Daarom. Het is zo makkelijk praten dat "ja maar ze hadden een onderliggend lijden" .... helft van Nederland heeft een BMI van >25.quote:Op maandag 20 april 2020 12:59 schreef speknek het volgende:
Ik vind het ook aanmatigend dat een BMI van 26 onderliggend lijden is, dat is meer dan de helft van het land en normaal gesproken voor bejaarden gezonder dan een laag normaal BMI.
En nee mijn BMI is prima.
Overigens denk ik nog steeds dat de bepalende factor hypertensie is en niet per se overgewicht. En dat is normaal geen probleem en wordt niet opgemerkt bij jongeren.
Tsjah, ik wil ook geen 360 verkeersdoden en duizenden ongelukken met blijvend letsel per jaar voor de groep onder 50. En toch halen we inmiddels onze schouders op nadat we even 'wat erg' denken als er weer ergens 4 jongeren in een auto tegen een boom klappen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:56 schreef Momo het volgende:
Allebei, helaas genoeg verhalen gezien van gezonde dertigers en veertigers die kwamen te overlijden. Zelfs die jongen van 29 jaar uit Brabant. Al zijn dat uitzonderingen, daar wil je er niet meer van bij hebben.
Het gaat niet om mij of m'n biertje maar de ondernemers die er kapot aan gaan, want eerlijk dit kan nog duren tot ver in volgend jaar tot er een vaccin is..quote:Op maandag 20 april 2020 12:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
"Wat ruim" zegt hij danOngeveer 60% te ruim ja ...
11% van de mensen op de IC zijn onder de 50. Nog eens 37% is onder de 65, dus 48% < 65 jaar.
Ook een groot deel van werkend Nederland wordt dus geraakt.
Je kan heel leuk naar je eigen leeftijd kijken, maar er leven meer mensen in Nederland. Ik hoor zelf in een categorie van maar 1.4%, maar ga ook niet lopen zeiken dat ik een biertje op een terras wil pakken. Als ik een biertje wil pak ik die uit de koelkast en ga in mijn tuin zitten, desnoods met een goede vriend 2 meter verderop.
Dat overdreven moord en brand roepen na net vier weken light lockdown is echt niet normaal hoor .....
doe wat je niet laten kuntquote:Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vergelijk het ook even met Frankrijk, Italie of Belgie.
In Zweden zie je ook een afvlakking.
Zet het dan ook ff op logaritmisch, om het beter te beoordelen.
Nee, dat is bankvoedsel.quote:Op maandag 20 april 2020 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb zojuist wel wat voedsel op mijn bank laten vallen![]()
Maar dat telt zeker niet?
De helft van de Nederlanders is ook te dik.quote:Op maandag 20 april 2020 12:59 schreef speknek het volgende:
Ik vind het ook aanmatigend dat een BMI van 26 onderliggend lijden is, dat is meer dan de helft van het land en normaal gesproken voor bejaarden gezonder dan een laag normaal BMI.
Aldus iemand die zichzelf speknek genoemd heeft.quote:En nee mijn BMI is prima.
Het is een criteria dat blijkt duidelijk uit de cijfers, wegkijken gaan we niet aan beginnen hier.quote:Op maandag 20 april 2020 13:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten "we" het hele leeftijdscriterium als maatstaf niet verder gebruiken.
Scheelt een hoop discussie, alsmede een onderscheiden opmaat naar verwarrende discriminatie.
Volgens de gemiddelde fokker welquote:Op maandag 20 april 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
[..]
BMI van 26 is al onderliggend lijden ja?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Ja, BMI > 25 is overgewicht en valt onder onderliggend lijden alquote:Op maandag 20 april 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
[..]
BMI van 26 is al onderliggend lijden ja?
Dan ga je op je balkon, of zet je een stoeltje voor de deur. Moeten in oplossingen denken en niet in belemmeringen. Je mag hier ook nog gewoon naar buiten, dus je kan ook je biertje meenemen en ergens in een park op een rustig plekje genieten van je biertje. Men doet nu net alsof niemand meer het huis uit mag.quote:Op maandag 20 april 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij of m'n biertje maar de ondernemers die er kapot aan gaan, want eerlijk dit kan nog duren tot ver in volgend jaar tot er een vaccin is..
Daarbij heb jij een lekkere tuin zeg je, niet iedereen heeft dat. Dus dan denk je net zo goed egoïstisch als iemand die roept om versoepeling van de maatregelen.
