Dat doe ik eigenlijk alleen met ijsbergsla, maar dat snoep fruit/groentequote:Op donderdag 23 april 2020 18:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het idee dat je je sla al voor gewassen en gesneden koopt heb ik eigenlijk altijd al absurd gevondenNiet dat dat me tegenhoudt, ik koop het ook gesneden en gewassen
Wat een meevaller is, je hebt de productiefaciliteiten dus al.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Na oorlog kan je letterlijk wat opbouwen, want alles is platgebombardeerd.
Nu is alles hetzelfde als voorheen.
Ik denk dat men dan voor een strategie had gekozen dat zwakkeren in abolute lockdown hadden gemoeten, en dat men de rest laat doordraaien. Overigens hoop wel dat je begrijpt dat IC ook gelimiteerd is qua ervaren mensen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie denken dat gebeurd zou zijn als Nederland een oneindige IC-capaciteit zou hebben, zouden we het virus dan gewoon rond hebben laten waaien en wellicht hooguit wat verpleeghuizen op slot gegooid?
Met een super laag consumentenvertrouwen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat een meevaller is, je hebt de productiefaciliteiten dus al.
Ik verwacht dat het minder streng zou zijn geweest. Maar ik sluit niet uit dat er op een gegeven moment toch gevraagd zou worden vanuit de bevolking om strenge maatregelen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie denken dat gebeurd zou zijn als Nederland een oneindige IC-capaciteit zou hebben, zouden we het virus dan gewoon rond hebben laten waaien en wellicht hooguit wat verpleeghuizen op slot gegooid?
Als m'n lul nou 2 meter lang was en m'n eikel een infrarood scanner had kon ik de ziektegevallen er zo tussenuit 'pikken'quote:Op donderdag 23 april 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Heb je enig idee wat het percentage is op de IC's mbt dat soort gevallen?quote:Op donderdag 23 april 2020 18:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bezig om nog een cohort te sluiten.
Alleen nog echt een probleem op de IC met mensen die >20 dagen liggen. En redelijk uitzichtloos zijn.
Ook veel die veel geld overhouden omdat er niks meer is om aan uit te geven. Ik denk dat ik minmaal ¤1k extra per maand overhoud ondanks het feit dat ik het dubbele aan inkomen verlies.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een enorme ramp en het wordt een heel gevecht om alles weer op de rit te krijgen als dit virus weg is. Zoveel mensen die nu zonder geld komen te zitten.
De helft van wat er bij ons aan Covid ligt.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het percentage is op de IC's mbt dat soort gevallen?
Als de vraag er niet is produceer je ze gewoon niet hè. Maar de infrastructuur blijft gewoon liggen dus je kan bij het geringste herstel ontzettend snel opschalen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met een super laag consumentenvertrouwen.Lekker tulpen produceren en wegtyfen.
Lastig, al niet in laatste plaats voor familie, stoppen jullie dan soms ook wel eens met behandelen, of word het dan gezien als een niet legale vorm van euthanisie?quote:Op donderdag 23 april 2020 18:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De helft van wat er bij ons aan Covid ligt.
ga weg, met je onzinquote:Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je (nofi) bent hier "duidelijk" geen wetenschapper.
Voor een wetenschapper is een onderbouwde en bewezen vaststelling 'waar' totdat die ontkracht wordt. Wetenschap is dan ook geen waarheid in de zin van het woord maar een "theorie" totdat er een betere verklaring komt.
Toegegeven dat de alles wat het RIVM wordt aangeleund vooral de "gebrekkige" communicatie is. De inhoud klopt 100% .... dat dit later niet zo blijkt ... is dan nieuwe kennis die voorheen er niet was.
Kortom, waar je voor pleit is dat het RIVM & Co's de mond wordt gesnoerd en dat zou ik zelf jammer vinden want die transparantie vind ik helemaal geweldig. Geen doekjes en geen verhaaltjes, gewoon zeggen wat de best mogelijk kennis is. En ja, statistiek is nooit een individuele garantie voor het individu of de groepjes en zelfs volkeren.
Dat het publiek niet mee weet/wil omgaan met "vaagheden" aan "kennis" is niet iets dat je de wetenschapper kunt verwijten.
Ik vraag me af het zo positief is. Na de oorlog kan je de economie aanjagen door alles weer letterlijk op te bouwen, nu is het gewoon op een knop drukken.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de vraag er niet is produceer je ze gewoon niet hè. Maar de infrastructuur blijft gewoon liggen dus je kan bij het geringste herstel ontzettend snel opschalen.
