Je hoeft ze toch niet allemaal tegelijk in de oven te doen?quote:Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef minilot het volgende:
Hmmmmmz.. Mijn ervaringen met tray bakes/sheet pan dinners/etcetera.. zijn niet denderend. Punt is toch vaak dat er een berg verschillende ingredienten op een bakplaat liggen die niet bepaald allemaal dezelfde bereidingstijd hebben voor de perfecte mate van geroosterdheid.Maar goed, proberen kan wel weer een keertje! Eens zien of ik een recept kan vinden dat er niet al te matig uitziet.
Pompoen in april?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga dit maken:
https://www.ah.nl/allerha(...)sworstjes-en-pompoen
Moet alleen wel op de boodschappen wachten, dus ben benieuwd hoe laat we eten.
Diepvries (ik kwam ook nog blokjes tegen in de vriezer)quote:
Dat is het enige dat ik nog in huis hebquote:
Snijwijze aanpassen helpt ookquote:Op woensdag 29 april 2020 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hoeft ze toch niet allemaal tegelijk in de oven te doen?
Ah!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Diepvries (ik kwam ook nog blokjes tegen in de vriezer)
Oh dat wordt wel erg snel zacht hoor. Wellicht even rekening mee houden met je oventijdquote:Op woensdag 29 april 2020 09:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is het enige dat ik nog in huis hebkomt uit de vriezer. Vraag me ook af hoe dat dus uit de oven komt.
Dat hoeft inderdaad niet, maar is negen van de tien keer wel het concept van het recept: alles op de bakplaat en hop, de oven inquote:Op woensdag 29 april 2020 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hoeft ze toch niet allemaal tegelijk in de oven te doen?
Waarschijnlijk ga ik ook wel zo lui zijnquote:Op woensdag 29 april 2020 10:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet, maar is negen van de tien keer wel het concept van het recept: alles op de bakplaat en hop, de oven in
In een hete pan met olijfolie omscheppen tot buitenkant beetje gekarameliseerd is en dan opeten met feta is ook geen straf trouwensquote:Op woensdag 29 april 2020 10:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga ik ook wel zo lui zijnookal heeft Molo gelijk over de pompoen
Heb je een recept?quote:Op woensdag 29 april 2020 13:13 schreef minilot het volgende:
Er kwam even een ommetje tussen, maar alles nu dan toch klaar voor de start!
Kip en zoete aardappel in marinade, prei in olie en citroenrasp en de saus is ook al klaar.
[ afbeelding ]
Vanavond alleen nog afbakken en de zachte groene kruiden grof hakken. Ik heb dille, dragon en kervel![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 27 april 2020 23:54 schreef minilot het volgende:
Nou. Misschien maar dit, want David is doorgaans wel te vertrouwen.
https://www.davidlebovitz(...)inner-melissa-clark/
Maar ik sta nog niet echt te springen.
Oeps, dat is jammerquote:Op woensdag 29 april 2020 14:28 schreef Sarabi het volgende:
Het wordt een vega schotel, de worstjes zitten niet bij de bestelling
quote:Op woensdag 29 april 2020 18:37 schreef Barreltje het volgende:
Ik deed ook een poging tot pleur vanalles op een bakplaat en noem het een gerecht![]()
![]()
Eerst groenvoer:
[ afbeelding ]
Diepvries -erwten, -prei en - spinazie
Ik "marineerde" de aardappels in een curry/tomaten/geroosterde paprika- puree moesje
[ afbeelding ]
En pleurde alles met tomaten op een bakplaat:
[ afbeelding ]
En ging dit topic eens doorlezen..
Bij post van LeSage: " oh KAK!! Worsten vergeten!!"
Dus die er ook nog even bij gegooid:
[ afbeelding ]
Nu wachten..
quote:Op woensdag 29 april 2020 19:18 schreef Barreltje het volgende:
De baketray was een succes![]()
Alleen veel te weinig
[ afbeelding ]
Dus gaat mn lief zo nog even langs de snackbar
Ja we zijn met zn 2en.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:28 schreef Smallish het volgende:
[..]Zo’n plaat groenten en aardappelen en 4 worsten te weinig? Ik heb de indruk dat jullie met z’n tweeën zijn, toch?
Dat leek inderdaad meer. Lekker snacken nu dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja we zijn met zn 2en.
Maar dat waren dus 3,5 hele aardappelen, 2 tomaten, wat prei, wat erwten en wat spinazie .. en 2 worsten ( ik had ze doormidden gedraaid)
Voor 2 personen niet denderend vullend helaas
Ik wist niet wat een traybake was dus ik deed niet mee.quote:Op woensdag 29 april 2020 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nu een vrijwel lege groentelade Wortel, courgette, rode ui, knoflook, paprika en bbq aardappeltjes en kruiden. Merquez worstjes erbij. Niets lastigs, wel erg lekker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. En uiteraard ook omdat ik het oprecht lekker vind.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:04 schreef LeSage het volgende:
Het is bij mij vooral om dingen op te maken en/of op dagen dat ik weinig tijd en zin heb om uitgebreid te koken. Geen omkijken naar, dus dan heb ik mijn handen vrij voor andere dingen.
Niet zo knapperig als in de pan vanwege het vocht en vet uit de rest. Maar wel echt lekker. Een beetje tussen gebakken en gekookt in.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:17 schreef Molo het volgende:
Oh gnocchi uit de oven klinkt als best een goed idee, wordt dat goed knapperig?
Ik had pizza, op een tray, gebaked
Fetasaus weleens eerder gehad, geen idee waarom ik het niet vaker gemaakt heb, want lekker bij alles. Ok, misschien daarom ook wel
Wauw!quote:Op woensdag 29 april 2020 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En uiteraard ook omdat ik het oprecht lekker vind.
Ons eten:
Pompoen 40 minuten, na 10 minuten de gnocchi er bij.
[ afbeelding ]
Tussendoor de rest snijden, dit ging er de laatste 18 minuten in. De kaas de laatste 8 ofzo.
[ afbeelding ]
Was lekker. Pesto vergeten maar niet gemist.
[ afbeelding ]
Sommige soorten pompoen zijn 8 maanden houdbaar. En de manier van opslaan doet ook veel natuurlijk.quote:
Lekker! Fetasaus had wel nog extra oregano (moest op) en bieslook (want bieslook) maar jummie.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:09 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa Krijg wel meer trek van jouw foto's, want realistischer
Hoe vond je het? En specifiek de fetasaus?
De mijne was dat nietquote:Op woensdag 29 april 2020 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sommige soorten pompoen zijn 8 maanden houdbaar. En de manier van opslaan doet ook veel natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |