abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192766955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nog steeds 100 tot 150 ziekenhuisopnames per dag (gemiddeld) met de huidige maatregelen. Laat wel zien dat wij uiterest voorzichtig moeten zijn met versoepelen, dus de regering doet dit deel echt prima.
Waaruit blijkt dat we dat niet aankunnen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 14:03:55 #277
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192766978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

[..]

Van de 137 ziekenhuisopnames van vandaag komen er nog 6 van 24 maart. Dus er is in sommige gevallen een vertraging van een maand. De grafiek laat nog altijd een dalende trend zien, maar er komt nu nog wat binnen van de piek toen er echt chaos was.

Volgende week hopelijk dagelijks onder de 100!
Yup, had grafiek nog niet bekeken voor mijn post. Bij volgende post wel aangepast.

Tussen 11 april en 15 april blijft het redelijk gelijk per dag (130-140), vanaf 16 april zakt het naar ongeveer 100 per dag en vanaf 19 april naar 50 per dag. Vraag is vooral hoe betrouwbaar die getallen zijn als ze nu nog getallen van eind maart aanpassen.

Sterkste daling is er sowieso wel uit.
pi_192766988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb nog even naar de grafieken gekeken en moet wel even iets bijstellen hier.

Vanaf 19 april lijkt het per dag vanaf rond de 100 naar rond de 50 te zakken. Ben benieuwd of wij dit straks ook echt terug gaan zien in de dagelijkse updates (qua aantallen) of dat deze lage cijfers komen door achterstallig administratie.

Denk dat wij met de huidige maatregelen (nu vijf weken) gewoon een bodem hebben bereikt en dit het minimaal haalbare is met de huidige maatregelen.

Ik kan niet voor alle zorgpersoneel praten, maar bij ons neemt het aantal besmettingen in ieder geval af (in aantallen). Wat betreft % besmettingen blijft het ongeveer 8 tot 9% van personeel met klachten die positief testen.
Ik zie het inderdaad, maar vanaf wanneer kan je het zeggen?

Vanaf wanneer is de administratie wel up to date, over 7 dagen o.i.d. ?
pi_192766993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:57 schreef JFlip het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je hier beweert dat 95% van de besmettingen zonder maatregelen zoals het afstand houden en het sluiten van de horeca is ingedamd? Kun je aangeven waar je dat op baseert? En die "grote kans dat het niet verkeerd uitpakt", op welke epidemiologische inzichten is die stelling gebaseerd?

En kun je dan ook even toelichten hoe je tegen de gevolgen voor de economie aankijkt op het moment dat (helaas) blijkt dat versoepeling toch weer voor een forse toename van ziekenhuisopnames leidt?
Nee. Er staat, 95% besmettingen is aangepakt door:
1.5 meter
Geen evenementen
Extra voorzichtig zijn bij risicogroepen.

En dan de laatste 5% door de economie anaal te verkrachten.
De gevolgen van triage tenten op de economie... Nou als dat leidt tot meer extreme maatregelen dan nu, op de korte termijn tot grotere pijn voor de economie, maar ik zie die afweging op dit moment meer dan te ver doorschieten in het nadeel van de economie. Je werkt niet met zekerheden maar met verwachtingen / kansen.

Waar ik dat op baseer is het aantal besmettingen in Brabant na carnaval en het effect wat we nu al zien van de huidige maatregelen en gezond verstand. Hoe minder mensen op elkaar hoe beter,en dit geldt extra voor risicogroepen, die risicogroepen isoleren is 80% van de ernst op de IC isoleren want zij zijn de grote gebruiker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192767003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Yup, had grafiek nog niet bekeken voor mijn post. Bij volgende post wel aangepast.

Tussen 11 april en 15 april blijft het redelijk gelijk per dag (130-140), vanaf 16 april zakt het naar ongeveer 100 per dag en vanaf 19 april naar 50 per dag. Vraag is vooral hoe betrouwbaar die getallen zijn als ze nu nog getallen van eind maart aanpassen.

Sterkste daling is er sowieso wel uit.
Maar de cijfers laten niet zien wat er uitgaat toch? Het is niet zo dat er 10000 in het ziekenhuis liggen meen ik. Er kunnen 136 zijn bijgekomen terwijl er bijvoorbeeld ook 100 kunnen zijn ontslagen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 14:05:45 #281
416575 crew  Evenstar
pi_192767006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad, maar vanaf wanneer kan je het zeggen?

Vanaf wanneer is de administratie wel up to date, over 3 dagen?
Schatting: ruim een week?
pi_192767031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:

Niks met stemmingsmakerij te maken, maar gewoon een simpel rekensommetje m.b.t. exponentiële groei.
Het is toch allang bekend dat je dat niet kunt toepassen hierop.

Waar zijn de 30.000 doden in Zweden bvb.
pi_192767032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Schatting: ruim een week?
Ben echt benieuwd of het mooie weer nu en een tijdje terug zich vertaald in hogere cijfers.

Aangezien je nu al meer groepjes mensen buiten ziet.
pi_192767040
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:07 schreef Za het volgende:

[..]

Het is toch allang bekend dat je dat niet kunt toepassen hierop.

Waar zijn de 30.000 doden in Zweden bvb.
Huh wat?
  donderdag 23 april 2020 @ 14:09:37 #285
14505 OProg
A Life in Music
pi_192767057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Van de 137 ziekenhuisopnames van vandaag komen er nog 6 van 24 maart. Dus er is in sommige gevallen een vertraging van een maand. De grafiek laat nog altijd een dalende trend zien, maar er komt nu nog wat binnen van de piek toen er echt chaos was.
Er zit een enorme vertraging in, ook in het melden van opname's met corona van maart maar ook doden van een weken geleden die nu pas boven water komen.

Dit soort informatiestromen in een belangrijk deel van mijn vakgebied. Ik snap echt wel wat de moeilijkheid en de valkuilen zijn. En dat zo snel informatie centraliseren tot op heden nooit echt heel belangrijk is geweest en dus ook geen prioriteit had. Maar het geeft wel aan dat er in de toekomst nagedacht moet gaan worden hoe belangrijk het is om dit soort data sneller op uniforme wijze door te kunnen geven.

Ik heb trouwens geen idee hoe het nu gaat maar het zou me niet eens verbazen als een deel via mail en telefoon gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192767072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de regering dat voor zijn lol doet, of niet?
Schijnbaar denken sommige mensen dat wel..
pi_192767089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

1.5 meter
Geen evenementen

Waar ik dat op baseer is het aantal besmettingen in Brabant na carnaval en het effect wat we nu al zien van de huidige maatregelen en gezond verstand. Hoe minder mensen op elkaar hoe beter,en dit geldt extra voor risicogroepen, die risicogroepen isoleren is 80% van de ernst op de IC isoleren want zij zijn de grote gebruiker.
En op basis van je "gezonde verstand" kun je niet concluderen dat als je de maatregel nu te snel gaat versoepel dat dan dus het aantal besmetting weer toeneemt, het aantal ernstige zieke patienten dus ook en dus ook het aantal ernstig zieke patienten wat niet binnen de risiscogroep valt?
Laat ik het anders formuleren: Persoonlijk denk ik dat we die 2400 IC bedden ook kunnen vullen met 40,50 en 60ers zonder onderliggend lijden als we de maatregelen te snel en te onvoorzichtig versoepelen.
Nog even los van het feit dat de gezondheidszorg niet alleen maar om het aantal bedden, maar ook vooral om het aantal handjes draait. En laten die handjes nu net iets te hard hebben moeten wapperen de afgelopen anderhalve maand.
pi_192767103
quote:
11s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:09 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zit een enorme vertraging in, ook in het melden van opname's met corona van maart maar ook doden van een weken geleden die nu pas boven water komen.

Dit soort informatiestromen in een belangrijk deel van mijn vakgebied. Ik snap echt wel wat de moeilijkheid en de valkuilen zijn. En dat zo snel informatie centraliseren tot op heden nooit echt heel belangrijk is geweest en dus ook geen prioriteit had. Maar het geeft wel aan dat er in de toekomst nagedacht moet gaan worden hoe belangrijk het is om dit soort data sneller op uniforme wijze door te kunnen geven.

Ik heb trouwens geen idee hoe het nu gaat maar het zou me niet eens verbazen als een deel via mail en telefoon gaat.
Ik denk dat dit virus een zegen is want het is qua ernst, ernstig genoeg om heel serieus te nemen, maar anderzijds, is het qua hoe erg een virus kán zijn, en het effect op het totale plaatje, een grote grap.

Dus als we hiermee ervaring opdoen en effectiever een Corona XXL tegen kunnen werken. (ik gok dat je dan wel gewoon quarantaine krijgt en het leger op de straat overigens) dan redt de leercurve van het Corona virus levens in de toekomst. ;)
  donderdag 23 april 2020 @ 14:13:06 #289
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192767105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

1.5 meter
Geen evenementen

Die laatste 5% kan je toch niet los zien van je eerste argument, 1.5 meter?

Daarom moest er horeca dicht, daarom kunnen we niet meer maar de kapper, daarom kunnen we niet meer vliegen, etc. Het ‘verkrachten’ van de economie is een gevolg van die 1.5. Niet een aanvulling.
pi_192767122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ipv afvlakking het exponentieel door te trekken.
Juist. Dat viel me gister ook al op, het aantal wintersport/carnavalsbesmettingen is exponentieel doorgetrokken, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat die besmettingssnelheid ook in maart (zonder carnaval en met minder wintersport) zou hebben plaatsgevonden zonder de maatregelen.

Ook gaat de exponentiële groei ervan uit dat besmettingen met dezelfde harde groei zouden blijven doorgaan, ook al zouden mensen op TV zien dat er honderden IC-patiënten per dag bij zouden komen (dus dat enkel en alleen de getroffen RIVM-maatregelen ervoor gezorgd hebben dat mensen thuis zijn gebleven en dat bij een verdere uitbraak zonder RIVM-maatregelen iedereen massaal naar kroeg en werk was blijven gaan, ondanks de beelden op TV)
pi_192767142
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:14 schreef belanov het volgende:

[..]

Juist. Dat viel me gister ook al op, het aantal wintersport/carnavalsbesmettingen is exponentieel doorgetrokken, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat die besmettingssnelheid ook in maart (zonder carnaval en met minder wintersport) zou hebben plaatsgevonden zonder de maatregelen.

Ook gaat de exponentiële groei ervan uit dat besmettingen met dezelfde harde groei zouden blijven doorgaan, ook al zouden mensen op TV zien dat er honderden IC-patiënten per dag bij zouden komen (dus dat enkel en alleen de getroffen RIVM-maatregelen ervoor gezorgd hebben dat mensen thuis zijn gebleven en dat bij een verdere uitbraak zonder RIVM-maatregelen iedereen massaal naar kroeg en werk was blijven gaan, ondanks de beelden op TV)
Die modellen gaat uit van het meest negatieve beeld, een perfect laboratorische verspreiding, en zo is het nergens in de wereld gelopen. Zelfs in India, waar het nu wel zeker 3-4 maanden bezig zal zijn, zijn er geen miljoenen doden, en de hygiëne is daar top heb ik gehoord.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 14:16:53 #292
416575 crew  Evenstar
pi_192767152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Maar de cijfers laten niet zien wat er uitgaat toch? Het is niet zo dat er 10000 in het ziekenhuis liggen meen ik. Er kunnen 136 zijn bijgekomen terwijl er bijvoorbeeld ook 100 kunnen zijn ontslagen.
Klopt, ging mij er dus ook om dat er nu nog 136 nieuwe patiënten bijkomen.

Als je puur kijgt naar het aantal bevestigde gevallen van het RIVM dan komt ongeveer 30% van de bevestigde patiënten in een ziekenhuis terecht en 8% van het totaal op de IC.

In het ergste geval zijn er dus met de nieuwe bevestigde besmettingen van vandaag (887), 260 nieuwe ziekenhuisopnames en 70 nieuwe IC patiënten bijgekomen. Deze komen er natuurlijk niet vandaag of morgen bij en zullen verspreid worden over meerdere dagen of zelfs weken.

Ik zeg hier duidelijk in het ergste geval, want ik denk dat de percentages de komende dagen gaan dalen, omdat men nu meer (gezondere) mensen test en niet alleen de doodzieke mensen.

De bezetting van IC zal de komende dagen blijven dalen, gelukkig! Vraag is echter hoeveel capaciteit wij straks nodig hebben .....

Aantal nieuwe IC patiënten tussen ongeveer 15 april en 21 april lijkt redelijk stabiel met ongeveer 25 nieuwe patiënten per dag. Volgens het OMT is dat ongeveer het getal wat wij aankunnen, zonder dat de zorg onder druk komt te staan.

Als er nu, 5 weken na de maatregelen, nog steeds 25 patiënten per dag bijkomen, snap ik dat men uiterest voorzichtig is met het versoepelen van de maatregelen.
pi_192767161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:

[..]

