Wat is er precies allemaal onzin? Dat je van Zwiften conditie krijgt? Dat je van trainen op Zwift conditie krijgt? Dat je de juiste range moet zoeken qua vermogen om onnodig energie te verspillen? Of dat Zwift niet hetzelfde is als een wegkoers?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt onzin.
Zo'n Samuel Brännlund, tweede in die Zwift-koers met Van der Poel, rijdt ook echt geen tijdritschema qua power. Daar zitten absoluut pieken en dalen in, niet voor niets ook op de stukken waar je het verschil kunt maken. En het zelfde geldt voor de pro Vervaeke.
Als ik zelf een race rij heb ook ik altijd stukken waar ik mezelf inhoud om dan op bepaalde stukken juist wel echt de gashendel open te trekken.
Maar dat is volkomen logisch als het niveau (net) te hoog voor je is. Dat is op de weg echt niet anders. Als je op de weg er ook maar net voortdurend met hangen en wurgen vanaf de start wel/niet aan kan blijven hangen, dan kun je je herstelmomenten ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan heb je het over de gasten die voorin zo'n koers rijden en proberen het verschil te maken. Voor 99% van de Zwifters is het gewoon vol gas mee rijden en echt niet inhouden op bepaalde stukken. Ik zit qua niveau tussen A en B in en bij de A is het gewoon 60min Ablock.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:
Het is veel meer een tijdrit inspanning.
naja het zal allemaal wel. Ik ervaar het toch heel anders bij een wegkoers dan Zwift. Bij een wegkoers is mijn hartslag en vermogen grafiek 1 grote interval rit en bij Zwift is het 1 praktisch rechte lijn. Rij je zelf ook koersen op de weg? anders is het lastig vergelijken natuurlijk. Bij een wegkoers komt bochtentechniek ook een rol spelen, hier en daar een beukje voor je positie, zie dat bij Zwift niet echt terug.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar dat is volkomen logisch als het niveau (net) te hoog voor je is. Dat is op de weg echt niet anders. Als je op de weg er ook maar net voortdurend met hangen en wurgen vanaf de start wel/niet aan kan blijven hangen, dan kun je je herstelmomenten ook wel vergeten.
Als jij op de weg vanaf de start de hele race voortdurende volle, maar dan ook echt volle bak moet rijden om mee te kunnen, rij je dan nog steeds interval?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
naja het zal allemaal wel. Ik ervaar het toch heel anders bij een wegkoers dan Zwift. Bij een wegkoers is mijn hartslag en vermogen grafiek 1 grote interval rit en bij Zwift is het 1 praktisch rechte lijn. Rij je zelf ook koersen op de weg? anders is het lastig vergelijken natuurlijk. Bij een wegkoers komt bochtentechniek ook een rol spelen, hier en daar een beukje voor je positie, zie dat bij Zwift niet echt terug.
Dat is dus Rouvy, daar heb je geen drafting en telt alleen de power.quote:Verklaart ook wel waarom Rohan Dennis de bergetappe in de ronde van Zwitersland won en gisteren die Kuhn ofzo.
Dat was ook meer als reactie op Coppiquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de conditie er niet beter van wordt. Dat is heel wat anders, natuurlijk zorgt die intensieve prikkel voor conditie verbetering en de trainingen die je kan doen op Zwift zorgen daar nog meer voor. En wat je zegt dat draften idd voordeel oplevert klopt ook, je moet eigenlijk de juiste range zoeken zodat je maximaal draft voordeel hebt, maar niet teveel onnodig energie verspeeld. Alleen die pieken die je in een koers ervaart heb je met Zwift gewoon niet. Je gaat met Zwift echt niet opeens 3min 400w duwen en dan weer 2min 200w etc. Het is veel meer een tijdrit inspanning.
Ja dan rij je nog steeds interval, want een parcours heeft vaak minimaal 4 bochten en dan sprint je alsnog van bocht naar bocht, moet je renners passeren, bochten aansnijden, op juiste moment remmen of juist niet etc etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als jij op de weg vanaf de start continu de hele race volle, maar dan ook echt volle bak moet rijden om mee te kunnen, rij je dan nog steeds interval?
Precies, jezelf echt solo pijn kunnen doen en korte intensieve inspanningen...Laatst reed ik een wedstrijd in Zwift van 2u, het laatste half uur raap je super veel mensen op, omdat die er eigenlijk na 60min tot 1:30 gigantisch doorheen zakken, die kunnen niet beter dan 60min vlammen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef papert het volgende:
Het lijkt mij beide waar. Tuurlijk is het heel anders.
Dat het net als een tijdrit is lijkt mij ook weer niet zo, de meeste goede tijdrijders in het peloton kunnen juist goed sturen, en hebben een hele aerodynamische houding. Beide dingen die in Swift niet belangrijk zijn.
Dat veel tijdrijders uitblinken in Swift, lijkt mij dan ook meer met de lengte van de inspanning te maken te hebben, dan met de aard van de inspanning.
Bovendien hebben tijdrijders vaak een karakter waarin ze zich in hun eigen "bubbel" het snot voor de ogen kunnen rijden, zonder dat ze daar een tegenstander voor hoeven zien te rijden. Ook al zie je die met Swift natuurlijk wel, het is toch anders dan in het echt.
Niet goed o juist wel?quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:39 schreef Tommeke het volgende:
Dat klinkt ook wel goed!
Overigens zijn die Hide My Bells ook verre van de beste producten die voor fietsers gemaakt zijn
Niet, als het koud is bellen ze veel minder hard of niet. En ze lopen bij regen nog wel eens vol met water.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoezo? Een weegschaal noem je toch ook een kilometer?
ik ben van wahoo naar Garmin 530 gegaan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 07:27 schreef Tommeke het volgende:
Vraagje: ik wil een nieuwe fietscomputer, want ik ben m’n cheap-ass Bryton helemaal zat.
Wat zouden jullie doen? Wahoo Element of Garmin Edge 530 oid? Een reden om voor Garmin te kiezen is voor mij dat ik nu 2 fietsen met Hide My Bell heb en twee fietsen met ‘gewone’ Garmin houdertjes. Bryton past daar namelijk ook op.
Haha mooi he?quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:52 schreef ddx het volgende:
Kano met z'n stokvriendje op de landelijke radio, dat ze toch weer samen fietstochtjes kunnen maken.
En op nhnieuws.nl ook een item.
Iemand hier nog een zinnig antwoord op?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Blik het volgende:
Noobvraag, ik heb een bb30 crankstel van fsa. Past een 4iiii 105 r7000 powermeter daar gewoon op?
#durftevragen
Soort van Geocachen dus maar dan op de fiets?quote:
Yup. En meneer stok heeft dus een instagram/twitter/strava en een eigen website.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Soort van Geocachen dus maar dan op de fiets?
Ik gok van niet. Het lijkt me sterk dat die onderdelen op elkaar uit te wisselen zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
Je bedoelt, rechterdeel met bladen laten zitten en links dan een shimano cranck te plaatsen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Iemand hier nog een zinnig antwoord op?
Ach, ik heb altijd al een andere focus gehad dan de meeste (echte) wielrenners...ik ben heel blij met m'n Garmin Forerunner 735 TX en wat die aan grafiekjes maakt na afloop. Dat ik na een activiteit gelijk ook te horen krijg wat de hersteltijd is enzo vind ik al space age.Ik ben IT'er maar juist met fietsen gedraag ik me soms een beetje technofoob.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb 5 powermeters man, zonder tel je echt niet meer mee.technofoob
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |