicht op de situatie heeft. Maakt mij niet uit dat het niet dezelfde mening is als het RIVM.
Eens
zie email 27 oktober
pi_192775075
Als het beleid zo goed is heb je ook geen licht-afwijkende geluiden onder de betrokken experts.

Iemand die betrokken is, compassie heeft voor wat hij doet, en ook de problemen ziet aan de andere kant van het spectrum, zal zijn mening alleen verkondigen om nuance in de zaak te leggen.

Die nuance kan snel verdwijnen in een crisis-situatie, waarin alleen oog is voor wat op de voorgrond afspeelt.

Dat heeft verder niks met ondermijnen van posities, of de baas willen spelen te maken.
pi_192775145
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Als het beleid zo goed is heb je ook geen licht-afwijkende geluiden onder de betrokken experts.

Je hebt qua beleid zolang ik de politiek volg altijd licht-afwijkende geluiden onder experts voor welk beleidsonderdeel dan ook. Hoezo denk je dat dat niet zo is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')