ah zo... dat wij de chinezen zouden geloven bedoel je?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat als wij in Nederland de ultieme kennis hadden gehad, en een Chinese lockdown hadden gehad, dat half Nederland ze vinger had opgestoken.
Het is een enorme ramp en het wordt een heel gevecht om alles weer op de rit te krijgen als dit virus weg is. Zoveel mensen die nu zonder geld komen te zitten.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug hier een lijstje gepost van sectoren die zo goed als stil liggen, dat is echt gigantisch, en dat waren alleen maar zaken die direct in me opkwamen, zowel de retail als de vrijetijdssector liggen helemaal stil. Bloemensector op zijn gat, havens, olie, etc, etc.
Klopt en vooral ook voor veel jongeren (losse contracten, veelal werkend in horeca of toerisme en/of als ZZP'er) levert het gigantische problemen op.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug hier een lijstje gepost van sectoren die zo goed als stil liggen, dat is echt gigantisch, en dat waren alleen maar zaken die direct in me opkwamen, zowel de retail als de vrijetijdssector liggen helemaal stil. Bloemensector op zijn gat, havens, olie, etc, etc.
Nee dat wij ons niet laten opsluiten, als je in China niet luistert dan pakken ze je punten af, en dan ben je de rest van je leven een maatschappelijke paria.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah zo... dat wij de chinezen zouden geloven bedoel je?
Naja het probleem is ook dat onze samenleving enorm omhoog is gegaan qua levensstijl, heeft veelal te maken dat we meer zijn gaan werken (tweeverdieners), zaken zoals vakantie en communicatie heel goedkoop zijn geworden. Veel mensen zullen moeten ervaren dat een vakantie en luxe auto er niet meer inzitten.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een enorme ramp en het wordt een heel gevecht om alles weer op de rit te krijgen als dit virus weg is. Zoveel mensen die nu zonder geld komen te zitten.
over een jaar gaan we weer gewoon op vakantie hoor....quote:Op donderdag 23 april 2020 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja het probleem is ook dat onze samenleving enorm omhoog is gegaan qua levensstijl, heeft veelal te maken dat we meer zijn gaan werken (tweeverdieners), zaken zoals vakantie en communicatie heel goedkoop zijn geworden. Veel mensen zullen moeten ervaren dat een vakantie en luxe auto er niet meer inzitten.
Met een hoger plateau bedoel ik dat wij accepteren dat een x waarde r0 is, waaruit y aan patiënten voortvloeit die naar de ic moeten.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe lager hoe meer vrijheden. Bij minder besmettingen kan je per geval
- meer contact tracing doen
- meer testen uitvoeren
- meer mogelijk blootgestelde personen in quarantaine plaatsen
en kan de rest van de bevolking van meer vrijheden genieten.
Ja, dat wordt een rude awakening voor velen.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja het probleem is ook dat onze samenleving enorm omhoog is gegaan qua levensstijl, heeft veelal te maken dat we meer zijn gaan werken (tweeverdieners), zaken zoals vakantie en communicatie heel goedkoop zijn geworden. Veel mensen zullen moeten ervaren dat een vakantie en luxe auto er niet meer inzitten.
gelukkig schrijf ik ook niet dat de gehele economie gewoon nog draait....quote:Op donderdag 23 april 2020 17:55 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dat bedrijf is zeker de hele economie
Okay
Mits daar dan nog geld voor is. Als je geen werk hebt is vakantie geen prioriteit.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
over een jaar gaan we weer gewoon op vakantie hoor....
klopt inderdaad.. zo is het bij elke crisis die dan 1 of 2 jaar later weer over is.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mits daar dan nog geld voor is. Als je geen werk hebt is vakantie geen prioriteit.
Oh ja ik ook, ik maak me 0% zorgen om mijn werk/inkomen, ik ben goed gekwalificeerd, en je kunt moeilijk om de diensten heen die ik verzorg. Sterker nog, wij profiteren hier vanquote:Op donderdag 23 april 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
over een jaar gaan we weer gewoon op vakantie hoor....
dat doen al genoeg bijstandtrekkers die chronisch ziek zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:02 schreef Dimachaerus het volgende:
Lekker teren op de belastingcenten van Sjors
Goede nuance. Kan inderdaad meespelen en belangrijk zijnquote:Op donderdag 23 april 2020 17:22 schreef YT123 het volgende:
[..]
De vetverdeling is hierbij ook belangrijk. Vrouwen hebben voornamelijk vet op de heupen en benen. Mannen hebben vooral veel buikvet en dat is veel schadelijker voor het lichaam omdat het om de organen heen zit.
Doden zijn natuurlijk wel heel veel. Dat vanwege de economische inperking, de gevolgen wel een eens flink groter kunnen worden is goed denkbaar. Economie hier is niet alleen geld maar ook wat dat geld mogelijk maakt en vertegenwoordigd (ook voor anderen).quote:Op donderdag 23 april 2020 17:46 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Honderden doden per dag is niks
De gevolgen zullen vele malen groter zijn als de economie gesloten blijft
toch zie je dat niet terug na een grote crisis of zelfs een oorlog.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh ja ik ook, ik maak me 0% zorgen om mijn werk/inkomen, ik ben goed gekwalificeerd, en je kunt moeilijk om de diensten heen die ik verzorg. Sterker nog, wij profiteren hier van
Ik doelde er meer op dat we wellicht naar een situatie gaan van begin jaren 80, toen was er veelal zelfs geen werk , zelfs als je best wat kon, en je handen uit de mouwen willen steken.
Persoonlijk heb ik dat alleen even begin 90 jaren meegemaakt, maar dat duurde maar een jaar ofzo.
Dat denk ik wel, als ik zie hoe sommige jongeren boodschappen doen...quote:Op donderdag 23 april 2020 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat wordt een rude awakening voor velen.
Ook in de supermarkt wordt gehandhaafd als klanten stelselmatig de 1,5 meter doorbreken.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Die kans is niet groter dan dat ik toevallig iemand besmet in de supermarkt met het virus.
Chronisch corona, was laatst een topic over.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doen al genoeg bijstandtrekkers die chronisch ziek zijn.
Het idee dat je je sla al voor gewassen en gesneden koopt heb ik eigenlijk altijd al absurd gevondenquote:Op donderdag 23 april 2020 18:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als ik zie hoe sommige jongeren boodschappen doen...
Dan zie ik van die studenten: snoepworteltjes bij de AH kopen, wtf iets van 2.50 omdat er een paar gewassen worteltjes in een plastic beker zitten.
Dit is wel een ander soort crisis, ten eerste was de economie al behoorlijk instabiel door de centrale banken die het peil kunstmatig hoog houden. Na oorlogen vind er meestal een harde reset plaats en kan iedereen met een schone lei beginnen, terwijl er ook nog serieuze vraag is.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
toch zie je dat niet terug na een grote crisis of zelfs een oorlog.
De economie springt dan met giga stappen omhoog... en nu is er zelfs niet eens een economische reden voor deze crisis....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |