abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192747500
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

SVB-lijst meisjesnamen 2015
SVB-lijst jongensnamen 2015

Hieronder een gedateerde lijst met namen van OUD-kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:35:36 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752131
Ik denk dat wij de naam gevonden hebben, ik zag hem gisteren voorbij komen. O+ X'Zaveyon O+ Voldoet aan alle onmogelijke letters en valt toch nog uit te spreken *;
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192752168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:35 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat wij de naam gevonden hebben, ik zag hem gisteren voorbij komen. O+ X'Zaveyon O+ Voldoet aan alle onmogelijke letters en valt toch nog uit te spreken *;
Leuk, maar ik mis ergens een Q.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:43:04 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752241
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Leuk, maar ik mis ergens een Q.
Hmmm, ik had nog goed gekeken of alle letters er wel in zaten maar de q ontbreekt inderdaad -O- Misschien kunnen we die nog voor de z plakken? Dan kan het gewoon mee in de "eks" klank ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 22 april 2020 @ 16:09:12 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192752630
Ik wist dat ik die naam had gezien ergens.
Young and pregnant :P

Maar even serieus... je zal maar een ' in je naam hebben. :')
Ik zou zoiets toch weglaten tijdens het solliciteren.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:19:30 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:

Klopt, daar heb ik het ook vandaan :D

Die ' slaat inderdaad helemaal nergens op :X Tenzij je deze uitspreekt zoals bij Le-ah: "Ledashah, 'coz the dash ain't silent" :')
  woensdag 22 april 2020 @ 18:24:20 #7
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_192754414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:

Een Japanse collega van mij heeft een apostrof in zijn naam. Ik denk dat het in zijn geval de splitsing aangeeft van waar je in het Japans het volgende karakter zou schrijven, misschien dat het anders 2 andere karakters zouden zijn als je de splitsing in klank anders leest.
Een voorbeeld uit het Chinees:
De stad Xi’an schrijf je met apostrof omdat het sie-aan (2 karakters) is, als je Xian zou schrijven is dat maar 1 karakter met een uitspraak die ongeveer als ‘sjen’ zou klinken.

Dus: soms heeft de apostrof een functie in buitenlandse namen en die mensen zou ik daar niet meteen op afschrijven :+
pi_192755988
Ik denk, ik ga hier inspiratie op doen. Nou, met die namen; NOPE!
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 20:05:55 #9
269689 crew  Viv
pi_192756083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik denk, ik ga hier inspiratie op doen. Nou, met die namen; NOPE!
Wat voor namen zijn ongeveer jouw/jullie smaak?

(Mooie namen komen hier meestal voorbij naar aanleiding van iemand die concreet op zoek is. Voor het overige is het vooral opvallende namen delen die je zelf nooit zou geven. :Y) )
pi_192756616
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat voor namen zijn ongeveer jouw/jullie smaak?

(Mooie namen komen hier meestal voorbij naar aanleiding van iemand die concreet op zoek is. Voor het overige is het vooral opvallende namen delen die je zelf nooit zou geven. :Y) )
We zijn wel van het kort, maar krachtig denk ik.
Lot (Lotte), Eef, Rosa, Jet, Fien, Saar, Nora, Mare, Marthe, Anna, Juul, Pien, Leah, Pip, Suze
Gijs, Wiebe, Abel, Bouke, Charlie ..

Maar goed, in dit geval; het wordt waarschijnlijk een meisje, we hebben al de schuingedrukte naam voor onze eerste dochter. Ik heb wel namen die me aanspreken, onder andere in dit lijstje, maar nog niet dé naam. Nog geen wauw-gevoel. Er zitten kanshebbers bij, maar ben nog niet overtuigd.
pi_192756674
Top 10 jongensnamen met een O met 6 letters
Oliver
Oedlul
Orpheo
Oberon
Oualid
Olindo
Olgert
Ouwais
Olvedo
Ousama

Een lijstje van op een site vermeld in deze OP :D
pi_192756787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Top 10 jongensnamen met een O met 6 letters
Oliver
Oedlul
Orpheo
Oberon
Oualid
Olindo
Olgert
Ouwais
Olvedo
Ousama

Een lijstje van op een site vermeld in deze OP :D
Geloof er niks van, waar is oscar O+ ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192756828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Geen idee. Staat op https://www.naamwijzer.nl/jongensnamen-met-6-letters.php en dan ergens een lijstje met jongensnamen die beginnen met O.
pi_192756877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Die heeft geen zes letters
pi_192756899
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:55 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Die heeft geen zes letters
Dat deel had ik even gemist :+ :@
pi_192757170
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Lot (Lotte), Eef, Rosa, Jet, Fien, Saar, Nora, Mare, Marthe, Anna, Juul, Pien, Leah, Pip, Suze

Maar goed, in dit geval; het wordt waarschijnlijk een meisje, we hebben al de schuingedrukte naam voor onze eerste dochter. Ik heb wel namen die me aanspreken, onder andere in dit lijstje, maar nog niet dé naam. Nog geen wauw-gevoel. Er zitten kanshebbers bij, maar ben nog niet overtuigd.
Nore
Mika
Pippa
Isa
Rosie
Lena
Cato
Luus
Fenne
Ella
pi_192757276
quote:

[..]

En Marie? Staat op de 2e plek in België 2020 tot nu toe. In Nederland hoe je 'm volgens mij niet zo vaak, maar ik vind 'm best leuk!
pi_192758032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Nore
Mika
Pippa
Isa
Rosie
Lena
Cato
Luus
Fenne
Ella
Cato O+
pi_192758665
quote:

[..]

Ik wist het! *O*

Hier staan Sanne en Ronja nog op mijn shortlist. Vriendlief is het er nog niet mee eens.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 22 april 2020 @ 22:44:24 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759161
Oedlul :+
Resistance is futile.
pi_192759419
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:22 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik wist het! *O*

Hier staan Sanne en Ronja nog op mijn shortlist. Vriendlief is het er nog niet mee eens.
Ik dacht dat ik het al gezegd had, toch niet, haha. *) Maar yes, it probably is! O+

Ronja heb ik persoonlijk niet veel mee, maar Sanne vind ik wel leuk. Zou er zelf niet wat mee kunnen door bekende Sanne's in m'n omgeving, maar toch; leuk! Hoe short is je shortlist?
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Nore
Mika
Pippa
Isa
Rosie
Lena
Cato
Luus
Fenne
Ella
Je zit met Nore, Lena, Cato, Luus zeker in de juiste richting qua smaak denk ik. Zijn allemaal vergelijkbaar op onze lijst langsgekomen. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En Marie? Staat op de 2e plek in België 2020 tot nu toe. In Nederland hoe je 'm volgens mij niet zo vaak, maar ik vind 'm best leuk!
Vind het een leuke naam! Maar (komt 'ie weer), vrienden in de straat hier heet zij zo. :9

We zouden het liefst een niet te populaire naam kiezen (mislukt met de eerste, haha :9 ), het moet natuurlijk passen bij de naam van onze eerste, maar ik ben zelf echt slecht met associaties met de namen. Ik heb kort in het onderwijs gezeten, veel sociale contacten via het werk en bijna alles waar ik een associatie mee heb valt af. Daarmee maak ik het mezelf onwijs moeilijk. :P
  woensdag 22 april 2020 @ 23:08:00 #22
208890 June.
Seriously?
pi_192759609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik het al gezegd had, toch niet, haha. *) Maar yes, it probably is! O+

Ronja heb ik persoonlijk niet veel mee, maar Sanne vind ik wel leuk. Zou er zelf niet wat mee kunnen door bekende Sanne's in m'n omgeving, maar toch; leuk! Hoe short is je shortlist?
[..]

Je zit met Nore, Lena, Cato, Luus zeker in de juiste richting qua smaak denk ik. Zijn allemaal vergelijkbaar op onze lijst langsgekomen. O+
[..]

Vind het een leuke naam! Maar (komt 'ie weer), vrienden in de straat hier heet zij zo. :9

We zouden het liefst een niet te populaire naam kiezen (mislukt met de eerste, haha :9 ), het moet natuurlijk passen bij de naam van onze eerste, maar ik ben zelf echt slecht met associaties met de namen. Ik heb kort in het onderwijs gezeten, veel sociale contacten via het werk en bijna alles waar ik een associatie mee heb valt af. Daarmee maak ik het mezelf onwijs moeilijk. :P
In vetgedrukt is mijn naam alleen dan met een y in plaats van een e op het eind.

Ik hoor het de laatste tijd steeds vaker voorbij komen. Vroeger ben ik zelfs een aantal keer vernoemd :D
Shine bright like a diamond.
pi_192760123
En Fiene, @NicolasJoy? Past denk ik wel in je lijstje. Er zit er een op school bij mijn oudste en dat is zo’n leuk, stoer meisje dat ik haar naam ook leuk vind.

Fauve
Sam (Wel tikkie Jut&Jul met je oudste :+ )
Fay
Lexi
Lily
Lilou of Milou
Lina
Loïs
Bibi
Bo/Beau
Keet
Coco
Mae
Mirre
Nina
Puck
Roos
Jill
Jip
Zoë
pi_192760185
Nog een meisje voor NJ! Leuk weer namen mogen verzinnen. Gezien de vergelijkbare naam van onze dreumessen denk ik even mee :)

Fien(e)
Ive (op z’n Nederlands uitgesproken)
Nova
Noa
Suus (misschien wel wat jut&jul :P)
pi_192760245
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:40 schreef Jentin het volgende:
En Fiene, @:NicolasJoy? Past denk ik wel in je lijstje. Er zit er een op school bij mijn oudste en dat is zo’n leuk, stoer meisje dat ik haar naam ook leuk vind.

[..]
Fiene is hier ook langsgekomen, is een naam die wel is blijven hangen! Ik denk alleen al snel aan Fien van Q-Musics (Expeditie Robinson) :+ Jip vindt m'n vriendin erg leuk, Mirre vind ik tof, Mae is leuk maar... "Ga je mee, Mae?' bekt niet zo lekker.

Ook zijn er best veel leuke namen hier in de buurt en in de familie onlangs gebruikt. Denk dat we in de laatste 4-5 jaar ongeveer 12 kinderen in de straat en ~ 10 in de familie + ~ 10 bij vrienden hebben zien langskomen. Die namen (of te veel op lijkend) vallen voor mij direct af..

Ik heb zo intens veel respect voor mensen die nu in het onderwijs werken en dan een naam kunnen kiezen. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:45 schreef Takkie88 het volgende:
Nog een meisje voor NJ! Leuk weer namen mogen verzinnen. Gezien de vergelijkbare naam van onze dreumessen denk ik even mee :)

Fien(e)
Ive (op z’n Nederlands uitgesproken)
Nova
Noa
Suus (misschien wel wat jut&jul :P)
Nog helemaal niet aan gedacht, maar ik kan kan met jou natuurlijk goed sparren ook qua vergelijken met de naam. :+ Hebben jullie er al over nagedacht voor een eventuele tweede?

Ik vind Suus heel tof, maar zo heet m'n ex, dus dat wordt hem zeker niet, haha. O-)
We hebben enerzijds namen die heel erg "Jip en Janneke / Jut en Jul" zijn, omdat het gewoon zo lekker bekt.. Maar anderzijds weet ik niet of je daar nu wel of niet goed aan doet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')