Dat is gewoon 100% de reden van die wijze van denken.. mensen dealen gewoon heel slecht met de sociale isolatie.. Wij zolderkamer autisten hebben daar veel minder moeite mee.quote:Op maandag 20 april 2020 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Een aantal mensen lijkt vooral te denken aan wat ze willen, in plaats van wat past bij de realiteit.
Andersom net zo goed. Ja waarom gaan scholen open dan moeten opa's en oma's weer oppassen. Thuiswerkers blijven voorlopig ook nog wel thuiswerkers. Of nee sportscholen kunnen niet open want de medewerkers zijn te dom en zitten de hele dag op hun telefoon. Boehoe boehoequote:Op maandag 20 april 2020 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mensen komen met de meest achterlijke redenaties waarom dingen nu weer wél zouden kunnen.. geen reet met de economie te maken, maar gewoon met eigenbelang.. IK WIL..... egocentrisch kutdenken, want we zijn zó zielig
Doe eens normaal joh. Niet zo generaliseren. Er zijn zowaar mensen die de economie draaiende willen houden omdat ze niet willen dat mensen hun baan verliezen, omdat ze willen dat mensen zorg kunnen blijven betalen, omdat ze willen voorkomen dat er onnodig veel mensen in depressies raken, etc. Economie is veel groter dan enkel op een terrasje willen zitten.quote:Op maandag 20 april 2020 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mensen komen met de meest achterlijke redenaties waarom dingen nu weer wél zouden kunnen.. geen reet met de economie te maken, maar gewoon met eigenbelang.. IK WIL..... egocentrisch kutdenken, want we zijn zó zielig
Het wordt uiteindelijk gewoon vernietigd (rot weg), net zoals die bloemen. Zo werkt kapitalisme.quote:Op maandag 20 april 2020 17:18 schreef quirina het volgende:
We kunnen de frietaardappelen ook gratis aan Spanje geven. En aan alle Zuid-Europese landen die in lockdown zitten en blijven van onze centen.
Verder gaan we weer braaf aan het werk om de rest van Europa te helpen terwijl we ons zelf de Corona stikken.
Oh en ze kunnen er ook wat bloemen bij cadeau krijgen.
quote:Op maandag 20 april 2020 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is gewoon 100% de reden van die wijze van denken.. mensen dealen gewoon heel slecht met de sociale isolatie.. Wij zolderkamer autisten hebben daar veel minder moeite mee.
Nee. Zo werkt het met versproductenquote:Op maandag 20 april 2020 17:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het wordt uiteindelijk gewoon vernietigd (rot weg), net zoals die bloemen. Zo werkt kapitalisme.
Het werkt 2 kanten op. De keerzijde is het andere uiterste waarin veel mensen doen of alleen 80+ obesitas rokers die al half terminaal zijn overlijden.quote:Op maandag 20 april 2020 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh. Niet zo generaliseren. Er zijn zowaar mensen die de economie draaiende willen houden omdat ze niet willen dat mensen hun baan verliezen, omdat ze willen dat mensen zorg kunnen blijven betalen, omdat ze willen voorkomen dat er onnodig veel mensen in depressies raken, etc. Economie is veel groter dan enkel op een terrasje willen zitten.
Punt is dat je de economie niet draaiende kan houden zolang het virus niet onder controle is. Simpelweg onmogelijk, wat het beleid verder ook is.quote:Op maandag 20 april 2020 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zowaar mensen die de economie draaiende willen houden omdat ze niet willen dat mensen hun baan verliezen, omdat ze willen dat mensen zorg kunnen blijven betalen, omdat ze willen voorkomen dat er onnodig veel mensen in depressies raken, etc. Economie is veel groter dan enkel op een terrasje willen zitten.
Zweden lukt het toch aardig.quote:Op maandag 20 april 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is dat je de economie niet draaiende kan houden zolang het virus niet onder controle is. Simpelweg onmogelijk, wat het beleid verder ook is.
Dat klopt ook niet natuurlijk.quote:Op maandag 20 april 2020 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het werkt 2 kanten op. De keerzijde is het andere uiterste waarin veel mensen doen of alleen 80+ obesitas rokers die al half terminaal zijn overlijden.
Herkenbaar. Hoewel ik nu uit verveling dan wel weer meer koop aan supermarkt spul of lekker eten voor de BBQ.quote:Op maandag 20 april 2020 17:19 schreef BorTheWolf het volgende:
Wat ik vooral opvallend vind is wat ik netto over hou in deze periode. Dat is veel meer als voorheen. Uiteraard gaan er ook geldstromen ergens anders heen, maar als ik persoonlijk zie hoeveel ik dus minder heb uitgegeven de afgelopen 2 maanden aan horeca, voetbal, dagjes weg etc. Dan tikt dat behoorlijk aan.
Zweden had niet zo'n grote uitbraak als wij hier hadden in Brabant. Maar ik hou m'n hart vast over hoe het zich de komende weken daar gaat ontwikkelen.quote:
klopt welquote:Op maandag 20 april 2020 17:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zoveel momenten waar mensen normaal friet eten buiten het avondeten. Pretparken, op het strand, op het terras, voetbal of weet ik veel welk evenement dan ook.
Als je die mensen echt wil helpen, dan snap je ook dat dit de enige weg is.quote:Op maandag 20 april 2020 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh. Niet zo generaliseren. Er zijn zowaar mensen die de economie draaiende willen houden omdat ze niet willen dat mensen hun baan verliezen, omdat ze willen dat mensen zorg kunnen blijven betalen, omdat ze willen voorkomen dat er onnodig veel mensen in depressies raken, etc. Economie is veel groter dan enkel op een terrasje willen zitten.
Die zien nu al een afvlakkingquote:Op maandag 20 april 2020 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zweden had niet zo'n grote uitbraak als wij hier hadden in Brabant. Maar ik hou m'n hart vast over hoe het zich de komende weken daar gaat ontwikkelen.
quote:Op maandag 20 april 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je die mensen echt wil helpen, dan snap je ook dat dit de enige weg is.
Precies, geldstroom gaat ook weer ergens anders naar toe.quote:Op maandag 20 april 2020 17:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hoewel ik nu uit verveling dan wel weer meer koop aan supermarkt spul of lekker eten voor de BBQ.
Andere oplossing:quote:Op maandag 20 april 2020 17:18 schreef quirina het volgende:
We kunnen de frietaardappelen ook gratis aan Spanje geven. En aan alle Zuid-Europese landen die in lockdown zitten en blijven van onze centen.
Verder gaan we weer braaf aan het werk om de rest van Europa te helpen terwijl we ons zelf de Corona stikken.
Oh en ze kunnen er ook wat bloemen bij cadeau krijgen.
Uhu.quote:Op maandag 20 april 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je die mensen echt wil helpen, dan snap je ook dat dit de enige weg is.
Ja, dan niet hè. De economische en emotionele schade van ontelbare doden en een ontploffend zorgstelsel is vele malen groter.quote:
Omdat Rutte dat zegt er zijn econoomen die anders bewerenquote:Op maandag 20 april 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is dat je de economie niet draaiende kan houden zolang het virus niet onder controle is. Simpelweg onmogelijk, wat het beleid verder ook is.
1 miljard kilo extra doden weegt idd niet op tegen de economische malaise:xquote:Op maandag 20 april 2020 17:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, dan niet hè. De economische en emotionele schade van ontelbare doden en een ontploffend zorgstelsel is vele malen groter.
Want jij kan niet tot een ton tellen?quote:Op maandag 20 april 2020 17:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, dan niet hè. De economische en emotionele schade van ontelbare doden en een ontploffend zorgstelsel is vele malen groter.
Want als er 100.000+ doden zijn gevallen gaan mensen gezellig een biertje op het terras drinken.quote:Op maandag 20 april 2020 17:38 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Want jij kan niet tot een ton tellen?
Rutte draait ook nog wel bij na een maandje lockdown, die hooibaal en tijn gaan echt geen millimeter toegeven wat betreft hun lockdown obsessie.quote:Op maandag 20 april 2020 17:36 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Omdat Rutte dat zegt er zijn econoomen die anders beweren
Absoluut.quote:Op maandag 20 april 2020 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want als er 100.000+ doden zijn gevallen gaan mensen gezellig een biertje op het terras drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |