abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192758738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Tijdelijk' is een rekbaar begrip.

Prima dat we het nu zo even oplossen. Ik zie ook graag dat de druk op de (IC)zorg nu zoveel mogelijk wordt verlicht.

Maar een 1,5 meter maatschappij is geen haalbare kaart voor een hele lange periode.
Op de lange termijn zullen bedrijfstakken dan definitief verdwijnen.
pi_192758779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die kapperszaken gesloten houden vond ik inderdaad ook bizar. Ik snap ook niet dat mensen zo laconiek kunnen doen over hele bedrijven die kapot gaan en mensen die hun inkomen verliezen, en dan ben ik er zeker niet voor om van de ene op de andere dag de boel weer open te gooien. Maar dat schouderophalend 'het is voor de veiligheid' vind ik moeilijk te verkroppen.
Ze zijn allemaal in loondienst joh. En geld is een idee dat je kan printen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik doel op vergadering (en betoging) ihkv artikel 9 van de grondwet. Niet over skype etc.
Het is een beetje als zeuren dat de ruiten van je huis ingeslagen worden. Dit terwijl ze ingeslagen worden door de brandweer om een brand te blussen.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:29:07 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192758814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Op de lange termijn zullen bedrijfstakken dan definitief verdwijnen.
Dan gaat gewoon alles naar de klote. Nogmaals, geen haalbare kaart.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:29:13 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is een beetje als zeuren dat de ruiten van je huis ingeslagen worden. Dit terwijl ze ingeslagen worden door de brandweer om een brand te blussen.
Ik snap wat je bedoelt en ben het er wel een beetje mee eens, maar ik vind het gemak waarop deze rechten (onder de huidige omstandigheden) worden ontnomen, en de klakkeloze acceptatie hiervan door de bevolking, enger dan het hele corona-virus.
Ja, het brand. Maar hoe hard? En is dat het inslaan van die ruiten waard? Misschien roep ik wel vanuit de keuken: "Het valt wel mee, het is enkel oma die vlam vat" terwijl ik net driedubbel HR-glas heb geinstalleerd.
The End Times are wild
pi_192758823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die kapperszaken gesloten houden vond ik inderdaad ook bizar. Ik snap ook niet dat mensen zo laconiek kunnen doen over hele bedrijven die kapot gaan en mensen die hun inkomen verliezen, en dan ben ik er zeker niet voor om van de ene op de andere dag de boel weer open te gooien. Maar dat schouderophalend 'het is voor de veiligheid' vind ik moeilijk te verkroppen.
Mee eens en kappers kunnen best open evt met mondkapjes bv.
Genoeg afstand toch behalve bij het wachten en dat kan je wel ondervangen.

Waarom mogen tandartsen dan wel open...
  woensdag 22 april 2020 @ 22:30:22 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mee eens en kappers kunnen best open evt met mondkapjes bv.
Genoeg afstand toch behalve bij het wachten en dat kan je wel ondervangen.

Waarom mogen tandartsen dan wel open...
Mondkapjes zou ik ook volslagen achterlijk vinden, maar als de kappers en kroegbazen zo gered worden doe ik wel mee.
The End Times are wild
pi_192758855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:
Ja, het brand. Maar hoe hard? En is dat het inslaan van die ruiten waard? Misschien roep ik wel vanuit de keuken: "Het valt wel mee, het is enkel oma die vlam vat" terwijl ik net driedubbel HR-glas heb geinstalleerd.
Je hebt wel slechte vergelijkingen in huis. Natuurlijk moet oma ook gered worden als er brand is.
pi_192758856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt en ben het er wel een beetje mee eens, maar ik vind het gemak waarop deze rechten (onder de huidige omstandigheden) worden ontnomen, en de klakkeloze acceptatie hiervan door de bevolking, enger dan het hele corona-virus.
Precies, of nog erger, je schoonmoeder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192758866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Precies, of nog erger, je schoonmoeder.
Dat is dan wel weer een goed argument ;)
  woensdag 22 april 2020 @ 22:31:35 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt wel slechte vergelijkingen in huis. Natuurlijk moet oma ook gered worden als er brand is.
Ja, maar dan kan ik vanuit het aanrecht wel een emmer water over haar permanentje gooien (wat in de fik vloog omdat ze binnen zat te roken wat helemaal niet mag)
The End Times are wild
pi_192758923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had wat lagere cijfers gehoord, maar goed. Er is een fundamenteel verschil van mening of je daar dan iets aan moet doen of niet. Tientallen miljoenen doden wereldwijd is nu ook weer niet een enorme impact op de wereldbevolking. Zeker niet als je overweegt dat het gros al oud of ziek was.

Maar verder is dit een discussie waar je niet uit komt. Want of je bent niet bereid je vrijheid in te leveren (en dus wel die doden te accepteren), of je wil die -extra- doden niet accepteren en levert daarvoor dus vrijheid in.

Dat heeft trouwens niks met domheid te maken maar met levensbeschouwing.
De wereldbevolking is niet eens afgenomen.

Laten we ook eerlijk zijn, een hoop mensen minder op de aarde had voor de lange termijn van de mensheid het beste geweest.

En ik vraag me af hoeveel doden het nu scheelde al die vrijheidsbeperkingen want er gingen alsnog veel mensen dood. In Zuid Korea en Zweden was er weer geen lockdown, in Zuid Amerika weer wel terwijl daar ook relatief weinig doden zijn.
pi_192758941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja maar als je oma kan redden of een kind van 10 ??
  woensdag 22 april 2020 @ 22:35:25 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

De wereldbevolking is niet eens afgenomen.

Laten we ook eerlijk zijn, een hoop mensen minder op de aarde had voor de lange termijn van de mensheid het beste geweest.

En ik vraag me af hoeveel doden het nu scheelde al die vrijheidsbeperkingen want er gingen alsnog veel mensen dood. In Zuid Korea en Zweden was er weer geen lockdown, in Zuid Amerika weer wel terwijl daar ook relatief weinig doden zijn.
Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.
Dat bedoel ik met een niet-schokkend virus.
En dan krijg ik allemaal tegenreactie van 'Ja maar dat 14-jarig meisje uit Engeland dan!"
The End Times are wild
  woensdag 22 april 2020 @ 22:35:42 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192758974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar als je oma kan redden of een kind van 10 ??
Die zijn vuurvast in deze crisis
The End Times are wild
pi_192759157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.
Dat bedoel ik met een niet-schokkend virus.
En dan krijg ik allemaal tegenreactie van 'Ja maar dat 14-jarig meisje uit Engeland dan!"
Maareh, laat dit een wijze les zijn voor de overheid als we een Ebola xxl krijgen. Want ze falen al met dit griepje.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:44:38 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192759168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maareh, laat dit een wijze les zijn voor de overheid als we een Ebola xxl krijgen. Want ze falen al met dit griepje.
Ebola is natuurlijk andere koek... Dat is echt gevaarlijk
The End Times are wild
  woensdag 22 april 2020 @ 22:45:10 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192759178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen in dichtbevolkte gebieden

mag dat het einde zijn van de mega steden , mierenhopen

Herwaardering van het platteland met Solar en Starlink internet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192759210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe gevaarlijker het virus hoe eerder die uitdooft.
Kijk naar euh..Ebola!
Vakman pur sang
pi_192759380
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoe gevaarlijker het virus hoe eerder die uitdooft.
Kijk naar euh..Ebola!
Kijk naar de pest, ging echt super snel over. :7
  woensdag 22 april 2020 @ 22:55:26 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192759382
Wat sommigen ook niet schijnen te begrijpen is dat het niet alleen een paar kroegbazen of kappers zijn die hun inkomen kwijt raken als we lekker een jaar of 2 jaar thuis gaan zitten.

Wat dacht je van al die sociale contacten die je mensen ontneemt. Wat zou dat voor gevolgen hebben voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld kinderen en jongvolwassenen? Wil je die laten opgroeien in een angstig sfeertje waarbij je niet te dicht bij andere mensen mag komen? Bang maken voor sociale contacten? Wie weet wat dat weer voor trauma's in hun latere leven oplevert.

Mensen hebben bovendien doelen nodig in hun leven waar ze naar toe kunnen werken of dingen waar ze naar uit kunnen zien. Daardoor blijven we ook mentaal fit, we moeten af en toe stoom afblazen en even de zinnen verzetten. Dat kunnen we best even kortstondig op een laag pitje zetten, maar uiteindelijk zullen we toch weer met z'n allen onze huizen uit moeten en elkaar opzoeken. Trek anders de stekker er morgen maar vast uit.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:55:40 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192759386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk naar de pest, ging echt super snel over. :7
Of naar AIDS
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192759391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of naar AIDS
Ja gaat prima joh die ziektes.
pi_192759406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of naar AIDS
Aids is geen virus.
Vakman pur sang
  woensdag 22 april 2020 @ 22:56:58 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192759412
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja gaat prima joh die ziektes.
J a maar toch hoort het bij de evolutie eh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')