En op basis van je "gezonde verstand" kun je niet concluderen dat als je de maatregel nu te snel gaat versoepel dat dan dus het aantal besmetting weer toeneemt, het aantal ernstige zieke patienten dus ook en dus ook het aantal ernstig zieke patienten wat niet binnen de risiscogroep valt?
Laat ik het anders formuleren: Persoonlijk denk ik dat we die 2400 IC bedden ook kunnen vullen met 40,50 en 60ers zonder onderliggend lijden als we de maatregelen te snel en te onvoorzichtig versoepelen.
Nog even los van het feit dat de gezondheidszorg niet alleen maar om het aantal bedden, maar ook vooral om het aantal handjes draait. En laten die handjes nu net iets te hard hebben moeten wapperen de afgelopen anderhalve maand.
Dat zal allemaal zeker toenemen. Hebben we capaciteit tekort op de IC nu om de grootste schades aan de economie op te lossen? Wat naar mijn mening de scholen zijn en verder eigenlijk tamelijk weinig.

Als die 2400 max capacity haalbaar is dan werken we met 1200 op 50% van max capacity, dan zou iedereen eigenlijk tamelijk normale diensten moeten draaien en het overige deel van de zorg toch wel aardig opgepakt moeten kunnen worden. Scholen dichtgooien terwijl die nauwelijks tot druk op de IC's leiden: Want ouders zijn geen risicogroep, kinderen al helemaal niet, en ze zijn een fractie van het aantal mensen van de totale samenleving... Cq minder dan 1% effect op de IC's. Dat is hem niet. Slechte maatregel.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:19:30 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192767179
Vrouw in de leeftijd 30-34 jaar overleden sinds gisteren en man 35-39 jaar....
pi_192767180
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Die laatste 5% kan je toch niet los zien van je eerste argument, 1.5 meter?

Daarom moest er horeca dicht, daarom kunnen we niet meer maar de kapper, daarom kunnen we niet meer vliegen, etc. Het ‘verkrachten’ van de economie is een gevolg van die 1.5. Niet een aanvulling.
Er valt wat voor te zeggen dat je - als het niet anders kan - die 1.5 meter loslaat en in overige situaties waar het prima wel kan, dat te verbieden.

Niet op bezoek bij familie, risicogroep zijn en heel veel plekken met close encounters mijden zal ook automatisch gaan etc.
pi_192767193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:47 schreef danos het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon afspreken mits 1,5m? Of heeft die geen vrienden/familie
Oh zeker. Maar die kerel zal het samenzijn qua sport of hobby missen misschien. Dan spreek je niet gauw 1 op 1 af.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:20:52 #297
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192767195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie leefde er in de kast dan vorige week? Letterlijk he, ik bedoel hier geen latente gerard jolings.
Mensen in oorlogsgebieden. Syrische mensen bijvoorbeeld. Of mensen die bang zijn om vervolgd te worden in mensenrechtenschendende landen. Orde van alle dagen dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 23 april 2020 @ 14:21:04 #298
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192767198
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:
Want ouders zijn geen risicogroep,
:?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 14:21:14 #299
416575 crew  Evenstar
pi_192767199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zal allemaal zeker toenemen. Hebben we capaciteit tekort op de IC nu om de grootste schades aan de economie op te lossen? Wat naar mijn mening de scholen zijn en verder eigenlijk tamelijk weinig.

Als die 2400 max capacity haalbaar is dan werken we met 1200 op 50% van max capacity, dan zou iedereen eigenlijk tamelijk normale diensten moeten draaien en het overige deel van de zorg toch wel aardig opgepakt moeten kunnen worden. Scholen dichtgooien terwijl die nauwelijks tot druk op de IC's leiden: Want ouders zijn geen risicogroep, kinderen al helemaal niet, en ze zijn een fractie van het aantal mensen van de totale samenleving... Cq minder dan 1% effect op de IC's. Dat is hem niet. Slechte maatregel.
Je kan niet maandelang op 200% capaciteit draaien op de IC. Dat snap je toch wel? Je snapt toch wel dat een groot deel van reguliere zorg nu afgeschaald of helemaal gestopt is?

Je gooit er trouwens weer een percentage in wat nergens op slaat. Percentage in leeftijdscategorie 20-50 is een HEEEEL stuk meer dan die zogenaamde 1% die je weer uit je duim zuigt. Kapt daar mee.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:21:29 #300
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192767203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
Vrouw in de leeftijd 30-34 jaar overleden sinds gisteren en man 35-39 jaar....
Maar hoe kan dat nou, ik lees net dat ouders van basisschoolkinderen geen risicogroep zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')