abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 april 2020 @ 03:25:29 #100
269689 crew  Viv
pi_192761461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 02:06 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het eigenlijk vreemd dat zwangeren niet onder de risicogroep vallen, in het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld ook het geval.
Net zoals de ene arts wat meer aan de voorzichtige kant gaat zitten dan de andere (al helemaal als er nog maar weinig informatie beschikbaar is), gelden dat soort principes ook op nationaal niveau. Je noemde bijvoorbeeld griep: in de VS wordt aan alle zwangere vrouwen geadviseerd de seizoensgriepvaccinatie te halen, in NL niet. En dat is dan op basis van exact dezelfde medische literatuur. Binnen een andere context wordt de informatie anders gewogen en dan kan het zo zijn dat er (al dan niet terecht) een andere conclusie uit getrokken wordt.
  donderdag 23 april 2020 @ 06:53:14 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192761837
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een collega van mij zou ook zaterdag trouwen. Die trouwt nu vrijdag, enkel voor de wet. Handtekening zetten. Ieder 1 getuige.
Meer mensen mag niet.

Wat overigens wel vreemd is. Heb toevallig vanmorgen naar een uitvaart zitten kijken. Waren 30 mensen zaten. En ook nog eens samen op een bankje. Waarom mag dat wel en bij een huwelijk máár twee personen?
Bij de uitvaart van mijn schoonzus vorige week waren we ook met 30 man, verdeeld over verschillende banken, degenen die één gezin vormden zaten uiteraard gewoon bij elkaar.

Bij het sluiten van een huwelijk is 2 het wettelijk minimum (de getuigen), en hebben de meeste mensen niet genoeg aan het maximum van 30 personen dat nu verzameld mag zijn, en dus wordt er uitgesteld, wat bij een huwelijk wel kan, maar bij een uitvaart niet.

Mocht je sowieso maar 25 man bij je huwelijk willen hebben dan moet dat als het goed is gewoon door kunnen gaan, wellicht wil/kan de gemeente dat niet in het gemeentehuis faciliteren, er zijn vast alternatieve trouwlocaties die wel die anderhalve meter grens kunnen waarborgen voor 30 man.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 06:59:20 #102
447051 crew  Peejtur
pi_192761852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zal morgen eens overleggen met wat collega’s. Ik werk op de HAP.

Haar zorgen zijn dat ze ziek word, dat wij ziek worden, dat zij of haar zusje Opa en Oma ziek maken. Dat kindjes bij haar in de buurt komen. Dat er niet goed gekeken is naar corona en kindjes. Letterlijk zei ze: denkt die man dat wij van steen zijn. Dat wij maar wat kunnen uitproberen voor ze. Ik voel me gewoon niet veilig buiten en wil in mijn eigen huis blijven.

Dat soort dingen. Ze kan heel goed uitleggen waarom ze angstig is maar er vanaf komen he.
Hoe oud is ze? Ze klinkt zo volwassen haha. :o

Wel sterkte ermee.
pi_192762735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 02:10 schreef MaJo het volgende:
Grappig die beelddenkers! Ik ben een dusdanige taaldenker dat ik letters in woorden tel. Ik zie het vaak als kleine rekensommen. Maar bij kortere woorden (tot 10 letters) weet ik meteen hoeveel letters het zijn, zonder hierover na te denken. Ik vind het altijd gek als mensen letter voor letter moeten tellen, ik hoor een woord en denk meteen zeven! Vijf! Ik vraag me wel eens af of anderen dit ook doen. Ik tel ook zolang als ik me kan herinneren lettergrepen. Ook daarbij weet ik meteen hoeveel het is zonder dit per lettergreep na te hoeven tellen :)
Ik vind dat helemaal niet zo talig eigenlijk, dat je woorden als rekensommen ziet. :D . Juist een mooie combi van alpha en beta. Beta's zijn vaak goed in (theoretische) taalkunde.

Ik ben ook talig, maar zie inderdaad een jaar voor me als een cirkel, en een week zie ik als een tabelletje. Denk wel dat ik daarbij beïnvloed ben al jong met afbeeldingen die ik zag van kalenders e.d. Als ik praat of luister zie ik zinnen en woorden ook voor me, alsof ik een boek aan het lezen ben.

Tally, wat lastig zeg. Ik denk dat veel praten en uitleggen wel kan helpen. En als ze echt niet wil en te angstig is, dan niet naar school. Of het stapje voor stapje proberen?
Onze I heeft het er af en toe ook moeilijk mee. Ze praat er niet veel over, maar soms komt er ineens iets uit. Gisteren kreeg ze cadeautjes toegestuurd van goede vrienden van ons waar ze regelmatig bij logeert. Die vrienden zitten allebei in een risicogroep, dus elkaar zien zit er eventjes echt niet in. I weet dat ook. Nadat ze de cadeautjes had uitgepakt, begon ze te huilen en kwam er met horten en stoten uit: "Nu ik deze cadeautjes heb, wil ik weer zo graag logeren en ga ik me daarop verheugen. Maar ik wil me niet daarop verheugen want het kan toch niet want corona." ;( .

Ik vond het zo zielig en het is inderdaad denk ik wat veel mensen nu voelen: het is zo onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren, zoveel fijne dingen kunnen nu niet doorgaan en niemand weet wanneer het dan weer wel kan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192763835
Ach jeetje Franny, wat een verdriet komt er dan ineens uit he?!

B zei gisteren ook ineens dat we misschien niet meer moesten knuffelen en kusjes geven aan elkaar zodat Corona sneller weg zou zijn. Arm jochie. Wij houden alles eigenlijk zoveel mogelijk bij hem weg, praten er niet meer over waar hij bij is, vermijden alle educatieve filmpjes over het virus speciaal voor kinderen etc. Toen we dat nog niet deden was hij echt volledig uit zijn doen. Dus we hebben nu een soort van struisvogeltechniek.

Kregen zojuist mail van de voetbal van B dat ze volgende week laten weten hoe ze het trainen gaan vormgeven. Ze gaan sowieso starten, maar hoe moeten ze nog bekijken. Ben erg benieuwd want B zijn seizoen is normaal over 3 weken al afgelopen. Het zou hem wel goed doen om op zondag weer rond te rennen op het veld.

En ik had gisteren het geniale idee om online bij Ikea te bestellen en af te gaan halen. Zo geniaal dat heeeeeel veeeeel mensen dat ook deden. Het was wel supergoed geregeld overigens. Rij was mooi met afstand van elkaar, wachtzone was ingedeeld met tape etc.

Ik merk overigens in mijn omgeving steeds meer dat mensen het zat zijn. Dat ze weer back to normal willen. Het grote merendeel blijft zich gelukkig wel houden aan de restricties, maar ik merk dat er een omslag is of zo.
pi_192764677
ja, eerlijk gezegd was ik aan t overwegen om vlak voor de scholen opengaan bij mijn moeder op bezoek te gaan.. tot nu toe niet gedaan.. We zullen dan wel afstand houden, maar elkaar toch even zien.. Want als de scholen eenmaal open zijn zijn wij natuurlijk weer een extra risico en dan kunnen we wellicht maanden niet..
Dillemma's.. nou ja, nog even over nadenken..
  donderdag 23 april 2020 @ 11:44:36 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192764692
Ik twijfel juist heel erg of ik Kuiken naar hockeytraining laat gaan, school voelt best veilig omdat het een overzichtelijke groep is uit een kleine regio. Bij hockey komen mensen uit een veel grotere regio bij elkaar en dat voelt voor mij anders.
KuikenGuppy
pi_192764743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Burdie het volgende:
Ik twijfel juist heel erg of ik Kuiken naar hockeytraining laat gaan, school voelt best veilig omdat het een overzichtelijke groep is uit een kleine regio. Bij hockey komen mensen uit een veel grotere regio bij elkaar en dat voelt voor mij anders.
dat heb ik bij de nso.. daar zitten 6 scholen bij elkaar en binnen elke groep dan ook nog kinderen uit 2 a 3 klassen per groep..
pi_192765034
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Burdie het volgende:
Ik twijfel juist heel erg of ik Kuiken naar hockeytraining laat gaan, school voelt best veilig omdat het een overzichtelijke groep is uit een kleine regio. Bij hockey komen mensen uit een veel grotere regio bij elkaar en dat voelt voor mij anders.
Snap ik inderdaad. B zit bij een dorpsclub, meeste kinderen zitten ook bij hem op school. Is ook maar een groep van 12 kinderen momenteel.
pi_192765108
Ik denk dat Z.’s danslessen dan ook weer gaan beginnen. Groepje van 6 á 7 peuters met 1 juf in een grote danszaal. O+
  donderdag 23 april 2020 @ 12:12:35 #110
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192765141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:10 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat Z.’s danslessen dan ook weer gaan beginnen. Groepje van 6 á 7 peuters met 1 juf in een grote danszaal. O+
Mag dat al? Ik dacht dat alleen buitensporten voorlopig zijn toegestaan. Hoewel je dan natuurlijk ook met je dansles in het park kan gaan staan :) N heeft ook dansles, maar dat is in de sportzaal van een revalidatiecentrum, dus dat lijkt me geen goede plek om een heleboel kinderen toe te laten.

Verder merk ik ook wel dat iedereen het zat is... man en ik hebben al met opa's en oma's overlegd of zij weer op N zouden willen passen. Ze zijn nu aan het denken of ze dat aandurven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192765291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, eerlijk gezegd was ik aan t overwegen om vlak voor de scholen opengaan bij mijn moeder op bezoek te gaan.. tot nu toe niet gedaan.. We zullen dan wel afstand houden, maar elkaar toch even zien.. Want als de scholen eenmaal open zijn zijn wij natuurlijk weer een extra risico en dan kunnen we wellicht maanden niet..
Dillemma's.. nou ja, nog even over nadenken..
Daar zit ik ook aan te denken.
pi_192765480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:12 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Mag dat al? Ik dacht dat alleen buitensporten voorlopig zijn toegestaan. Hoewel je dan natuurlijk ook met je dansles in het park kan gaan staan :) N heeft ook dansles, maar dat is in de sportzaal van een revalidatiecentrum, dus dat lijkt me geen goede plek om een heleboel kinderen toe te laten.

Verder merk ik ook wel dat iedereen het zat is... man en ik hebben al met opa's en oma's overlegd of zij weer op N zouden willen passen. Ze zijn nu aan het denken of ze dat aandurven.
Ik twijfel zelf ook of het nu wel of niet mag. Las ergens wel over buitensporten maar ik meende ook dat die regels weer ontbrak. Vroeg het mij dus ook af.

Hier is onze zoon jarig, 7 geworden. :) Mijn ouders willen heel graag komen feliciteren maar dochter van 2 kan natuurlijk geen afstand houden.
Dus wellicht laten komen als zij slaapt...maar voelt toch een beetje als ‘de regels overtreden’.
Heel onwennig idee.

Gisteravond kwamen mijn zus en vader de tuin versieren. Ook afstand gehouden en ze hebben binnen koffie gedronken.
Dan merk je pas hoe zeer je zulke bezoekjes mist. :{
  donderdag 23 april 2020 @ 12:37:00 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192765570
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook of het nu wel of niet mag. Las ergens wel over buitensporten maar ik meende ook dat die regels weer ontbrak. Vroeg het mij dus ook af.

Hier is onze zoon jarig, 7 geworden. :) Mijn ouders willen heel graag komen feliciteren maar dochter van 2 kan natuurlijk geen afstand houden.
Dus wellicht laten komen als zij slaapt...maar voelt toch een beetje als ‘de regels overtreden’.
Heel onwennig idee.

Gisteravond kwamen mijn zus en vader de tuin versieren. Ook afstand gehouden en ze hebben binnen koffie gedronken.
Dan merk je pas hoe zeer je zulke bezoekjes mist. :{
Gefeliciteerd!
pi_192765729
gefeliciteerd!
niet leuk om nu jarig te zijn..
pi_192766049
Gefeliciteerd venco! *O*
  donderdag 23 april 2020 @ 15:01:30 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192767704
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:10 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat Z.’s danslessen dan ook weer gaan beginnen. Groepje van 6 á 7 peuters met 1 juf in een grote danszaal. O+
Dat mag nog niet. Alleen buiten sporten.

Gefeliciteerd!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192767765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, eerlijk gezegd was ik aan t overwegen om vlak voor de scholen opengaan bij mijn moeder op bezoek te gaan.. tot nu toe niet gedaan.. We zullen dan wel afstand houden, maar elkaar toch even zien.. Want als de scholen eenmaal open zijn zijn wij natuurlijk weer een extra risico en dan kunnen we wellicht maanden niet..
Dillemma's.. nou ja, nog even over nadenken..
Hier ook over gedacht inderdaad. En aan mijn moeder gevraagd of het een optie zou zijn bij mooi weer. Ze hebben een mega-tuin. Kunnen makkelijk op 1,5 meter blijven en de kinderen zijn oud genoeg om niet spontaan te gaan knuffelen.

Sporten gaat hier nog niet door (turnen). En de externe plusklas gaat ook digitaal door omdat je anders weer een andere groep hebt met kinderen van zeker 8 verschillende scholen.
Alleen nu school zelf nog afwachten.
pi_192767911
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat mag nog niet. Alleen buiten sporten.

Gefeliciteerd!
Jammer. -O-

En bedankt allen voor de felicitaties!
pi_192767936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
gefeliciteerd!
niet leuk om nu jarig te zijn..
Och, A. accepteert het heel makkelijk gelukkig en begrijpt het ook goed. Hij mocht speciaal zondag-ontbijt, een frikandel als lunch en PlayStation spelen. Dat is voor een 7jarige al goed. :P
pi_192768003
Gefeliciteerd venco
  donderdag 23 april 2020 @ 15:26:16 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192768025
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Och, A. accepteert het heel makkelijk gelukkig en begrijpt het ook goed. Hij mocht speciaal zondag-ontbijt, een frikandel als lunch en PlayStation spelen. Dat is voor een 7jarige al goed. :P
Gefeli!

wat zijn kinderen toch lekker flexibel :P
Mijn bijna 2 jarige gaat het ook geen reet boeien, het is eigenlijk meer voor ons dat we het met het gezin vieren :')

Zijn kinderboerderijen eigenlijk open nu?
  donderdag 23 april 2020 @ 15:27:49 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192768041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Gefeli!

wat zijn kinderen toch lekker flexibel :P
Mijn bijna 2 jarige gaat het ook geen reet boeien, het is eigenlijk meer voor ons dat we het met het gezin vieren :')

Zijn kinderboerderijen eigenlijk open nu?
nee, hier niet
pi_192768137
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Och, A. accepteert het heel makkelijk gelukkig en begrijpt het ook goed. Hij mocht speciaal zondag-ontbijt, een frikandel als lunch en PlayStation spelen. Dat is voor een 7jarige al goed. :P
Klinkt als een topdag. Proficiat!!
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Gefeli!

wat zijn kinderen toch lekker flexibel :P
Mijn bijna 2 jarige gaat het ook geen reet boeien, het is eigenlijk meer voor ons dat we het met het gezin vieren :')

Zijn kinderboerderijen eigenlijk open nu?
Dit. Mars interesseerde het niks want er was taart (mmmmmm) en slingers (wow). Dus zijn feest was compleet toen er ook nog cadeautjes kwamen.
Wijzelf vonden het wel gek.

Kinderboerderij is dicht maar Amaranta en ik wonen in dezelfde plaats.
pi_192768259
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 06:59 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe oud is ze? Ze klinkt zo volwassen haha. :o

Wel sterkte ermee.
Ze is 9. Maar denkt over alles heel lang en diep na. Dit soort dingen bedenkt ze zelf want wij hebben dit nooit geroepen. En ze ziet buiten ons helemaal niemand. Want ook daar voelt ze zich niet prettig bij. Als Opa en Oma voor de deur staan blijft ze bij het raam en zou niet in de deur opening komen praten ofzo.

Dank je wel :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192768313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
gefeliciteerd!
niet leuk om nu jarig te zijn..
Mijn oudste vond het geweldig O+
Geen school (dat hebben we op andere dagen gedaan. Taart! Slingers! Cadeautjes! En heel veel spelletjes. Blik werpen. Ezeltje prik. Eierlopen. Zulke spelletjes. Ze vond het gewoon jammer dat de dag om was.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192768352
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:25 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet zo talig eigenlijk, dat je woorden als rekensommen ziet. :D . Juist een mooie combi van alpha en beta. Beta's zijn vaak goed in (theoretische) taalkunde.

Ik ben ook talig, maar zie inderdaad een jaar voor me als een cirkel, en een week zie ik als een tabelletje. Denk wel dat ik daarbij beïnvloed ben al jong met afbeeldingen die ik zag van kalenders e.d. Als ik praat of luister zie ik zinnen en woorden ook voor me, alsof ik een boek aan het lezen ben.

Tally, wat lastig zeg. Ik denk dat veel praten en uitleggen wel kan helpen. En als ze echt niet wil en te angstig is, dan niet naar school. Of het stapje voor stapje proberen?
Onze I heeft het er af en toe ook moeilijk mee. Ze praat er niet veel over, maar soms komt er ineens iets uit. Gisteren kreeg ze cadeautjes toegestuurd van goede vrienden van ons waar ze regelmatig bij logeert. Die vrienden zitten allebei in een risicogroep, dus elkaar zien zit er eventjes echt niet in. I weet dat ook. Nadat ze de cadeautjes had uitgepakt, begon ze te huilen en kwam er met horten en stoten uit: "Nu ik deze cadeautjes heb, wil ik weer zo graag logeren en ga ik me daarop verheugen. Maar ik wil me niet daarop verheugen want het kan toch niet want corona." ;( .

Ik vond het zo zielig en het is inderdaad denk ik wat veel mensen nu voelen: het is zo onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren, zoveel fijne dingen kunnen nu niet doorgaan en niemand weet wanneer het dan weer wel kan.
Ja ik vind het ook sneu. Nu heeft ze al verlatingsangst en slaapt nog steeds in ons bed. Normaal gesproken brengen we haar en gaan naar beneden. Maar nu gaat ze liggen huilen en wachten tot we ook in bed liggen. Stapje voor stapje moet de juf ook maar willen :)
Maar het komt wel goed. Fijn dat ze vanaf nu even vakantie hebben. Na de vakantie zien we wel weer. Hopelijk denkt zij daar ook over.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192768381
Venco. Gefeliciteerd met je zoon.
pi_192769141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn oudste vond het geweldig O+
Geen school (dat hebben we op andere dagen gedaan. Taart! Slingers! Cadeautjes! En heel veel spelletjes. Blik werpen. Ezeltje prik. Eierlopen. Zulke spelletjes. Ze vond het gewoon jammer dat de dag om was.
Nu voel ik mij slecht dat wij het saai hielden. Bovenstaande kwam niet in mij op. :@ :P
  donderdag 23 april 2020 @ 16:54:24 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192769264
Vraagje, vervalt die 1,5m afstand nou per 11 mei voor kinderen onder de 13?
KuikenGuppy
pi_192769362
Gefeliciteerd venco!

Schoolrooster is hier bekend. 2 dagen van 8:30 tot 14:00, helemaal prima en tevreden mee O+.

Mooi ook om te horen was dat ze groep 3 als basis hebben gebruikt voor het rooster v/d hele school: Groep 3 moest bij elkaar blijven omdat het zo'n belangrijk jaar is en het een kleine groep is.
Vervolgens is er gekeken naar broertjes/zusjes op dezelfde dag, en daarna vriendjes bij elkaar.
pi_192769447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:01 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd venco!

Schoolrooster is hier bekend. 2 dagen van 8:30 tot 14:00, helemaal prima en tevreden mee O+.

Mooi ook om te horen was dat ze groep 3 als basis hebben gebruikt voor het rooster v/d hele school: Groep 3 moest bij elkaar blijven omdat het zo'n belangrijk jaar is en het een kleine groep is.
Vervolgens is er gekeken naar broertjes/zusjes op dezelfde dag, en daarna vriendjes bij elkaar.
Dat klinkt als een fijn en werkbaar rooster!
pi_192769620
Hier rooster ook bekend. Ze hebben school ingedeeld in 2 groepen: A en B.
T zit in groep A: maandagochtend, dinsdagochtend, donderdagmiddag en vrijdagmiddag naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192769732
Als ik een voorkeur kon aangeven hoop ik in ieder geval dat ze die eventuele halve dagen niet op donderdag en vrijdag pakken. Dan kom ik uit de nachtdiensten en slaap ik overdag mee met mijn dochter. Als ik dat moet onderbreken of overslaan ga ik slaap tekort krijgen. :')
pi_192769831
Ik heb goede hoop dat ze hier met hele dagen gaan werken en dan om de dag. En dat hij dus de ene week 2 en de andere 3 dagen naar school gaat.

Jongste valt onder geen enkele regeling omdat hij op een kdc zit en dat een zorginstelling is en wij horen volgende week hoe ze dat per 11 mei gaan vormgeven.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 23 april 2020 @ 18:07:32 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192770127
Het is sowieso maar tot 20 mei in principe. Dan wordt er al geëvalueerd (iig met betrekking tot alle andere maatregelen)

[ Bericht 25% gewijzigd door amaranta op 23-04-2020 18:22:01 ]
pi_192770178
Wij hebben vandaag een brief gekregen van de stichting die de kinderen nu 2 weken vakantie heeft gegeven ipv van 1. En dat ze morgenmiddag al denken te weten hoe ze het gaan doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192770930
Venco gefeliciteerd! *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 april 2020 @ 19:28:22 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192771403
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook of het nu wel of niet mag. Las ergens wel over buitensporten maar ik meende ook dat die regels weer ontbrak. Vroeg het mij dus ook af.

Hier is onze zoon jarig, 7 geworden. :) Mijn ouders willen heel graag komen feliciteren maar dochter van 2 kan natuurlijk geen afstand houden.
Dus wellicht laten komen als zij slaapt...maar voelt toch een beetje als ‘de regels overtreden’.
Heel onwennig idee.

Gisteravond kwamen mijn zus en vader de tuin versieren. Ook afstand gehouden en ze hebben binnen koffie gedronken.
Dan merk je pas hoe zeer je zulke bezoekjes mist. :{
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192771453
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:54 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, vervalt die 1,5m afstand nou per 11 mei voor kinderen onder de 13?
Denk t niet, dan zou het klein houden/opsplitsen van die klassen ook niet nodig zijn. En op tv zie ik steeds schooldirecteuren met rolmaten tafels verplaatsen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 23 april 2020 @ 19:39:11 #140
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192771648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Denk t niet, dan zou het klein houden/opsplitsen van die klassen ook niet nodig zijn. En op tv zie ik steeds schooldirecteuren met rolmaten tafels verplaatsen :+
Officieel is die er toch nooit geweest? Kinderen onder de 12 mochten altijd al in groepen samen spelen. In het protocol van de PO-raad staat ook dat het niet hoeft tussen leerlingen, wel tussen leerling en leerkracht. Het sporten voor kinderen onder de 12 hoeft ook niet met 1,5 meter afstand.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192772455
Rooster school vriendin was rond, halve dagen en BSO zou halve dagen opvangen op BSO dagen van kind. MR etc akkoord, eist het bestuur van de stichting hele dag. Nou ja, eisen kan niet, ze hebben nadrukkelijk gevraagd het te heroverwegen.

Kinderen onderling inderdaad geen 1,5 meter afstand, wel naar leerkracht en leerkrachten onderling ook afstand. Dus niet samen in teamkamer etc.

Klassen opsplitsen is denk ik wel langdurig. Met 30 kinderen is afstand houden voor een leerkracht lastiger dan met 15 leerlingen en dus ruimte in het lokaal.
pi_192772551
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:16 schreef exode het volgende:
Rooster school vriendin was rond, halve dagen en BSO zou halve dagen opvangen op BSO dagen van kind. MR etc akkoord, eist het bestuur van de stichting hele dag. Nou ja, eisen kan niet, ze hebben nadrukkelijk gevraagd het te heroverwegen.

Kinderen onderling inderdaad geen 1,5 meter afstand, wel naar leerkracht en leerkrachten onderling ook afstand. Dus niet samen in teamkamer etc.

Klassen opsplitsen is denk ik wel langdurig. Met 30 kinderen is afstand houden voor een leerkracht lastiger dan met 15 leerlingen en dus ruimte in het lokaal.
Dat vroeg ik me nog af..Ik lees overal overleg met BSO, maar hier gaan de kinderen naar verschillende organisaties (ik weet er iig 4 in L s klas) en dan zijn er ook nog gastouders.. Hoe wordt daarmee overlegd? (of is dat overleg alleen met de nso in de school?)
pi_192772596
Ben zo benieuwd, wij horen het morgen . Maar ook 1,5 meter tussen kind en leerkracht? Dat gaat groep 1 en 2 nooit goed begrijpen... En kan ook niet toch? Als er eens iets is met troosten enzo. was toch alleen tussen leerkrachten onderling?

Hier gaat judo volgende week buiten beginnen voo kids onder 12. Wel grappig. Fysieker is er niet.
pi_192772676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:21 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me nog af..Ik lees overal overleg met BSO, maar hier gaan de kinderen naar verschillende organisaties (ik weet er iig 4 in L s klas) en dan zijn er ook nog gastouders.. Hoe wordt daarmee overlegd? (of is dat overleg alleen met de nso in de school?)
Volgens mijn vriendin overleggen zij met 1 BSO, degene met wie ze samenwerken.
Maar het is voor haar nog onduidelijk wat er met GO's en andere BSO's zou gebeuren.

Ik geloof dat ik ook een voorkeur voor halve dagen heb voor B. Dan zit er toch weer een dagelijks ritme in.

Hilmo, ja ook tussen leerkracht en leerling. Met kleuters inderdaad een behoorlijke uitdaging....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 april 2020 @ 20:51:30 #145
269689 crew  Viv
pi_192773059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:39 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Officieel is die er toch nooit geweest? Kinderen onder de 12 mochten altijd al in groepen samen spelen.
Klopt. Je kan bij wijze van spreken 75 kinderen op een kluitje laten spelen, zolang de ouders maar 1,5 meter afstand houden onderling. Al doen ze ook een beroep op ons gezonde verstand.. :+
pi_192773110
Maar er werd tijdens de persconferentie toch gezegd dat het van deze leeftijd niet te verwachten is dat ze zich aan die 1,5m afstand houden op school?
Dus als zowel leerkracht als kleuter en ouders daar geen moeite mee hebben zou dat dan toch mogen?
pi_192773398
Vanuit mijn vereniging is door de landelijke vereniging gecommuniceerd dat kinderen onder de 12 geen afstand hoeven te houden. Kinderen boven de 12 wel. Ouders zijn niet meer welkom bij de vereniging, en het aantal begeleiders moet beperkt worden. Deze begeleiders moeten onderling 1,5e meter afstand houden, en naar de kinderen moeten ze dit proberen zoveel mogelijk aan te houden. En kinderen boven de 12 moeten altijd begeleiding erbij hebben.

Kortom, activiteiten organiseren voor 12+ gaat erg lastig worden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192773617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:53 schreef Omentielvo het volgende:
Maar er werd tijdens de persconferentie toch gezegd dat het van deze leeftijd niet te verwachten is dat ze zich aan die 1,5m afstand houden op school?
Dus als zowel leerkracht als kleuter en ouders daar geen moeite mee hebben zou dat dan toch mogen?
De school van B heeft inmiddels ook de richtlijnen gedeeld. Daarin staat dat leerlingen zoveel mogelijk 1,5 meter afstand moeten houden van de leerkracht.
pi_192774179
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:16 schreef exode het volgende:

Klassen opsplitsen is denk ik wel langdurig. Met 30 kinderen is afstand houden voor een leerkracht lastiger dan met 15 leerlingen en dus ruimte in het lokaal.
Als ik het me goed herinner van de persconferentie was er binnen het omt de vraag of dit splitsen echt nodig was. Ze hebben er nu voor gekozen omdat het veiliger is en ze wachten ondertussen af hoe het gaat in bijv. de scandinavische landen waar de scholen alweer open zijn. Als blijkt dat de besmettingen en/of ic opnames niet weer hard toenemen na opening scholen aldaar (of hier) is het doel wel weer volledig open te gaan. Althans, zo legde die van Dissel het uit.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:02:12 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192774271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:24 schreef Hilmo het volgende:
Ben zo benieuwd, wij horen het morgen . Maar ook 1,5 meter tussen kind en leerkracht? Dat gaat groep 1 en 2 nooit goed begrijpen... En kan ook niet toch? Als er eens iets is met troosten enzo. was toch alleen tussen leerkrachten onderling?

Hier gaat judo volgende week buiten beginnen voo kids onder 12. Wel grappig. Fysieker is er niet.
Is inderdaad heel lastig voor kleuters.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:03:43 #151
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192774290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner van de persconferentie was er binnen het omt de vraag of dit splitsen echt nodig was. Ze hebben er nu voor gekozen omdat het veiliger is en ze wachten ondertussen af hoe het gaat in bijv. de scandinavische landen waar de scholen alweer open zijn. Als blijkt dat de besmettingen en/of ic opnames niet weer hard toenemen na opening scholen aldaar (of hier) is het doel wel weer volledig open te gaan. Althans, zo legde die van Dissel het uit.
Ja, dat staat hier ook: https://nos.nl/artikel/23(...)r-helemaal-open.html
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192774323
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Denk t niet, dan zou het klein houden/opsplitsen van die klassen ook niet nodig zijn. En op tv zie ik steeds schooldirecteuren met rolmaten tafels verplaatsen :+
Ja, dat laatste is wel onhandig bij ons. Sinds begin april is het nieuwe schoolmeubilair er: tafels voor 4 personen met hele hippe stoelen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192774331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:24 schreef Hilmo het volgende:
Ben zo benieuwd, wij horen het morgen . Maar ook 1,5 meter tussen kind en leerkracht? Dat gaat groep 1 en 2 nooit goed begrijpen... En kan ook niet toch? Als er eens iets is met troosten enzo. was toch alleen tussen leerkrachten onderling?

Hier gaat judo volgende week buiten beginnen voo kids onder 12. Wel grappig. Fysieker is er niet.
Zo veel mogelijk wel ja. Maar dat is inderdaad met kleuters niet heel haalbaar. Die kunnen soms nog niet eens hun veters strikken en dan zit je best dichtbij hahahaha. Wij gaan wel tafels gebruiken bij de kleuters, zodanig neerzetten dat je kringen kan draaien waarbij je genoeg afstand houdt. Het onderling ook op 1,5 meter afstand laten zitten is óók (bij ons iig) om de kinderen een beetje bij de les te houden vwb die 1,5 meter. Want buiten, na schooltijd moeten ze het wel/ook zoveel mogelijk doen bij volwassenen.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 23 april 2020 @ 22:09:25 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192774342
Ik heb/had er wel moeite mee als leerkracht dat de scholen weer open gaan. Maar het is nu eenmaal zo.
Maar wat mij betreft waren ze dan helemaal opengegaan. 15 of 22 kinderen maakt wmb dan ook het verschil niet.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:10:10 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192774348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:07 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is wel onhandig bij ons. Sinds begin april is het nieuwe schoolmeubilair er: tafels voor 4 personen met hele hippe stoelen.
Ik heb die 3 in mijn klas. Ik haat ze grondig.
pi_192774354
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:09 schreef amaranta het volgende:
Ik heb/had er wel moeite mee als leerkracht dat de scholen weer open gaan. Maar het is nu eenmaal zo.
Maar wat mij betreft waren ze dan helemaal opengegaan. 15 of 22 kinderen maakt wmb dan ook het verschil niet.
Dit had ik ook ja :Y
Je ziet ze toch allemaal, of het nou tegelijk of in groepen is :D

Maar ik was de enige binnen de school volgens mij geloof ik :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 23 april 2020 @ 22:11:34 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192774373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dit had ik ook ja :Y
Je ziet ze toch allemaal, of het nou tegelijk of in groepen is :D

Maar ik was de enige binnen de school volgens mij geloof ik :7
Ik was ook een van de weinigen die had gestemd op helemaal open.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:13:08 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192774403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zo veel mogelijk wel ja. Maar dat is inderdaad met kleuters niet heel haalbaar. Die kunnen soms nog niet eens hun veters strikken en dan zit je best dichtbij hahahaha. Wij gaan wel tafels gebruiken bij de kleuters, zodanig neerzetten dat je kringen kan draaien waarbij je genoeg afstand houdt. Het onderling ook op 1,5 meter afstand laten zitten is óók (bij ons iig) om de kinderen een beetje bij de les te houden vwb die 1,5 meter. Want buiten, na schooltijd moeten ze het wel/ook zoveel mogelijk doen bij volwassenen.
Wij hebben gevraagd om waar mogelijk de kleuters in makkelijke kleding naar school te sturen.
pi_192774901
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben gevraagd om waar mogelijk de kleuters in makkelijke kleding naar school te sturen.
Gaan wij morgen ook bespreken idd
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 23 april 2020 @ 22:51:03 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192775087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Gaan wij morgen ook bespreken idd
Fruit ook al thuis snijden. (Dus niet een banaan die de juf moet schillen/pellen)

En nog wel meer, wat ik hier niet neer ga zetten ivm herkenbaarheid , maar waarover je me gerust mag pm-en
pi_192778086
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb die 3 in mijn klas. Ik haat ze grondig.
Waarom?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192778098
De school van mijn vriendin gaat nu ook naar hele dagen ipv halve. Ze is vrij pissed, niet vanwege de beslissing maar dat de stichting waaronder haar school valt ze eerst 2 dagen heeft laten overleggen en beslissen en daarna zeggen: goed werk, maar van ons mag het niet. Had dat dan meteen gezegd of had gezegd wacht met plannen maken totdat wij een standpunt hebben.
Ze had een lichte voorkeur voor halve dagen, vooral omdat ze dan elke leerling elke dag zien.

Wij horen het dus vandaag van B, B gaat 2 dagen naar de BSO en Juul 2 dagen naar het KDV, ik hoop dus vooral dat die samen gaan vallen....stel ze dat ze helemaal niet samenvallen, vrees ik dat we noodopvang moeten gaan aanvragen. Tenzij het dus bij die 3 weken blijft maar ja dat weten we nu dus nog niet.

Ik was net bij de stort, dat is maar 2 minuutjes met de auto voor ons. Gisteren de auto al volgegooid zodat ik meteen kon gaan vanochtend. DRUK! Ik mocht nog net het terrein op, veel mensen! En ik was er gewoon meteen bij openingstijd. Toen ik 10 minuten later naar huis reed stonden er minstens 20 auto's in de rij te wachten. Er is zelfs een omleidingsroute vanwege de drukte steeds zag ik.
pi_192778169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:39 schreef exode het volgende:
De school van mijn vriendin gaat nu ook naar hele dagen ipv halve. Ze is vrij pissed, niet vanwege de beslissing maar dat de stichting waaronder haar school valt ze eerst 2 dagen heeft laten overleggen en beslissen en daarna zeggen: goed werk, maar van ons mag het niet. Had dat dan meteen gezegd of had gezegd wacht met plannen maken totdat wij een standpunt hebben.
Ze had een lichte voorkeur voor halve dagen, vooral omdat ze dan elke leerling elke dag zien.

Wij horen het dus vandaag van B, B gaat 2 dagen naar de BSO en Juul 2 dagen naar het KDV, ik hoop dus vooral dat die samen gaan vallen....stel ze dat ze helemaal niet samenvallen, vrees ik dat we noodopvang moeten gaan aanvragen. Tenzij het dus bij die 3 weken blijft maar ja dat weten we nu dus nog niet.