Het is altijd verstandig dat wanneer je (ook als bedrijf) je "comfortabel" gaat voelen, te denken aan wanneer dat niet eens het geval meer is. Niet om neurotisch te doen maar om vast te stellen waar je wel of niets voor gaat bereiden.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh ja ik ook, ik maak me 0% zorgen om mijn werk/inkomen, ik ben goed gekwalificeerd, en je kunt moeilijk om de diensten heen die ik verzorg. Sterker nog, wij profiteren hier van
Ik doelde er meer op dat we wellicht naar een situatie gaan van begin jaren 80, toen was er veelal zelfs geen werk , zelfs als je best wat kon, en je handen uit de mouwen willen steken.
Persoonlijk heb ik dat alleen even begin 90 jaren meegemaakt, maar dat duurde maar een jaar ofzo.
Het zal vooral afhangen van wie je de rekening van de crisis laat betalen. Bij de vorige crisis zijn de rijkste mensen het meest ontzien en die zijn er zelfs veel beter uitgekomen. Jan met de pet kreeg de bezuinigingen en de flexibele arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik vraag me af het zo positief is. Na de oorlog kan je de economie aanjagen door alles weer letterlijk op te bouwen, nu is het gewoon op een knop drukken.
Als de onzekerheden hoog blijven, consumentenvertrouwen laag (1-2 jaar), zal er nauwelijks afzetmarkt zijn en valt alles als een kaartenhuis in elkaar.
je beschrijft elke economische crisis die daarna wordt opgevolgd door hoogconjunctuur....quote:Op donderdag 23 april 2020 18:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik vraag me af het zo positief is. Na de oorlog kan je de economie aanjagen door alles weer letterlijk op te bouwen, nu is het gewoon op een knop drukken.
Als de onzekerheden hoog blijven, consumentenvertrouwen laag (1-2 jaar), zal er nauwelijks afzetmarkt zijn en valt alles als een kaartenhuis in elkaar.
Ik hoop dat het meevalt, maar dan moet de politieke toon wel veranderen in een positief geluid.
Niemand boeit het wat die zegt..quote:Op donderdag 23 april 2020 18:03 schreef hooibaal het volgende:
Nu op het zes uur Journaal roept de woordvoerder van de Brabantse Ziekenhuizen in elk geval nog maar eens op om zeker niet te snel te gaan versoepelen, omdat hij zich ernstige zorgen maakt.
Rutte heeft geschiedenis gestudeerd, dus die zal het wel weten hoe het deze keer weer zal lopen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zal vooral afhangen van wie je de rekening van de crisis laat betalen. Bij de vorige crisis zijn de rijkste mensen het meest ontzien en die zijn er zelfs veel beter uitgekomen. Jan met de pet kreeg de bezuinigingen en de flexibele arbeidsmarkt.
Nog niet. Gaat denk ik wel komen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lastig, al niet in laatste plaats voor familie, stoppen jullie dan soms ook wel eens met behandelen, of word het dan gezien als een niet legale vorm van euthanisie?
Bizar.... wanneer ik dat getalsmatig qua besmettingstijd en ratio's vergelijk met Nederland 3% .. die getallen heb ik nog niet onderbouwd gezien in een rapport. Ook dat antistoffen niet veel zegt over immuniteit etc.etc.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:03 schreef Za het volgende:
13,9% New Yorkers heeft antistoffen, voorlopige resultaten steekproef per Andrew Cuomo.
dat gaat nu weer gebeurenquote:Op donderdag 23 april 2020 18:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zal vooral afhangen van wie je de rekening van de crisis laat betalen. Bij de vorige crisis zijn de rijkste mensen het meest ontzien en die zijn er zelfs veel beter uitgekomen. Jan met de pet kreeg de bezuinigingen en de flexibele arbeidsmarkt.
In de jaren na 2008 was het niet veel anders hoor. Voorbeelden te over van universitair geschoolden die niks konden vinden, voor minimumloon flexbaantjes deden (en dan er nog blij mee waren ook omdat niet iedereen ze kon krijgen) en gratis (!) opdrachten voor bedrijven deden om op hun CV te kunnen zetten en hun kennis relevant te houden.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh ja ik ook, ik maak me 0% zorgen om mijn werk/inkomen, ik ben goed gekwalificeerd, en je kunt moeilijk om de diensten heen die ik verzorg. Sterker nog, wij profiteren hier van
Ik doelde er meer op dat we wellicht naar een situatie gaan van begin jaren 80, toen was er veelal zelfs geen werk , zelfs als je best wat kon, en je handen uit de mouwen willen steken.
Persoonlijk heb ik dat alleen even begin 90 jaren meegemaakt, maar dat duurde maar een jaar ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |