Ook als je je aan de snelheid houdt kun je een dodelijk ongeluk krijgen. Dat is nog geen reden om niet meer op snelheid te controleren.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet het, daarom is het zo'n bullshit mensen in een kantoor te gaan controleren of ze wel 1.5m van elkaar af staan.
Appels en peren.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook als je je aan de snelheid houdt kun je een dodelijk ongeluk krijgen. Dat is nog geen reden om niet meer op snelheid te controleren.
De vetverdeling is hierbij ook belangrijk. Vrouwen hebben voornamelijk vet op de heupen en benen. Mannen hebben vooral veel buikvet en dat is veel schadelijker voor het lichaam omdat het om de organen heen zit.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Vrouwen hebben over het algemeen ook een hoger vetpercentage ten opzichte van mannen. Mannen worden juist harder getroffen, dus ik denk dat je theorie niet klopt
Nee, het gaat om het minimaliseren van risico's. Maximumsnelheden worden ingesteld om het risico te minimaliseren tegen zo min mogelijke inperkingen.quote:
Als je in een auto als bestuurder plaats neemt, bestuur je al een direct potentieel moordwapen.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het minimaliseren van risico's. Maximumsnelheden worden ingesteld om het risico te minimaliseren tegen zo min mogelijke inperkingen.
Net zoals bij autorijden is het doel van de maximumsnlehid niet om koste wat kost alle verkeersdoden te voorkomen (want ook wanneer je je aan de gekozen snelheid houdt kunnen er doden vallen). En zo is de 1,5 meter (of 2 meter in Zwitserland, of de 1 meter die de WHO adviseert) niet bedoeld om alle besmettingen te voorkomen, maar om deze zo laag mogelijk te houden met zo min mogelijk inperkingen.
er worden zelfs dagelijks besluiten genomen die niet doden voorkomen, maar waarbij er wordt afgewogen of de kosten opwegen tegen het aantal doden/gewonden.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het minimaliseren van risico's. Maximumsnelheden worden ingesteld om het risico te minimaliseren tegen zo min mogelijke inperkingen.
Net zoals bij autorijden is het doel van de maximumsnlehid niet om koste wat kost alle verkeersdoden te voorkomen (want ook wanneer je je aan de gekozen snelheid houdt kunnen er doden vallen). En zo is de 1,5 meter (of 2 meter in Zwitserland, of de 1 meter die de WHO adviseert) niet bedoeld om alle besmettingen te voorkomen, maar om deze zo laag mogelijk te houden met zo min mogelijk inperkingen.
Honderden doden per dag is niksquote:Op donderdag 23 april 2020 07:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wil je iedere dag honderden doden blijven tellen? Allerlei mensen dood laten gaan aan niet-corona omdat er geen plek was in het ziekenhuis? Succes.
dat laatste is dus ook gelukkig niet zo.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:46 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Honderden doden per dag is niks
De gevolgen zullen vele malen groter zijn als de economie gesloten blijft
Omdat de Chineze baas maar op een knop hoeft te drukken en iedereen word zijn hok ingeslagen, daarnaast denk ik dat het veel meevalt met de kennis, juist dit soort landen kunnen serieus profiteren aan hoogwaardige kennis.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
China heeft met veel minder kennis (een geheel nieuw virus) een stuk sneller gehandeld dan veel landen met een karrevracht aan kennis.
Dat weten we nu nog niet. Denk dat de economie enorme klappen krijgt.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat laatste is dus ook gelukkig niet zo.
er zijn maar weinig mensen in mijn omgeving die niet elke dag werken, zowel thuis als op het bedrijf.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat weten we nu nog niet. Denk dat de economie enorme klappen krijgt.
je hebt sars niet meegemaakt?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat de Chineze baas maar op een knop hoeft te drukken en iedereen word zijn hok ingeslagen, daarnaast denk ik dat het veel meevalt met de kennis, juist dit soort landen kunnen serieus profiteren aan hoogwaardige kennis.
Ik raak mijn baan kwijt eind van de maandquote:Op donderdag 23 april 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat laatste is dus ook gelukkig niet zo.
Ik heb een tijdje terug hier een lijstje gepost van sectoren die zo goed als stil liggen, dat is echt gigantisch, en dat waren alleen maar zaken die direct in me opkwamen, zowel de retail als de vrijetijdssector liggen helemaal stil. Bloemensector op zijn gat, havens, olie, etc, etc.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er zijn maar weinig mensen in mijn omgeving die niet elke dag werken, zowel thuis als op het bedrijf.
o het gaat om je prive situatie? Ik dacht dat je de economie bedoelde die zogenaamd op slot zit....quote:Op donderdag 23 april 2020 17:51 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik raak mijn baan kwijt eind van de maand
Nu heb ik wel een buffer en zou ik redelijk snel ergens anders aan de bak moeten kunnen
Maar wat als het geld op is en ik geen nieuwe baan heb kunnen vinden?
Betalen jullie mijn salaris dan of wat?
Het lijstje met sectoren die gewoon doordraaien, hetzij iets minder, is denk ik groter....quote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug hier een lijstje gepost van sectoren die zo goed als stil liggen, dat is echt gigantisch, en dat waren alleen maar zaken die direct in me opkwamen, zowel de retail als de vrijetijdssector liggen helemaal stil. Bloemensector op zijn gat, havens, olie, etc, etc.
Ik raak mijn baan kwijt door coronaquote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
o het gaat om je prive situatie? Ik dacht dat je de economie bedoelde die op slot zit....
Dat was 16 jaar terug, je denkt dat China stil heeft gezeten?quote:
nee en daarom hebben ze genoeg kennis, in tegenstelling tot wat jij schreef.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat was 16 jaar terug, je denkt dat China stil heeft gezeten?
Er draaien zeker nog wel sectoren door, maar vrijwel elke sector zal straks met ketenuitval te maken gaan krijgen, zeker als we op elkaar gaan lopen wachten.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het lijstje met sectoren die gewoon doordraaien, hetzij iets minder, is denk ik groter....
Ik zie regelmatig op linkedin berichten voorbij komen van mensen waarbij het tijdelijk of proef contract niet wordt verlengt vanwege corona, of diegene niet eens meer hoeft op te dagen voor z'n nieuwe baan, want ze kunnen het contract toch niet aanbieden, vanwege de onzekerheden/coronaquote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
o het gaat om je prive situatie? Ik dacht dat je de economie bedoelde die zogenaamd op slot zit....
Zou zomaar kunnen, het bedrijf waar ik werk heeft record opdrachten en omzetten in maart/april. Het zijn allemaal langlopende projecten van half jaar of meer.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er draaien zeker nog wel sectoren door, maar vrijwel elke sector zal straks met ketenuitval te maken gaan krijgen, zeker als we op elkaar gaan lopen wachten.
Dat bedrijf is zeker de hele economiequote:Op donderdag 23 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het bedrijf waar ik werk heeft record opdrachten en omzetten in maat/april
Chef KLM?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, het bedrijf waar ik werk heeft record opdrachten en omzetten in maat/april
Ik bedoelde dat als wij in Nederland de ultieme kennis hadden gehad, en een Chinese lockdown hadden gehad, dat half Nederland ze vinger had opgestoken.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee en daarom hebben ze genoeg kennis, in tegenstelling tot wat jij schreef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |