abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192700190
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192700254
Pas maar op, dadelijk is het hommeles :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192700304
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pas maar op, dadelijk is het hommeles :P
_O- _O-
pi_192700339
:D
pi_192700349
Zo, er is weer een 'omablues' vlogje richting de k.kinderen. Ze vonden t leuk O+
pi_192700377
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 16:15 schreef Blues het volgende:
Zo, er is weer een 'omablues' vlogje richting de k.kinderen. Ze vonden t leuk O+
Oh, een vlogje *O* Leuk.

Hier nu ook concert voor seniorenflat verder op. Het raam staat open, zonnetje schijnt naar binnen. vogeltjes proberen er overheen te fluiten en dan een brass band. Eigenlijk wel knussig :+ En ik heb fruitsalade, want overschot fruit in huis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 april 2020 @ 16:38:55 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192700617
Zou appelmoes goed gaan met pannenkoeken ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192700668
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:38 schreef Barreltje het volgende:
In het beslag bedoel je?

Ja gaat prima :Y Doe ik in plaats van ei (samen met wat bakpoeder om het toch 'fluffy' te krijgen) :)
pi_192700675
quote:
Tuurlijk. Je kunt toch ook een appel pannenkoek bestellen? Misschien wat rozijnen erdoor?
We have far more in common than that which devides us..
pi_192700696
quote:
Mijn oma deed er altijd jus d’orange if 7up door :)

Dus appelmoes lukt vast ook wel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 16:46:32 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192700697
Flinke wandeling gedaan. 25km Ofwel etappe 13 van het NH-Wandelpad. Halfweg - Ouderkerk ad Amstel. Via Halfweg, De Tuinen van West, Sloten, met een pontje naar het Amsterdamse Bos, Amstelveen naar Elsenhoeve. Laatste stukje kan je normaal door de polders, maar het is nu broedseizoen dus werd het 'om' via de Amstel.
https://www.noordhollandp(...)erk-aan-de-amstel/13

Mooie route :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192700699
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, een vlogje *O* Leuk.

Hier nu ook concert voor seniorenflat verder op. Het raam staat open, zonnetje schijnt naar binnen. vogeltjes proberen er overheen te fluiten en dan een brass band. Eigenlijk wel knussig :+
Zeker! Ik vind t wel belangrijk en fijn om contact op een andere manier in te kunnen vullen. Ik mis ze, al zien we ze niet heel vaak mss, t feit dat je niet spontaan naar de kinderen kan rijden maakt dat ik toch iets als vlogjes wil maken om tegen ze te kletsen.
Volgende week zondag eens de stoute schoenen aantrekken en brutaal vragen of ik bij de buurboer een vlogje mag maken. Doet ie zelf ook al een tijdje op YT. Ik heb nu een goede reden om zijn erf eens op te lopen en te vragen of ik iets van zijn bedrijf en dichterbij iets mag vloggen. Tot nu toe sta ik vaak foto's van 1 van zijn weilanden en dieren te maken en vandaag dus een vlogje.
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 16:46:47 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192700700
quote:
Ik zou voor veilig gaan en spek kiezen :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192700733
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 16:46 schreef Blues het volgende:

Zeker! Ik vind t wel belangrijk en fijn om contact op een andere manier in te kunnen vullen. Ik mis ze, al zien we ze niet heel vaak mss, t feit dat je niet spontaan naar de kinderen kan rijden maakt dat ik toch iets als vlogjes wil maken om tegen ze te kletsen.
Volgende week zondag eens de stoute schoenen aantrekken en brutaal vragen of ik bij de buurboer een vlogje mag maken. Doet ie zelf ook al een tijdje op YT. Ik heb nu een goede reden om zijn erf eens op te lopen en te vragen of ik iets van zijn bedrijf en dichterbij iets mag vloggen. Tot nu toe sta ik vaak foto's van 1 van zijn weilanden en dieren te maken en vandaag dus een vlogje.
Hippe oma hebben je kleinkinderen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192700801
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2020 16:46 schreef borisz het volgende:
Flinke wandeling gedaan. 25km Ofwel etappe 13 van het NH-Wandelpad. Halfweg - Ouderkerk ad Amstel. Via Halfweg, De Tuinen van West, Sloten, met een pontje naar het Amsterdamse Bos, Amstelveen naar Elsenhoeve. Laatste stukje kan je normaal door de polders, maar het is nu broedseizoen dus werd het 'om' via de Amstel.

Wauw!

Aanstaande woensdag zou een nichtje van mij (woont in Groningen) bij mij overnachten. Ze zou van de week zijn begonnen met de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Veel getraind, 5 maanden onbetaald verlof en dan gaat het niet door -O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 17:00:34 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192700892
Mijn lichaam reageert beter op deze afstand dan december. :) Zal wel zo zijn dat er een paar kg af is en ik beter getraind ben. :+. En de omstandigheden zijn ook beter. Zal allemaal wel meetellen.
pi_192700971
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2020 16:46 schreef borisz het volgende:

Mooie route lijkt me ^O^
pi_192700980
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wauw!

Aanstaande woensdag zou een nichtje van mij (woont in Groningen) bij mij overnachten. Ze zou van de week zijn begonnen met de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Veel getraind, 5 maanden onbetaald verlof en dan gaat het niet door -O-
Dat is echt balen zeg -O-
pi_192700993
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 17:09 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is echt balen zeg -O-
Ja, en van de werkgever mocht ze niet dit jaar werken en volgend jaar vrij nemen. Hij had al vervanging aangenomen
  Official ESF Kreviewer zondag 19 april 2020 @ 17:14:09 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192701035
Door golfers Mac and cheese inspiratie opgedaan voor een macaroni schotel met mozzarella en spinazie. (allerhande)
pi_192701130
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, en van de werkgever mocht ze niet dit jaar werken en volgend jaar vrij nemen. Hij had al vervanging aangenomen
Wat naar ;( En het is ook niet alsof ze een vervangende reis kan doen nu.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192701139
Vloggende oma _O- en vloggen zij terug?
Wanneer is hun verhuizing gepland?

Borisz _O_ wow.

Jammer kaatje, voor je nichtje!

En...voor Lonaa en plantenliefhebbers: https://mobile.twitter.co(...)/1251413921975721985
pi_192701180
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 17:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat naar ;( En het is ook niet alsof ze een vervangende reis kan doen nu.
Ze maakt er het beste van, genieten van de tuin en de omgeving
pi_192701353
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 17:23 schreef AnneX het volgende:
Vloggende oma _O- en vloggen zij terug?
Wanneer is hun verhuizing gepland?

Nee, ze vinden het wel heel leuk appen ze terug.
Mijn zus is geinspireerd geraakt door mij, zij maakte er meerdere per dag voor haar kleinkinderen en die hebben nu teruggeappt dat het niet meer hoeft _O-
(Dit was mijn 2e, de 1e is alweer 2 weken terug of zo)

Als het goed is en de bouw is op schema ergens half juni al!
Ze hebben wel de nieuwe moestuin erbij gehouden, al krijgen ze nu een tuin bij het nieuwe huis, dan hebben ze iig nu wat te doen en uitjes naar de moestuin.
pi_192701628
Ik had net sate van tofu van de barbecue. En het was zowaar heel erg lekker. :9 Terwijl ik eigenlijk een grote tofu hater was. Misschien toch maar op meer manieren proberen.
pi_192701872
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef Myraela het volgende:
Ik had net sate van tofu van de barbecue. En het was zowaar heel erg lekker. :9 Terwijl ik eigenlijk een grote tofu hater was. Misschien toch maar op meer manieren proberen.
Tempeh saté van de barbecue gaat ook heel goed. Tempeh doet het goed met net niet zwarte randjes :9
pi_192701927
Okinomiyaki *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192701953
Gezellig, samen FOK!ken.
Ik stel het avondeten maar even uit.

pi_192701972
quote:
Iets lekkers met tofu :o #Geintrigeerd
pi_192701994
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, wat een vervelende timing voor haar.
pi_192702101
quote:
17s.gif Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gezellig, samen FOK!ken.
Ik stel het avondeten maar even uit.

[ afbeelding ]
Awww O+
pi_192702155
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Iets lekkers met tofu :o #Geintrigeerd
Zo bijzonder was het niet eens, gewoon de hele dag laten marineren en die smaak had het overgenomen.

Maar misschien ben ik na maanden vleesvervangers gewoon niet meer zo kritisch. :')
  zondag 19 april 2020 @ 18:39:17 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192702224
Mac&Cheese is goed gelukt!

[ Bericht 75% gewijzigd door golfer op 19-04-2020 20:24:23 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192702745
*hijg
Ravioli gemaakt. Opgegeten. Foodcoma.
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer zondag 19 april 2020 @ 19:36:26 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192702921
Zag er lekk r uit, lonaa.

Mijn macaroni schotel viel erg tegen. Vriendin was vergeten strooikaas te halenz dus er zal alleen mozzarella in.
pi_192703282
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo bijzonder was het niet eens, gewoon de hele dag laten marineren en die smaak had het overgenomen.

Maar misschien ben ik na maanden vleesvervangers gewoon niet meer zo kritisch. :')
Heb je de vegan juicy steak van de Lidl al eens geprobeerd? Die had ik laatst en vond ik lekker!

Wat zijn jouw favorieten? Ik probeer wat vaker vegetarisch te eten, maar kan geen ui, knoflook, pepers, prei, champignons, kikkererwten en zwarte bonen eten (opgeblazen/over de zeik buik krijg ik daarvan), en dat maakt dat ik dat zonder vleesvervangers toch best lastig vind af en toe.
pi_192703537
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Heb je de vegan juicy steak van de Lidl al eens geprobeerd? Die had ik laatst en vond ik lekker!

Wat zijn jouw favorieten? Ik probeer wat vaker vegetarisch te eten, maar kan geen ui, knoflook, pepers, prei, champignons, kikkererwten en zwarte bonen eten (opgeblazen/over de zeik buik krijg ik daarvan), en dat maakt dat ik dat zonder vleesvervangers toch best lastig vind af en toe.
Nee, die heb ik nog nooit geprobeerd. Wel de beyond burger (maar dan dus van de Lidl, weet even niet hoe die heet) en die was echt onwijs smerig. Dus hopelijk lijkt het daar niet op. Zal het wel een keer proberen als ik in de Lidl ben.

Mijn favorieten zijn de kaasschnitzel van Vivera en de vega balletjes van de Albert Heijn. Oh en de groenteworstjes van IKEA. Maar ik weet niet of daar iets van jouw lijstje in zit, waarschijnlijk wel. Lijkt me een lastig lijstje als je vega wil eten.
  zondag 19 april 2020 @ 20:40:29 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192703923
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192704005
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, die heb ik nog nooit geprobeerd. Wel de beyond burger (maar dan dus van de Lidl, weet even niet hoe die heet) en die was echt onwijs smerig. Dus hopelijk lijkt het daar niet op. Zal het wel een keer proberen als ik in de Lidl ben.

Mijn favorieten zijn de kaasschnitzel van Vivera en de vega balletjes van de Albert Heijn. Oh en de groenteworstjes van IKEA. Maar ik weet niet of daar iets van jouw lijstje in zit, waarschijnlijk wel. Lijkt me een lastig lijstje als je vega wil eten.
Ik heb wel ook de vegetarische hamburger van de Lidl gehad, die vonden zowel vriend als ik echt niet lekker. De wortel-pompoen burger ook niet, en vriend vond de champignon burger van hen ook niet lekker. Ik probeerde gister de spinazie kaas rondo, die was ok. Niet bijzonder, maar prima te eten.

Ja, het is een onhandig lijstje. In kleine hoeveelheden gaat het soms net wel goed, dus het is ook een beetje uitproberen. Ik zie dat iig in de vivera kaasschnitzel niks lijkt te zitten waar ik niet goed tegen kan, en de vega balletjes ga ik gewoon eens uitproberen. Thanks voor de tips!
pi_192704171
Ik had laatst de plantaardige kip stukjes van VUB’ers. Ik vond ze koud perfect qua structuur... dat was zo’n deceptie toen ik het verwarmd had. Zo sponzig
pi_192704671
quote:
Misschien omdat het lekker droog/knapperig wordt op de bbq?

Het worden al zo snel minisponsjes als je het ergens doorheen doet en dat smaakt niet onwijs geweldig ofzo
pi_192704733
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Herkenbaar lijstje...
wel ui/knoflook maar alles dat klinkt als nachtschade (tomaat/peper/ui..) en peulvruchten vallen af.

100% vegetarisch is dan wel een uitdaging.
Maar af en toe vega kan wel.

Ik vond laatst Gepaneerde camembert om te bakken.
Ook in het vega vakje van de super.
Bakje cranberry compote erbij.

Echt onwijs lekker
pi_192704824
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2020 19:36 schreef Kreator het volgende:
Zag er lekk r uit, lonaa.

Mijn macaroni schotel viel erg tegen. Vriendin was vergeten strooikaas te halenz dus er zal alleen mozzarella in.
Thanks.

Niet genoeg kaas, treurig ;(
pi_192704970
quote:
Ja, ooit al eens gezien. Geweldig he!

In dit kader en jij als vogelaar :+
Wat is het piepkleine bruine vogeltje met eens soort omhoog wippend staartje dat best wat geluid maakt? Nee het is geen mus.
Zie 'm zo vaak, maar weet niet wat het is. oO<

Heb m al, de winterkoning *O* :D
Jouw YT triggerde me om weer eens op zoek te gaan. Dat kleine beest heeft een strot :o echt _O-
https://www.vogelbescherm(...)s/vogel/winterkoning
pi_192705045
Ik kreeg gisteravond een geluidsfragment van een vriendin die in Eerbeek woont. Alsof ze middenin een volière stond. De diva’s werden er wakker van
pi_192705103
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Herkenbaar lijstje...
wel ui/knoflook maar alles dat klinkt als nachtschade (tomaat/peper/ui..) en peulvruchten vallen af.

100% vegetarisch is dan wel een uitdaging.
Maar af en toe vega kan wel.

Ik vond laatst Gepaneerde camembert om te bakken.
Ook in het vega vakje van de super.
Bakje cranberry compote erbij.

Echt onwijs lekker
Oh, dit klinkt lekker O+ hier ga ik ook naar op zoek.

Blues en Golfer, nog sterkte met het verlies van Xena :* lijkt me zo vreselijk..
  zondag 19 april 2020 @ 21:37:20 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192705112
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja, ooit al eens gezien. Geweldig he!

In dit kader en jij als vogelaar :+
Wat is het piepkleine bruine vogeltje met eens soort omhoog wippend staartje dat best wat geluid maakt? Nee het is geen mus.
Zie 'm zo vaak, maar weet niet wat het is. oO<

Heb m al, de winterkoning *O* :D
Jouw YT triggerde me om weer eens op zoek te gaan. Dat kleine beest heeft een strot :o echt _O-
https://www.vogelbescherm(...)s/vogel/winterkoning
Mijn ouders hebben twee hele oude elzen voor het keukenraam, met allerlei holletjes en plekken waar takken kruisen enzo, en daar zitten ook vaak winterkoninkjes in.
Met geluid wat niet logisch lijkt bij zo'n klein ding.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 19 april 2020 @ 21:40:55 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192705161
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 22:06:29 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192705515
quote:
Ik ga me morgen aanmelden ^O^
pi_192705526
quote:
Mja mijn laptop trekt dat niet.

Vroeger wel gedaan met mijn vaste pc maar dan voor tweakers
pi_192705549
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Oh, dit klinkt lekker O+ hier ga ik ook naar op zoek.

Blues en Golfer, nog sterkte met het verlies van Xena :* lijkt me zo vreselijk..
De Lidl heeft het ook met brie of Appenzeller voor de Alpenweken.
  zondag 19 april 2020 @ 22:09:21 #52
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
  zondag 19 april 2020 @ 22:11:50 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192705599
Ik moet wel af en toe pc paar uurtjes uitzetten zodat mijn werkkamer kan afkoelen tot onder de 24 graden :P
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 22:15:10 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192705661
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Ik moet wel af en toe pc paar uurtjes uitzetten zodat mijn werkkamer kan afkoelen tot onder de 24 graden :P
Oh hij brult flink zeg maar? Dus niet 's nachts laten draaien op de slaapkamer?
  zondag 19 april 2020 @ 22:15:51 #55
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192705672
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 22:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh hij brult flink zeg maar? Dus niet 's nachts laten draaien op de slaapkamer?
Ik heb eigenlijk voortdurend rekenwerk voor de GPU (anderen klagen daar wat over)
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 22:17:20 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192705693
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk voortdurend rekenwerk voor de GPU (anderen klagen daar wat over)
Kun je ook nog een limiet aangeven? Maximaal 40% ram/cpu/gpu bijvoorbeeld.
  zondag 19 april 2020 @ 22:18:09 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192705703
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 22:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je ook nog een limiet aangeven? Maximaal 40% ram/cpu/gpu bijvoorbeeld.
Ja
  zondag 19 april 2020 @ 22:25:37 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192705849
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Ik probeer J aan te sporen tot installatie. Het zou wel tof zijn om mee te doen.
Spoilers!
  zondag 19 april 2020 @ 22:39:56 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192706105
Ik zit ondertussen naar een andere router te kijken.

(Ik heb eigenlijk een bridge nodig, maar ik kan ook mn huidige router als bridge gebruiken en iets leuks nieuws ophangen als router :P )
  zondag 19 april 2020 @ 22:50:20 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192706311
Kikkerconcert *O*

Nu is het nog leuk. Over een paar weken moeten we door de kikkerherrie met oordoppen in slapen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 22:54:51 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192706417
Vanavond was op de lokale omroep een speciale uitzending over Gertjan, die twee weken geleden overleed de gevolgen van corona. En tegelijkertijd zit je dan ook te appen met een aantal mensen die ook keken. Je houdt het niet droog. ;(

Ik kan mij niet heugen dat een overlijden en zo diep inhakt. Zowel bij mijzelf als bij anderen.... ;(

Zijn zoons waren er ook bij als opnameleider en achter de camera. De oudste sloot af en dat was _O_.
  zondag 19 april 2020 @ 22:57:04 #62
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192706465
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:54 schreef borisz het volgende:
Vanavond was op de lokale omroep een speciale uitzending over Gertjan, die twee weken geleden overleed de gevolgen van corona. En tegelijkertijd zit je dan ook te appen met een aantal mensen die ook keken. Je houdt het niet droog. ;(

Ik kan mij niet heugen dat een overlijden en zo diep inhakt. Zowel bij mijzelf als bij anderen.... ;(

Zijn zoons waren er ook bij als opnameleider en achter de camera. De oudste sloot af en dat was _O_.
Heftig :*

Fijn trouwens dat je conditie zo vooruit is gegaan. Je doet alle moeite niet voor niets.
Spoilers!
pi_192706516
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:37 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben twee hele oude elzen voor het keukenraam, met allerlei holletjes en plekken waar takken kruisen enzo, en daar zitten ook vaak winterkoninkjes in.
Met geluid wat niet logisch lijkt bij zo'n klein ding.
Echt hè :o
pi_192706647
Ik begrijp het eiwitten vouwen niet.
Na een paar keer begrijpend lezen ook niet.
  zondag 19 april 2020 @ 23:07:37 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192706691
Ik hou het wel bij het bakken van een omeletje, qua eiwitten vouwen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192706722
Over de bijtjes: die vliegen af/aan met dikke gele klodders stuifmeel aan de kont.
Buurman blij, want de kweepeer in zijn tijd bloeit nu.
En ik blij, want de pot kweepeergelei - die ik won bij de corona buiten buren bingo - is bijna leeg.

Is kikkergeluid zo storend?Lucky.
pi_192706773
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:04 schreef Blues het volgende:
Ik begrijp het eiwitten vouwen niet.
Na een paar keer begrijpend lezen ook niet.
Je leent 'rekenkracht' van je computer uit om te helpen met het simuleren van eiwitstructuren; zo kunnen ze op zoek naar een eiwit die qua conformatie geschikt is voor medicatie e.d. :)
pi_192706931
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je leent 'rekenkracht' van je computer uit om te helpen met het simuleren van eiwitstructuren; zo kunnen ze op zoek naar een eiwit die qua conformatie geschikt is voor medicatie e.d. :)
Met dit en het lezen en erover praten net snap ik m. *O*
pi_192707178
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:54 schreef borisz het volgende:

Wat fijn, dat op deze manier kan worden stilgestaan bij het overlijden van de man, die zó veel voor jullie gemeenschap heeft betekend.
Gek hé, afstandelijk want digitaal en dan toch betrokken en delen met anderen, ook digitaal.
  maandag 20 april 2020 @ 00:01:00 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192707378
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 23:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Met dit en het lezen en erover praten net snap ik m. *O*
De beschikbare supercomputer voor dit werk kan 0.2 petaflops rekenkracht leveren.

De particulieren die nu meedoen met Folding@Home leveren 2.5 petaflops aan rekenkracht aan het project.
  maandag 20 april 2020 @ 00:18:47 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192707522
Ik ben bekend met gewone flops, maar wat zijn petaflops?
Poef.....gone! ©golfer
pi_192707840
Peta (symbool: P) is het SI-voorvoegsel dat gebruikt wordt om een factor 10 tot de macht 15 (gelijk aan 1 biljard = 1.000.000.000.000.000 of een miljoen miljard) aan te duiden.

Overtreffende trap van mega en giga dus.
  maandag 20 april 2020 @ 07:33:53 #73
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192708722
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 00:18 schreef golfer het volgende:
Ik ben bekend met gewone flops, maar wat zijn petaflops?
Flops zijn het aantal FLoating point Operations Per Second. Oftewel, grofweg het aantal berekeningen per seconde wat een processor kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthraxx op 20-04-2020 07:53:31 ]
pi_192708751
Goeiemorgen.

Klinkt als een mooie afscheidsdienst borisz :* En wat knap zeg hoeveel je hebt gelopen en dat het gewoon goed ging!

Bluezz; volgende videolog gaat je vast lukken met je idee. Kun je geen YouTube kanaal beginnen? :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192708790
Gistermiddag in de tuin bij ouders gezeten en hoofd, armen en benen zijn al mooi bruin O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 20 april 2020 @ 07:56:51 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192708832
Zo. Aangezien ik in mn nieuwe baan op de fiets naar werk "moet" vandaag maar eens begonnen..

Het is nog best koud in de schaduw!
pi_192708909
Het ging hier gister over boshyacinten / hyacintenbos.
Was ik vanochtend hier aan het hardlopen, zie ik zo'n veld boshyacinten :D.
Dus ik heb maar een foto'tje gemaakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192709107
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2020 08:07 schreef sigme het volgende:
Het ging hier gister over boshyacinten / hyacintenbos.
Was ik vanochtend hier aan het hardlopen, zie ik zo'n veld boshyacinten :D.
Dus ik heb maar een foto'tje gemaakt.
[ afbeelding ]
Mooi O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 20 april 2020 @ 08:59:19 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_192709434
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:39 schreef fietsie het volgende:
Ik zit ondertussen naar een andere router te kijken.

(Ik heb eigenlijk een bridge nodig, maar ik kan ook mn huidige router als bridge gebruiken en iets leuks nieuws ophangen als router :P )
Wat wil je met de router? en waar in het netwerk komt deze? Direct aan de wan? Tevens wifi AP en vpn concentrator? Dan eens kijken naar een bakje bij de vooreoosterbuur om daar opnsense of pfsense op te draaien. Routerboard schijnt ook goed te zijn maar zelf geen ervaring mee.
Een standaard wifi Ap/router/switch ben ik niet echt voorstander van om een een wan verbinding te hangen. Maar dat is meer vanwege mijn netwerkbeheer achtergrond.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 20 april 2020 @ 09:36:52 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192710022
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 08:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat wil je met de router? en waar in het netwerk komt deze? Direct aan de wan? Tevens wifi AP en vpn concentrator? Dan eens kijken naar een bakje bij de vooreoosterbuur om daar opnsense of pfsense op te draaien. Routerboard schijnt ook goed te zijn maar zelf geen ervaring mee.
Een standaard wifi Ap/router/switch ben ik niet echt voorstander van om een een wan verbinding te hangen. Maar dat is meer vanwege mijn netwerkbeheer achtergrond.
Het moet een router + wifi5 accesspoint zijn.

Huidige router is dual WAN, een zit op Ziggo en 1 op een T-Mobile USB 4Gmodem.

Ik zit al te sneupen bij doe-het-zelf

Heb nu een Asus met opensource firmware erop, maar dit type wordt door de Opensource club bij de eerstvolgende release nietmeer gesupport.

[ Bericht 3% gewijzigd door fietsie op 20-04-2020 09:48:35 ]
pi_192710257
Ik vind het zo knap als mensen iets van techniek snappen. Mijn vriend heeft twee Orbi router (?) dingen gekocht dit weekend en kan daar dan helemaal blij van worden. Als ik hem niet zou hebben, zou ik gewoon de hele tijd met mijn provider aan de telefoon hangen zodat ze mij kunnen uitleggen dat ik op een knopje moet drukken om iets uit te zetten en dan weer op te starten.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:00:00 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192710370
quote:
9s.gif Op maandag 20 april 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het zo knap als mensen iets van techniek snappen. Mijn vriend heeft twee Orbi router (?) dingen gekocht dit weekend en kan daar dan helemaal blij van worden. Als ik hem niet zou hebben, zou ik gewoon de hele tijd met mijn provider aan de telefoon hangen zodat ze mij kunnen uitleggen dat ik op een knopje moet drukken om iets uit te zetten en dan weer op te starten.
Daarvoor hoef je niet zoveel van techniek te snappen toch? Eerste wat ze bij de helpdesk zeggen is of je de stekker er al uit hebt gehad.
pi_192710428
quote:
9s.gif Op maandag 20 april 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
Daarvoor heb ik een “mannetje” die helpt. Kan de laptop brengen of hij komt hier om er iets aan te doen
  maandag 20 april 2020 @ 10:07:54 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192710491
Ik ben ook blij met K.wat dat betreft.. Ik wil gewoon dat het werkt.. intreseert me gewoon echt niet hoe.. :+
pi_192710523
Ik word wel lui van een man met verstand van techniek om me heen :@ Toen ik alleenstaand was zocht ik alles zelf uit en dat ging ook prima. Nu is er een Man en nu laat ik hem alles doen :@
pi_192710531
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik word wel lui van een man met verstand van techniek om me heen :@ Toen ik alleenstaand was zocht ik alles zelf uit en dat ging ook prima. Nu is er een Man en nu laat ik hem alles doen :@
Dit ja. En ik word er nog veeleisend van ook.
Spoilers!
pi_192710538
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben ook blij met K.wat dat betreft.. Ik wil gewoon dat het werkt.. intreseert me gewoon echt niet hoe.. :+
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dit is het eigenlijk ook wel. Complete desinteresse en geen noodzaak. Anders zou het waarschijnlijk ook allemaal wel lukken.
pi_192710667
Herkenbaar wel ja :') Niet alleen qua techniek. Eigenlijk ook wel veel financiële zaken regelt vriend hier. (Nu staat ongeveer alles ook wel op zijn naam, maar het is ook wel makkelijk dat hij goed weet hoe 'ie Excel voor zich moet laten werken. Ik ben zo'n kluns die alles handmatig gaat invoeren en berekenen enzo. Werkt ook wel, duur alleen langer :P )
  maandag 20 april 2020 @ 10:21:10 #89
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192710733
Oh.. Ik ben juist degene die over de financiën gaat eigenlijk.. :@

Al ga ik niet alles op de cent precies zitten nazoeken.. we hebben allebei een zakje zakgeld en daar moeten we het mee doen.. ieder z'n verantwoordelijkheid ^O^
pi_192710751
Wij doen eigenlijk allebei niet zoveel aan financiële zaken. Weet nooit zo goed waar mensen dan mee bezig zijn als ze dat soort dingen doen. Wij gooien alles op een hoop, daar schrijft alles automatisch vanaf en gaat een deel automatisch van naar de spaarrekening en een deel naar 'zakgeld' voor nutteloze/niet gezamenlijke aankopen.
  maandag 20 april 2020 @ 10:23:09 #91
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192710764
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Misschien omdat het lekker droog/knapperig wordt op de bbq?

Het worden al zo snel minisponsjes als je het ergens doorheen doet en dat smaakt niet onwijs geweldig ofzo
Ik las ooit dat de structuur van tofu verandert na invriezen, het zou dan 'meatier' zijn.
Of het echt vlezerig is durf ik zelf niet zo te stellen, maar het krijgt inderdaad een heel andere structuur en kan je het veel makkelijker knapperig bakken. (Uiteraard eerst alle vocht eruit knijpen).
  maandag 20 april 2020 @ 10:23:47 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192710775
*O* nutteloze aankopen *O*

Daar ga ik er zo ook een paar van doen :)
pi_192710838
Kouwe wind buiten, zeg! Ondanks trui. Huuu.
Let me see you stripped down to the bone
pi_192710841
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:23 schreef fietsie het volgende:
*O* nutteloze aankopen *O*

Daar ga ik er zo ook een paar van doen :)
Dat zijn de beste. :9 Ik moet mezelf heel erg inhouden om geen veel te dure plant te kopen zodat ik wat kan gaan sparen voor een nieuwe macbook. Toch iets nuttiger. :')
pi_192710891
Ik vind het nadeel van hyacinten dat ze zo onaangenaam ruiken. :{

Verder #teamMyra hier. Automatische afschrijvingen, geen bijzondere kwesties en de tien minuten die onze jaarlijkse aangifte kost is de langst aaneengesloten tijd die hier aan administratie besteed wordt.
pi_192710897
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zijn de beste. :9 Ik moet mezelf heel erg inhouden om geen veel te dure plant te kopen zodat ik wat kan gaan sparen voor een nieuwe macbook. Toch iets nuttiger. :')
Maar minder leuk...
pi_192710902
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:23 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik las ooit dat de structuur van tofu verandert na invriezen, het zou dan 'meatier' zijn.
Of het echt vlezerig is durf ik zelf niet zo te stellen, maar het krijgt inderdaad een heel andere structuur en kan je het veel makkelijker knapperig bakken. (Uiteraard eerst alle vocht eruit knijpen).
Hmm kan ik weleens proberen :)
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:35:40 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192710949
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Of je koopt voor minder geld een Windows laptop die minstens zo veel kan en houdt geld over voor 193 planten :+
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:36:13 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192710955
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:32 schreef minilot het volgende:

Wat druk je dat netjes uit...
pi_192710973
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:22 schreef Myraela het volgende:
Wij doen eigenlijk allebei niet zoveel aan financiële zaken. Weet nooit zo goed waar mensen dan mee bezig zijn als ze dat soort dingen doen. Wij gooien alles op een hoop, daar schrijft alles automatisch vanaf en gaat een deel automatisch van naar de spaarrekening en een deel naar 'zakgeld' voor nutteloze/niet gezamenlijke aankopen.
Oh nee het gaat niet om uren of dagen per maand. Het meeste gaat inderdaad gewoon automatisch. Maar zaken omtrent het huis/vaste lasten, zoekt vriend meestal uit. Alles staat ook op zijn naam; hypotheek, auto, et cetera.

Verder is het hier vrij simpel hoor: ik heb geen inkomen :')
pi_192710975
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:33 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar minder leuk...
Mwa, wel leuk, maar moet er iets meer geduld voor hebben.
  maandag 20 april 2020 @ 10:37:21 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192710979
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:22 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk zo eens per jaar of we voor diensten betalen die we beter op kunnen zeggen. Of dat er dingen als verzekeringen goedkoper kunnen. Ik zit nu weer in zo'n fase. Privé hebben we 100 euro per maand kunnen besparen, binnenkort zakelijk ook 100 euro. Ik heb ook de opzegdata van diensten als Spotify, NPO Start, De Correspondent en Eurosport Player genoteerd. Die gaan er uit als we in echte geldnood komen.

Ik vind het altijd wel fijn om weer grip op de boel te hebben.
Spoilers!
  maandag 20 april 2020 @ 10:37:52 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_192710987
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat druk je dat netjes uit...
Onbegrijpelijk dat mensen ze in kitschy voorjaarsstukjes op de salontafel zetten :X En ik ben echt geen zeurmiep wat luchtjes betreft!
  maandag 20 april 2020 @ 10:38:50 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192711005
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:32 schreef minilot het volgende:

Ik ook. Ze komen het huis ook echt niet in. Maar die boshyacinten hier ruik ik echt nooit.
Spoilers!
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:40:11 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192711022
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat mensen ze in kitschy voorjaarsstukjes op de salontafel zetten :X En ik ben echt geen zeurmiep wat luchtjes betreft!
Soms geven mensen je dat :+ Zodra ze beginnen te keuren, dat is vrij vlot, verhuist het naar buiten.

Ik krijg er koppijn van, m'n ma ook.
  maandag 20 april 2020 @ 10:40:41 #106
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192711032
Hyacinten ruiken inderdaad heel sterk, ik vind lelies wel onaangenamer dan hyacinten.
  maandag 20 april 2020 @ 10:41:13 #107
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711038
De huidige maatregelen zorgen er overigens wel voor dat we merkbaar meer geld overhouden. (Of althans, überhaupt geld overhouden, sinds ik me heb teruggetrokken uit de arbeidsmarkt 8-) )
pi_192711047
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:
Of je koopt voor minder geld een Windows laptop die minstens zo veel kan en houdt geld over voor 193 planten :+
De plant die ik wil is 250 euro, dus die berekening klopt niet helemaal. En ik werk niet graag met Windows. Kracht van een laptop kan me niet boeien, ik vind Apple gewoon fijn. En ik moet de eerste andere laptop met een fijn touchpad nog tegenkomen.
  maandag 20 april 2020 @ 10:42:16 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192711057
Ik heb trouwens de boshyacinten hier ook op de foto gezet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
  maandag 20 april 2020 @ 10:42:18 #110
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711058
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef broccolitaart het volgende:
Hyacinten ruiken inderdaad heel sterk, ik vind lelies wel onaangenamer dan hyacinten.
En lelies maken hardnekkige vlekken. }:|
  maandag 20 april 2020 @ 10:42:34 #111
13783 Anthraxx
pi_192711064
quote:
Gelukkig kun je ook geurloze lelies krijgen 8-).
  maandag 20 april 2020 @ 10:43:09 #112
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711077
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

De plant die ik wil is 250 euro
Woah, vertel, wat voor één? :)
  maandag 20 april 2020 @ 10:43:30 #113
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192711082
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:42 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gelukkig kun je ook geurloze lelies krijgen 8-).
Echt waar? Hoe weet je wanneer ze geurloos zijn?
  maandag 20 april 2020 @ 10:44:27 #114
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192711102
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 10:42 schreef minilot het volgende:

[..]

En lelies maken hardnekkige vlekken. }:|
En dat ook nog!

Ik word trouwens heel vrolijk van al die bloemenfoto's hier!
  maandag 20 april 2020 @ 10:44:35 #115
13783 Anthraxx
pi_192711106
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 10:43 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Echt waar? Hoe weet je wanneer ze geurloos zijn?
Door het te vragen bij de bloemist ;). Ik kan ze hier krijgen in de zomer. En ze zijn inderdaad geurloos. Geen idee wat voor voodoo ze uitgehaald hebben om dat voor elkaar te krijgen.
  maandag 20 april 2020 @ 10:45:44 #116
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192711129
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:44 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Door het te vragen bij de bloemist ;). Ik kan ze hier krijgen in de zomer. En ze zijn inderdaad geurloos. Geen idee wat voor voodoo ze uitgehaald hebben om dat voor elkaar te krijgen.
Ooit als ik begrafenisassociaties met de lelies kwijt ben, ga ik dat zeker vragen aan de bloemist :D
  maandag 20 april 2020 @ 10:50:05 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192711226
Het licht knippert hier steeds. Aan, dan weer uit.
Heel onregelmatig.

Op een gegeven moment daagde me iets. Iedere keer als ik mn voeten op de stoel naast me leg gaat het licht aan... haal ik ze er af...
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:53:36 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192711304
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef Myraela het volgende:
En ik moet de eerste laptop met een fijn touchpad nog tegenkomen.
Dit geldt voor mij :P #teammuis

Ik heb er zelfs twee, eentje links van m'n toetsenbord en eentje rechts :D
  maandag 20 april 2020 @ 10:55:01 #119
13783 Anthraxx
pi_192711332
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit geldt voor mij :P #teammuis

Ik heb er zelfs twee, eentje links van m'n toetsenbord en eentje rechts :D
Ze bedoelt dat er buiten Apple om geen laptops te vinden zijn met een fijn touchpad. En ik heb dat zelf ook. Die van Apple werkt heel fijn. De rest is het allemaal net niet. En ik denk niet dat wij de enige twee zijn :+
  maandag 20 april 2020 @ 10:56:23 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192711362
Is het eerste wat ik disable op een windowslaptop ja, het touchpad. En hop een muis eraan.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:57:09 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192711374
quote:
Ik heb een aantal jaren "in de lelies" gewerkt. Ik heb ze nooit echt geroken. Enige wat je soms rook was Olie-H die er op werd gespoten tegen bladluizen.
  maandag 20 april 2020 @ 10:58:05 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192711393
Op de bank gebruik ik de touchpad. Aan tafel een muis. Ik ben wel gewend aan een touchpad inmiddels en die van mijn nieuwe HP laptop bevalt meer dan prima. Ik ben wel blij dat ik er aan kon wennen want die periode in de caravan heb ik alleen maar met de laptop op schoot kunnen zitten dus toen moest ik wel.
Spoilers!
pi_192711406
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:43 schreef minilot het volgende:
Woah, vertel, wat voor één? :)
Vertelde ik laatst ook al over. Is dus de Mostera variagata, maar dan de echte natuurlijk ontstane variegata. De versie die ik nu heb, is in het lab gemaakt en koop je dus vaak als jonge plant. Terwijl de ander dus een natuurlijke 'afwijking' heeft. Dus krijg je meestal als stekje. Maar voor een stekje van 1 blad betaal je al 50 euro, en dat geduld heb ik niet. Dus ik wil hem als grotere plant kopen. Verschil is ook dat het wit dan vaker in grotere vlakken zit en witter is. Bij de mijne is het meer creme.

Moderator maandag 20 april 2020 @ 10:58:43 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192711413
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ze bedoelt dat er buiten Apple om geen laptops te vinden zijn met een fijn touchpad. En ik heb dat zelf ook. Die van Apple werkt heel fijn. De rest is het allemaal net niet. En ik denk niet dat wij de enige twee zijn :+
Ja dat weet ik ;) Het woordje andere heb ik weggelaten.
  maandag 20 april 2020 @ 10:59:20 #125
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711428
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef fietsie het volgende:
Is het eerste wat ik disable op een windowslaptop ja, het touchpad. En hop een muis eraan.
Jup, dit.
  maandag 20 april 2020 @ 10:59:35 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192711436
Ik vind de touchpad van J's Macbook dan weer kut. Smaken verschillen.
Spoilers!
pi_192711459
Ik zit dus bijna altijd op de bank. Ik speelde zelfs WoW met m'n touchpad. Muizen vind ik ook maar weer gedoe. Voordeel van m'n laptop moet juist zijn dat ik overal altijd kan zitten.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 11:00:21 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192711461
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Jup, dit.
+1
  maandag 20 april 2020 @ 11:00:39 #129
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711469
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vertelde ik laatst ook al over. Is dus de Mostera variagata, maar dan de echte natuurlijk ontstane variegata. De versie die ik nu heb, is in het lab gemaakt en koop je dus vaak als jonge plant. Terwijl de ander dus een natuurlijke 'afwijking' heeft. Dus krijg je meestal als stekje. Maar voor een stekje van 1 blad betaal je al 50 euro, en dat geduld heb ik niet. Dus ik wil hem als grotere plant kopen. Verschil is ook dat het wit dan vaker in grotere vlakken zit en witter is. Bij de mijne is het meer creme.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ah ja, ben wat matig bijgelezen, excuus :*

Plant: cooooooool! O+ Cooler ook dan een deel van een nieuwe laptop :7
  maandag 20 april 2020 @ 11:01:34 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192711495
Ik zit dus nooit op de bank, want dan zou ik gewoon in slaap vallen.

Met laptop aan altijd op een harde goed zittende stoel :@
pi_192711520
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja, ben wat lastrig bijgelezen, excuus :*

Cooooooool! O+ Cooler ook dan een deel van een nieuwe laptop :7
Not helping. ;(

Maar voordeel is dat je hem niet zo vaak tegenkomt, dus waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat ik er eentje vind. Als ik hem al koop, wil ik hem wel alleen halen als die echt veel en mooi wit heeft. Het kan er namelijk ook weer uitgroeien. Bladeren met veel groen kunnen steeds groenere bladeren gaan geven.

Teveel wit is overigens ook weer niet goed, helemaal wit zou de plant doodgaan.
  maandag 20 april 2020 @ 11:03:10 #132
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711525
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Myraela het volgende:
Ik zit dus bijna altijd op de bank. Ik speelde zelfs WoW met m'n touchpad. Muizen vind ik ook maar weer gedoe. Voordeel van m'n laptop moet juist zijn dat ik overal altijd kan zitten.
Wij hebben speciaal daarom een bank met lage en dusdanig brede armleuningen dat je er een flinke muismat op kunt leggen en eigenlijk zijn het zowat extra zitplaatsen :)
pi_192711566
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:03 schreef minilot het volgende:
Wij hebben speciaal daarom een bank met lage en dusdanig brede armleuningen dat je er een flinke muismat op kunt leggen en eigenlijk zijn het zowat extra zitplaatsen :)
Wij ook, mijn vriend zit ook altijd met een muis op de bank. Maar ik wil het gewoon overal en in elke positie makkelijk kunnen doen. Laptoppen, dus. :7
  maandag 20 april 2020 @ 11:05:03 #134
221912 minilot
Nancy boy
pi_192711576
Overigens gebruik ik de laptops hier ook gewoon op de grond (ik zit graag en vaak op de grond) en gebruik dan ook de muis. :) Nooit, nooit, nooit touchpads. :N
  maandag 20 april 2020 @ 11:05:58 #135
13783 Anthraxx
pi_192711594
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wij ook, mijn vriend zit ook altijd met een muis op de bank. Maar ik wil het gewoon overal en in elke positie makkelijk kunnen doen. Laptoppen, dus. :7
Daar heb ik een draadloze trackball voor 8-).
pi_192711625
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anthraxx het volgende:
Ik wil gewoon geen oplossing, ik wil gewoon een goed touchpad. :D Ik vind dat heerlijk als het goed werkt.
pi_192711785
Ik vind de touchpad van mijn macbook ook fijn. * Tele6 sluit zich aan bij Myraela

Alleen heb ik er nu wel een muis aan gehangen omdat ik de laptop op een verhoginkje heb gezet in de hoop dat ik dan minder last van mijn nek krijg. Ik overweeg om zo'n apple touchpad er los bij te kopen, maar dat doet me op het moment véél teveel pijn in mijn studentenbudget.
  maandag 20 april 2020 @ 11:33:19 #138
13783 Anthraxx
pi_192712040
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil gewoon geen oplossing, ik wil gewoon een goed touchpad. :D Ik vind dat heerlijk als het goed werkt.
Het is geen oplossing. De trackpad is handig voor op de bank. De losse muis is handig voor als dat ding ergens op een ergonomische manier moet staan, zodat ik er 10 uur op kan werken :+
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 11:42:49 #139
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192712230
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Trackballs zijn echt pure hel. Komt ook wel omdat ik ooit een ongeluk heb gehad en daardoor wat zenuwen in mijn hand mis, maar wat een ellende.

Ik heb altijd wel een muis. Touchpad is kut. Ook op de bank. (dan heb ik een tablet).

Groetjes,

Nietsmeegemaakt.
  maandag 20 april 2020 @ 11:45:51 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712283
Trackballiefde. Duimtrackballsuperliefde O+

Hier ook niet bijster veel meegemaakt. Gisteren einde van de middag achter elkaar drie afleveringen Tiger King gekeken en ik voelde me er helemaal smoezelig door :7 Normaal gesproken staat de televisie hier overdag nooit aan en het was nog een zonnige zondag ook en ik had genoeg nuttigs te doen. :') Damn you, Joe Exotic! *balt vuist*
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 11:46:16 #141
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192712289
So I was sitting in my home office today, and I realized, ever since I started working, every single day of my life has been worse than the day before it. So that means that every single day that you see me, that's on the worst day of my life.

What about today? Is today the worst day of your life?

Yeah.

Wow, that's messed up.
  maandag 20 april 2020 @ 11:47:02 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712298
quote:
9s.gif Op maandag 20 april 2020 11:46 schreef Kreator het volgende:
So I was sitting in my home office today, and I realized, ever since I started working, every single day of my life has been worse than the day before it. So that means that every single day that you see me, that's on the worst day of my life.

What about today? Is today the worst day of your life?

Yeah.

Wow, that's messed up.
-O-
Dat zuigt!
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 11:49:58 #143
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192712357
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:47 schreef minilot het volgende:

[..]

-O-
Dat zuigt!
Ken uw klassiekers. Office Space (1999). Maar er zit wel veel waarheid in deze film.
  maandag 20 april 2020 @ 11:51:09 #144
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712380
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 11:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ken uw klassiekers. Office Space (1999). Maar er zit wel veel waarheid in deze film.
Sorry dude! Wel gezien, maar niet zodanig blijven hangen dat citaten eruit wat voor belletje dan ook doen rinkelen. Ik accepteer dat het een klassieker is, maar niet voor mij. :N
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 11:52:04 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192712394
quote:

[..]

Ik dacht al, ik weet wel wat er staat, maar waarom staat dat hier, wie zegt dat etc. :+
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 11:54:35 #146
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192712445
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:51 schreef minilot het volgende:
maar niet voor mij.
Einde van onze vriendschap.
  maandag 20 april 2020 @ 11:55:11 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712455
quote:
8s.gif Op maandag 20 april 2020 11:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Einde van onze vriendschap.
Dat vreesde ik al ja. :{
pi_192712457
Van jullie geleerd dit weekend:
Hommels vs Bijen
Eiwitvouwen en andere overtreffende origami
Hyena's vs Hyacinten (ik lees steeds hyena's)

*)

Ik ga paar dingen in de supermarkt halen en naar de Karwei.. al maaaaanden staan er spullen klaar om het houtwerk van ons slpkmr raam beetje op te painten maar geen schuurpapier. Dus ff een paar velletjes halen en eens kijken hoe hysterisch het is bij onze bouwmarkt.
  maandag 20 april 2020 @ 11:56:23 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712487
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:55 schreef Blues het volgende:
Hyena's vs Hyacinten (ik lees steeds hyena's)
Ik weet zeker dat hyenas minder stinken!
pi_192712491
Oh ja en ik heb vandaag een afschaaldag.
Vorige week pasen, maandag daarvoor ook een afschaaldag en volgende week Willydag.
Dus 4 weken achter elkaar maar 2 dagen werken in de week.
Zou er aan kúnnen wennen :+
pi_192712504
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat hyenas minder stinken!
Denk het ook! Sowieso geurende bloemen o|O hatsjoe!

En ik zie jou ook echt je vuisjes ballen naar de tv @ Exotische Joe _O-
  maandag 20 april 2020 @ 12:00:35 #152
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712547
Van hoeveel dagen in de week werken kom je, Bloes? Twee dagen klinkt wel ontspannen, maar dat is het in jouw branche natuurlijk ook niet gegarandeerd, ondanks maar twee dagen :)
  maandag 20 april 2020 @ 12:01:32 #153
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712560
Wind is gaan liggen. Tuin voelt instant tropisch. O+ Even de verse ananas met muntsuiker uit de koelkast plukken voor een extra dotje zomergevoel. :9
pi_192712629
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:00 schreef minilot het volgende:
Van hoeveel dagen in de week werken kom je, Bloes? Twee dagen klinkt wel ontspannen, maar dat is het in jouw branche natuurlijk ook niet gegarandeerd, ondanks maar twee dagen :)
3 :D
Als we gaan 'opschalen' naar weer 3 of incidenteel een halve of hele dag extra.
Als we weer wat normalere poli's gaan draaien en mensen fysiek gaan zien, zullen we de hele werkwijze die we nu hebben weer om moeten gooien met een soort tussenfase en dan zijn er weer mensen nodig.

Sowieso zien we meer werk dan er was gedacht, ook nu we het 'overzicht' van dit 'nieuwe' werken weer hebben, dus niemand gaat voorlopig meer 'afschalen'. We hebben alle handjes hard nodig maar voor vandaag was het gewoon nog een gundag voor dit oudje :D
Ik heb van ons 6-en de meeste uren vanwege leeftijd, dus mij maakt het niet uit dus vind het ook wel lekker wat meer vrij. Mijn lijf en brein doen het er goed op.

Oh en bovendien gaan we hoogstwaarschijnlijk niet op vakantie eind mei, dan had ik 2 weken vrij dus als ik 1 week daarvan werk ben ik alweer bijgetrokken qua vak. dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 20-04-2020 12:12:52 ]
pi_192712635
quote:

[..]

Office Space is een toffe film O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 20 april 2020 @ 12:13:19 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_192712754
Duidelijk, Bloes! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Office Space is een toffe film O+
@Kreator Ik heb een nieuw vriendje voor je gevonden :*
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 12:14:18 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192712766
Op zich wel heel leuk, een schoonmaakster. MAar het leidt wel af als je thuis bent. Ben ook continu aan het verhuizen als ze er is.
(ik heb wel een kantoor, maar daar heb ik geen wifi en het zit ongzellig en ik vergeet altijd dat het schoonmaakdag is.
  maandag 20 april 2020 @ 12:25:14 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192712904
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 12:14 schreef Kreator het volgende:

(ik heb wel een kantoor, maar daar heb ik geen wifi en het zit ongzellig en ik vergeet altijd dat het schoonmaakdag is.
Hoe kan een techneut als jij geen wifi in z'n hele huis en tuin hebben?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 12:39:02 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713143
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 12:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Tuin? Een landgoed hè. Praat je al snel over een paar honderd bunder.
pi_192713384
Middag lieve luitjes,

Zo, nou, we zijn op de helft van de dag hoor. Begonnen met zelfstudie chemie, gevolgd door hoorcollege biochemie (wel rete-interessant), straks nog meer oefensessie organische chemie, en dan vanmiddag groepswerk milieuchemie.

Ik kan het woord chemie niet meer zien! :')
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 12:58:51 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713391
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:01 schreef minilot het volgende:
Wind is gaan liggen. Tuin voelt instant tropisch. O+ Even de verse ananas met muntsuiker uit de koelkast plukken voor een extra dotje zomergevoel. :9
Het waait hier nog steeds behoorlijk. Raam in de badkamer maar weer dicht gedaan. Bad en wc werden al weer aardig grijs van al het zand in de lucht.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:00:39 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713430
@fietsie Folding@home draait hier, ben inmiddels op 60%.
Net tijdens het eten even op full-power gezet, temperatuur van CPU liep op tot 71°C, is dat nog gezond?
pi_192713492
Vanmorgen in de ‘spits’ naar de asieldierenarts in de andere stad gereden. In een uur heen én terug! Normaal is dat in de spits de tijd van mijn heenreis. Thuiswerkers _O_
Wel bijna vergeten dat je maar 100 mag. Ik heb sinds de invoering niet meer op de snelweg gezeten.

Daarna grootste plannen om de kittens in de woonkamer te zetten maar moest eerst ‘even’ wat werk doen.
En nu zit ik aan een snelle kop soep zodat ik niet omkiep als ik dadelijk op en neer ga om gesteriliseerde moederpoes weer op te halen. Had er nu al kunnen zijn maar alles liep uit hier.
Dan moeder vanmiddag maar rust van haar kinders gunnen zodat die hier de zaak kunnen verbouwen.
  maandag 20 april 2020 @ 13:04:45 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192713509
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef derLudolf het volgende:
@:fietsie Folding@home draait hier, ben inmiddels op 60%.
Net tijdens het eten even op full-power gezet, temperatuur van CPU liep op tot 71°C, is dat nog gezond?
Ik hou dat nooit bij, maar in principe wil je niet over de 80 gaan
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:05:32 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713523
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen in de ‘spits’ naar de asieldierenarts in de andere stad gereden. In een uur heen én terug! Normaal is dat in de spits de tijd van mijn heenreis. Thuiswerkers _O_
Wel bijna vergeten dat je maar 100 mag. Ik heb sinds de invoering niet meer op de snelweg gezeten.
Ik had zaterdag het omgekeerde. Bij werkzaamheden moest ik 70 rijden. Ik heb tot aan de afslag die ik hebben moest ook nog 70 gereden :o
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:07:29 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713551
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik hou dat nooit bij, maar in principe wil je niet over de 80 gaan
Oh, okay. Nu op halve kracht is het 66°C, prima.
Wordt een GPU sowieso nooit warm of doet F@H daar maar weinig mee? Die is 34°C
  maandag 20 april 2020 @ 13:08:41 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192713569
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:56 schreef Blues het volgende:
Oh ja en ik heb vandaag een afschaaldag.
Vorige week pasen, maandag daarvoor ook een afschaaldag en volgende week Willydag.
Dus 4 weken achter elkaar maar 2 dagen werken in de week.
Zou er aan kúnnen wennen :+
Afschaaldag :?
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 13:14:03 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192713647
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 12:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Geen zin om veel geld aan uit te geven. Goedkopere oplossing geprobeerd maar dat werkte niet. Heb kabel getrokken dus heb wel internet daar.

Maar een kantoor is vrij saai als je toch alleen thuis bent.
pi_192713655
De (non-covid-/poliklinische) zorg is/wordt afgeschaald, daardoor is er minder personeel nodig. We mogen al bijna weer opschalen :P
pi_192713761
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 12:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tuin? Een landgoed hè. Praat je al snel over een paar honderd bunder.
Schoonmaakster... (zeg, Krea, is dat niet gewoon Hoofd van de Huishouding dan?), landgoed.... zou 'ie ook iemand in dienst hebben om de deur open te doen?

(Ik verdenk een van de proffen wel van het hebben van zo'n landgoed. Hij heeft ook een Duiste Dog. Die zal wel aan zijn 'zetel' rusten voor het haardvuur....)
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:25:50 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192713839
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Schoonmaakster... (zeg, Krea, is dat niet gewoon Hoofd van de Huishouding dan?), landgoed.... zou 'ie ook iemand in dienst hebben om de deur open te doen?

(Ik verdenk een van de proffen wel van het hebben van zo'n landgoed. Hij heeft ook een Duiste Dog. Die zal wel aan zijn 'zetel' rusten voor het haardvuur....)
Als je een Duitse dog hebt, heb je een landgoed? :o
pi_192713858
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je een Duitse dog hebt, heb je een landgoed? :o
Hahaha, nee niet per se. Maar bij deze prof stel ik me dat wel zo voor. Qua kledingstijl/voorkomen, qua status, en ja...een Duiste Dog er dan bij.... :P
  maandag 20 april 2020 @ 13:31:33 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192713959
Aan het wachten op live event via teams.. Ik ben benieuwd.. :7
pi_192714066
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:14 schreef Clubsoda het volgende:
De (non-covid-/poliklinische) zorg is/wordt afgeschaald, daardoor is er minder personeel nodig. We mogen al bijna weer opschalen :P
Dit.

We merken dat er ipv 4 op een dag echt 3 nodig zijn om alle telefonische spreekuren te kunnen handelen; het aanpassen, omzetten cq uitwerken als de artsen hun patiënten hebben gebeld. Het werk dat daar uit komt, is bijna gelijk aan fysieke spreekuren.
Op woensdag hebben we maar 2 mensen en dat blijkt echt te weinig. Maar door de wat langere zieke goeie coll kunnen we dat nu helaas niet fixen.
pi_192714122
Bijna alle gewone schuurpapier uitverkocht en de helft vd kwasten nog maar _O-
  maandag 20 april 2020 @ 13:41:40 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192714166
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, okay. Nu op halve kracht is het 66°C, prima.
Wordt een GPU sowieso nooit warm of doet F@H daar maar weinig mee? Die is 34°C
Als je een "echte" GPU hebt (dus 1 op een losse insteekkaart, met eigen geheugen enzo) dan draaien daar de zware taken op.
Heb je een embedded GPU dan is het afhankelijk van type cpu / gpu of ie hem zo kan inzetten
  maandag 20 april 2020 @ 13:41:52 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192714170
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:39 schreef Blues het volgende:
Bijna alle gewone schuurpapier uitverkocht en de helft vd kwasten nog maar _O-
Ben je wel geslaagd? Ik kan anders wel wat schuurpapier opsturen hoor.
Spoilers!
  maandag 20 april 2020 @ 13:42:29 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192714182
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:14 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben weer 6 OK's open nu, bijna de helft. Maar maar een halve verkoever, dus dit is ook de max.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:48:17 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192714290
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je een "echte" GPU hebt (dus 1 op een losse insteekkaart, met eigen geheugen enzo) dan draaien daar de zware taken op.
Heb je een embedded GPU dan is het afhankelijk van type cpu / gpu of ie hem zo kan inzetten
Ik heb een ekte, Geforce 1050Ti, waarschijnlijk nu om te lachen, drie jaar terug best prima.
  maandag 20 april 2020 @ 13:50:47 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192714339
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb een ekte, Geforce 1050Ti, waarschijnlijk nu om te lachen, drie jaar terug best prima.
En als je "FAHControl" opstart, in je StartMenu?
Zie je dan 2 "Folding slots" (cpu en gpu)?
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 13:52:14 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192714361
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef fietsie het volgende:

nee :o
  maandag 20 april 2020 @ 13:54:32 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192714410
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

nee :o
Zie even het topic in COR, vorige deel; TheFreshPrince postte daar het versienummer waar hij naartoe terug gemigreerd is bij dit probleem
pi_192714477
Ik heb een BBQ gevonden die minimaal rookt :o O+ Een LIDL kloon van de Lotus Grill :P https://lotusgrill.co.uk/grills/LGR-G-STD

Dat wordt bbq-en over een weekje of zo :7 Mits lekker weer :7 Ik ga maar eens op zoek naar leuke bbq gerechten :9
  maandag 20 april 2020 @ 13:58:54 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192714501
Omdat de gele Heli's weer gevorderd zijn voor Covid transporten is er een nieuwe wadden ambu..

SPOILER: De nieuwe Wadden ambulance
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192714919
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:58 schreef fietsie het volgende:
Omdat de gele Heli's weer gevorderd zijn voor Covid transporten is er een nieuwe wadden ambu..

SPOILER: De nieuwe Wadden ambulance
Leuke ambu :D De Luchtmacht had nog wat over? :P
  maandag 20 april 2020 @ 14:49:29 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192715475
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leuke ambu :D De Luchtmacht had nog wat over? :P
De Terschellinger politiek heeft zich geroerd...
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 15:17:14 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192715919
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef PdeHoog het volgende:
die minimaal rookt
:o waar blijkt dat uit? Ik keek even een filmpje en dat ding verdampt gewoon kolen en er ligt vlees op de grill. Ik zag hem roken.
pi_192715981
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 15:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

:o waar blijkt dat uit? Ik keek even een filmpje en dat ding verdampt gewoon kolen en er ligt vlees op de grill. Ik zag hem roken.
Ik ga het testen voor je zodra hij binnen is, ok? :P
  maandag 20 april 2020 @ 15:22:49 #189
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716019
quote:
Ik heb een BBQ gevonden die minimaal rookt :o O+ Een LIDL kloon van de Lotus Grill :P https://lotusgrill.co.uk/grills/LGR-G-STD

Dat wordt bbq-en over een weekje of zo :7 Mits lekker weer :7 Ik ga maar eens op zoek naar leuke bbq gerechten :9
Leuk ding.

Ik verga van de honger. Ik ging voor de lunch even een half uurtje de tuin in. Dat werd 2 uur. Piep is ook nijdig, ze kreeg 5 kwartier te laat eten dus ze zal het zo wel uitbraken.
Spoilers!
pi_192716070
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben je wel geslaagd? Ik kan anders wel wat schuurpapier opsturen hoor.
Ja hoor, lief aangeboden, maar had nog wat liggen van de machine dat niet de goede maat was én ik heb een pak verzameld schuurpapier voor 4 euro gekocht (100 stuks) dat we dan voor de rest van ons leven kunnen gebruiken _O-
(geen klussers)
  maandag 20 april 2020 @ 15:25:15 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716073
Hello nieuwe downloadsoftware en hello dikker internet! Even tuinieren en er is 150gb binnengetrokken *O*
Spoilers!
pi_192716102
Oh man. Vandaag :X Ik doe de gordijnen dicht en bekijk het maar geloof ik. :X
pi_192716151
Zo, ook al is het nog niet 100% zeker dat mijn vakantie niet doorgaat, heb ik besloten het vakantiegeld toch maar uit te gaan geven en contact opgenomen met een installateur voor airco in huis.
En ook mijn computermeneer gevraagd om te kijken naar een betere scanner/printer. Geld is nog niet binnen maar al wel uitgegeven _O-

Vandaag echt een klungeldag. Er komt niet echt iets uit handen, zo maar eens wat gaan lezen of zo.
pi_192716187
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, ook al is het nog niet 100% zeker dat mijn vakantie niet doorgaat, heb ik besloten het vakantiegeld toch maar uit te gaan geven en contact opgenomen met een installateur voor airco in huis.
En ook mijn computermeneer gevraagd om te kijken naar een betere scanner/printer. Geld is nog niet binnen maar al wel uitgegeven _O-

Vandaag echt een klungeldag. Er komt niet echt iets uit handen, zo maar eens wat gaan lezen of zo.
Airco O+ daar ga je vast van genieten komende zomer.
  maandag 20 april 2020 @ 15:34:21 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192716194
Ik heb een kind wat het gehad heeft met niet naar school mogen.
pi_192716206
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2020 15:27 schreef Lonaa het volgende:
Oh man. Vandaag :X Ik doe de gordijnen dicht en bekijk het maar geloof ik. :X
:* Knuffel.
Even lekker buiten een rondje lopen met Dora geen optie?

Yay, alleen nog even werken aan een groepsproject, (maar de rest heeft pas over een uurtje tijd), en dan vind ik het wel mooi geweest met studie voor vandaag *O*

(Wel meest productieve dag in twee weken tijd :') )
pi_192716230
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:* Knuffel.
Even lekker buiten een rondje lopen met Dora geen optie?

Yay, alleen nog even werken aan een groepsproject, (maar de rest heeft pas over een uurtje tijd), en dan vind ik het wel mooi geweest met studie voor vandaag *O*

(Wel meest productieve dag in twee weken tijd :') )
Al geweest en weinig ontspannend omdat ik dat niet ben. Nope, het is oke. Gordijnen dicht en laat maar.

Is gewoon zo'n dag waarop niks gaat zoals je gedacht had en meer van dat. Ik bestel ook wel gewoon pizza.
  maandag 20 april 2020 @ 15:41:21 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192716307
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2020 15:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Al geweest en weinig ontspannend omdat ik dat niet ben. Nope, het is oke. Gordijnen dicht en laat maar.

Is gewoon zo'n dag waarop niks gaat zoals je gedacht had en meer van dat. Ik bestel ook wel gewoon pizza.
Nou heb ik weer trek in pizza.. :{
pi_192716317
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2020 15:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Soms heb je van die dagen :Y . Pizza is dan een prima idee ^O^
  maandag 20 april 2020 @ 15:45:34 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_192716385
Kus voor @Lonaa - pizzaze! :* :Y O+

Hier net naandeeg staan kneden, dat staat zoetjes te groeien in de vensterbank. :9 Vanavond kant-en-klare linzencurry uit een zak van de Lidl erbij en voor de meneren in huis ook deze kip: https://www.seriouseats.c(...)te-sauce-recipe.html
Ananas toe O+
pi_192716455
Oeh, zelfgebakken naanbrood :9

Wij eten vandaag pitabroodjes met falafel. De falafel moet op. Vervelend.

Ik ga eens even een rondje lopen, nog geen zonlicht gehad vandaag. En vriend spreekt al de hele dag een soort taal die ik niet versta met al zijn collega's. (Maar hij maakte wel bananensmoothie, dus het is hem vergeven)
pi_192716460
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit.

We merken dat er ipv 4 op een dag echt 3 nodig zijn om alle telefonische spreekuren te kunnen handelen; het aanpassen, omzetten cq uitwerken als de artsen hun patiënten hebben gebeld. Het werk dat daar uit komt, is bijna gelijk aan fysieke spreekuren.
Op woensdag hebben we maar 2 mensen en dat blijkt echt te weinig. Maar door de wat langere zieke goeie coll kunnen we dat nu helaas niet fixen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Mijn spreekuren die telefonisch doorgaan (dat is ongeveer 1/3 van wat ik normaal doe, de rest kan écht niet doorgaan) kosten me ook net zoveel tijd als de gewone en qua secretariële ondersteuning ook.

Ik kan inmiddels de woorden op- en afschalen niet meer horen, grappig dat het voor anderen geen betekenis heeft :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wij hebben weer 6 OK's open nu, bijna de helft. Maar maar een halve verkoever, dus dit is ook de max.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel OK's wij open hebben. Iets minder denk ik, maar onze regio is ook nog behoorlijk overbelast.
pi_192716487
Ik heb 6 uur les vandaag, met 5 uur pauze ertussen, dus die heb ik goed besteed en een plank boven het bed opgehangen. Gisteren al het afdakje opnieuw boven de achterdeur gemonteerd, lukt goed zo qua kleine klusjes. Van het weekend moet ik, als ik weer echt stevig op de benen sta, op het schuurdak klimmen om daar orde aan te brengen.
pi_192716492
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk ding.

Ik verga van de honger. Ik ging voor de lunch even een half uurtje de tuin in. Dat werd 2 uur. Piep is ook nijdig, ze kreeg 5 kwartier te laat eten dus ze zal het zo wel uitbraken.
En, zit het voer nog in Piep? Waarom gaat ze braken als ze te laat voer krijgt?
  maandag 20 april 2020 @ 15:53:23 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192716513
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet hoeveel OK's wij open hebben. Iets minder denk ik, maar onze regio is ook nog behoorlijk overbelast.
Hier in Friesland nog maar 400 bewezen besmettingen (wat mijns inziens meer zegt over het nog steeds restrictieve testbeleid, maar OK). met als gevolg ziekenhuizen die helemaal ingericht zijn op covid, maar niet vol liggen met covid.

