Nee, het is vooral heel erg demonstratief van het feit dat jij je zo verheven voelt maar eigenlijk zelf die simpele FB onderzoeker bent.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:22 schreef Summers het volgende:
[..]
en DAT is natuurlijk wat je stoort en niet dat je word voorgelogen en weggeleid van de waarheid met de goedkope illusie dat nieuws voor je word voorgekauwd alsof je een simpele ziel bent die niet voor zichzelf kan nadenken.
Feitenchecker is een ander woord voor " we willen niet dat je dit te weten komt loop AUB uit jezelf weg als een volgzame slaaf "quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:25 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, het is vooral heel erg demonstratief van het feit dat jij je zo verheven voelt maar eigenlijk zelf die simpele FB onderzoeker bent.
Summer is een ander woord voor hersenloze FB onderzoeker.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Feitenchecker is een ander woord voor " we willen niet dat je dit te weten komt loop AUB uit jezelf weg als een volgzame slaaf "
Gewoon CNN blijven kijken , is goed voor jequote:Op dinsdag 21 april 2020 13:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Summer is een ander woord voor hersenloze FB onderzoeker.
En nu?
Gewoon Facebook memes blijven kopiëren van shady conspiracy groepjes, word je slim van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Gewoon CNN blijven kijken , is goed voor je![]()
[ afbeelding ]
Mooi staaltje laster en karaktermoord weer Summers, dat heeft Chisholm namelijk nooit gezegd:quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeg maar gerust Satan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
Bill Gates is wel de nieuwe boeman hè?
Je weet dat zonder authoriteit ik je kan omleggen zonder dat iemand daar moeilijk over kan doen he.quote:
Heb je door dat je over ANGST begint en dat dat ALTIJD de slechtste raadgever is ?quote:Op woensdag 22 april 2020 06:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat zonder authoriteit ik je kan omleggen zonder dat iemand daar moeilijk over kan doen he.
je weet wel geen regels.
hoe mooi zou dat zijn.
Je kan dan echt van alles uitvreten vanuit je plaggenhut zonder dat iemand daar moeilijk over kan doen.
plaggenhut?
ja, er bestaat dan ook geen infrastructuur, want wie onderhoud dat?
Waar heb ik het over angst?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef Summers het volgende:
[..]
Heb je door dat je over ANGST begint en dat dat ALTIJD de slechtste raadgever is ?
Je eerste zin is om mij angst in te praten door te zeggen dat je me zou kunnen vermoorden . Je maakt mij niet wijs dat je meteen aan het moorden slaat bij vrijheid . En dat je zonder een rutte die je verteld wat je moet doen niet kan leven .In Belgie hadden ze een hele tijd geen regering dus je hebt een hollywood beeld en dus een geconditioneerde beeld van vrijheid die niks met de realiteit te maken heeft ..quote:Op woensdag 22 april 2020 10:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waar heb ik het over angst?
Ik zeg alleen als er geen authoriteit is de pleuris zal uitbreken.
Zie het als een post apocalyps film, the postman, book of eli, mad max etc etc..
Nou gaat het me niet om de film zelf maar om hoe de wereld er uit KAN gaan zien als er gewoon geen authoriteit meer is.
Ik stuitte zojuist op een leuke YT comment:quote:Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Je eerste zin is om mij angst in te praten door te zeggen dat je me zou kunnen vermoorden . Je maakt mij niet wijs dat je meteen aan het moorden slaat bij vrijheid . En dat je zonder een rutte die je verteld wat je moet doen niet kan leven .In Belgie hadden ze een hele tijd geen regering dus je hebt een hollywood beeld en dus een geconditioneerde beeld van vrijheid die niks met de realiteit te maken heeft ..
vrijheid is positief , onderdrukking is negatief . Zonder jouw angst kan een machthebber niet bestaan , denk daar maar eens over na tijdens de wereldwijde onzichtbare vijand corona lockdown die op basis van angst is en word aangegrepen om vrijheden in te perken .
[ afbeelding ]
quote:When my daughter was little she had a children’s story book with a number of different stories by different authors. One of the stories told a tale of the owl and the birds.
The gist of the story was that the owl, who was considering wise and fearsome by the birds, gathered them all together and told them that there was a new fearsome menace coming. This menace only appeared in the day and if they looked at it they would die so they must keep their eyes closed until night and then they could open them and fly about.
All the birds were very afraid and did as they were told. As time went on they became very depressed and miserable and they were concerned that their numbers were diminishing rapidly.
One night they all decided that as life was no longer worth living they would keep their eyes open when day dawned and all die together.
This they did only to find out that they had been lied to and there was no menace only the sun rising.
They were so relieved and overjoyed that they sang their hearts out.
This was the origin of the dawn chorus.
This story really resonated with me all those years ago and I remember looking to see who the author was. I can’t remember but was surprised at the time because I recognized the name, it was someone who wasn’t known for writing children’s stories.
Unfortunately the book got thrown out by accident and I have never come across the story since despite doing a lot of research.
Just lately I have been reflecting on this tale – it seems very relevant to the now.
In belgie hebben ze wel degelijk een overheidsorgaan, ondanks dat er geen regering gevormd heeft, er worden nog steeds besluiten genomen, hoe hebben ze anders het land op slot kunnen gooien?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Je eerste zin is om mij angst in te praten door te zeggen dat je me zou kunnen vermoorden . Je maakt mij niet wijs dat je meteen aan het moorden slaat bij vrijheid . En dat je zonder een rutte die je verteld wat je moet doen niet kan leven .In Belgie hadden ze een hele tijd geen regering dus je hebt een hollywood beeld en dus een geconditioneerde beeld van vrijheid die niks met de realiteit te maken heeft ..
vrijheid is positief , onderdrukking is negatief . Zonder jouw angst kan een machthebber niet bestaan , denk daar maar eens over na tijdens de wereldwijde onzichtbare vijand corona lockdown die op basis van angst is en word aangegrepen om vrijheden in te perken .
[ afbeelding ]
"onzichtbaar" dan kijk je niet goed. Ze zijn welliswaar ~200nm groot ongeveer maar wel degelijk zichtbaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi verhaalquote:Op woensdag 22 april 2020 10:36 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik stuitte zojuist op een leuke YT comment:
[..]
Je moet dus slechts bang zijn voor allerhande andere reële dingen zoals wereld dominerende meneren die het slechtste met je voor hebben, maar niet voor een ziekteverwekker. Duidelijkquote:Op woensdag 22 april 2020 10:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Mooi verhaalde mensheid moet zijn ogen open doen en over zijn irrationele angst stappen oftewel grow the fuck up .
Ja als je goed kijkt zie je ze voorbij vliegen tijdens lockdown als je naar buiten kijkt NOT , voor de meeste mensen is het een onzichtbare vijand , van horen zeggen .quote:Op woensdag 22 april 2020 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"onzichtbaar" dan kijk je niet goed. Ze zijn welliswaar ~200nm groot ongeveer maar wel degelijk zichtbaar.
ow en even om terug te komen op belgie..quote:Op woensdag 22 april 2020 10:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Mooi verhaalde mensheid moet zijn ogen open doen en over zijn irrationele angst stappen oftewel grow the fuck up .
Tja van vrienden "horen zeggen" dat hun ouders zijn overleden is inderdaad helemaal geen reden om een beetje voorzichtig te doen...quote:Op woensdag 22 april 2020 10:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja jals je goed kijkt zie je ze voorbij vliegen tijdens lockdown als je naar buiten kijkt NOT , voor de meeste mensen is het een onzichtbare vijand , van horen zeggen .
De geschiedenis blijft zich herhalen gek he .quote:Op woensdag 22 april 2020 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je moet dus slechts bang zijn voor allerhande andere reële dingen zoals wereld dominerende meneren die het slechtste met je voor hebben, maar niet voor een ziekteverwekker. Duidelijk
Precies en toen zijn we er ook al achter gekomen dat je uitbraakhaarden beter kunt isoleren zodat minder mensen ziek worden... Maar de geschiedenis blijft zich inderdaad herhalen want ook toen waren er mensen die dat niet geloofden...quote:Op woensdag 22 april 2020 10:46 schreef Summers het volgende:
[..]
De geschiedenis blijft zich herhalen gek he .
Er is een wereld van verschil tussen keuzes maken op basis van angst en voorzichtig doen .quote:Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja van vrienden "horen zeggen" dat hun ouders zijn overleden is inderdaad helemaal geen reden om een beetje voorzichtig te doen...Heel onzichtbaar allemaal.
https://www.volkskrant.nl(...)in-tilburg~b7d786a0/quote:Op woensdag 22 april 2020 10:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is een wereld van verschil tussen keuzes maken op basis van angst en voorzichtig doen .
Machthebbers kunnen bestaan als mensen angst op 1 zetten .
Rutte stond voor duivelse dilemma's zoals hij het verwoordde in het begin, het was een worsteling, tussen neus en lippen door laat hij weten als we ons niet aan de regels houden en bij versoepeling het virus weer snel de kans krijgt om te gaan pieken, als 2e golf terugkomt met nog meer slachtoffers. In zijn toespraak heeft hij een paar keer benadrukt dat het virus snel terug kan komen. Dat is op een subtiele manier angst aanjagen.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is een wereld van verschil tussen keuzes maken op basis van angst en voorzichtig doen .
Machthebbers kunnen bestaan als mensen angst op 1 zetten .
Je moet toch iemand de schuld geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
Bill Gates is wel de nieuwe boeman hè?
Ik lees anders vooral mensen die janken dat straks de economie kapot gaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:39 schreef Summers het volgende:
[..]
En wat is daarin het voordeel van Rutte, VVDer, om de economie op slot te gooien? Juist voor een VVDer is maatregelen die de economie schaden één van de laatste dingen die ze doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Rutte stond voor duivelse dilemma's zoals hij het verwoordde in het begin, het was een worsteling, tussen neus en lippen door laat hij weten als we ons niet aan de regels houden en bij versoepeling het virus weer snel de kans krijgt om te gaan pieken, als 2e golf terugkomt met nog meer slachtoffers. In zijn toespraak heeft hij een paar keer benadrukt dat het virus snel terug kan komen. Dat is op een subtiele manier angst aanjagen.
Oja en we staan aan het begin van een nieuwe fase - de anderhalve meter samenleving. Klinkt mij in de oren dat we daar voorlopig niet vanaf zijn wellicht nooit. Misschien mogen we ooit weer naar de bioscoop, joepie gezellig twee stoelen vanelkaar verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |