Op de lange termijn zullen bedrijfstakken dan definitief verdwijnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Tijdelijk' is een rekbaar begrip.
Prima dat we het nu zo even oplossen. Ik zie ook graag dat de druk op de (IC)zorg nu zoveel mogelijk wordt verlicht.
Maar een 1,5 meter maatschappij is geen haalbare kaart voor een hele lange periode.
Ze zijn allemaal in loondienst joh. En geld is een idee dat je kan printen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die kapperszaken gesloten houden vond ik inderdaad ook bizar. Ik snap ook niet dat mensen zo laconiek kunnen doen over hele bedrijven die kapot gaan en mensen die hun inkomen verliezen, en dan ben ik er zeker niet voor om van de ene op de andere dag de boel weer open te gooien. Maar dat schouderophalend 'het is voor de veiligheid' vind ik moeilijk te verkroppen.
Het is een beetje als zeuren dat de ruiten van je huis ingeslagen worden. Dit terwijl ze ingeslagen worden door de brandweer om een brand te blussen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik doel op vergadering (en betoging) ihkv artikel 9 van de grondwet. Niet over skype etc.
Dan gaat gewoon alles naar de klote. Nogmaals, geen haalbare kaart.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op de lange termijn zullen bedrijfstakken dan definitief verdwijnen.
Ik snap wat je bedoelt en ben het er wel een beetje mee eens, maar ik vind het gemak waarop deze rechten (onder de huidige omstandigheden) worden ontnomen, en de klakkeloze acceptatie hiervan door de bevolking, enger dan het hele corona-virus.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een beetje als zeuren dat de ruiten van je huis ingeslagen worden. Dit terwijl ze ingeslagen worden door de brandweer om een brand te blussen.
Mee eens en kappers kunnen best open evt met mondkapjes bv.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die kapperszaken gesloten houden vond ik inderdaad ook bizar. Ik snap ook niet dat mensen zo laconiek kunnen doen over hele bedrijven die kapot gaan en mensen die hun inkomen verliezen, en dan ben ik er zeker niet voor om van de ene op de andere dag de boel weer open te gooien. Maar dat schouderophalend 'het is voor de veiligheid' vind ik moeilijk te verkroppen.
Mondkapjes zou ik ook volslagen achterlijk vinden, maar als de kappers en kroegbazen zo gered worden doe ik wel mee.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mee eens en kappers kunnen best open evt met mondkapjes bv.
Genoeg afstand toch behalve bij het wachten en dat kan je wel ondervangen.
Waarom mogen tandartsen dan wel open...
Je hebt wel slechte vergelijkingen in huis. Natuurlijk moet oma ook gered worden als er brand is.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ja, het brand. Maar hoe hard? En is dat het inslaan van die ruiten waard? Misschien roep ik wel vanuit de keuken: "Het valt wel mee, het is enkel oma die vlam vat" terwijl ik net driedubbel HR-glas heb geinstalleerd.
Precies, of nog erger, je schoonmoeder.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt en ben het er wel een beetje mee eens, maar ik vind het gemak waarop deze rechten (onder de huidige omstandigheden) worden ontnomen, en de klakkeloze acceptatie hiervan door de bevolking, enger dan het hele corona-virus.
Ja, het brand. Maar hoe hard? En is dat het inslaan van die ruiten waard? Misschien roep ik wel vanuit de keuken: "Het valt wel mee, het is enkel oma die vlam vat" terwijl ik net driedubbel HR-glas heb geinstalleerd.
Dat is dan wel weer een goed argumentquote:Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Precies, of nog erger, je schoonmoeder.
Ja, maar dan kan ik vanuit het aanrecht wel een emmer water over haar permanentje gooien (wat in de fik vloog omdat ze binnen zat te roken wat helemaal niet mag)quote:Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt wel slechte vergelijkingen in huis. Natuurlijk moet oma ook gered worden als er brand is.
De wereldbevolking is niet eens afgenomen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had wat lagere cijfers gehoord, maar goed. Er is een fundamenteel verschil van mening of je daar dan iets aan moet doen of niet. Tientallen miljoenen doden wereldwijd is nu ook weer niet een enorme impact op de wereldbevolking. Zeker niet als je overweegt dat het gros al oud of ziek was.
Maar verder is dit een discussie waar je niet uit komt. Want of je bent niet bereid je vrijheid in te leveren (en dus wel die doden te accepteren), of je wil die -extra- doden niet accepteren en levert daarvoor dus vrijheid in.
Dat heeft trouwens niks met domheid te maken maar met levensbeschouwing.
Ja maar als je oma kan redden of een kind van 10 ??quote:Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt wel slechte vergelijkingen in huis. Natuurlijk moet oma ook gered worden als er brand is.
Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
De wereldbevolking is niet eens afgenomen.
Laten we ook eerlijk zijn, een hoop mensen minder op de aarde had voor de lange termijn van de mensheid het beste geweest.
En ik vraag me af hoeveel doden het nu scheelde al die vrijheidsbeperkingen want er gingen alsnog veel mensen dood. In Zuid Korea en Zweden was er weer geen lockdown, in Zuid Amerika weer wel terwijl daar ook relatief weinig doden zijn.
Die zijn vuurvast in deze crisisquote:Op woensdag 22 april 2020 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar als je oma kan redden of een kind van 10 ??
Maareh, laat dit een wijze les zijn voor de overheid als we een Ebola xxl krijgen. Want ze falen al met dit griepje.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.
Dat bedoel ik met een niet-schokkend virus.
En dan krijg ik allemaal tegenreactie van 'Ja maar dat 14-jarig meisje uit Engeland dan!"
Ebola is natuurlijk andere koek... Dat is echt gevaarlijkquote:Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh, laat dit een wijze les zijn voor de overheid als we een Ebola xxl krijgen. Want ze falen al met dit griepje.
Alleen in dichtbevolkte gebiedenquote:Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ebola is natuurlijk andere koek... Dat is echt gevaarlijk
Hoe gevaarlijker het virus hoe eerder die uitdooft.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ebola is natuurlijk andere koek... Dat is echt gevaarlijk
Kijk naar de pest, ging echt super snel over.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe gevaarlijker het virus hoe eerder die uitdooft.
Kijk naar euh..Ebola!
Of naar AIDSquote:Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk naar de pest, ging echt super snel over.
Ja gaat prima joh die ziektes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |