abonnement Unibet Coolblue
pi_192711898
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:34 schreef laziness het volgende:
Ja ik zou direct een test doen want hoog risico persoon in huis.
Precies de reden waarom ik graag zou zien dat ook op scholen de 1,5 meter wel na geleefd wordt.
Ik maak me daar hele erge zorgen om.

En ja ik heb flinke discussies met school, waar mijn geduld om aardig te blijven wel op is, omdat ze 2x per week een contact moment op school creëren voor werkbladen die heen en weer moeten en niet eens reageren op nette vragen of ze dit ook anders zouden kunnen doen.

Dus ik blijf wel even weg hier. Ik denk er anders over dan de meesten hier.
Niet wegblijven hoor, want er anders over denken is toch ook oké. Maar ik zie jou niet als een persoon die leerkrachten via mail persoonlijk aanvalt. Dat is wat anders dan het niet eens zijn met de gang van zaken en dat graag anders zien en dat duidelijk willen maken.
pi_192711949
Nou Laziness, bij jou klinkt het ook gewoon anders. Jij hebt terechte zorgen en volgens mij ook terechte kritiek. Kritisch zijn moet ook gewoon kunnen en vragen stellen al helemaal.
Er is nogmaals een grens tussen opbouwende en terechte kritiek en affikken.

Ik zou dus willen testen omdat ik begin februari ziek was en ik ben dus echt nooit ziek. Zelfs verkouden ben ik amper en als ik het ben, is het 2 a 3 dagen. Eerst was Juul ziek, koorts, benauwd, droge hoest de hele rambam. Daarna werd ik ziek, ik had alle symptomen behalve koorts. Ik was benauwd, kon amper praten omdat ik niet kon praten en ademen tegelijk. Sindsdien ben ik nog steeds kortademiger dan daarvoor. Vooral als ik de slappe lach heb, dan merk ik dat mijn longen protesteren.
B en mijn vriendin zijn daarna wat verkouden geweest.

Het was voor patiënt 0 zeg maar dus de huisarts heeft nooit het vermoeden gehad. Mijn zuurstofgehalte was laag maar niet schrikbarend en ik heb antibiotica gehad die niet echt hielp.
pi_192712033
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 09:39 schreef Malteser het volgende:
Overigens was ik zelf leerkracht. En ik ben dus uit het onderwijs gestapt, omdat ik niet (meer) om kon gaan met de bakken ellende en kritiek die je over je heen krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o bizar.

Wij zijn op het moment wat aan het dimdammen met school van de oudste.
Ik voel me dan gelijk een zeikouder, vind dat ook best lastig. Maar aan de andere kant zie ik dat er iets niet goed gaat en dan is het lastig als je dat aangeeft en je niet gehoord voelt.
Nou zijn er natuurlijk verschillende manieren om zulke dingen uit te spreken. Ik denk dat het al heel veel uitmaakt of je als ouder met geheven vuist op het plein staat zeg maar of dat je het op een redelijke manier probeert te communiceren.

Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat met de scholen... ik denk dat het voor beide meiden goed zou zijn om weer op een of andere manier naar school te gaan. Maar ondertussen vind ik het ook wel spannend.

Laten testen... nou ik denk dat wij het nog niet gehad hebben, maar op zich zou het fijn zijn als je het weet, zeker als je denkt het al gehad te hebben.

Mijn man werkt in het ziekenhuis, we zitten in Drenthe, die beginnen toch voorzichtig de gewone zorg weer op te pakken. Ze moesten zoveel mogelijk via de telefoon doen, nu mogen ze weer wat meer patiënten gaan zien (overigens werken ze zonder beschermingsmiddelen tot nog toe, op de polikliniek).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192712035
Het allerliefst zou ik het trouwens nú willen weten, want dat zou de komende week een stuk makkelijker maken. Mijn opa is afgelopen vrijdag overleden en mijn oma is een dag later opgenomen in het ziekenhuis met corona. En ik kan er dus niet naartoe door alle coronamaatregelen.

Mijn opa was 84 en had al een tijd een zwakke gezondheid, plus Alzheimer, dus met zijn overlijden an sich heb ik vrede. Maar dat ik nu mijn ouders niet echt kan ondersteunen, mijn broertje niet kan knuffelen, ik alleen (zonder gezin) naar de uitvaart zal gaan, dat vind ik echt zwaar. Als ik zou weten dat ik het al gehad had en dus geen risico meer vorm of loop, zou dat zo veel schelen.
  maandag 20 april 2020 @ 11:33:58 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192712056
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Niet wegblijven hoor, want er anders over denken is toch ook oké. Maar ik zie jou niet als een persoon die leerkrachten via mail persoonlijk aanvalt. Dat is wat anders dan het niet eens zijn met de gang van zaken en dat graag anders zien en dat duidelijk willen maken.
Thanks voor de vote of confidence :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192712520
@laziness Maar als jij op een nette manier zoiets vraagt, zou ik het niet meer dan normaal vinden als leerkracht om daar op een nette manier op te antwoorden. Of ik je nu kan helpen of niet.
Wij hebben diverse collega's werkbladen brengen naar leerlingen uit hun buurt die het niet zelf op konden halen op school. En anders stuurden we het per post.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 20-04-2020 12:07:09 ]
  maandag 20 april 2020 @ 12:07:43 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_192712667
Gecodoleerd Lunapuella!
  maandag 20 april 2020 @ 12:11:47 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192712729
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:58 schreef Hupje het volgende:
@:laziness Maar als jij op een nette manier zoiets vraagt, zou ik het niet meer dan normaal vinden als leerkracht om daar op een nette manier op te antwoorden. Of ik je nu kan helpen of niet.
Wij hebben diverse collega's werkbladen brengen naar leerlingen uit hun buurt die het niet zelf op konden halen op school. En anders stuurden we het per post.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luna gecondoleerd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 20 april 2020 @ 12:12:33 #109
344469 Amsel
zonder t
pi_192712742
Wat leraren op dit moment allemaal doen is heel zichtbaar voor iedereen en ik snap dat degenen in het onderwijs het nu zwaar hebben. Tegelijkertijd geldt dat ook voor heel veel andere beroepen, al dan niet vitaal. Ook veel mensen met een "gewone kantoorbaan" (die nu vanuit huis werken) staan onder grote druk, worden afgesnauwd door mensen die zelf ook weer onder grote druk staan, werken tot diep in de nacht door omdat het overdag met de kinderen erbij niet kan, etc. En dan heb je ook nog mensen wiens baan niet meer bestaat, die in hun proeftijd weer mochten vertrekken, of van wie de werkgever bijna failliet gaat nu. Wat ik maar wil zeggen: we hebben het allemáál zwaar en het is gewoon allemaal zwaar klote :{
  maandag 20 april 2020 @ 12:18:00 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192712816
Ah, gecondoleerd Luna. Wat een moeilijke tijd. Sterkte.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 12:29:56 #111
5428 crew  miss_sly
pi_192712979
Gecondoleerd, luna. Wat verdrietig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192713093
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:11 schreef laziness het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat belachelijk... Als die werkbladen geprint moeten worden dan kunnen ze ook gemaild worden en dan kan je ze zelf eventueel printen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192713141


En dit even voor alle ouders O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192713152
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef lunapuella het volgende:
Het allerliefst zou ik het trouwens nú willen weten, want dat zou de komende week een stuk makkelijker maken. Mijn opa is afgelopen vrijdag overleden en mijn oma is een dag later opgenomen in het ziekenhuis met corona. En ik kan er dus niet naartoe door alle coronamaatregelen.

Mijn opa was 84 en had al een tijd een zwakke gezondheid, plus Alzheimer, dus met zijn overlijden an sich heb ik vrede. Maar dat ik nu mijn ouders niet echt kan ondersteunen, mijn broertje niet kan knuffelen, ik alleen (zonder gezin) naar de uitvaart zal gaan, dat vind ik echt zwaar. Als ik zou weten dat ik het al gehad had en dus geen risico meer vorm of loop, zou dat zo veel schelen.
Oh wat heftig. Ook dat je niet naar je oma kan nu... Sterkte :* :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192713258
Gecondoleerd Luna!

Ik zou me ook zeker laten testen. Helemaal omdat zowel man als ik klachten hebben gehad (zonder koorts).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben erg tevreden over de school van beide dames. T. zit op een ipadschool, die krijgt elke dag een dagtaak met wat ze moet doen. Ze werken op school al met weektaken, dus een dagtaak is haar niet vreemd. 1 of 2x per week is er contact wie Webex of Facetime.

A heeft 1 of 2x per dag online lessen. Verder heeft ze een logboek waar ze in moet vullen wat ze doet/gedaan heeft.
er is 1 meisje dat afgelopen weken helemaal niks gedaan heeft en die moet verplicht elke dag naar school.

Ik ben heel benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden. Aan de ene kant vind ik het prima als ze weer naar school gaan, maar aan de andere kant ben ik huiverig. Kinderen worden dan misschien niet/minder snel ziek, maar ze kunnen wel drager zijn. Een van de leerkrachten bij T op school was besmet met corona.

Op mijn werk zijn ze aan het kijken of ze alle bureaus 1,5 meter uit elkaar kunnen gaan zetten. Verder werken wij nog steeds in poules. Vorige week voor het eerst sinds weken op kantoor geweest. Best wel gek zo'n uitgestorven pand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 april 2020 @ 13:03:31 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192713486
School heeft het hier geweldig opgepakt, voor mijn gevoel was alles heel snel online. Docenten zijn goed bereikbaar, zowel tijdens de officiële lessen als na de les via mail. En nu geniet iedereen van een welverdiende meivakantie, al blijft het voor de puber jammer dat ze niet kan zoals ze graag zou willen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192713522
IK BEN TOE AAN VAKANTIE! Zo :D
Alhoewel het geen volledige vakantie gaat worden, voor ons allebei niet aangezien ik bereikbaar moet blijven en mijn vriendin wsl de 1,5 meter lesgeven gaat voorbereiden. MAAR TOCH, vakantieeee. Bijna, vanaf vrijdagavond ben ik 2 weken vrij.

B snapt er overigens niets van dat we bijna vakantie hebben, hij snapt het verschil met nu niet zo.
pi_192713633
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:05 schreef exode het volgende:
B snapt er overigens niets van dat we bijna vakantie hebben, hij snapt het verschil met nu niet zo.
Kleuter mocht kiezen waar we de eerste dan van de vakantie heen zouden gaan: Tuinesië, Hintergarten of Woonkameroen :D
  maandag 20 april 2020 @ 13:22:12 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192713782
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:33 schreef laziness het volgende:
Thanks voor de vote of confidence :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon raar. Punt. En achterlijk. En dat snappen ze zelf vast ook wel....

quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:03 schreef Sjeen het volgende:
School heeft het hier geweldig opgepakt, voor mijn gevoel was alles heel snel online. Docenten zijn goed bereikbaar, zowel tijdens de officiële lessen als na de les via mail. En nu geniet iedereen van een welverdiende meivakantie, al blijft het voor de puber jammer dat ze niet kan zoals ze graag zou willen.
Same here. Er bleek ook gewoon al een draaiboek te liggen (mogelijk vanwege Iran eerder dit jaar?). Alleen voor de eindexamenkandidaten moet er soms geďmproviseerd worden doordat ze deels afhankelijk zijn van het IB. Maar die hebben dus twee weken extra volledig school, en daarna is er een 'University prep course' die vrijwillig is, waar ze nu nog aan werken. Om toch maar wat aan te bieden om ze bezig te houden.

Wij mogen nog steeds volledig niet de straat op behalve met online aangevraagd permit (en goedkeuring daarvan) om boodschappen te doen. Eens in de drie dagen max. Voor het ziekenhuis moet ik er ook een aanvragen, maar die is 4 uur geldig en ik ben er goed 7 uur zoet mee, dus ik moet er nog een tweede aanvragen om naar huis te gaan. Werd 'ie gisteren afgekeurd :{ Dus eerst maar hele chemo afgemaakt, toen vanuit de auto nog een keer geprobeerd, maar na 20 minuten wachten maar gaan rijden. Ik nam aan dat de brief van het ziekenhuis en de naald in m'n borst waarschijnlijk voldoende zouden zijn om me door te laten als ik zou worden aangehouden. De goedkeuring kwam toen ik lang en breed thuis in bed lag ;)
pi_192714074
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Kleuter mocht kiezen waar we de eerste dan van de vakantie heen zouden gaan: Tuinesië, Hintergarten of Woonkameroen :D
_O-
Ik moet dus echt wel bereikbaar blijven omdat een aantal dingen eigenlijk afgerond moeten zijn voor mijn vakantie. Ik wacht echter op veel antwoorden, feedback etc dus dat gaat niet lukken. Maar het voelt al fijn dat ik alleen daarmee bezig hoef te zijn en op alle andere dingen kan zeggen: doei ik heb vakantie, nu even niet.

We gaan wel wat dingen aan en in huis doen in de vakantie. B zijn behang gaat eraf en er komt stoerder behang op. De schuur moet volledig leeg want het is een pokkebende, je kan letterlijk de schuur niet meer in. We hebben een nieuwe, compactere stellingkast besteld en er gaat veel weg. Dus we hebben een praktische vakantie :D
pi_192714161
Idealiter zou er hier ook wel eea opgeruimd kunnen worden in de schuur en op zolder. Maar mijn moeder zei: "ik denk dat je daar echt niet gelukkig van wordt nu, misschien moet je dat niet doen". En ik denk dat ze gelijk heeft, ik denk dat het me meer kost dan dat het me oplevert energietechnisch gezien.
Ik wil volgende week wel het bureau van de oudste weer eens leeg hebben zodat er fatsoenlijk een doekje overheen kan. En ik denk dat we met zn allen even een poetsdoek over wat randjes e.d. moeten halen.
Maar verder zien we het wel. De zooi loopt niet weg vermoed ik (jammer :P ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192714228
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 12:12 schreef Amsel het volgende:
Wat leraren op dit moment allemaal doen is heel zichtbaar voor iedereen en ik snap dat degenen in het onderwijs het nu zwaar hebben. Tegelijkertijd geldt dat ook voor heel veel andere beroepen, al dan niet vitaal. Ook veel mensen met een "gewone kantoorbaan" (die nu vanuit huis werken) staan onder grote druk, worden afgesnauwd door mensen die zelf ook weer onder grote druk staan, werken tot diep in de nacht door omdat het overdag met de kinderen erbij niet kan, etc. En dan heb je ook nog mensen wiens baan niet meer bestaat, die in hun proeftijd weer mochten vertrekken, of van wie de werkgever bijna failliet gaat nu. Wat ik maar wil zeggen: we hebben het allemáál zwaar en het is gewoon allemaal zwaar klote :{
Dat is zeker zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Licht Ontvlambaar maandag 20 april 2020 @ 13:47:29 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192714279
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef Nijna het volgende:
Idealiter zou er hier ook wel eea opgeruimd kunnen worden in de schuur en op zolder. Maar mijn moeder zei: "ik denk dat je daar echt niet gelukkig van wordt nu, misschien moet je dat niet doen". En ik denk dat ze gelijk heeft, ik denk dat het me meer kost dan dat het me oplevert energietechnisch gezien.
Ik wil volgende week wel het bureau van de oudste weer eens leeg hebben zodat er fatsoenlijk een doekje overheen kan. En ik denk dat we met zn allen even een poetsdoek over wat randjes e.d. moeten halen.
Maar verder zien we het wel. De zooi loopt niet weg vermoed ik (jammer :P ).
Ik ben normaal helemaal niet zo van het opruimen, maar ik ben nu zo ver met de zolder dat ik er serieus gelukkig van word.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 20 april 2020 @ 13:49:31 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_192714308
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben normaal helemaal niet zo van het opruimen, maar ik ben nu zo ver met de zolder dat ik er serieus gelukkig van word.
Ik ben er nu ook blij mee, opruimen. Is werkelijk het enige in mijn leven dat me nog een beetje vreugde en voldoening geeft momenteel.
disclaimer
pi_192714330
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben normaal helemaal niet zo van het opruimen, maar ik ben nu zo ver met de zolder dat ik er serieus gelukkig van word.
Ooit was ik begonnen met de zolder en best goed bezig, maar dan ergens komt er de klad in en dan is mn motivatie ook even weg.

Toen wij net stellingkasten in de garage hadden gezet had ik het best netjes opgeruimd er in staan, maar ik heb 2 kinderen en een man die de helft van wat ze hebben gebruikt er gewoon voor op de grond mieteren. Soort dweilen met de kraan open wordt het dan. Je draait je om en het ligt er weer :{ daar word ik niet blij van. Misschien als we het met zn allen opruimen dat ze zich meer gemotiveerd voelen om het ook opgeruimd te houden...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 april 2020 @ 13:51:43 #126
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192714352
Oh, ik kan wel heel veel energie en geluk halen uit opruimen. :D
Wil eigenlijk ook het speelgoed uitmesten, maar dan moet ik met de auto naar een kringloop omdat de kleine kringlopen dicht zijn... geen zin in.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 20 april 2020 @ 13:53:49 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_192714396
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:51 schreef Mariposas het volgende:
Oh, ik kan wel heel veel energie en geluk halen uit opruimen. :D
Wil eigenlijk ook het speelgoed uitmesten, maar dan moet ik met de auto naar een kringloop omdat de kleine kringlopen dicht zijn... geen zin in.
Je moet toch niet naar een kringloop om het uit te kunnen mesten :?
disclaimer
pi_192714564
Bij ons is het inmiddels moeten geworden. Het is echt geen overdrijven als ik zeg dat we de schuur niet meer in kunnen. Als ik iets moet hebben, moet ik eerst heel veel eruit halen en in de brandgang zetten en dan kan ik het pakken. We hebben best veel gekocht de afgelopen weken wat allemaal de schuur in is gegaan.

De zolder is een tweede inderdaad, wij willen (lees moeten eigenlijk) de ketel laten vervangen, maar daar kan je nu niet eens bij. Er moet een hoop weg maar het is vooral opruimen, we donderen er alles gewoon steeds op. Wij hebben een zolder waar je niet kan staan, dus je bent er ook niet voor je lol zeg maar.

Oh ja en we moeten een nieuwe vaatwasser. Dat ding lekt nog steeds de helft van de tijd en maakt gewoon amper meer schoon. Ik moet alles nu zover afspoelen voordat ik het erin zet dat ik het beter met de hand kan afwassen.

Wij zouden eigenlijk zaterdag naar Legoland gaan. En we zijn dus allemaal nogal gek op Lego hier in huis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2020 @ 14:38:30 #129
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192715276
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je moet toch niet naar een kringloop om het uit te kunnen mesten :?
Ik moet die zak spullen wel meteen afvoeren, want anders wordt die zak meteen weer leeggehaald door mijn oudste. En aangezien wij heel erg klein wonen zou ik niet direct weten waar ik die zak met spullen tijdelijk kwijt kan.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_192715316
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 14:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik moet die zak spullen wel meteen afvoeren, want anders wordt die zak meteen weer leeggehaald door mijn oudste. En aangezien wij heel erg klein wonen zou ik niet direct weten waar ik die zak met spullen tijdelijk kwijt kan.
Dat is dan echt van de regen in de drup ja...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 april 2020 @ 15:16:10 #131
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192715899
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 14:38 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik moet die zak spullen wel meteen afvoeren, want anders wordt die zak meteen weer leeggehaald door mijn oudste. En aangezien wij heel erg klein wonen zou ik niet direct weten waar ik die zak met spullen tijdelijk kwijt kan.
De vuilnisbak? :@
  maandag 20 april 2020 @ 15:41:40 #132
73386 Fazz
onderweg
pi_192716314
Ik gebruik vaak mijn kofferbak voor dat soort dingen :+
  maandag 20 april 2020 @ 15:47:44 #133
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192716417
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 14:38 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet die zak spullen wel meteen afvoeren, want anders wordt die zak meteen weer leeggehaald door mijn oudste. En aangezien wij heel erg klein wonen zou ik niet direct weten waar ik die zak met spullen tijdelijk kwijt kan.
Bij ons zetten ze zoiets in de buurtapp met "speeltjes, zus en zo... gratis af te halen in mijn garage". Maar dat kan misschien in Nederland niet?
pi_192716441
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij ons zetten ze zoiets in de buurtapp met "speeltjes, zus en zo... gratis af te halen in mijn garage". Maar dat kan misschien in Nederland niet?
hier hebben we Nextdoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192716565
Bij ons moet het vanwege klein wonen ook meteen weg. Gelukkig wonen wij dichtbij de stort dus het is zo weggegooid (en ik kan de file er naartoe eerst checken...).
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 15:56:39 #136
5428 crew  miss_sly
pi_192716575
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij ons zetten ze zoiets in de buurtapp met "speeltjes, zus en zo... gratis af te halen in mijn garage". Maar dat kan misschien in Nederland niet?
Jawel hoor, gebeurt n mijn oude wijk ook veel. Hier weet ik nog niet, want er is nog geen Buurtapp; beetje nieuw nog allemaal :)

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 20-04-2020 16:03:47 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2020 @ 16:01:49 #137
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192716679
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2020 15:41 schreef Fazz het volgende:
Ik gebruik vaak mijn kofferbak voor dat soort dingen :+
+1 :7

en anders de schuur.
pi_192717488
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij ons zetten ze zoiets in de buurtapp met "speeltjes, zus en zo... gratis af te halen in mijn garage". Maar dat kan misschien in Nederland niet?
Hier hebben we een paar facebookgroepen daarvoor. Meestal laat je dan 1 iemand het ophalen. Soms zeg je gewoon wat er buitenstaat (handig bij oud ijzer, is zo weg).

Maar mijn man is hier meer opruimerig dan ik. Al heb ik laatst in een chagrijnige bui de hele garage opgeruimd. Was ik mooi een middag zoet mee. Ook veel rommel in de afvalcontainer gebracht(oa lekker rubberboot en oude opbergmandjes). Normaal probeer ik wel te scheiden of het weg te geven, maar nu wilde ik het gewoon aan kant.
  maandag 20 april 2020 @ 16:45:56 #139
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192717537
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 15:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier hebben we Nextdoor
+1 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 20 april 2020 @ 17:33:02 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192718279
Ik gebruik daar de dorps verkoop pagina op Facebook voor.
pi_192718555
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 15:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier hebben we Nextdoor
Dat is toch die app die je gegevens na inschrijven mag gebruiken om reclamebrieven uit jouw naam naar de hele buurt te sturen? Daar was hier in het dorp een hele rel over.
pi_192718595
Bruikbaar spul gaat op Marktplaats en als ik iets écht snel weg wil hebben op de Weggeefhoek op Facebook.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192718627
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:51 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat is toch die app die je gegevens na inschrijven mag gebruiken om reclamebrieven uit jouw naam naar de hele buurt te sturen? Daar was hier in het dorp een hele rel over.
Nog nooit van gehoord
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192718751
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:51 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat is toch die app die je gegevens na inschrijven mag gebruiken om reclamebrieven uit jouw naam naar de hele buurt te sturen? Daar was hier in het dorp een hele rel over.
Ja hier ook hahahaha Kreeg ik ineens een brief van zogenaamd de buurvrouw van mn zusje (die woont in dezelfde wijk) maar die wist van niks o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 april 2020 @ 18:10:12 #145
269689 crew  Viv
pi_192718842
Ik vind bruikbaar spul naar de kringloop brengen fijner dan gratis laten afhalen via Marktplaats of Facebook, geen foto of advertentie nodig en geen lutsers bij mijn huis. :Y) En het komt daar goed terecht, een deel van het personeel zit in re-integratie-trajecten. En ik vind het belangrijk om ZZ bij te brengen dat we daar niet alleen spullen kopen (speelgoed en kinderboeken), maar ook teruggeven. Win-win dus, jammer dat het nu niet kan.

(Ze gaan hier binnenkort wel weer open op de anderhalve meter-manier met strepen op de vloer en zo, maar dan lijkt het me alsnog niet de bedoeling om daar met een kind te komen en een uur lang rond te scharrelen en alles aan te raken en terug te leggen.)
pi_192718902
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 18:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind bruikbaar spul naar de kringloop brengen fijner dan gratis laten afhalen via Marktplaats of Facebook, geen foto of advertentie nodig en geen lutsers bij mijn huis. :Y) En het komt daar goed terecht, een deel van het personeel zit in re-integratie-trajecten. En ik vind het belangrijk om ZZ bij te brengen dat we daar niet alleen spullen kopen (speelgoed en kinderboeken), maar ook teruggeven. Win-win dus, jammer dat het nu niet kan.

(Ze gaan hier binnenkort wel weer open op de anderhalve meter-manier met strepen op de vloer en zo, maar dan lijkt het me alsnog niet de bedoeling om daar met een kind te komen en een uur lang rond te scharrelen en alles aan te raken en terug te leggen.)
Onze grote kringloop werkt nu met tijdvakken, je kunt je online aanmelden en elk heel uur mogen er X aantal mensen naar binnen, ideaal.
Morgen worden mijn ''nieuwe'' eetkamerstoelen geleverd en de oude nemen ze mee retour.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192719024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:51 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat is toch die app die je gegevens na inschrijven mag gebruiken om reclamebrieven uit jouw naam naar de hele buurt te sturen? Daar was hier in het dorp een hele rel over.
*meldt af. :P

Kleding werp ik in de bak van het Leger des Heils of naar Stichting Babyspullen.
Duurdere spullen probeer ik te verkopen en de simpelere dingen geef ik via Facebook weg.
pi_192719066
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 13:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ben er nu ook blij mee, opruimen. Is werkelijk het enige in mijn leven dat me nog een beetje vreugde en voldoening geeft momenteel.
Ohja, als je maar tijd hebt en rust. :')
Overdag met apenkoppen thuis gaat dat even goed maar ineens slaat die kleine soms om en dan kan ik alles weer stoppen. :')
En ‘s avonds, als zij slapen, uiteraard geen zin in.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 april 2020 @ 19:48:25 #149
269689 crew  Viv
pi_192720594
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Onze grote kringloop werkt nu met tijdvakken, je kunt je online aanmelden en elk heel uur mogen er X aantal mensen naar binnen, ideaal.
Dat klinkt wel fijn inderdaad. Blijft wel nog over dat wij normaal gesproken véél spullen in de kringloopwinkel aanraken en weer terugleggen. ZZ om er ter plekke mee te spelen, ik om te kijken of het iets voor ons is. :Y)
pi_192720643
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat klinkt wel fijn inderdaad. Blijft wel nog over dat wij normaal gesproken véél spullen in de kringloopwinkel aanraken en weer terugleggen. ZZ om er ter plekke mee te spelen, ik om te kijken of het iets voor ons is. :Y)
We kregen wegwerphandschoenen aan en kind kreeg instructie (van mij) om te kijken met z'n ogen, niet met z'n handen ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192720771
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook niet. Echt niet. Ik zat laatst zelfs te denken de juf een bloemetje te sturen, eventueel namens de klas..
Daad bij het woord gevoegd en voor alle 3 juffen een bosje bloemen besteld (ga er maar vanuit dat ze thuis zijn!) en in de klas app gevraagd dat als mensen bij willen dragen dat mag maar niet hoeft...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 april 2020 @ 20:05:46 #152
269689 crew  Viv
pi_192720961
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

We kregen wegwerphandschoenen aan en kind kreeg instructie (van mij) om te kijken met z'n ogen, niet met z'n handen ;)
Nou, daar gaat mijn tactiek. :( Ze kon bij onze kringloop altijd naar hartenlust spelen met meuk die ik echt nooit in huis zou willen halen. :D O+
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Daad bij het woord gevoegd en voor alle 3 juffen een bosje bloemen besteld
Wat super lief van je! Wordt vast enorm gewaardeerd. :Y
pi_192721092
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou, daar gaat mijn tactiek. :( Ze kon bij onze kringloop altijd naar hartenlust spelen met meuk die ik echt nooit in huis zou willen halen. :D O+
[..]

Wat super lief van je! Wordt vast enorm gewaardeerd. :Y
:D
Dat zou ik nu maar even overslaan ;)
Wij gingen ook echt met een doel; skeelers voor het kind (werd een step) en eetkamerstoelen voor mij ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192721147
Ik bewaar wat kleding voor een vriendin en een andere vriendin, de rest gaat in dichte zakken naar de kledingcontainers in de buurt.

We verkochten vaak genoeg dingen via Marktplaats, maar nu even niet. Alles waar Juul uitgroeit gaat meteen weg of op Marktplaats zoals de box destijds en over een paar maanden haar ledikant. We hebben gewoon geen ruimte om dat allemaal te bewaren.
Als ik nu even goed door de dozen op zolder ga, kunnen er zo weer 2 a 3 dozen weg denk ik.
pi_192721311
Ik heb mijn Marktplaats advertenties allemaal laten verlopen nu. Geen zin in mensen aan de deur of pakketjes wegbrengen.

Heb vandaag de vitrage van beneden gewassen en de ramen daar gezeemd. Vond ik ook weer heel wat :P Opruimen op zolder zou ook moeten, maar maakt te veel herrie voor thuiswerkende vriend.
pi_192722067
Ik krijg niks extra gedaan in het huishouden. Overdag werk en school en standaard dingen opruimen. Na het eten even heel snel alles opruimen en stofzuigen en als R op bed ligt ben ik te moe om iets te doen.

R vertelde vandaag dat ze wilde dat premier Rutte haar papa was. Dan kon ze tegen hem zeggen dat de scholen dicht moeten blijven.
Ze vindt thuis school veel fijner. Ik heb even doorgevraagd. Maar ze vindt van school dus het lastigst dat ze totaal geen keuze heeft in wat ze gaan doen.
  maandag 20 april 2020 @ 21:04:35 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192722349
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:52 schreef Omentielvo het volgende:
Ik krijg niks extra gedaan in het huishouden. Overdag werk en school en standaard dingen opruimen. Na het eten even heel snel alles opruimen en stofzuigen en als R op bed ligt ben ik te moe om iets te doen.

R vertelde vandaag dat ze wilde dat premier Rutte haar papa was. Dan kon ze tegen hem zeggen dat de scholen dicht moeten blijven.
Ze vindt thuis school veel fijner. Ik heb even doorgevraagd. Maar ze vindt van school dus het lastigst dat ze totaal geen keuze heeft in wat ze gaan doen.
Wel grappig, zo'n ander geluid. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, hoewel mijn kinderen er beduidend anders over denken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 april 2020 @ 21:18:49 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192722711
Meen me goede en slechte verhalen te herinneren over boxsprings hier.
Welk merk moeten we vooral van weg blijven?
Proef liggen gaat voorlopig niet maar oriënteren online wel ;)
@Vicky, had jij niet slechte ervaringen met een partij?

En bedankt aan iedereen die eerder vandaag reageerde op mijn school verhaal. Had er een knoop van in mijn maag en je gaat er bijna van aan jezelf van twijfelen of je zoiets raars vraagt. Jullie woorden hebben me geholpen, heel fijn :*

[ Bericht 24% gewijzigd door laziness op 21-04-2020 08:14:56 (toevoeging) ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192723038
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:04 schreef livelink het volgende:

[..]

Wel grappig, zo'n ander geluid. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, hoewel mijn kinderen er beduidend anders over denken.
Mijn kind vindt het ook heerlijk, die geniet zich suf. We zijn de hele dag samen en hij heeft louter 'korte dagen'. Het zal hem wel even tegenvallen als ik binnenkort weer naar mijn werk toe moet...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 21:36:50 #160
5428 crew  miss_sly
pi_192723191
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 21:18 schreef laziness het volgende:
Meen me goede en slechte verhalen te herinneren over boxsprings hier.
Welk merk moeten we vooral van weg blijven?
Proef liggen gaat voorlopig niet maar oriënteren online wel ;)

En bedankt aan iedereen die eerder vandaag reageerde op mijn school verhaal. Had er een knoop van in mijn maag en je gaat er bijna van aan jezelf van twijfelen of je zoiets raars vraagt. Jullie woorden hebben me geholpen, heel fijn :*
Wij hebben een Pullman matras op boxsprings van Ikea. Heel fijn matras, goed merk ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192725807
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 21:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn kind vindt het ook heerlijk, die geniet zich suf. We zijn de hele dag samen en hij heeft louter 'korte dagen'. Het zal hem wel even tegenvallen als ik binnenkort weer naar mijn werk toe moet...
mijn jongste vind t ook heel fijn, die mist niks..De oudste mist vriendjes.. ze wil liever niet naar school.. alleen als ze dan ook meteen weer naar scouting en andere leuke dingen mag en gewoon spelen met vriendjes wil ze eventueel wel naar school, maar liever niet..
pi_192726548
Mijn kinderen missen hun vriendjes. Maar qua schoolwerk zouden ze liever thuis blijven. Vooral de oudste ervaart minder druk en gaat in sommige dingen nu best stappen vooruit omdat ze meer 1 op 1 zit. Wat op school niet kan (en wat ik begrijp).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192726942
Wij gaan vandaag weer open. Sinds woensdag aan een stuk gewerkt om alles en iedereen klar te stomen: elk groepje eigen speelgoed, wc’s verdeeld, speeltuin opgedeeld, groepjes van max 3 kleine of 6 grote kinderen, de helft is de hele dag in het bos om ruimte te creeren voor de rest... Vandaag gaan we zien hoe het in de praktijk gaat.

De curves zien er supergoed uit hier, dus ben heel erg benieuwd hoe de opening van invloed gaat zijn.

https://www.vg.no/spesial(...)et&utm_term=6#norway
(Innlagt=opgenomen in ziekenhuis, registrert smittet=bevestigd besmet, dřde=overleden)
  dinsdag 21 april 2020 @ 07:43:24 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192727089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 07:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij gaan vandaag weer open. Sinds woensdag aan een stuk gewerkt om alles en iedereen klar te stomen: elk groepje eigen speelgoed, wc’s verdeeld, speeltuin opgedeeld, groepjes van max 3 kleine of 6 grote kinderen, de helft is de hele dag in het bos om ruimte te creeren voor de rest... Vandaag gaan we zien hoe het in de praktijk gaat.

De curves zien er supergoed uit hier, dus ben heel erg benieuwd hoe de opening van invloed gaat zijn.

https://www.vg.no/spesial(...)et&utm_term=6#norway
(Innlagt=opgenomen in ziekenhuis, registrert smittet=bevestigd besmet, dřde=overleden)
Succes!
pi_192728049
Succes Room, dat klinkt als een aardig project zo.

Ik heb zo'n vermoeden dat de scholen hier weer open gaan, maar alleen de basisscholen en dan met strikte regels. De rest blijft denk ik gewoon nog minstens 3 weken dicht.

Wij gaan voor volgende week wat dingen bedenken om die 2 koters het huis uit te krijgen zonder te dicht bij andere mensen te komen etc. Ze zijn allebei redelijk uit een hum, B slaapt ook echt pas 1,5 uur later dan normaal, hij kan gewoon niet slapen.
Even een andere omgeving en wat energie eruit en die andere omgeving kan ook gewoon op 5 minuten fietsen op een leeg grasveld zijn.
pi_192728497
Wij wonen in een heel klein dorp. Dat is echt ideaal nu, wij gaan zeker 1x per dag een lange wandeling maken in het buitengebied. Even energie kwijtraken.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:53:25 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192728591
https://nos.nl/artikel/23(...)jes-naar-school.html

Komt dat vermoeden hier vandaan Exode? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192728832
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 04:19 schreef Tally het volgende:
Mijn kinderen missen hun vriendjes. Maar qua schoolwerk zouden ze liever thuis blijven. Vooral de oudste ervaart minder druk en gaat in sommige dingen nu best stappen vooruit omdat ze meer 1 op 1 zit. Wat op school niet kan (en wat ik begrijp).
Dat individuele vind A. ook wel fijn, qua rekenen vooral als Z. slaapt. Maar verder is zij natuurlijk best wel een afleiding en A. is makkelijk afgeleid.
Het gaat wel met hem.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:18:33 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_192728895
Kleine groepen betekent nog steeds het grootste deel van de week thuis denk ik. Dat is ook prima.
Er stond wel weer bij dat 'er moet worden gekeken naar vakanties'. Ach ja, docenten hebben niks te doen gehad afgelopen weken |:( en ook kinderen hebben al weken vakantie dus tja...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:23:24 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192728962
Die schoolvakanties inkorten vind ik een slecht idee. Vraag me ook af wat er precies in de CAO/contract van personeel staat over vakantiedagen. Mag je die wettelijk gewoon afnemen?

En ik snap ook niet waarom je dan wel 3x per week mag sporten zonder afstand. De ene regel staat gewoon haaks op de andere.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192728993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:23 schreef laziness het volgende:
Die schoolvakanties inkorten vind ik een slecht idee. Vraag me ook af wat er precies in de CAO/contract van personeel staat over vakantiedagen. Mag je die wettelijk gewoon afnemen?
Nee, want schoolpersoneel krijgt over het jaar heen al wat minder loon zodat ze in de vakanties doorbetaald kunnen worden. Ze nu verplicht door laten werken in de vakantie is dus eigenlijk loon afnemen.
pi_192729102
Dat in kleine groepen verspreid over de dag daar schiet toch helemaal niemand iets mee op?

Lees meerdere ouders die het begeleiden bij schoolwerk al niet of moeilijk kunnen combineren met thuiswerken. Hoe moet dat dan met kinderen naar school brengen, halen en met een beetje pech daartussen maar een uurtje om te werken? Of nog erger met meerdere kinderen op verschillende tijdstippen heen moeten.
De vakanties inkorten vind ik helemaal belachelijk, is iedereen daarvoor zo druk bezig geweest de afgelopen weken?

Ben wel benieuwd wat de nieuwe regels voor ons gaan betekenen. L zou volgende maand starten op de PSZ, dat gaat sowieso niet op de afgesproken startdatum gebeuren maar wanneer wel hangt af van de nieuwe regels. En de regel van 3x per week mogen sporten zonder afstand telt vast niet sporten waar de ouders bij aanwezig moeten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 21-04-2020 10:41:51 ]
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:35:56 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192729156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nee, want schoolpersoneel krijgt over het jaar heen al wat minder loon zodat ze in de vakanties doorbetaald kunnen worden. Ze nu verplicht door laten werken in de vakantie is dus eigenlijk loon afnemen.
Ah zit het zo bij het onderwijs.
Kon al niet anders dan dat er ergens iets vast gelegd is.
Als in mijn contract 40 vakantiedagen staat mag je er ook niet opeens maar 30 van maken.
Zou mooi worden anders.

Al repareren ze dat met loon, ik denk dat men liever de vrije dagen heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 10:36:23 #174
5428 crew  miss_sly
pi_192729163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:18 schreef mefke79 het volgende:
Kleine groepen betekent nog steeds het grootste deel van de week thuis denk ik. Dat is ook prima.
Er stond wel weer bij dat 'er moet worden gekeken naar vakanties'. Ach ja, docenten hebben niks te doen gehad afgelopen weken |:( en ook kinderen hebben al weken vakantie dus tja...
Hoezo hebben kinderen al weken vakantie? Die snap ik niet helemaal.

Overigens ben ik ook niet voor inkorten van vakanties, zowel voor leerkrachten als voor kinderen niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:36:30 #175
100412 mefke79
komt goed!
pi_192729165
Die snap ik ook niet, Lazi. Bovendien, diegene die dat sporten begeleid blijft wel op afstand?

Ik zou heel graag weer sporten, dan maar op anderhalve meter, moet kunnen. Positief is wel het idee om dierentuinen te openen, even wat anders dan het bos om de hoek en er is bij de dierentuin waar wij een abonnement hebben ruimte genoeg.

Over de vakanties, volgens mij staat in mijn cao (mbo) dat we x uren maken in een jaar en niet hoeveel vakantie we hebben. We draaien elke week meer uren, als je fulltime werkt draai je terug vertaald ongeveer 41 uur per week omdat we onze 1659 uur in iets minder dan 40 weken maken. Dus ja, ik vermoed dat het mag maar ik vermoed ook dat de bonden dit gaan weigeren.
Ben ook benieuwd hoeveel docenten er willen gaan werken op school. Kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil. Voor mezelf verwacht ik digitaal les te geven tot de zomer. Mbo heeft een groter verspreidingsrisico en we zitten ook nog eens in zwaar getroffen gebied. Ik gok dat wij andere ROC's in de regio volgen en alleen fysiek openen voor examens.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:37:37 #176
100412 mefke79
komt goed!
pi_192729185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezo hebben kinderen al weken vakantie? Die snap ik niet helemaal.

Overigens ben ik ook niet voor inkorten van vakanties, zowel voor leerkrachten als voor kinderen niet.
Hij was cynisch bedoeld ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 10:40:48 #177
5428 crew  miss_sly
pi_192729231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Hij was cynisch bedoeld ;)
Die miste ik even :D
Het is soms ook lastig, omdat er ook echt wel mensen zijn die van mening zijn dat de kinderen vakantie hebben gevierd nu ze niet naar school zijn geweest. Ik vond het al niet echt bij jou passen, maar ik kan me ook vergissen, he ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:41:13 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192729241
Maar x uren per jaar, die maak je nog steeds (meer wel I know) en met vakanties inkorten maak je er nog meer. Dat mag je dan toch weigeren dan wel op zijn minst loon over eisen.
Ik weet dat het in het onderwijs normaal geacht wordt om er vrije tijd in te stoppen o|O maar dit lijkt me het moment om geld te eisen voor het overwerk dat je maakt of simpelweg te weigeren. Je doet niks fout op basis van je contract.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192729258
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:32 schreef Elleska het volgende:
Dat in kleine groepen verspreid over de dag daar schiet toch helemaal niemand iets mee op?

Lees meerdere ouders die het begeleiden bij schoolwerk al niet kunnen combineren met thuiswerken. Hoe moet dat dan met kinderen naar school brengen weer halen en met een beetje pech daartussen maar een uurtje om te werken? Of nog erger met meerdere kinderen op verschillende tijdstippen heen moeten.
De vakanties inkorten vind ik helemaal belachelijk, is iedereen daarvoor zo druk bezig geweest de afgelopen weken?

Ben wel benieuwd wat de nieuwe regels voor ons gaan betekenen. L zou volgende maand starten op de PSZ, dat gaat sowieso niet op de afgesproken startdatum gebeuren maar wanneer wel hangt af van de nieuwe regels. En de regel van 3x per week mogen sporten zonder afstand telt vast niet sporten waar de ouders bij aanwezig moeten zijn.
Dat schiet niet op nee. Niemand zit te wachten op heen en weer. Er zijn niet voor niets al best veel scholen die zo’n continurooster hebben.
Zou je dan ook je voorkeur mogen aangeven om je kind in het ochtend of middaggroepje te plaatsen?
pi_192729307
Wat je ermee opschiet is dat de kinderenwaar mogelijk gedegen onderwijs krijgen door vakmensen. Of het wel of niet praktisch is voor ouders en of zíj er iets mee opschieten lijkt me niet zo relevant, het gaat om de educatie van leerplichtige kinderen, niet of het leven van ons als ouders er eenvoudiger van wordt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:50:34 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_192729369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:41 schreef laziness het volgende:
Maar x uren per jaar, die maak je nog steeds (meer wel I know) en met vakanties inkorten maak je er nog meer. Dat mag je dan toch weigeren dan wel op zijn minst loon over eisen.
Ik weet dat het in het onderwijs normaal geacht wordt om er vrije tijd in te stoppen o|O maar dit lijkt me het moment om geld te eisen voor het overwerk dat je maakt of simpelweg te weigeren. Je doet niks fout op basis van je contract.
Daarom, ik verwacht dat de bonden niet akkoord gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:55:10 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192729438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Nee, want schoolpersoneel krijgt over het jaar heen al wat minder loon zodat ze in de vakanties doorbetaald kunnen worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah zit het zo bij het onderwijs.
Nou, ik heb nog nooit gehoord dat dat zo zou zitten hoor. :D
Normjaartaak, 1659 uur/jaar maken op basis van fulltime baan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_192729486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:53 schreef laziness het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)jes-naar-school.html

Komt dat vermoeden hier vandaan Exode? ;)
Haha, nee, eigenlijk niet, zo uit het blote hoofdje :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:59:01 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_192729490
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef Moonah het volgende:

[..]


[..]

Nou, ik heb nog nooit gehoord dat dat zo zou zitten hoor. :D
Normjaartaak, 1659 uur/jaar maken op basis van fulltime baan.
[/quote]
Juist, we maken meer uren per week dan je met dezelfde aanstellingsfactor in andere banen maakt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:15:54 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192729758
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:59 schreef mefke79 het volgende:
[ afbeelding ]
Juist, we maken meer uren per week dan je met dezelfde aanstellingsfactor in andere banen maakt.
1,5 uur per week meer dan toch? Op papier ;)
41,5 ipv 40?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192729835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
Wat je ermee opschiet is dat de kinderenwaar mogelijk gedegen onderwijs krijgen door vakmensen. Of het wel of niet praktisch is voor ouders en of zíj er iets mee opschieten lijkt me niet zo relevant, het gaat om de educatie van leerplichtige kinderen, niet of het leven van ons als ouders er eenvoudiger van wordt.
Dat ben ik met je eens. Maar al die ouders moeten ook ergens inzetbaar zijn op werk. Dat wordt op deze manier ook lastig. Gewoon alles bij elkaar opgeteld.

We zien het wel. Als een situatie nu eenmaal zo is, ga je toch wel een manier vinden om de ballen hoog te houden. Dat hebben we de afgelopen weken toch ook gedaan. :)
pi_192729901
Ja, of het nou meer uur is of minder loon, komt op hetzelfde neer toch. Het is in elk geval allemaal zo verrekend dat je in die 1,5 maand in de zomervakantie waarin je geen les geeft, toch loon krijgt.
pi_192729964
Weet je, overwerk is niet eens zo erg. Als het niet structureel is en altijd maar als normaal wordt gezien.
Ik ben nu al anderhalf uur bezig (in mijn vakantie, en ik had me voorgenomen om ma en di echt vrij te hebben) om voor een zorgleerling noodopvang te regelen. Doe ik met alle liefde.
pi_192729974
Ik ben wel blij als de zwemlessen weer opgepakt kunnen worden eerlijk gezegd. Heel stom maar B was al een jaar aan het zwemmen, ik ben zo bang dat we na de zomer bijna opnieuw moeten beginnen. En dat interesseert me financieel etc niets, maar dat is meer het lange verhaal wat ik al eerder heb gedeeld over zwemles drama in januari.

Nog steeds apart is dat mijn vriendin in juni nog een week vakantie heeft, die heeft 1 week meivakantie. Er zijn 0 ouders die daar vragen over hebben gesteld. Ik zou toch in ieder geval peilen of het naar voren halen van die week haalbaar is zodat er toch 2 weken meivakantie is.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:12 #190
5428 crew  miss_sly
pi_192730091
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar al die ouders moeten ook ergens inzetbaar zijn op werk. Dat wordt op deze manier ook lastig. Gewoon alles bij elkaar opgeteld.

We zien het wel. Als een situatie nu eenmaal zo is, ga je toch wel een manier vinden om de ballen hoog te houden. Dat hebben we de afgelopen weken toch ook gedaan. :)
Het idee is toch ook niet niet dat kinderen weer naar school gaan zodat ouders gemakkelijker en meer kunnen werken. In die situatie verandert weinig, namelijk werk zoveel mogelijk thuis, etc. Hetzelfde als nu. Dat zou dan de versoepeling zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192730121
Aah zwemles ja. A. is oktober 2018 begonnen en nog geen A. :') In februari was hij bijna zover maar kon nog niet afzwemmen. Daar baal ik ook wel van.
pi_192730147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het idee is toch ook niet niet dat kinderen weer naar school gaan zodat ouders gemakkelijker en meer kunnen werken. In die situatie verandert weinig, namelijk werk zoveel mogelijk thuis, etc. Hetzelfde als nu. Dat zou dan de versoepeling zijn.
Precies. Het is niet het probleem van school natuurlijk, of ouders dit kunnen combineren. En iedereen die thuis kan werken, moet blijven thuiswerken. Ook al heb je een kwartier reistijd enkele reis, dan ben je met halen en brengen een uur per dag kwijt. De uren school waardoor je als thuiswerkende ouder 'je handen vrij hebt', zijn sowieso meer dan dat ene uur. Dus als ouder ga je er sowieso 'op vooruit'. Voor ouders die niet thuis kunnen werken blijft sowieso de noodopvang bestaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192730329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Precies. Het is niet het probleem van school natuurlijk, of ouders dit kunnen combineren. En iedereen die thuis kan werken, moet blijven thuiswerken. Ook al heb je een kwartier reistijd enkele reis, dan ben je met halen en brengen een uur per dag kwijt. De uren school waardoor je als thuiswerkende ouder 'je handen vrij hebt', zijn sowieso meer dan dat ene uur. Dus als ouder ga je er sowieso 'op vooruit'. Voor ouders die niet thuis kunnen werken blijft sowieso de noodopvang bestaan.
Waar lees jij uren school?
Het advies is in kleine groepjes verspreid over de dag. Misschien als je een hele kleine school hebt maar bij klassen van 30 kinderen gaat dat dus niet over hele dagen. 15 kinderen is ook niet echt een klein groepje te noemen dus in dat geval zelfs niet over een hele ochtend/middag.

Uur bezig met brengen/halen, uurtje je handen vrij en daarna weer met kind(eren) om je heen thuis werken. Met meerdere kinderen die op verschillende tijdstippen heen moeten heb je zelfs helemaal geen handen vrij en ga je er door brengen/halen flink op achteruit.

Ik zeg trouwens nergens dat er geen enkel voordeel aan zit maar aan het huidige advies zitten een hele hoop haken en ogen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 21-04-2020 11:53:09 ]
pi_192730341
ach ja.. eerlijk gezegd was ik altijd heel sceptisch over thuisonderwijs (we hebben vrienden die dat doen).. en nu zie ik dat dat best goed werkt..ik denk dat t voor mijn dochter geen verbetering is op leergebied als ze weer naar school mag.. voor zoon zie ik wel wat meerwaarde, maar alleen als er wel gewoon ook echt gespeeld mag worden, niet als je bij de kleuters bijv niet samen in de bouwhoek mag ofzo..
en ik waardeer jullie wel hoor leraren, jullie doen heus je best.. maar wat goed werkt voor een klas werkt gewoon niet altijd voor t individu
pi_192730433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Waar lees jij uren school?
Het advies is in kleine groepjes verspreid over de dag. bij 30 kinderen gaat dat dus niet over hele dagen. 15 kinderen is ook niet echt een klein groepje te noemen dus in dat geval zelfs niet over een hele ochtend/middag.

Uur bezig met brengen/halen, uurtje je handen vrij en daarna weer met kind(eren) om je heen thuis werken. Met meerdere kinderen die op verschillende tijdstippen heen moeten heb je zelfs helemaal geen handen vrij en ga je er door brengen/halen flink op achteruit.
Tenzij je zegt dat alle leerlingen twee dagdelen naar school gaan. Dus bijv maandagochtend en donderdagmiddag. Dan kun je ze een halve dag met een kind of 7 in de klas hebben. Dat zou denk ik een scenario zijn waarin het halen/brengen meevalt en ouders ook nog wat thuiswerktijd overhouden. Belangrijker nog ik denk dat het voor de Kids ook effectiever is dan iedere dag een uurtje.
pi_192730442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Waar lees jij uren school?
Het advies is in kleine groepjes verspreid over de dag. bij 30 kinderen gaat dat dus niet over hele dagen. 15 kinderen is ook niet echt een klein groepje te noemen dus in dat geval zelfs niet over een hele ochtend/middag.

Uur bezig met brengen/halen, uurtje je handen vrij en daarna weer met kind(eren) om je heen thuis werken. Met meerdere kinderen die op verschillende tijdstippen heen moeten heb je zelfs helemaal geen handen vrij en ga je er door brengen/halen flink op achteruit.
Nou ja, gemakshalve ga ik er vanuit dat de kinderen langer dan een uur op school zitten. Maar goed, ik blijf erbij, kinderopvang is niet de functie van school en het is niet hun probleem of ouders 'erop achteruit gaan'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192730481
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:53 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Tenzij je zegt dat alle leerlingen twee dagdelen naar school gaan. Dus bijv maandagochtend en donderdagmiddag. Dan kun je ze een halve dag met een kind of 7 in de klas hebben. Dat zou denk ik een scenario zijn waarin het halen/brengen meevalt en ouders ook nog wat thuiswerktijd overhouden. Belangrijker nog ik denk dat het voor de Kids ook effectiever is dan iedere dag een uurtje.
ja en nadeel daarvan is dat de leerkracht dan geen tijd meer heeft voor iets van thuisonderwijs.. (voor de rest van de week)
(nou ja, dat doe ik dan zelf wel, maar toch)
pi_192730497
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou ja, gemakshalve ga ik er vanuit dat de kinderen langer dan een uur op school zitten. Maar goed, ik blijf erbij, kinderopvang is niet de functie van school en het is niet hun probleem of ouders 'erop achteruit gaan'.
Dat ben ik met je eens naar het is ook wel goed om in de praktische implementatie te kijken naar de haalbaarheid van de verschillende scenario's en de impact daarvan voor de verschillende betrokken partijen; scholen, leerlingen, leerkrachten, ouders.
pi_192730506
https://nos.nl/l/2331198
Kwam net voorbij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:57:30 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192730508
Overigens zijn er volgens ook mensen die wel buiten de deur (moeten) werken die niet onder de noodopvang vallen. Steeds meer winkels gaan bijvoorbeeld open maar volgens mij vallen alleen supermarkten onder die essentiële beroepen. De Hema niet vermoed ik.

Ik hoor het allemaal wel. Ik sta er vrij gelaten in. We hebben gemerkt dat we ons aan kunnen passen. En tuurlijk lijkt het me niet handig om heen en weer te klepperen naar school om steeds een kind te halen en te brengen maar ook daar passen we wel een mouw aan.

We leven bij de dag en ik kijk niet verder dan een week vooruit. Bevalt prima :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')