Men gaat dus reguliere zorg (mogelijk ook ten behoeve van zuid-nederland) opstarten.
pi_192716518
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik ben aan het wachten op de definitieve annulering.. en dan komt hier ook airco.
  maandag 20 april 2020 @ 15:53:32 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192716520
quote:

Ik kan inmiddels de woorden op- en afschalen niet meer horen, grappig dat het voor anderen geen betekenis heeft :D

"Wen er maar aan."
"Dit is het nieuwe normaal." :r
Poef.....gone! ©golfer
pi_192716564
Goed bezig, @Clubsoda _O_

:* op @Lonaa, zulke dagen zitten er helaas tussen hè. Misschien heb ik jouw energie+rust wel gestolen of zo, ik ben verrassend productief vandaag. Zonet zelfs boodschappen gedaan :D

Mijn supermarkt is behoorlijk gestroomlijnd met iedereen gedesinfecteerde karretjes geven, overal markeringen op de grond, plastic platen overal tussen de kassa's. De "Harrie m'n mannetje"-tatoeage-dames hier in de buurt hebben het niet begrepen, want die komen gewoon samen met hun Harrie boodschappen doen, elk een karretje, alle gangpaden blokkeren, en een van de twee heeft dan gewoon geen producten in z'n kar. Daardoor staat er dus praktisch continu een rij voor de supermarkt van de ingang tot de andere kant van het plein :') :') |:(
  maandag 20 april 2020 @ 15:56:13 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716566
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 15:53 schreef golfer het volgende:

[..]

"Wen er maar aan."
"Dit is het nieuwe normaal." :r
Vooral nu :r :r :r
Spoilers!
pi_192716616
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vooral nu :r :r :r
Daar betrap ik me ook wel eens op :@ . Vooral in gesprekken met (partners van) palliatieve patiënten. Want dat vind ik 'vooral nu' wel een intens kutte situatie voor ze.
  maandag 20 april 2020 @ 15:59:52 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716639
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]

En, zit het voer nog in Piep? Waarom gaat ze braken als ze te laat voer krijgt?
Hoe het anatomisch precies zit weet ik niet maar als ze te laat eten krijgt, wordt het vaak weer uitgebraakt. Stress, schrokken, spanning, enthousiasme, wraak, het kan allemaal. Maar vandaag zit het er nog in. Ze kreeg tonijn ipv brokjes en dat komt er bijna nooit uit gelukkig. Brokjes is een stuk minder ranzig opruimen als het nog niet verteerd is dan tonijn.

Maar er is dus een reden dat Piep een automatische voermasjien heeft die om 06.00, 14.00 en 22.00 open gaat voor haar. Ze kan niet schrokken en ook niet te laat eten krijgen. Behalve als die voerbak dus leeg is :')
Spoilers!
  maandag 20 april 2020 @ 16:00:30 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716651
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Daar betrap ik me ook wel eens op :@ . Vooral in gesprekken met (partners van) palliatieve patiënten. Want dat vind ik 'vooral nu' wel een intens kutte situatie voor ze.
Ik snap hem helemaal. Hij is ook echt wel relevant vaak. Vooral nu :')
Spoilers!
pi_192716712
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe het anatomisch precies zit weet ik niet maar als ze te laat eten krijgt, wordt het vaak weer uitgebraakt. Stress, schrokken, spanning, enthousiasme, wraak, het kan allemaal. Maar vandaag zit het er nog in. Ze kreeg tonijn ipv brokjes en dat komt er bijna nooit uit gelukkig. Brokjes is een stuk minder ranzig opruimen als het nog niet verteerd is dan tonijn.

Maar er is dus een reden dat Piep een automatische voermasjien heeft die om 06.00, 14.00 en 22.00 open gaat voor haar. Ze kan niet schrokken en ook niet te laat eten krijgen. Behalve als die voerbak dus leeg is :')
Piep en ik zijn soul mates.
Als ik flinke honger heb, en er te laat eten in stop, gaat dat er ook weer uit. Stom lijf, krijgt het eindelijk eten en dan wil het dat niet :')
pi_192716742
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Als ik flinke honger heb, en er te laat eten in stop, gaat dat er ook weer uit. Stom lijf, krijgt het eindelijk eten en dan wil het dat niet :')
Oh wat lastig zeg. Ik blaas daar altijd enorm van op, alsof er een berg lucht onder mijn voedsel zit. :') En dat komt dan na de fase van trillende handjes, klapperende knieën en enorm chagrijn :') Minstens net zo handig is dat als ik echt honger heb ik niets meer lekker vind en gewoon geen keuzes kan maken. Het enige wat helpt is eten, maar ik kan gewoon geen beslissing meer nemen. Mijn lief weet dat nu en die parkeert me dan ergens en zet me iets voor en dan ben ik weer mezelf O+
  maandag 20 april 2020 @ 16:05:52 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716756
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt lastig. Ik kan me wel kotsmisselijk voelen als ik honger heb en krijg er dan moeilijk eten in maar het blijft er wel in.
Spoilers!
pi_192716792
Ik ben eigenlijk gewoon de Snickersreclame, behalve dan ik niets walgelijker vind dat zoete meuk eten als je honger hebt :r
pi_192716814
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh wat lastig zeg. Ik blaas daar altijd enorm van op, alsof er een berg lucht onder mijn voedsel zit. :') En dat komt dan na de fase van trillende handjes, klapperende knieën en enorm chagrijn :') Minstens net zo handig is dat als ik echt honger heb ik niets meer lekker vind en gewoon geen keuzes kan maken. Het enige wat helpt is eten, maar ik kan gewoon geen beslissing meer nemen. Mijn lief weet dat nu en die parkeert me dan ergens en zet me iets voor en dan ben ik weer mezelf O+
Dat is fijn van je lief O+
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt lastig. Ik kan me wel kotsmisselijk voelen als ik honger heb en krijg er dan moeilijk eten in maar het blijft er wel in.
Ik heb inmiddels wel geleerd wat voor dingen ik meestal wel veilig kan eten. De truc is om langzaam te eten, en om iets te nemen met snelle suikers. Als ik echt ver heen ben, is vruchtensap een goed begin. Daarna zijn bananen en ontbijtkoek reddingen.

Ik eet normaal veel volkoren spul en veel hartige dingen op brood, maar op dat punt werkt dat niet meer.
  maandag 20 april 2020 @ 16:12:27 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192716864
quote:

[..]

Herkenbaar ja. Zodra ik dingen begin te laten vallen en niet uit mijn woorden kan komen, begint J te roepen dat ik moet eten. Geen keuzes kunnen maken ook, bizar he? Hoe ingewikkeld kunnen dingen soms zijn.
Hoe slechter het met de schildklier gaat, hoe sneller ik dat heb. Tegenwoordig valt het mee.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen slechts drie keer per dag kunnen eten.
Spoilers!
pi_192716932
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Herkenbaar ja. Zodra ik dingen begin te laten vallen en niet uit mijn woorden kan komen, begint J te roepen dat ik moet eten. Geen keuzes kunnen maken ook, bizar he? Hoe ingewikkeld kunnen dingen soms zijn.
Hoe slechter het met de schildklier gaat, hoe sneller ik dat heb. Tegenwoordig valt het mee.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen slechts drie keer per dag kunnen eten.
Ja, heel raar, maar het is dan opeens een onoverkomelijk probleem. Ik vind het echt een naar gevoel, dus ik vind hele dagen op pad zijn zonder te weten wat en wanneer je kunt eten ook ongemakkelijk. Ik begrijp het ook niet dat mensen aan drie maaltijden genoeg hebben, mijn lief heeft dat, die heeft niet zoveel nodig en kan honger ook goed verdragen. Het is niet fijn maar het belemmert haar helemaal niet fysiek en cognitief, daar kan ik me ook weinig bij voorstellen.

Mijn kind lijkt op mij, zodra hij druk doet of niet luistert, stoppen we er direct voedsel in :+
pi_192716954
quote:

[..]

ja, dat heb ik ook, precies dit. En als ik te snel weer intense activiteiten ga doen na eten (wandelen in de bergen ofzo), dan krijg ik ook last van een trillende benen en handen....
  maandag 20 april 2020 @ 16:18:24 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192716969
Oow ik heb dat juist helemaal niet; als ik maar af en toe wat te drinken neem, al zijn het minislokjes, dan kan ik eigenlijk vrij 'eindeloos' door.
Heb zat reserve bij me natuurlijk :P , en hongerklop herken ik erg goed en kan het makkelijk handlen.
pi_192716970
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, heel raar, maar het is dan opeens een onoverkomelijk probleem. Ik vind het echt een naar gevoel, dus ik vind hele dagen op pad zijn zonder te weten wat en wanneer je kunt eten ook ongemakkelijk. Ik begrijp het ook niet dat mensen aan drie maaltijden genoeg hebben, mijn lief heeft dat, die heeft niet zoveel nodig en kan honger ook goed verdragen. Het is niet fijn maar het belemmert haar helemaal niet fysiek en cognitief, daar kan ik me ook weinig bij voorstellen.

Mijn kind lijkt op mij, zodra hij druk doet of niet luistert, stoppen we er direct voedsel in :+
Mijn lief had de eerste tijd dat we samen waren standaard een mueslireep in z'n jaszak, die kon hij mij dan voeren op zo'n moment....
pi_192717006
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:18 schreef fietsie het volgende:
Oow ik heb dat juist helemaal niet; als ik maar af en toe wat te drinken neem, al zijn het minislokjes, dan kan ik eigenlijk vrij 'eindeloos' door.
Heb zat reserve bij me natuurlijk :P , en hongerklop herken ik erg goed en kan het makkelijk handlen.
Ik denk dat het daarin zit dan.

Ik ben te goed in de behoeften van mijn lijf totaal negeren tot het punt dat de signalen niet meer te negeren zijn :r :')
pi_192717012
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn lief had de eerste tijd dat we samen waren standaard een mueslireep in z'n jaszak, die kon hij mij dan voeren op zo'n moment....
Zo hebben A en B altijd bananen in huis tegenwoordig O+
  maandag 20 april 2020 @ 16:22:52 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192717043
Ik ga nooit de deur uit zonder iets te eten bij me. Echt nooit.
Spoilers!
  maandag 20 april 2020 @ 16:24:44 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192717085
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben te goed in de behoeften van mijn lijf totaal negeren tot het punt dat de signalen niet meer te negeren zijn :r :')
Zoals mn nick aangeeft had ik ooit een actieve affiniteit met intensief fietsen, dan leer je wel wat de individuele signalen zijn. En ook dat als je er niet naar handelt je een uurtje ergens in een berm kan gaan zitten tegen een paaltje, zuigend op een snoepje en boterham knagend enzo.

Er is voor mezelf een makkelijk te waarnemen stappenplan in hoe dat zich ontwikkelt, en daar handel ik dan wel naar. Maar dat treedt meestal pas op als de mensen om me heen al lang en breed een pauze / stop / onderbreking hebben geregeld.
pi_192717093
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is denk toch ook voor een deel hoe je metabolisme werkt. Ik weet goed wat ik nodig heb en kan daar ook naar handelen, ik loop hier vooral tegenaan als ik onderweg ben of ergens waar de pauzes te laat zijn of wanneer ik te weinig eten mee heb naar mijn werk (en ik sleep echt al véél voedsel mee iedere dag). Daarom is thuiswerken zo heerlijk, altijd eten in de buurt O+
pi_192717133
Hier hetzelfde als Clubsoda (en anderen). Nooit ergens heen zonder minimaal sultana's of zo in m'n tas. Vroeger kon ik een hele dag zonder eten, zeker als ik heel druk met iets was, en dan daarna hield ik niet op met eten.
pi_192717136
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zoals mn nick aangeeft had ik ooit een actieve affiniteit met intensief fietsen, dan leer je wel wat de individuele signalen zijn. En ook dat als je er niet naar handelt je een uurtje ergens in een berm kan gaan zitten tegen een paaltje, zuigend op een snoepje en boterham knagend enzo.

Er is voor mezelf een makkelijk te waarnemen stappenplan in hoe dat zich ontwikkelt, en daar handel ik dan wel naar. Maar dat treedt meestal pas op als de mensen om me heen al lang en breed een pauze / stop / onderbreking hebben geregeld.
Maar kun je daar dan altijd naar handelen? Als ik bijvoorbeeld om half 7 ben opgestaan en ik ben op een congres waar om half 11 koffiepauze is (met zoet natuurlijk, dat heb ik dan niet nodig) en pas om 13 uur lunch of je bent bij mensen op bezoek waar je weinig invloed hebt op de etenstijd, dan voel ik alle stappen echt prima aankomen maar ik kan er niet zoveel mee omdat ik weinig invloed op de situatie heb.
pi_192717152
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Echte liefde O+
pi_192717168
quote:

Mooi! Kan je t toch proberen op balkon.
pi_192717171
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier hetzelfde als Clubsoda (en anderen). Nooit ergens heen zonder minimaal sultana's of zo in m'n tas. Vroeger kon ik een hele dag zonder eten, zeker als ik heel druk met iets was, en dan daarna hield ik niet op met eten.
Ja, ik ook wel, maar ik heb bij honger meestal iets hartigs nodig (behalve rond 15 uur, dan doen veel koolhydraten en suiker het heel goed) en die opties zijn voor grab-and-go wat beperkter helaas.
  maandag 20 april 2020 @ 16:30:57 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192717194
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar kun je daar dan altijd naar handelen? Als ik bijvoorbeeld om half 7 ben opgestaan en ik ben op een congres waar om half 11 koffiepauze is (met zoet natuurlijk, dat heb ik dan niet nodig) en pas om 13 uur lunch of je bent bij mensen op bezoek waar je weinig invloed hebt op de etenstijd, dan voel ik alle stappen echt prima aankomen maar ik kan er niet zoveel mee omdat ik weinig invloed op de situatie heb.
Op een congres kun je altijd de zaal uit, als ik ergens ben is er ook altijd wel water.
In mn tas zit altijd wel iets van fruit of een pepermuntje, dat is prima genoeg.

Ben ik ergens heen met de auto dan is daar altijd wel iets te vinden (mueslireep e.d.) en -altijd- water.

Met fietsen is water denk ik wel een soort van "overbruggingsding" geworden; als ik dan van Enschede naar mn ouders trapperde bv en ik eerst die domme bulten bij Arnhem voorbij wilde zijn voor ik ff ging zitten op een bankje, wat water erin (heel lomp met een grote slok) en dan wat rekken..
pi_192717212
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel, maar ik heb bij honger meestal iets hartigs nodig (behalve rond 15 uur, dan doen veel koolhydraten en suiker het heel goed) en die opties zijn voor grab-and-go wat beperkter helaas.
Ik heb meestal van die italiaanse kruiden sultanas (geen idee trouwens of echte sultana's zijn of een huismerk) of met kaas. Wasa (hartig) zijn ook prima. En als ik ergens ben waar ik te lang op eten moet wachten ga ik naar de wc en eet daar iets
pi_192717270
quote:

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Mijn spreekuren die telefonisch doorgaan (dat is ongeveer 1/3 van wat ik normaal doe, de rest kan écht niet doorgaan) kosten me ook net zoveel tijd als de gewone en qua secretariële ondersteuning ook.

[..]

We zijn wel blij dat we nu 'overzicht'hebben en geen achterstand.
Wel 3 verschillende soorten wachtlijsten. Om weer op te starten met patiënten die naast onderzoeken ook weer moeten komen. Niemand durft daar lamger dan 1 seconde naar te kijken :X :% _O-
pi_192717322
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 16:34 schreef Blues het volgende:

[..]

We zijn wel blij dat we nu 'overzicht'hebben en geen achterstand.
Wel 3 verschillende soorten wachtlijsten. Om weer op te starten met patiënten die naast onderzoeken ook weer moeten komen. Niemand durft daar lamger dan 1 seconde naar te kijken :X :% _O-
Oef ja, nog even hoofd in het zand. Bij ons is het vrij eenvoudig, want maar een type afspraak. We zijn nu aan het nadenken over de voorwaarden en daarna over de hoeveelheid patiënten en daarna moeten we maar eens gaan kiezen in welke volgorde die opgeroepen gaan worden. Wij doen daar vrij veel 'zelf' in ook, de planner hoeft echt alleen te plannen.
pi_192717331
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb meestal van die italiaanse kruiden sultanas (geen idee trouwens of echte sultana's zijn of een huismerk) of met kaas. Wasa (hartig) zijn ook prima. En als ik ergens ben waar ik te lang op eten moet wachten ga ik naar de wc en eet daar iets
Oh ja, dat is ook nog wel een goede. Wel fijn hoor, al die herkenning! *O*
pi_192717436
Ik zit in mijn schommelstoel, voor het raam, in direct zonlicht O+

Tussen 16:00 en 18:00 is mijn favoriete dagdeel op het moment 8-)
pi_192717472
Ik heb volkoren crackers met zaden en pitten, huismerk Jumbo, die ik lekker genoeg vind om met niks te eten. Die neem ik mee als makkelijk tussendoortje. Ze zitten per drie verpakt ^O^

Sultana's en Liga's heb ik er te veel van uitgekotst vroeger, dus die staan me niet meer zo aan :')
pi_192717553
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:40 schreef Tele6 het volgende:

O+

Ik heb ook favo uren in een dag. Altijd al gehad.. maakt niet zoveel uit wat er dan is of waar ik ook ben. Ik voel me tussen 14 en 16 eigenlijk het allerbeste. :D
pi_192717577
Ik eet bij hongerklop graag een boterham met iets zoets of een banaan. w/
  maandag 20 april 2020 @ 16:55:42 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192717718
Voor wie er zelf wil pluizen in welke zorg er nu als urgent benoemd is:
https://puc.overheid.nl/n(...)fd-9198-6e460dd82768
pi_192717763
Ik hou van de paprika rijstwafels van de AH. :9 Ze hebben nu nieuwe smaken, die ga ik volgende week eens proberen. Ook standaard wel een nakd reep in mijn tas. Of nouja, vroeger dan, toen ik nog wel eens naar buiten ging.
pi_192717812
Ik kan vrij goed lang zonder eten, tenzij echt fysieke inspanning; dan donder ik gewoon om :') .
Niet dat het altijd prettig is, een knagend hongergevoel, maar ik vergeet regelmatig iets mee te pakken naar college, en dan is het wel eens afzien zo'n dag lang.

En ik heb ook niet altijd zin om te koken voor mezelf alleen. Dus het komt wel eens voor dat ik op een bakje 'yoghurt', een glas chocomel (suikerssssss) en drie crackertjes met hummus de dag doorkom.

Maar ik kan ook heel goed heel veel eten en snoepen. Dus meestal haal ik het wel ergens weer in.... :@ :+
Nu in NL eet ik wel elke dag meer dan genoeg, en ook een stuk gezonder.
  maandag 20 april 2020 @ 17:12:49 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192717990
Morgenmiddag gaan we eng doen: we gaan de binnenstad van Amsterdam in rijden om een werk Chagall te laten beoordelen door de expert van Nederland op dat gebied.

Even een ritje met de auto en wat ander uitzicht dan het balkon en de tuin.

Voor morgenavond alvast weer een thuisrestaurant-maaltijd besteld..
Poef.....gone! ©golfer
pi_192718471
:O :z
  maandag 20 april 2020 @ 19:14:18 #247
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192719932
:O
pi_192720307
:O
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 19:37:00 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192720378
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:40 schreef Tele6 het volgende:

Ja etenstijd :9
  maandag 20 april 2020 @ 19:37:52 #250
221912 minilot
Nancy boy
pi_192720396
Ik kan prima anderhalf à twee dagen niks eten zonder fysieke hinder. Ik krijg bij vlagen dan uiteraard wel trek, met dank aan dat boeiende hormoon ghreline, maar die trek zakt als ik dan niks eet na zo'n twintig minuten weg en verder ondervind ik geen last van wat dan ook. Dat gezegd hebbende, ik kan óók op elk moment van de dag (ook als ik net wakker word 's morgens vroeg) flinke hoeveelheden stevig eten wegwerken. Ik geloof dat mijn spijsvertering gewoon niet zo kritisch is :) Wel erg handig, want ik hoef dus nooit rekening te houden met eetmomenten of iets bij me hebben als ik een tijd de deur uit ben.
  maandag 20 april 2020 @ 19:40:25 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_192720437
Zes stuks naan, op! :9 Voortaan even rekening gaan houden met het feit dat Günther tegenwoordig blijkbaar ook gewoon een hele soldaat maakt. Hadden we ineens nog maar tweeënhalf per volwassene! }:|
pi_192720447
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 19:37 schreef minilot het volgende:
Ik kan prima anderhalf à twee dagen niks eten zonder fysieke hinder. Ik krijg bij vlagen dan uiteraard wel trek, met dank aan dat boeiende hormoon ghreline, maar die trek zakt als ik dan niks eet na zo'n twintig minuten weg en verder ondervind ik geen last van wat dan ook. Dat gezegd hebbende, ik kan óók op elk moment van de dag (ook als ik net wakker wordt 's morgens vroeg) flinke hoeveelheden stevig eten wegwerken. Ik geloof dat mijn spijsvertering gewoon niet zo kritisch is :) Wel erg handig, want ik hoef dus nooit rekening te houden met eetmomenten of iets bij me hebben als ik een tijd de deur uit ben.
^^ what she said

Maandje geleden nog gekeken of ik 24 uur zonder eten kan. Dat kon.
pi_192720482
Ik denk dat ik ook wel 24 uur zonder eten kan. Ik bedoel, ik ga dan pas kotsen als ik ga eten. :P

Wellicht alsnog niet verstandig :P
pi_192720488
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:40 schreef minilot het volgende:
Zes stuks naan, op! :9 Voortaan even rekening gaan houden met het feit dat Günther tegenwoordig blijkbaar ook gewoon een hele soldaat maakt. Hadden we ineens nog maar tweeënhalf per volwassene! }:|
Voor je 't weet is hij groter dan jij :P
  maandag 20 april 2020 @ 19:43:40 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_192720496
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

^^ what she said

Maandje geleden nog gekeken of ik 24 uur zonder eten kan. Dat kon.
Tuurlijk kan dat :Y En bijna iedereen kan dat biologisch gezien ook prima, is hoogstens (heel) oncomfortabel door lichamelijke gewenning aan eetmomenten. :)
  maandag 20 april 2020 @ 19:44:41 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_192720511
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Voor je 't weet is hij groter dan jij :P
Al aardig op weg! Een centimeter of 95 nu dus nog maar iets meer dan 60 te gaan! :)
pi_192720513
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:43 schreef minilot het volgende:

Tuurlijk kan dat :Y En bijna iedereen kan dat biologisch gezien ook prima, is hoogstens (heel) oncomfortabel door lichamelijke gewenning aan eetmomenten. :)
Maar die vaste eetmomenten heb ik eigenlijk niet. Mijn ouders wel heel sterk.
pi_192720537
Zoveeeeeeeeeel zin in chocolade. Dus toen at ik een zakje Pombar, maar ik kwam erachter dat dat geen chocolade is. Dus toen at ik drie beschuitjes met pindakaas, maar nee, dat bleek ook geen chocolade te zijn. Dus nog steeds zin in chocolade.
  maandag 20 april 2020 @ 19:48:13 #259
221912 minilot
Nancy boy
pi_192720590
quote:
9s.gif Op maandag 20 april 2020 19:45 schreef Myraela het volgende:
Zoveeeeeeeeeel zin in chocolade. Dus toen at ik een zakje Pombar, maar ik kwam erachter dat dat geen chocolade is. Dus toen at ik drie beschuitjes met pindakaas, maar nee, dat bleek ook geen chocolade te zijn. Dus nog steeds zin in chocolade.
Klinkt alsof je beter meteen een klein blokje chocola had kunnen eten! :* *)
pi_192720604
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:48 schreef minilot het volgende:
Klinkt alsof je beter meteen een klein blokje chocola had kunnen eten! :* *)
Ja, maar dat heb ik dus niet in huis. Ik kan het weten, ik heb grondig gezocht.
pi_192720610
Hier, neem wat van mijn niet zo kleine blokje chocolade.

Iets met boodschappen doen en geen zelfbeheersing :')
  maandag 20 april 2020 @ 20:03:41 #262
63722 z80
I fink you freaky
pi_192720909
Eten. Ik kan het 24 uur per dag. Maar ook gewoon een hele tijd niet. Als ik het ontbijt overslag merk ik pas dat er weer wat voer in moet als mijn humeur minder positieve is.
De hongerklop met sporten is dan wel vervelend. Plons water met aanmaak er door helpt even. Pas bij de derde keer dat de klop komt moet is gas terug nemen of gaan eten. Dan ben ik meestal op een dusdanig punt dat alle mede sporters er reeds de brui aan hebben gegeven.

Ook tijdens vakantie de vraag van zullen we nu stoppen voor een maaltijd of nog even doorrijden.
Ja dat moet je niet aan mij vragen. Nu stopen, en over een half uur weer, een straks nog een keer vind ik ook prima.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2020 @ 20:05:51 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192720966

In Canada had je vandaag zelfs even negatieve olieprijzen. _O-
pi_192721070
@metabolsime:

Duiven en andere trekvogels zijn helemaal cool qua metabolisme. Die houden hun glycogeen-voorraadden op peil om in geval van nood nog wel snel weg te kunnen vliegen, maar leggen daarnaast ook mooi duizenden kilometers af. En dat terwijl ze op het eind ook hun spieren gaan afbreken. Hebben een ander metabolisme dan fazanten. Of andere korte sprinters.

Vandaag geleerd. Ook vandaag weer college gehad over de verschillende processen in de periode direct na een maaltijd, tussen een maaltijd, en bij langdurig vasten. :s)
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 20:11:57 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192721093
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 19:37 schreef minilot het volgende:
Ik kan prima anderhalf à twee dagen niks eten zonder fysieke hinder. Ik krijg bij vlagen dan uiteraard wel trek, met dank aan dat boeiende hormoon ghreline, maar die trek zakt als ik dan niks eet na zo'n twintig minuten weg en verder ondervind ik geen last van wat dan ook. Dat gezegd hebbende, ik kan óók op elk moment van de dag (ook als ik net wakker word 's morgens vroeg) flinke hoeveelheden stevig eten wegwerken. Ik geloof dat mijn spijsvertering gewoon niet zo kritisch is :) Wel erg handig, want ik hoef dus nooit rekening te houden met eetmomenten of iets bij me hebben als ik een tijd de deur uit ben.
Ik kan ook altijd wel eten. Ontbijt met pizza en gehaktballen om half zes 's ochtends. Geen probleem :+

Echt iets moeten eten, dat heb ik soms wel. Als je fysiek bezig bent en je been begint wat te trillen, moet je eerst even wat eten voordat je de slijptol weer ter hand neemt.
  maandag 20 april 2020 @ 20:12:54 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_192721113
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:05 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

In Canada had je vandaag zelfs even negatieve olieprijzen. _O-
Ik dacht in de USA. Tijd om groot in te slaan. Helaas wel ruwe olie.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 20:15:45 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192721188
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:10 schreef Candaasje het volgende:
fazanten. Of andere korte sprinters.

Hoe vaak ik me niet de tering ben geschrokken daar van. Ze hebben ook altijd de neiging naar me toe de vliegen.
pi_192721206
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 20:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe vaak ik me niet de tering ben geschrokken daar van. Ze hebben ook altijd de neiging naar me toe de vliegen.
Die fazanten gebruiken dus kennelijk al die glucose vooral voor het vluchten, en niet zozeer voor hun hersenen op dat moment :')
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 20:19:56 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192721284
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik dacht in de USA. Tijd om groot in te slaan. Helaas wel ruwe olie.
Vast wel iemand uit Venezuela die dat voor wat dollars of euro's wil roggelen
  maandag 20 april 2020 @ 20:20:20 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_192721289
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:10 schreef Candaasje het volgende:
@:metabolsime:

Duiven en andere trekvogels zijn helemaal cool qua metabolisme. Die houden hun glycogeen-voorraadden op peil om in geval van nood nog wel snel weg te kunnen vliegen, maar leggen daarnaast ook mooi duizenden kilometers af. En dat terwijl ze op het eind ook hun spieren gaan afbreken. Hebben een ander metabolisme dan fazanten. Of andere korte sprinters.

Vandaag geleerd. Ook vandaag weer college gehad over de verschillende processen in de periode direct na een maaltijd, tussen een maaltijd, en bij langdurig vasten. :s)
Mensen hebben ook een glycogeen-voorraad. Die is zonder extreem te gaan niet uit te putten.
Hierdoor kan een mens in nood nog weg springen of nog een keer extra kracht zetten na een lange inspanning.
pi_192721314
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:20 schreef z80 het volgende:

[..]

Mensen hebben ook een glycogeen-voorraad. Die is zonder extreem te gaan niet uit te putten.
Hierdoor kan een mens in nood nog weg springen of nog een keer extra kracht zetten na een lange inspanning.
Dat snap ik :Y Maar duiven/trekvogels gaan echt in het extreem-extreme, en dus is het vrij bijzonder dat ze die glycogeen toch achter de hand weten te houden :)
  maandag 20 april 2020 @ 20:23:09 #272
63722 z80
I fink you freaky
pi_192721345
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die fazanten gebruiken dus kennelijk al die glucose vooral voor het vluchten, en niet zozeer voor hun hersenen op dat moment :')
Juist wel. Door richting het gevaar te vluchten kun je zien wat het gevaar is en doet. Vlucht je weg dan is het een verassing.
pi_192721386
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Juist wel. Door richting het gevaar te vluchten kun je zien wat het gevaar is en doet. Vlucht je weg dan is het een verassing.
Hm, maar dan is de kans dat je gepakt wordt wel heel groot. Een antilope rent toch ook niet op de leeuw af?
Hoewel; het kan natuurlijk soms zo zijn dat de jager van die reactie schrikt, omdat 'ie het niet verwacht. Konijnen doen het ook wel eens.

Maar eigenlijk was het meer een grapje net :P
  maandag 20 april 2020 @ 20:26:04 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_192721414
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat snap ik :Y Maar duiven/trekvogels gaan echt in het extreem-extreme, en dus is het vrij bijzonder dat ze die glycogeen toch achter de hand weten te houden :)
Kijk eens naar mensen die een duurloop van meerdere dagen door de bergen maken. De toppers eten niet of nauwelijks. Maar bij aankomst zit er nog genoeg energie in de spieren om nog te kunnen reageren in nood. En bij dat soort tochten verbrand je een deel van de spiermassa. Het is namelijk onmogelijk om dat gene wat je tijdens de tocht verbruikt bij te eten.
pi_192721470
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Kijk eens naar mensen die een duurloop van meerdere dagen door de bergen maken. De toppers eten niet of nauwelijks. Maar bij aankomst zit er nog genoeg energie in de spieren om nog te kunnen reageren in nood. En bij dat soort tochten verbrand je een deel van de spiermassa. Het is namelijk onmogelijk om dat gene wat je tijdens de tocht verbruikt bij te eten.
Ja, dat is ook vrij extreem ja. En werkt waarschijnlijk via dezelfde soort processen als duiven/trekvogels. (zij gaan op den duur ook inderdaad spiermassa verbranden.)
Ik zeg enkel dat trekvogels nog net iets extremer gaan, want die vasten vaak ook nog volledig of grotendeels onderwijl het reizen en leggen toch 1000en km's af. Dat zijn vrijwel altijd perioden van weken tot maanden, die ze overbruggen. :)
  maandag 20 april 2020 @ 20:29:30 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_192721493
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, maar dan is de kans dat je gepakt wordt wel heel groot. Een antilope rent toch ook niet op de leeuw af?
Hoewel; het kan natuurlijk soms zo zijn dat de jager van die reactie schrikt, omdat 'ie het niet verwacht. Konijnen doen het ook wel eens.

Maar eigenlijk was het meer een grapje net :P
Het gevaar voor een vogel komt voornamelijk van loopdieren. Vlieg er met een omhooggaande boog naartoe en je ziet wat het gevaar is. En indien een kat zit je reeds op een redelijke hoogte.
pi_192721788
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Het gevaar voor een vogel komt voornamelijk van loopdieren. Vlieg er met een omhooggaande boog naartoe en je ziet wat het gevaar is. En indien een kat zit je reeds op een redelijke hoogte.
Ja maar een fazant...die zijn vaak een tikkie lomp. Dus ik zie gewoon voor me hoe zo'n dier dan tegen Ludolf opvliegt :P :D

Ach ja. Tijd voor een kop thee. Net lekker falafel op met tomaatjes, olijfjes, avocado, paprika, sla en dat alles met veeeeul te veel knoflooksaus (contradicto in terminis, je kunt nooit teveel knoflooksaus hebben) dus deze ontplofte trekvogel blijft hier mooi overwi..zomeren :+
  maandag 20 april 2020 @ 20:47:15 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192721951
Ik deed even een Fok-Stok
pi_192722139
Een tijdje koolhydraatarm eten leert veel lichamen om een stuk beter om te gaan met hongerklop. Als je daartegen kan (en last hebt van hongerklop) kan ik het aanbevelen.
Ikzelf ben geen hongerklopper. Ik kan altijd eten, en altijd zonder eten.
Maar sporten doe ik wel echt bij voorkeur op een helemaal lege maag. Dus nuchter uit bed sporten. Of een uur woonwerkfietsen, toen dat nog kon, vroeger.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192722306
Net gegeten met de eetclub. Volgende keer gaan we zien of het lukt om allemaal hetzelfde te koken.

Heb @uniekhoorn al een paar dagen niet gezien. Als je dit leest, is er al iets meer bekend over je duizeligHeid en wat ze er aan gaan/kunnen doen?
  maandag 20 april 2020 @ 21:14:49 #281
63722 z80
I fink you freaky
pi_192722610
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2020 20:56 schreef sigme het volgende:
Een tijdje koolhydraatarm eten leert veel lichamen om een stuk beter om te gaan met hongerklop. Als je daartegen kan (en last hebt van hongerklop) kan ik het aanbevelen.
Ikzelf ben geen hongerklopper. Ik kan altijd eten, en altijd zonder eten.
Maar sporten doe ik wel echt bij voorkeur op een helemaal lege maag. Dus nuchter uit bed sporten. Of een uur woonwerkfietsen, toen dat nog kon, vroeger.
Ik sport ook met een lege maag. En bij een normale training nergens last van. Wel een paar keer met een nachtmaraton zwemmen mee gedaan. Wel afwisseling met zwemmers maar geen tijd om te slapen of eten. Dat ga je ook merken na 12 uur in die bak water.

En de trainer bij de sportschool is van plan een 1000Kcal training op te zetten. Dus een training waarin de bedoeling is minimaal 1000Kcal weg te branden. Nu al zin in.
pi_192722668
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:47 schreef fietsie het volgende:
Ik deed even een Fok-Stok
Dat bestaat ook al jaaaaaren he!

Al bijgelezen via klik op je naam.
HOE spreken we het uit waar die ligt _O-
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 21:19:08 #283
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192722720
Ik heb nog net genoeg glycogeen om de afstandsbediening te hanteren.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 21:20:38 #284
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192722759
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat bestaat ook al jaaaaaren he!

Al bijgelezen via klik op je naam.
HOE spreken we het uit waar die ligt _O-
Ik weet nog wel dat UierzZZ er een lijntje vanaf snoof en hem in de brand stak. Iedereen over de zeik vanwege een stok. Mooie tijden.
pi_192722769
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 21:19 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nog net genoeg glycogeen om de afstandsbediening te hanteren.
Ai ai , zorg dat die ketonen niet teveel naar je hoofd stijgen hè!
(of juist wel eigenlijk :P )

En niet teveel fructose eten. Dat kun je niet omzetten naar glycogeen zoals je dat wel kan met glucose :Y . Tip van flip! professor van Candaasje in Antwerpen.
pi_192722792
Ik eet altijd een half uur of meer voor ik ga lopen/crossen/roeien.
Omdat ik pas ergens in de middag altijd zin heb om dat te doen.
Met lunchwandelen als ik werk eet ik ook rond 1130 om dan vervolgens rond 1300 te gaan lopen.
Krijg anders last van volle buik en het is net of je niet vooruitkomt als je net gegeten hebt of zo.
Dus ik snap dat sporten op je nuchtere maag wel.
  maandag 20 april 2020 @ 21:22:04 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_192722801
Die misschienwellandhuisprofessor van jou klinkt wel als een boekpersonage, Candaas! :D
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 21:22:40 #288
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192722817
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ai ai , zorg dat die ketonen niet teveel naar je hoofd stijgen hè!
(of juist wel eigenlijk :P )

En niet teveel fructose eten. Dat kun je niet omzetten naar glycogeen zoals je dat wel kan met glucose :Y . Tip van flip! professor van Candaasje in Antwerpen.
Ik heb net twee frikandellen speciaal op met een glas drinkyoghurt. Ik voel me topfit. Maar dat komt ook wel omdat vogels die tien miljard km vliegen, nadat ze een dagenlange wandeltocht over de bergen hebben gemaakt, dit ook als primair dieet hebben. Het is de natuur.
  maandag 20 april 2020 @ 21:23:08 #289
221912 minilot
Nancy boy
pi_192722827
Zwemmen ook liefst op een nuchtere maag 's morgens, zwemt beduidend minder lekker met ontbijt erin. Ah, zwemmen! Zodra het zwembad weer opengaat sta ik er meteen voor de deur! O+
  maandag 20 april 2020 @ 21:25:26 #290
221912 minilot
Nancy boy
pi_192722904
Had nog nooit van de Stok gehoord! Inmiddels bijgelezen - geinig! :D
  Official ESF Kreviewer maandag 20 april 2020 @ 21:25:31 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192722908
Maar even serieus hè. Hongerklop. Dat heb je met duursporters. Dus het lijkt me vrij onlogisch om dagenlang over een berg te wandelen en dan niet te eten. Lijkt me slecht.
pi_192722923
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:22 schreef minilot het volgende:
Die misschienwellandhuisprofessor van jou klinkt wel als een boekpersonage, Candaas! :D
Is het ook wel een beetje ja :D :Y

SPOILER
pi_192722948
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 21:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb net twee frikandellen speciaal op met een glas drinkyoghurt. Ik voel me topfit. Maar dat komt ook wel omdat vogels die tien miljard km vliegen, nadat ze een dagenlange wandeltocht over de bergen hebben gemaakt, dit ook als primair dieet hebben. Het is de natuur.
Toppie ^O^
pi_192722957
Ik ben een slechte ontbijter. Staat me echt tegen. Maar tegen een uur of 12 scheur ik dan wel van de honger.
Tenzij ik het te druk heb. Dan word ik rond een uur of 3 hangry met koppijn. En moet er echt eten in. Dat is dan een mooie basis voor een voortdurende voedsel- en snack toediening tot het bedtijd is. ;(
Tenzij ik die avond weg ben ivm vereniging. Dus nu word ik viesdik en tonnetje rond.
pi_192722991
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:25 schreef minilot het volgende:
Had nog nooit van de Stok gehoord! Inmiddels bijgelezen - geinig! :D
In een grijs verleden heb ik ook wel eens verplaatsingen gedaan. Maar toen werd hij gejat en drama en zulks en daarna werd het ingewikkeld met cijfercodes en was ik er wel klaar mee.
  maandag 20 april 2020 @ 21:29:47 #296
221912 minilot
Nancy boy
pi_192723030
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER
Ik heb een vrind met een vrij indrukwekkende thuisbibliotheek (ladder erbij enzo) en die is erg, erg van de heren. Of liever, van de knapen. :+ Ik vraag me af hoeveel mensen er tegenwoordig nog zijn met wel een serieuze bibliotheek in huis die niet een wat meer excentrieke geaardheid hebben. *)
pi_192723132
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb een vrind met een vrij indrukwekkende thuisbibliotheek (ladder erbij enzo) en die is erg, erg van de heren. Of liever, van de knapen. :+ Ik vraag me af hoeveel mensen er tegenwoordig nog zijn met wel een serieuze bibliotheek in huis die niet een wat meer excentrieke geaardheid hebben. *)
Dat bedoel ik :P
Maar ja, ik heb dus geen idee verder hoe zijn huis eruit ziet. Ik weet de woonplaats, maar dat is het wel. Ben natuurlijk reteniewsgierig :+
  maandag 20 april 2020 @ 21:34:19 #298
221912 minilot
Nancy boy
pi_192723137
Goed. *knakt vingers* Boodschappenlijst voor tot en met vrijdag maken.
  maandag 20 april 2020 @ 21:34:54 #299
221912 minilot
Nancy boy
pi_192723149
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar ja, ik heb dus geen idee verder hoe zijn huis eruit ziet. Ik weet de woonplaats, maar dat is het wel. Ben natuurlijk reteniewsgierig :+
Dat moet met een smoes uit te vinden zijn, dat moet! :D Hou ons op de hoogte! *O*
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 21:35:38 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192723165
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER
Waarom schrijf je steeds Duiste dog?

Dat heeft de slager hier ook foutief op een kaartje staan, toen ik om Duiste schnitzels vroeg werd ik raar aangekeken.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 21:36:46 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192723190
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat is toch wel te achterhalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')