abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:43:10 #176
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192729266
Je word gebruikt. Financiële problemen, alweer dure plannen en na vijf maanden bij de ander intrekken. Dat klinkt als een fantastisch recept voor een vruchtbare en langdurige relatie.
pi_192729314
TS, ik heb het hele topic doorgelezen en ik hoef en kan je geen advies geven, aangezien anderen dat al hebben gedaan. Hoop dat je er iets aan hebt.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is hoe je vriendin van 23 aan een woning van 1100 euro per maand komt. Dan moet ze toch wel een riant salaris gehad hebben.
pi_192729424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is hoe je vriendin van 23 aan een woning van 1100 euro per maand komt. Dan moet ze toch wel een riant salaris gehad hebben.
Ik neem aan dat ze samenwoonde met haar ex en dat hier ook de schuld aan die ex vandaan komt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192729478
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze samenwoonde met haar ex en dat hier ook de schuld aan die ex vandaan komt.
Dat kan ook ja. Toch blijft het raar, samenwonen met de ene en dan nog een vriendje erbij nemen.
Irrelevant, maar ik zou ook graag het verhaal van die ex eens willen horen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:05:12 #180
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192729586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat kan ook ja. Toch blijft het raar, samenwonen met de ene en dan nog een vriendje erbij nemen.
Irrelevant, maar ik zou ook graag het verhaal van die ex eens willen horen.
Misschien was die ex allang vertrokken en moest ze daarna de huur in haar eentje dragen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:54 schreef Ludachrist het volgende:
en dat hier ook de schuld aan die ex vandaan komt.
Die schuld staat wat mij betreft nog helemaal niet vast.
Ts zegt: 'een ex die nog geld wil'.
Hij kan zoveel willen, maar wie zegt dat hij daar recht op heeft?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_192729615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:19 schreef lexi1990 het volgende:

[..]

Ik vind je reactie erg makkelijk. Gewoon doen en maar kijken is al heel lang gebeurd. Als je niet naar een open dag bent geweest en je niet echt verdiept in de materie dan is het gewoon een wilde gok. Een maand ervoor was het nog een totaal ander onderwerp namelijk.

Zoals ik zei, het maakt mij niet uit als ik tijdelijk wat erbij moet neerleggen, ik vind het ook belangrijk dat zij een goeie toekomst heeft, zelfs op haar eigen benen, moet ze ook vooral doen, maar doe dit verantwoord. Ik ken maar al teveel mensen die een wild plan hadden, met de opleiding zijn begonnen en tussendoor zijn afgehaakt omdat ze niet wisten wat het echt in hield. Die hebben nu allemaal een enorme studieschuld en leven van hun partner. Tevens heb je het gewoon druk met een opleiding, wat resulteert in minder werken af en toe, wat begrijpelijk is. Maar als dat er allemaal toe leid dat het wellicht toch niet haar ding is, waar doe je dan zo je best voor?

Ja, ik schets het nogal zwart/wit, sommige reacties kan ik uitstekend in komen, maar deze niet echt. Ik stel het op prijs dat je je eerlijke mening geeft, maar gewoon maar ergens aan beginnen en kijken hoe t loopt dat zou ik zelf nooit doen. je kiest iets met een duidelijke motivatie, je vraagt je partner om achter je te staan en in je te geloven. DAT WIL IK OOK, maar ik wil haar ook eerlijk vertellen dat, gezien haar verleden, ze niet zomaar zo'n hoog doel moet hebben, maar eerst de ondergrond moet hebben. Weet ze wel wat het beroep gaat inhouden? een maand geleden was het nog totaal iets anders namelijk.

Ik wil het volste vertrouwen in haar hebben, maar de verliefdheidsfase is snel aan de kant gezet omdat ik haar moest opvangen, dit heb ik ook gedaan. Sindsdien niet echt veel leuke dingen meer kunnen doen omdat dat niet kon. Ik probeer haar er steeds bovenop te helpen, het ene na het andere op te lossen en dat gaat de goeie kant op, maar dan wil ik ook dat ze een goede duidelijke keuze maakt voor de toekomst, want ik zit ook in die toekomst.
Ik vind het wel grappig dat je ‘niet in mijn reactie kan komen’, maar de reacties waarin je vriendin wordt afgeschilderd als een slinkse profiteur dan weer prima vindt. Zo wil je toch niet dat er over je partner wordt gepraat — lijkt mij.

Wat een problemen. Ze mag niet ‘zo’n hoog doel hebben’. Lekker hebben, zou ik zeggen. Eerst maar eens mbo afronden en dan verder zien. Als zij ondertussen allerlei plannen en dromen heeft, alleen maar mooi voor haar.

Hoe probeer je haar te helpen? Wat doe jij dat je het ene na het andere probleem oplost? Vertel vertel.

Je hebt het erover dat je haar nu ‘opvangt’, maar jullie wonen toch gewoon samen en je zei dat ze aan de woonlasten en de boodschappen meebetaalt? Althans, dat zei je eerder.
pi_192729792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat dat 'gewoon doen', behelst dat TS zich vast legt op een financiële situatie voor een meid waar hij 5 maanden(!) een 'relatie' mee heeft, en die er in ieder geval blijk van geeft niet echt heel serieus bezig te zijn met 'het leven'.

Dat vergt nogal wat commitment vanaf de kant van TS, want zij kan gewoon fladderen, want hij bekostigt alles. Daarnaast heeft ze wat weinig realiteitszin, iets wat TS tegen de borst stuit. TS en die meid passen gewoon niet bij elkaar.
Ze betaalt nu al mee aan het huis en de boodschappen. Ze gaat haar eigen studie zélf bekostigen.

Het kan zijn dat ze minder in kan brengen tijdens bepaalde perioden dat ze studeert. Dan zou de topicopener meer boodschappen moeten betalen, wat meer voor het huis en dat wil hij niet. 😂😂

Ik vind het lachwekkend. Waar hebben we het over? Misschien zegt ze over 1 jaar wel dat ze na het afronden van haar studie meteen fulltime aan de slag wil. Wie zegt dat je tijdens een studie ook niet kan werken. Veel mensen doen dat. Wie zegt dat ze 7 jaar gaat studeren?

Dit ligt volgens mij anders: hij twijfelt gewoonweg over haar en zoekt een reden om het nog minder mooi te maken. Zodat hij misschien, als hij durft, weg kan. Hij vindt het ook prima dat mensen haar hier afschilderen als een profiteur, maar als iemand een ander geluid laat horen (ik) is hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij dat niet zo leuk vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mar_an op 21-04-2020 11:25:14 ]
pi_192729800
Je komt heel lief en begripvol over maar ik begin me wel af te vragen welk niveau je zelf hebt... Je ziet zelf toch ook wel in dat dit niet zo kan werken? Helemaal na die reactie van haar ouders...

Ik zou haar lekker laten studeren maar dan wel lekker op d’r eigen kamer die ze betaalt van haar bijbaantje dat ze nog even moet zoeken. Net zoals honderduizenden andere studenten dat doen.
En dan zie je wel hoe je relatie zich ontwikkelt en hoe haar studie vordert. (Ik voorspel je dat dat synchroon gaat lopen, ongeacht welke richting).
Alius aliud dicit
pi_192729927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:17 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ze betaalt nu al mee aan het huis en de boodschappen. Ze gaat haar eigen studie zélf bekostigen.

Het kan zijn dat ze minder bij kan brengen tijdens bepaalde perioden dat ze studeert. Dan zou de topicopener meer boodschappen moeten betalen, wat meer voor het huis en dat wil hij niet. 😂😂

Ik vind het lachwekkend. Waar hebben we het over? Misschien zegt ze over 1 jaar wel dat ze na het afronden van haar studie meteen fulltime aan de slag wil. Wie zegt dat je tijdens een studie ook niet kan werken. Veel mensen doen dat. Wie zegt dat ze 7 jaar gaat studeren?

Dit ligt volgens mij anders: hij twijfelt gewoonweg over haar en zoekt een reden om het nog minder mooi te maken. Zodat hij misschien, als hij durft, weg kan. Hij vindt het ook prima dat mensen haar hier afschilderen als een profiteur, maar als iemand een ander geluid laat horen (ik) is hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij dat niet zo leuk vindt.
Gezien haar verleden vind ik mijn twijfel logisch. Ik zoek geen reden om het minder mooi te maken, ik wil alles behalve mijn vriendin zwart maken dmv dit topic. Daarom ga ik ook niet vol in details en vertel ik haar verleden ook niet. Zij is geen profiteur. Ik wil alleen weten wat andere mensen zouden doen in zo'n situatie, wat is eerlijk, wat is reëel? Hoe zouden jullie zoiets brengen.

Ik vind je reactie wederom niet gegrond. Ik zou niet zomaar weg gaan aangezien ik totaal niet veel relaties heb gehad. Ik blijf makkelijker bij iemand terwijl er veel reacties zijn, DUMP HAAR, zoiets doe ik echt niet snel, dus ik vind je reactie nogal makkelijk. Ik zoek manieren om haar te helpen, maar ook mezelf.
pi_192729955
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:17 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze minder in kan brengen tijdens bepaalde perioden dat ze studeert. Dan zou de topicopener meer boodschappen moeten betalen, wat meer voor het huis en dat wil hij niet. 😂😂

Tevens vind ik dat niet prima dat mensen haar zo afschilderen, op die reacties reageer ik ook niet. Ik probeer hier iets uit te halen, niet om de situatie makkelijk af te schilderen.
pi_192730330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 02:54 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Seksistische onzin. Je fantaseert er van alles bij. Vrouw dit, vrouw dat, bijzonder sneu je laatste alinea. Als de topicopener een vrouw was geweest en het zou gaan over haar vriend, dan had je het zeker ambitie genoemd. Dan was het hele scenario van profiteren niet in je opgekomen.

Jawel hoor.
Dan had ik gezegd meid, dump die geraffineerde gladjanus want iedereen kan zien dat dit niet deugt.
Het gebeurt omgekeerd ook namelijk.

En trouwens, ook al betaald ie geen studie, wat betreft huur en vreten draait ts wel grotendeels overal voor op.
Voor de rest jij jouw mening en ik de mijne.
pi_192730500
Ik geef les op het mbo (ook niveau 2) en het gros van wat daar zit, kan niet niveau 4 aan. En jouw vriendin wil uiteindelijk uni gaan doen??? Het kan natuurlijk, als ze ooit op de middelbare school op havo/vwo is begonnen/getest en door foute keuzes in het leven uiteindelijk op niveau 2 is beland en het qua intelligentie wel goed zit bijvoorbeeld. Maar door het lezen van jouw posts betwijfel ik dat. Ze heeft nergens een duidelijk beeld van, kan niet sparen maar wil wel "lekker veel geld verdienen", geen toekomstvisie etc. etc. Dat klinkt dus als een typische mbo-2-er, en dat op haar 23e.... Ik zou hier niet aan beginnen.

Maargoed, niet iedereen is hetzelfde, dus wie weet haalt jouw vriendin het wel. Laat haar een 21+-test doen. Dan heb je meteen een beeld van haar capaciteiten en dan weet je of de uni een haalbaar doel is. Zo niet, dan hoef jij haar de komende 10 jaar ook niet te sponsoren.
pi_192732582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:36 schreef Scary_Mary het volgende:
Wil je de beste partner voor haar zijn, dan zul je haar moeten helpen leren.
Wow, inlijsten en ophangen. (niet alleen voor TS,in z'n algemeenheid).
Somebody that I used to know
pi_192732688
We lezen hier natuurlijk maar een klein deel waaruit jullie relatie bestaat maar TS: je klinkt nu meer als haar vader dan haar partner. Hoe is die verhouding als je naar de rest van jullie relatie kijkt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:56:12 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192732735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:26 schreef lexi1990 het volgende:

[..]

Tevens vind ik dat niet prima dat mensen haar zo afschilderen, op die reacties reageer ik ook niet. Ik probeer hier iets uit te halen, niet om de situatie makkelijk af te schilderen.
Ik zie jou nog eigenlijk niet dichter bij een volgende stap komen, krijg niet de indruk dat je een beter beeld hebt van ‘hoe nu verder’.

Je wilt je vriendin helpen, maar heb je daarvoor genoeg in huis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_192732755
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie jou nog eigenlijk niet dichter bij een volgende stap komen, krijg niet de indruk dat je een beter beeld hebt van ‘hoe nu verder’.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, TS. Lukt het zo?
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 14:44:50 #192
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192733544
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 09:32 schreef lexi1990 het volgende:
Ik sta op zich achter een studie, maar ze heeft haar hoofd nu staan naar een ontzettend hoge studie. Ze heeft op dit moment mbo niv 2 en wil uiteindelijk een beroep doen die een master vereist.
Waarom is dat niet reëel? Mijn zusje is van vmbo naar een dubbele master gegaan. Kan prima.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:13:57 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192733946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom is dat niet reëel? Mijn zusje is van vmbo naar een dubbele master gegaan. Kan prima.
Omdat niet iedereen dat niveau aankan. Daarom is dat zeker niet altijd reëel.

Nogal een open deur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192736803
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:09 schreef Piles het volgende:

[..]

M'n vriendin had toen alleen HAVO afgerond (en ooit gestart met HBO) en ligt nu op schema voor WO Master cum laude. Dus wellicht beetje kort door de bocht :D
Is niet met elkaar te vergelijken hoor. In de praktijk heeft bijna elk functionerend werkend persoon minimaal niveau 3 of 4, al dan niet door opgedane werkervaring. Dat houdt namelijk in dat je de geleerde vaardigheden zelfstandig in praktijk kan brengen en zelfstandig werkzaamheden kan uitvoeren.

Daarom ga ik mee met deze aanbeveling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:57 schreef DjVero het volgende:
Laat haar een 21+-test doen. Dan heb je meteen een beeld van haar capaciteiten en dan weet je of de uni een haalbaar doel is. Zo niet, dan hoef jij haar de komende 10 jaar ook niet te sponsoren.
pi_192736844
Waarom studeert ze niet gewoon in deeltijd? 4 dagen werken 1 dag studie. Of eventueel 5 dagen werken en in de avond / weekenden les?
pi_192736928
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 09:32 schreef lexi1990 het volgende:
Zo heeft ze geen spaargeld en geen opleiding. Had ze een te duur appartement van circa 1100 euro huur in de maand. Dit was dan ook de reden dat ze het zo snel mogelijk moest verlaten.

Ze woont nu bij mij in en heeft eigenlijk geen studie.
Ik vraag me toch af welke afweging je hier precies hebt gemaakt en waarom. Als je samen een toekomst ziet is het juist verstandig om niet in een pril stadium gezamenlijk verzeild te raken in zo'n ongelijkwaardige situatie waarin de een sterk afhankelijk is van de ander.

Was je bang haar kwijt te raken als je dat niet zou aanbieden?

Ik zou eigenlijk zeggen dat je er vol op moet inzetten om je vriendin toch weer ergens zelfstandig te laten wonen en haar te zeggen dat je spijt hebt van je aanbod om bij jou in te trekken. De kans is heel groot dat dat einde relatie betekent, maar het meest realistische alternatief, met haar opgescheept blijven zitten terwijl jij ongewild opdraait voor alle lasten en zij nooit echt een steek verder komt, is in mijn ogen nog veel onaangenamer. Dat wordt juist een hele vervelende slepende kwestie als de relatie verder goed is, want de drempel om echt een streep te trekken wordt alleen maar hoger. Want je wilt helemaal niet de opvoeder zijn van je partner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 18:35:23 ]
pi_192737068
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Precies dit. Komop lexi1990, bekijk deze situatie ook eens vanuit een ander perspectief.
Alius aliud dicit
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:52:53 #198
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192737178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef Chia het volgende:

De kans is heel groot dat dat einde relatie betekent, maar het meest realistische alternatief, met haar opgescheept blijven zitten terwijl jij ongewild opdraait voor alle lasten en zij nooit echt een steek verder komt, is in mijn ogen nog veel onaangenamer.
Hier sluit ik me bij aan.
pi_192739539
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 21-04-2020 19:59:39 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 20:22:45 #200
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192740178
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen dat niveau aankan. Daarom is dat zeker niet altijd reëel.

Nogal een open deur.
Ik lees nergens een goede onderbouwing in de OP. Maar goed, wellicht kan ze het niveau niet aan nee.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')