abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2020 @ 23:28:49 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.
Voor slechts 325 euro per jaar kunnen zij ook lid worden.
Resistance is futile.
pi_192759978
Bestel altijd direct hij het restaurant. Of het nou lokaal is of domino's pizza.

Als ik sushi bestel hebben ze op de site van het restaurant zelf ook meer boxen en aanbiedingen, dus nog een voordeel om hun eigen site te gebruiken.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:29:59 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:28 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creëren.
Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
Resistance is futile.
pi_192759989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?
pi_192760015
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiële klant.
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.
pi_192760020
Dat horeca bedrijven en 30% all in commissie accepteren heb ik nooit begrepen

Je bent al een 30% loonkosten en 20% productkosten kwijt. Dan nog huur etc. Je maakt er misschien zelfs verlies op
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192760030
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?
pi_192760031
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als kanaal dus. % commissie zal daar ook lager liggen?
13% + overige kosten, totaal ongeveer 16%. In de horeca met marges van 25-30% betekent dat dus dat een restaurant de helft van de winst moet afstaan.
pi_192760075
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh nee :'(

Denk je dat Thuisbezorgd het enige bedrijf is dat zo opereert?

En je gaat totaal voorbij aan de meerwaarde die ze blijkbaar bieden aan de klant.
Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?

Je gaat er verder klakkeloos vanuit dat ze meerwaarde bieden maar als dat zo is waarom noteren ze dan miljardenverliezen en hebben ze nog nooit een cent winst gemaakt, dat is immers niet de gang van zaken bij een bedrijf met bestaansrecht.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:36:21 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192760078
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En waarom zou de logische conclusie daaruit niet zijn dat al die andere bedrijven die zo opereren dan ook moreel niet zo heel zuiver handelen?
Dat zeg ik natuurlijk niet. Alleen ik weiger op 1 punt te doen alsof ik roomser ben dan de paus, terwijl de pijlers van onze totale economie op dit principe gestoeld zijn. Je kunt hier als consument niet aan ontsnappen en de oplossing ligt bij het bedrijfsleven in plaats van bij de consument.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:39:11 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192760116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:32 schreef JoshCampbell het volgende:
Dat concept op zich is bruikbaar maar niet tegen elke prijs, en die prijs is nu juist de crux, die is meer dan verdubbeld sinds ze de concurrentie opkopen en de bezorgrestaurants zich dan haast wel moeten aansluiten op TB. Overigens bieden vrijwel alle bezorgrestaurants tegenwoordig vergelijkbare services maar door de gewenning weigeren veelal daar gebruik van te maken. Je kunt mensen niet verplichten maar ik de k dat velen niet begrijpen dat men met een relatief kleine wijziging de horeca als geheel echt helpt en daar uiteindelijk zelf ook van profiteert.
Je kan mensen wel verplichten een ander platform te gebruiken door je simpelweg niet aan te sluiten bij Thuisbezorgd. Als je eten lekker en betaalbaar genoeg is dan komen de klanten echt wel. Ook als je niet via Thuisbezorgd te vinden bent.

Als de kosten te hoog zijn, dat ga je als ondernemer toch iets ondernemen? Daar zijn die mensen toch ondernemer voor geworden? Anders hadden ze net zo goed loonslaafpizzabakker kunnen worden.

Als ondernemer heb je maar twee taken:
- klanten binnenhalen
- klanten houden

En voor het eerste kiezen veel bezorgrestaurants allemaal de makkelijke en luie route via Thuisbezorgd. Dan moet je niet gaan klagen dat je veel kosten maakt en weinig terugkerende klanten hebt.
So we just called him Fred
pi_192760119
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:23 schreef Fred het volgende:

[..]

VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen

In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.

Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?

Verder wel eens dat de websites niet altijd goed functioneren maar laat dat nu net een groot issue zijn voor de restaurants, vooral sinds corona. TB heeft regelmatig storingen waardoor bestellingen niet of later doorkomen en vervolgens is TB niet bereikbaar waardoor jij mag uitleggen waarom het zo lang duurde.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:39:44 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192760121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:36 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dus als je genocide pleegt is dat prima want dat doen er wel meer?

Je gaat er verder klakkeloos vanuit dat ze meerwaarde bieden maar als dat zo is waarom noteren ze dan miljardenverliezen en hebben ze nog nooit een cent winst gemaakt, dat is immers niet de gang van zaken bij een bedrijf met bestaansrecht.
Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:45:35 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192760180
Men vergeet alleen wel het bereik dat je met thuisbezorgd hebt. Als je niet aangesloten bent heb je simpelweg minder klanten. Veel minder.

Voor de consument is het ook zoveel makkelijker om via dat platform te bestellen dan telkens tig sites afstruinen om te kijken waar je zin in hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192760184
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hun platform is gewoon supergoed en fijn in gebruik, dat is hun meerwaarde. Als een product of dienst geen meerwaarde heeft, dan heeft het geen bestaansrecht. Zo simpel is dat nu eenmaal, dat kun je wel ontkennen maar dan kun je net zo goed zeggen dat de aarde plat is.

Je vergelijking met genocide slaat als een tang op een varken trouwens, en je leest helemaal niet wat een ander probeert te zeggen.
Er zijn zat andere goede platformen, het enige dat hen echt van Thuisbezorgd scheidt is dat ze geen (bijna-)monopolie hebben.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:46:04 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192760187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:39 schreef JoshCampbell het volgende:
Handjevol plaatsen waar je telefonisch kunt bestellen? Waar woon je als ik vragen mag?
Rotterdam Centrum, praktisch naast het stadhuis.
Van de meeste zaken in de buurt heb ik of géén idee hoe ik ze telefonisch kan bereiken. En als ik er eentje aan de lijn heb is bestellen een hel omdat er altijd teveel herrie op de achtergrond is, de persoon aan de telefoon altijd te zacht praat en vaak te weinig Nederlands spreekt om überhaupt te begrijpen wat ik wil.
Het lijkt wel alsof ondernemers bellende klanten als bijzaak zien, dus dan moeten ze ook niet klagen dat ik volgende keer lekker gemakkelijk via Thuisbezorgd bestel.

quote:
Verder wel eens dat de websites niet altijd goed functioneren maar laat dat nu net een groot issue zijn voor de restaurants, vooral sinds corona. TB heeft regelmatig storingen waardoor bestellingen niet of later doorkomen en vervolgens is TB niet bereikbaar waardoor jij mag uitleggen waarom het zo lang duurde.
Dan had je als ondernemer betere voorwaarden moeten bedingen toen je het contract aanging bij Thuisbezorgd.
So we just called him Fred
pi_192760303
quote:
3s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Men vergeet alleen wel het bereik dat je met thuisbezorgd hebt. Als je niet aangesloten bent heb je simpelweg minder klanten. Veel minder.

Voor de consument is het ook zoveel makkelijker om via dat platform te bestellen dan telkens tig sites afstruinen om te kijken waar je zin in hebt.
Men vergeet ook dat in alle grotere steden er een operatie is waar al die zaken een schil is voor andere zaken. Wegnemen van mogelijke omzet vinden ze niet zo leuk.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 23 april 2020 @ 00:03:14 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192760379
Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke kapsalon maken. Dan overweeg ik wel bij het betreffende restaurant te bestellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192760387
De meeste zaken waar ik woon hebben hun eigen bezorgdienst. Ik bestel wel via bezorgland
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192760542
Gaan we weer terug naar vroeger:

- Na 1,5 uur wachten (oh we zijn je bestelling vergeten.
- hier je Quattro stagioni (ik heb quattro formaggi besteld
- Ziek geworden, nee kanniet, het is rundgehakt, dat bederft niet
- de adres is Stekkerstraat toch (nee, Steppelaan)
.
pi_192760572
Een uitzendbureau doet t zelfde eigenlijk.
pi_192760657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:15 schreef Cattivo het volgende:
Een uitzendbureau doet t zelfde eigenlijk.
Of een makelaar etc... Mensen maken graag drama :') Blijkbaar voldoet thuisbezorgd een bepaalde behoefte
pi_192760721
Hier zit een Chinees restaurant waar je een account moet maken om te kunnen bestellen. Dat soort dingen zijn voor mij reden om iets anders te kiezen. Als men zelf een simpele website maakt of gewoon telefonisch goed te benaderen is, stap ik zo over.
pi_192760731
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef Nikonlover het volgende:
Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke kapsalon maken. Dan overweeg ik wel bij het betreffende restaurant te bestellen.
Je woont wss niet eens in Rotterdam dus bestel gewoon wat anders.
pi_192760734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:14 schreef Fer het volgende:
Gaan we weer terug naar vroeger:

- Na 1,5 uur wachten (oh we zijn je bestelling vergeten.
- hier je Quattro stagioni (ik heb quattro formaggi besteld
- Ziek geworden, nee kanniet, het is rundgehakt, dat bederft niet
- de adres is Stekkerstraat toch (nee, Steppelaan)
Dat kan met thuisbezorgd ook. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')