Ik was net bij de stort, dat is maar 2 minuutjes met de auto voor ons. Gisteren de auto al volgegooid zodat ik meteen kon gaan vanochtend. DRUK! Ik mocht nog net het terrein op, veel mensen! En ik was er gewoon meteen bij openingstijd. Toen ik 10 minuten later naar huis reed stonden er minstens 20 auto's in de rij te wachten. Er is zelfs een omleidingsroute vanwege de drukte steeds zag ik.
Heb je nog geluk gehad, wij waren er vorige week om openingstijd, toen was er een wachtrij van 2 uur :') We zijn rond de lunch teruggekomen, toen hebben we 1,5 uur staan wachten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 08:48:49 #164
5428 crew  miss_sly
pi_192778182
Wij horen na de meivakantie hoe ze het gaan invullen, dus na 5 mei. Ik begrijp het wel; de leerkrachten hebben het druk genoeg gehad en zijn nu even toe aan echt vakantie in plaats van druk overleggen. Gebeurt waarschijnlijk toch wel een beetje, maar er is ruimte om de precieze invulling nog even uit te stellen.
S is erg blij dat ze weer naar school mag en hoopt heel erg dat ze weer kan gaan voetballen, maar daar hebben we nog niets over gehoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192778299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Heb je nog geluk gehad, wij waren er vorige week om openingstijd, toen was er een wachtrij van 2 uur :') We zijn rond de lunch teruggekomen, toen hebben we 1,5 uur staan wachten :+
ECHT? Jeetje, ja hier is het dus ook steeds enorm druk, de file begon steeds al bij onze straat blijkbaar. Voor wat papier of flessen fiets ik erheen, maar nu had ik echt een bomvolle auto.
We 'moeten' binnenkort weer. We hebben een enorme kast van de Ikea in de schuur staan die nog niet eens voor de helft vol zit. Die gaat weg en daar komt een compacte stellingkast voor terug. Kast kan volledig uit elkaar maar dat is wel 2 keer rijden denk ik.
Misschien eens kijken of ik het kan melden om op te halen, dat kan hier 3 keer per jaar gratis.
pi_192778340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:58 schreef exode het volgende:

[..]

ECHT? Jeetje, ja hier is het dus ook steeds enorm druk, de file begon steeds al bij onze straat blijkbaar. Voor wat papier of flessen fiets ik erheen, maar nu had ik echt een bomvolle auto.
We 'moeten' binnenkort weer. We hebben een enorme kast van de Ikea in de schuur staan die nog niet eens voor de helft vol zit. Die gaat weg en daar komt een compacte stellingkast voor terug. Kast kan volledig uit elkaar maar dat is wel 2 keer rijden denk ik.
Misschien eens kijken of ik het kan melden om op te halen, dat kan hier 3 keer per jaar gratis.
Yup, en gezien de manier waarop het georganiseerd was (hele rijroute over een naastliggend parkeerterrein) vermoed ik dat het vrij standaard is. Er mogen maar vijf auto's het terrein op namelijk. Als je je erop instelt, dan valt het wel mee vind ik. Wij hadden koffie en een boek mee en toch niets beters te doen. Maar we wilden het wel echt kwijt ook, de hele auto lag vol en die hadden we later die dag weer nodig en écht geen zin om alle zooi weer uit te laden ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192778410
Het is bij alle milieustraten in het land druk nu. Iedereen ruimt zijn huis/tuin/schuur op. De algemene oproep is dan ook om niet te komen tenzij het echt niet anders kan.
pi_192778448
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:09 schreef lunapuella het volgende:
Het is bij alle milieustraten in het land druk nu. Iedereen ruimt zijn huis/tuin/schuur op. De algemene oproep is dan ook om niet te komen tenzij het echt niet anders kan.
Ik kon mijn schuur niet meer in, vond ik best wel belangrijk ;)
Maar jeetje joh, ben blij dat ik niet in de aanrijroute woon, lekker de hele dag zo'n file voor je deur.

Wij hebben B nog niets verteld over school, jullie wel? Ik wil eerst afwachten wat de indeling wordt zodat we ook echt iets kunnen vertellen.
pi_192778523
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:13 schreef exode het volgende:

[..]

Ik kon mijn schuur niet meer in, vond ik best wel belangrijk ;)
Maar jeetje joh, ben blij dat ik niet in de aanrijroute woon, lekker de hele dag zo'n file voor je deur.

Wij hebben B nog niets verteld over school, jullie wel? Ik wil eerst afwachten wat de indeling wordt zodat we ook echt iets kunnen vertellen.
Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar dat is de situatie in het land. Wij wachten in elk geval nog even met de grote opruimronde. :P

Wij hebben Ketel wel verteld dat hij over ongeveer 2 weken weer naar school kan, maar dat we de precieze vorm nog niet weten. Hij heeft woensdag nog gebeld met zijn juf en toen ging het daar ook al over. School zegt vandaag iets te laten weten, ben benieuwd.
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:22:48 #170
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192778565
Wij wel, heb ze aangegeven dat de indeling nog niet duidelijk is maar dat dit nu het idee is.
Ik ben voorstander van dingen vertellen, ook als het niet compleet duidelijk is.
pi_192778794
Als het vandaag nog niet duidelijk is, vertellen wij het hem ook overigens.

Donderdag komen ze onze nieuwe vaatwasser installeren *O* Rib uit ons lijf maar zal fijn zijn om een machine te hebben die wel schoonmaakt, droogt en niet lekt. Wat een waardeloos ding is dit zeg. Pas 5 jaar oud, maar er breken ook gewoon onderdelen af.

En kwam er net bij de milieustraat achter dat de achteruitrij camera van onze auto het niet meer doet. Ik weet wel waar al het geld van niet op vakantie gaan heengaat dit jaar..... :{

Luna hebben jullie geen stapels papier in huis? Hier halen ze het papier niet meer op en met al die online bestellingen stapelt dat aardig op. Met ons kleine huis moet het op een gegeven moment toch echt wel weg.
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:40:09 #172
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192778851
Bij ons waren ze net een proef begonnen met het aan huis ophalen van bijna al het afval (ok, geen grote dingen, chemisch afval, textiel enz.). Gelukkig gaat dat gewoon door :)

Ik heb wel de kledingkasten uitgeruimd, maar ik wacht nog even met het in een textielbak gooien, want ik las dat die pakhuizen tjokvol liggen.

Qua school heb ik op de kalender gezet wanneer N weer naar school kan, maar verder hebben we nog niets gehoord. Dus dat vertel ik haar t.z.t. wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192779334
Papier blijven ze hier gelukkig nog ophalen. Hebben we pas sinds een paar maanden een container aan huis voor, daarvoor moesten we het zelf naar de verzamelcontainer brengen. Zijn er bij jullie geen alternatieven behalve de milieustraat?
pi_192779352
Textiel kun je inderdaad beter bewaren nu. Doordat veel tweedehands kledingwinkels en kringloopzaken dicht zijn, zijn er bijna geen afzetmogelijkheden voor. Sorteercentra kampen ook met te weinig mensen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:13:57 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192779402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:38 schreef McLaura het volgende:

[..]

Waarom?
Je kan er vrij weinig mee. Qua inrichting lokaal staat ie of in de breedte of in de lengte.

Kinderen hebben vaak behoefte aan afbakening. Ik hoor kinderen vaak over “zijn schrift/elleboog raakt mijn tafel”. Bij een gewone tafel is het duidelijk. Waar de scheiding tussen de twee tafels zit, dat is je eigen tafeltje, en daarbinnen werk je. Nu is dat niet duidelijk. Waardoor kinderen in de ruimte van een ander kind komen. Dan is er nog het toetsen. Een gewone tafel kun je los zetten en daarmee kun je een toets opstelling creëren. Dit gaat nu niet want je kunt ze niet losmaken. Dus dan moet je of met planken of zo gaan werken waarmee je hokjes maakt. of boeken tussen de kinderen. Wij hebben niet van die planken dus ik ben altijd aan het passen en meten om de hele klas in een toetsopstelling te krijgen.

Dan, maar dat is bij mijn tafel zo, zitten er wieltjes onder. Echter de helft van de remmen op die wieltjes werkt niet meer. Omdat de kinderen er steeds tegen aan schoppen (onbewust?). Dus, de tafel blijft niet staan en schuift steeds.

Nee, doe maar mij maar losse tafels.

Overigens. Wat ik wel heel fijn vind. Is dat bij ons nu alle tafels even hoog zijn. En dat je alleen in de stoel varieert. Voorheen hadden we ook tafels van ongelijke hoogte en dat zag er echt niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 24-04-2020 20:07:47 ]
pi_192779547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:09 schreef lunapuella het volgende:
Papier blijven ze hier gelukkig nog ophalen. Hebben we pas sinds een paar maanden een container aan huis voor, daarvoor moesten we het zelf naar de verzamelcontainer brengen. Zijn er bij jullie geen alternatieven behalve de milieustraat?
Voor papier? Geen idee eigenlijk, maar het voelt zo dubbel om die te gaan zoeken als de milieustraat zo dichtbij is.

Textiel en flessen hebben we in het dorp meerdere containers voor dus die kan ik makkelijk kwijt. Ik had nu ook een houten tafel en 2 houten stoeltjes mee die al jaren in onze tuin staan en krom waren getrokken en de zittingen lieten los. Ik dacht, als ik toch ga, dan gaat ook alles mee.

Op onze zolder is het ook een bende nu, maar dat laat ik nog zo. We hebben er geen last van. Als onze ketel het begeeft, zijn wel wel een tijdje bezig om de weg naar de ketel toe vrij te maken op zolder :@
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:40:02 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_192779686
Bij onze basisschool begint vandaag de vakantie en is er dus de afgelopen dagen al druk overleg geweest over hoe te openen. Ik zit in de ouderraad dus alles mee gekregen. Ik vind het vooral heel veel gedoe. En zeker als je je bedenkt dat het misschien maar voor 2 weken is. Je merkt ook echt het verschil tussen hen die alles letterlijk opvolgen en hen die zelf denken. Er is een basis protocol, er is overleg met het schoolbestuur, de gemeente en de betrokken kinderopvang. En juist die laatste voelt geen druk van de mei vakantie en heeft dus nog geen plan. EN de gemeente wil alle scholen tegelijk laten communiceren, plan was op 5 mei. Dat vinden wij rijkelijk laat, dus dat moet dan weer naar voren. Dat protocol is ook wat raar. Kinderen mogen onderling toch binnen de 1,5 meter? Waarom mogen ze dan niet samen op een schoolplein? En ze moeten in strikte groepen naar school, maar mogen vervolgens wel in compleet andere groepen voetballen oid.
Nou ja, we gaan het zien. Kinderen weten wel dat ze deels weer naar school mogen, ze waren niet eens heel blij er mee. Ik denk omdat ze ook wel snappen dat dat niet onder de normale condities is. Onze jongens zijn niet gewend aan een klas en de hele dag in 1 ruimte zitten, dat doen ze normaal nooit. Oudste gaat dat wel trekken, maar jongste vrees ik niet.

En de milieustraat was hier eerst te druk, toen dicht en nu alleen open na afspraak. Probleem opgelost zullen we maar zeggen. En er mag alleen zooi heen die je niet in het normale afval kwijt kan. Ik heb gisteren mijn kast uitgemest zodat het gisteravond meteen met het restafval mee kon. Jammer dat het niet de textielcontainer in kon, maar so be it dan maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:41:50 #178
73386 Fazz
onderweg
pi_192779709
Ik dacht atlijd dat de milieustraat vooral voor grof & niet 'standaard' afval was :D
Papier & glas & textiel gaan hier in bakken die op meerdere plekken in het dorp staan.

Op weg naar de supermarkt kom ik langs de milieustraat en daar is het inderdaad rete druk, er staan zelfs verkeersregelaars :')

Mooi om te lezen hoe de verschillende scholen invullen gaan geven aan het lesgeven. Onze school heeft een uitvraag gedaan naar mensen die nog noodopvang denken nodig te hebben. Over de reguliere lessen is nog niet gezegd, wellicht dat ze dat zoveel mogelijk willen integregen met de behoefte aan noodopvang. We wachten nog maar even af :s)
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:45:43 #179
73386 Fazz
onderweg
pi_192779763
Mijn oudste staat niet te springen om weer naar school te gaan, het bevalt hem wel zo thuis :+

Hij vind het wel leuk dat hij misschien toch zijn verjaardag op school kan vieren (14 mei), al ben ik heel benieuwd hoe. Normaal is het een ceremonie van een uur waar de ouders ook bij mogen zijn (kleuters) en ik zie dat nu niet gebeuren. Misschien mogen we wel door het raam meekijken :P
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:46:23 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_192779769
Noodopvang moet vooral doorgaan. Het lastige bij ons was, zo begreep ik, dat ze vrezen dat alle kinderen van het kdv gewoon gaan komen en dan daarbovenop nog de noodopvang. Dus dat ze normaal op maandag en dinsdag komen maar nu vanwege noodopvang ook op woensdag en donderdag en dat dat niet gaat passen. Daar moet dan de gemeente weer naar kijken...Puzzelen voor gevorderden zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192779897
ook een oplossing is om minder (online) te kopen.minder karton om weg te gooien, meer plek in huis, meer geld op de bank.. ik zeg win-win-win
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:00:33 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_192779923
hahaha, wij zijn een huis aan het inrichten dus we ontkomen er helaas niet aan. Morgen gaat er ook weer 2 kuub karton aan de straat :') En da's voornamelijk 1 IKEA kast en wat verhuisdozen :'(
disclaimer
pi_192780030
Wij horen net van juf dat onze kinderen na de vakantie 2 hele dagen gaan, ze groep wordt opgesplitst. Je gaat óf maandag en donderdag óf dinsdag en vrijdag. Mooi opgelost zo.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192780045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:00 schreef SQ het volgende:
hahaha, wij zijn een huis aan het inrichten dus we ontkomen er helaas niet aan. Morgen gaat er ook weer 2 kuub karton aan de straat :') En da's voornamelijk 1 IKEA kast en wat verhuisdozen :'(
Ja dan is het idd vrij onmogelijk.. maar Exode woont er al een tijdje en roept steeds dat ze zoveel koopt.. én dat het geld opraakt (aan de auto dan weer, daar is dan weinig aan te doen)
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:09:07 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_192780066
hehehe... maar ik snap dat ook wel weer. Ik ga ook kopen als ik me verveel :')
disclaimer
pi_192780118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ja dan is het idd vrij onmogelijk.. maar Exode woont er al een tijdje en roept steeds dat ze zoveel koopt.. én dat het geld opraakt (aan de auto dan weer, daar is dan weinig aan te doen)
Ik koop het liefst alles lokaal, maar dat wordt nu toch juist niet gestimuleerd? Als in, blijf thuis....
De dozen hier waren van Kruidvat en kleding, zomerkleding inkoop hier voor 2 kinderen.

Ik roep overigens niet dat het geld opraakt toch? Tenminste we hebben niets te klagen hier financieel gezien. Veel kopen doe ik absoluut, ik stimuleer de economie graag :D ;)

/Einde verantwoording
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:14:23 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192780149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Wij horen net van juf dat onze kinderen na de vakantie 2 hele dagen gaan, ze groep wordt opgesplitst. Je gaat óf maandag en donderdag óf dinsdag en vrijdag. Mooi opgelost zo.
Zitten jouw kinderen bij mij op school?!?!?
pi_192780152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:09 schreef SQ het volgende:
hehehe... maar ik snap dat ook wel weer. Ik ga ook kopen als ik me verveel :')
Hahaha, ik koop vooral om te voorkomen dat de kinderen zich gaan vervelen _O-

Aangezien wij tot 01-09 niet welkom zijn op kantoor (richtlijn vanuit werkgever) ga ik maar eens serieus op zoek naar een bureaustoel. 1 nadeel, dat ding komt op de slaapkamer van B, zijn er bureaustoelen waar je als volwassene op kan zitten maar die ook voor kinderen veilig zijn zeg maar. Hij is 6 jaar en 1.25 M.
pi_192780170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:12 schreef exode het volgende:

[..]

Ik koop het liefst alles lokaal, maar dat wordt nu toch juist niet gestimuleerd? Als in, blijf thuis....
De dozen hier waren van Kruidvat en kleding, zomerkleding inkoop hier voor 2 kinderen.

Ik roep overigens niet dat het geld opraakt toch? Tenminste we hebben niets te klagen hier financieel gezien. Veel kopen doe ik absoluut, ik stimuleer de economie graag :D ;)

/Einde verantwoording
haha, ik bedoelde eigenlijk gewoon niets kopen..maar idd lekker lokaal winkelen zit er even niet in..
maar je hoeft niets te verantwoorden hoor..door jou posts achter elkaar was dit gewoon een inkoppertje. (en lekker doen wat je zelf wilt hoor!)
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:20:50 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_192780214
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:14 schreef exode het volgende:

[..]

Hahaha, ik koop vooral om te voorkomen dat de kinderen zich gaan vervelen _O-

Aangezien wij tot 01-09 niet welkom zijn op kantoor (richtlijn vanuit werkgever) ga ik maar eens serieus op zoek naar een bureaustoel. 1 nadeel, dat ding komt op de slaapkamer van B, zijn er bureaustoelen waar je als volwassene op kan zitten maar die ook voor kinderen veilig zijn zeg maar. Hij is 6 jaar en 1.25 M.
Kun je er geen ophalen op je werk? Heb ik ook gedaan - zij gebruiken ze nu toch ook niet :')
disclaimer
pi_192780232
Wij dubben over investeren in de tuin. De tuin is groot en prachtig maar het gras is heel slecht.
Ik ging voor de optie: gras eruit en nieuw gras erin. Dan oogt het weer netjes.
Man wil dan liever de hele tuin op de schop, want boom eruit enz enz.

Overigens zouden we het dan laten doen. Maar we hakken maar geen knopen door. En ondertussen erger ik me aan het gras, of beter gezegd, aan het gebrek aan gras.

#totzover
#categoriekleinleed
pi_192780244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:16 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

haha, ik bedoelde eigenlijk gewoon niets kopen..maar idd lekker lokaal winkelen zit er even niet in..
maar je hoeft niets te verantwoorden hoor..door jou posts achter elkaar was dit gewoon een inkoppertje. (en lekker doen wat je zelf wilt hoor!)
:D
Wij zijn best wel big spenders met vakanties altijd, dus wij zwemmen er nu in ;) Oh nee in vouchers kun je niet zwemmen. Haha.

Brief van school is al binnen, 2 shifts, A en B. Dagen van 08:30 tot 14:00, nou ja soort van, er zitten tijden tussen de starttijden, B zijn klas bijvoorbeeld om 08:30, de kleuterklas naast hem start om 08:20. Lunchen op school, in het lokaal dus geen overblijf of naar huis tussendoor.
We horen vanmiddag in welke shift B zit.
Als hij in shift A zit, zijn dat exact zijn BSO dagen, shift B dus juist niet.....Maar goed dan kan ik in ieder geval tot 14:00 werken.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:24:00 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_192780247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:22 schreef Malteser het volgende:
Wij dubben over investeren in de tuin. De tuin is groot en prachtig maar het gras is heel slecht.
Ik ging voor de optie: gras eruit en nieuw gras erin. Dan oogt het weer netjes.
Man wil dan liever de hele tuin op de schop, want boom eruit enz enz.

Overigens zouden we het dan laten doen. Maar we hakken maar geen knopen door. En ondertussen erger ik me aan het gras, of beter gezegd, aan het gebrek aan gras.

#totzover
#categoriekleinleed
Kun je er niet gewoon nu even een zak graszaad in flikkeren dan? :D
disclaimer
pi_192780251
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Kun je er geen ophalen op je werk? Heb ik ook gedaan - zij gebruiken ze nu toch ook niet :')
Ja...nou dat is aangeboden maar een beperkt aantal en ik was uitgeloot. :'(
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:24:33 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_192780256
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef exode het volgende:

[..]

Ja...nou dat is aangeboden maar een beperkt aantal en ik was uitgeloot. :'(
karig.
disclaimer
pi_192780269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef SQ het volgende:

[..]

karig.
Wij hebben 9000 medewerkers he...dus het is best een projectje zeg maar. Medewerkers van de klantenservice en finance die hele dagen achter hun computer moeten zitten, hebben er sowieso 1 meegekregen en ook 2 extra schermen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:26:45 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_192780288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:25 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben 9000 medewerkers he...dus het is best een projectje zeg maar. Medewerkers van de klantenservice en finance die hele dagen achter hun computer moeten zitten, hebben er sowieso 1 meegekregen en ook 2 extra schermen.
Ja nee, dat snap ik wel, maar ik vind het uitermate karig dat jullie gedwongen zes maanden thuis moeten werken en dan geen middelen krijgen om een fatsoenlijke werkplek te regelen. In zes maanden kun je lelijke hernia's ontwikkelen.
disclaimer
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:28:26 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192780305
In vouchers kun je inderdaad niet zwemmen helaas.
Ik bulk er inmiddels in.
Wij zouden dus ongeveer nu naar LA vliegen.

Via werk kunnen wij een assessment van je thuis werkplek laten doen en dan mag je spullen huren. Terwijl inderdaad op kantoor de stoelen werkeloos staan? :?

En exode jouw werkgever is ook meteen rigoureus van het langer doortrekken dus. De mijne ook.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')