Waarom? Het speelt overduidelijk een rol in het Corona gebeuren, niet in kans op besmetting, maar wel degelijk een rol in gevolgen van een besmetting.quote:Op maandag 20 april 2020 13:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten "we" het hele leeftijdscriterium als maatstaf niet verder gebruiken.
Scheelt een hoop discussie, alsmede een onderscheiden opmaat naar verwarrende discriminatie.
Daarom ook gewoon mond/neusbedekking, en geen medische mondkapjes.quote:Op maandag 20 april 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
als de mondkapjes wel een eis worden voor versoepeling van de maatregelen dan verergerd de run op die dingen wel extreem.
dat hangt ook van hun IC capaciteit afquote:Op maandag 20 april 2020 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Die lijn vlakt af en je hebt het over 50 per miljoen,dat houden ze nog wel ff vol in dit tempo.
Underpromise overdeliver.quote:Op maandag 20 april 2020 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De helft van de Nederlanders is ook te dik.
[..]
Aldus iemand die zichzelf speknek genoemd heeft.
Ik spreek wel eens iemand die zich nu heel erg druk maakt om volksgezondheid in combinatie met Corona. Dan met name over zijn eigen gezondheid. Dit is iemand van 44 met een enorme pens, de conditie dat als hij 50 meter moet rennen hij 3 minuten buiten adem is en bij het posten van zijn Facebookberichten hierover hij waarschijnlijk tevreden aan zijn zoveeste sigaret trekt.quote:Op maandag 20 april 2020 13:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom. Het is zo makkelijk praten dat "ja maar ze hadden een onderliggend lijden" .... helft van Nederland heeft een BMI van >25.
Ja, eens.quote:
Dus die paar jonge mensen zoals die 18-19 jarige die overleed en onderliggend lijden had kan dus ook gewoon een BMI hebben gehad van 26-30? En dan de nadruk leggen dat hij onderliggend lijden had? Vind ik wel opvallend. Dan heeft 70% van de Nederlanders onderliggend lijden als overgewicht daar bovenop nog meetelt.quote:Op maandag 20 april 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, BMI > 25 is overgewicht en valt onder onderliggend lijden al
[..]
Heb je daar een bron van? Ik kan zo snel in ieder geval niets vinden.quote:Op maandag 20 april 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is een handvat natuurlijk. Je moet naar vetpercentage kijken.quote:Op maandag 20 april 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Toch valt het onder overgewicht volgens de definitie.
Dat het meer dan de helft van de mensen betreft wil nog niet zeggen dat het geen probleem is. Laten we gewoon ff de feiten onder ogen zien dat overgewicht 1 van de grootste gezondheidsproblemen in dit land is.quote:Op maandag 20 april 2020 12:59 schreef speknek het volgende:
En nee mijn BMI is prima.
Overigens denk ik nog steeds dat de bepalende factor hypertensie is en niet per se overgewicht. En dat is normaal geen probleem en wordt niet opgemerkt bij jongeren.
Klopt, ben het ook wel eens hoor, iemand met een BMI van 25-26 is per definitie overgewicht, maar niet perse ongezondquote:Op maandag 20 april 2020 13:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is een handvat natuurlijk. Je moet naar vetpercentage kijken.
Maar dat is ook zo stom aan die discussie over calorieen. Het is een handvat wat je ongeveer binnen krijgt en je moet het niet blind op gaan tellen.
daarom vet%quote:Op maandag 20 april 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Toch valt het onder overgewicht volgens de definitie.
Je gaat erg makkelijk voorbij aan het feit dat de schade voor de volksgezondheid staat amper nog in verhouding tot die aan de economie. En dan zijn we pas 4 weken onderweg. Heb je de modellen gezien voor als we tot september in lockdown blijven? Dat kun je je eigenlijk niet permitteren.quote:Op maandag 20 april 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dan ga je op je balkon, of zet je een stoeltje voor de deur. Moeten in oplossingen denken en niet in belemmeringen. Je mag hier ook nog gewoon naar buiten, dus je kan ook je biertje meenemen en ergens in een park op een rustig plekje genieten van je biertje. Men doet nu net alsof niemand meer het huis uit mag.
Niemand ontkent dat er ondernemers kapot gaan, maar het is nu even niet anders, totdat er meer duidelijkheid komt over het virus, verspreiding, besmettelijkheid, controle etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |