Het is ook niet zo dat ik dat als een verantwoordelijkheid van de leerkracht zie of dat daar neerleg. Maar dat ik zoals ik al schreef me kan voorstellen dat leerkrachten in sommige situaties daar rekening mee houden. En dat het niet zo zwart wit is als, ik kan dat kind kan niet bereiken, ik spring op mijn fiets.quote:Op zondag 19 april 2020 10:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze bedoelt dat je die verantwoordelijkheid niet bij de leerkracht kunt neerleggen. Kan je een voorbeeld noemen van een onveilige situatie die erger wordt doordat er iemand onaangekondigd op de stoep staat?
Ja, het houdt een keertje op natuurlijk. Ik las dat er ook kinderen van arbeidsmigranten uit Polen en dergelijke zonder aankondiging weer in hun geboorteland zitten.quote:Op zondag 19 april 2020 10:32 schreef LeSage het volgende:
Naar het huis gefietst, maar dat zat er ook stil uit, bij buren aangebeld, maar die hadden ze ook al een tijdje niet gezien. En dan?
Eerst probeert de school contact te leggen, lukt dat niet, dan kunnen ze proberen via leerplicht, en als dat niet lukt via hulpverlening die soms in een gezin is (een wijkteam oid) en als dat niet lukt, dan kunnen ze aankloppen bij veilig thuisquote:Op zondag 19 april 2020 10:47 schreef exode het volgende:
Je hebt als docent toch maar een beperkte verantwoordelijkheid en ik kan me ook voorstellen dat er veel niet eens mag. Zeker met de AVG.
Natuurlijk kan je werk langsbrengen en dan extra aanbellen bij bepaalde leerlingen en dan? Als ze niet open doen of juist wel. Noem mij een bange poeperd maar ik zou daar niet graag aanbellen. (gelukkig ben ik geen docent....)
Ik zou het normaal vinden als dat wordt gemeld en een instantie die er verstand van heeft en ervaring mee heeft het verder oppakt. Maar dat is wellicht te makkelijk en naīef gedacht.
Nou, dit. Onze school is erg begripvol in alles, maar ik schrik ervan hoeveel scholen toch wel veel verwachten van ouders en kinderen in deze tijden. Wij zijn thuisonderwijs aan 1 kind gewend, en dan nog kost het wel wat tijd en energie om dat voor 2 kinderen te regelen ipv maar 1. Voor vrijwel alle ouders is dit compleet nieuw, en dan heb je ook nog je eigen thuiswerk en/of een vitaal beroep. Het zijn echt veel ballen om in de lucht te houden, ik waardeer het van de juffen dat we daarin een beetje terechte ruimte krijgenquote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Je moet het als ouder ook maar zien te bolwerken. Zeker met jongere kinderen (groep 3/4/5) kan ik me voorstellen dat ze zelfs bij het inloggen enzo best wat begeleiding nodig hebben. Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik mijn kleuter maar gewoon wat aan kan laten kloten met school. Het enige wat voor zijn ontwikkeling echt belangrijk is kan ik toch niet bieden, het spelen met andere kinderen. Als ik zie wat voor logistieke operatie het hier al is om 2 personen tegelijkertijd thuis te laten werken zou ik het echt heel erg moeilijk vinden om daar ook nog verplichte schoolmomenten bij te hebben.
Dit. Ik heb al van verschillende ouders gehoord dat ze belafspraken met de juf vergeten zijn, de Google classroom call maar hebben laten schieten omdat het inloggen zo ingewikkeld was, enzovoorts - gewoon omdat ze het er met de combinatie van thuiswerken niet bij kunnen hebben. Wij horen elke vrijdag een verslagje naar de juf te sturen over hoe het met de kleuter gaat en dat doe ik ook niet. Ik heb incidenteel contact met haar, de kleuter heeft nu 2x met haar gevideobeld, en ik vind het wel best zo. Ben heel blij dat ze nog maar een kleuter is en dat we het schoolwerk dus kunnen laten schieten. En eigenlijk hoop ik ook dat de juf de tijd die ze nu niet aan onze kleuter hoeft te besteden kan inzetten voor de kinderen in de klas die haar wel nodig hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Je moet het als ouder ook maar zien te bolwerken.
Dat valt wel mee hoor, ze werken in de klas natuurlijk ook met tablets en daar helpt de leerkracht ze ook niet voortdurend met inloggen. Als ze willen rekenen, pakken ze hun tablet, loggen in en gaan aan de slag. Dat is thuis niet veel anders.quote:Op zondag 19 april 2020 12:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Je moet het als ouder ook maar zien te bolwerken. Zeker met jongere kinderen (groep 3/4/5) kan ik me voorstellen dat ze zelfs bij het inloggen enzo best wat begeleiding nodig hebben. Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik mijn kleuter maar gewoon wat aan kan laten kloten met school. Het enige wat voor zijn ontwikkeling echt belangrijk is kan ik toch niet bieden, het spelen met andere kinderen. Als ik zie wat voor logistieke operatie het hier al is om 2 personen tegelijkertijd thuis te laten werken zou ik het echt heel erg moeilijk vinden om daar ook nog verplichte schoolmomenten bij te hebben.
Dat varieert natuurlijk erg per school. En je moet, zeker met meerdere kinderen, ook maar genoeg apparaten voor iedereen in huis hebben én dat je internetverbinding al die thuiswerkers en schoolwerkjes aan kan.quote:Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, ze werken in de klas natuurlijk ook met tablets en daar helpt de leerkracht ze ook niet voortdurend met inloggen. Als ze willen rekenen, pakken ze hun tablet, loggen in en gaan aan de slag. Dat is thuis niet veel anders.
Natuurlijk, maar het ging me nu even specifiek om het zelfstandig kunnen inloggen door een middenbouwkind. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat scholen die normaal gesproken werken van papier nu acuut zijn overstapt op digitaal werken? Bij ons wordt er verder gewerkt in programma's die ze al kennen. Groep 3 rekende in de klas bijvoorbeeld op papier en groep 4 en 5 op de tablet, en dat is thuis hetzelfde.quote:Op zondag 19 april 2020 13:27 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat varieert natuurlijk erg per school. En je moet, zeker met meerdere kinderen, ook maar genoeg apparaten voor iedereen in huis hebben én dat je internetverbinding al die thuiswerkers en schoolwerkjes aan kan.
Dat lukt mijn 8-jarige in groep 4 ook prima. Hij kijkt zelf instructiefilmpjes als dat nodig is (sommige horen bij de programma's waarin hij werkt, andere zijn door school opgenomen) en doet zelf zijn dictee met een filmpje van juf en controleert dat dan. Ik vind het superfijn dat de leerkrachten daar tijd en energie in stekenquote:Op zondag 19 april 2020 13:26 schreef exode het volgende:
Het ligt inderdaad ook aan de leeftijd. B is dus zes en zit in groep 2. De officiele taakjes zijn veel te makkelijk voor hem en bij het extra werk heeft hij begeleiding nodig. En dan rent Juul van bijna 2 jaar rond en moeten we beide eigenlijk werken.
We doen wat we kunnen vooral omdat B het echt leuk vindt.
Mijn vriendin geeft les aan groep 7 en die zijn over het algemeen zelfstandig. In de eerste week belde veel ouders mee in nu niet meer. Ze neemt filmpjes op met instructie, dictee etc en zover ik meekrijg, doen haar leerlingen dat zelfstandig en eigenlijk ook allemaal. Daarnaast heeft ze meerdere zorgkindjes, die belt ze een paar x week 1 op 1 om te kletsen en extra instructie.
Groep 4 was hier bezig met een pilot voor snappet, net een paar weken mee bezig. Groep 6 deed alles op papier. Nu werken ze beide alleen digitaal. We hebben niks op school hoeven te halen. Wel wat printables gekregen voor groep 4 schrijfwerk.quote:Op zondag 19 april 2020 13:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het ging me nu even specifiek om het zelfstandig kunnen inloggen door een middenbouwkind. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat scholen die normaal gesproken werken van papier nu acuut zijn overstapt op digitaal werken? Bij ons wordt er verder gewerkt in programma's die ze al kennen. Groep 3 rekende in de klas bijvoorbeeld op papier en groep 4 en 5 op de tablet, en dat is thuis hetzelfde.
Dat lastminute-gedrag hadden wij ook al toen de scholen nog open waren. Om 8 uur een appje of je alsjeblieft wasknijpers of een gereedschapsset mee naar school wil nemenquote:Op zondag 19 april 2020 14:05 schreef Mineola het volgende:
Inloggen lukt de groep4-er wel zelf ja, hij werkt in de klas ook met een tablet en een weekplanning, maar een foto maken van gemaakt werk en dat uploaden is kan hij niet zelf. En nu wil ik ook weten wat hij doet/moet doen.
Kleuter rommelt maar wat aan met schoolwerkjes. Soms knutsel ik wat mee, maar ik vind twee kinderen begeleiden inderdaad best druk. Voor de kleuter moet alles worden aangezet en de groep4-er is snel afgeleid en vraagt meer controle. Hij weet ook heel goed hoe hij spelletjes vindt op zijn tablet. ‘Bezig met school’ zegt dus niet altijd iets![]()
En school is qua hoeveelheid werk
dan wel redelijk relaxed hier, maar de verwachtingen zijn wel soms wat scheef over en weer. Als je kinderen een uur van te voren een uitnodiging stuurt voor een videogesprek per e-mail, tja, dat leest niet iedereen op tijd. Ook niet als je er een appje in de klassenapp achteraan stuurt. Andersom zijn er blijkbaar ouders die verwachten op elke opmerking/werkje binnen een half uur reactie te krijgen.
Maar idd, iedereen doet z’n best, gezien de uitdaging voor zowel ouders als school ben ik meer dan tevreden met hoe het gaat.
Praktijk voorbeeld.quote:Op zondag 19 april 2020 13:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het ging me nu even specifiek om het zelfstandig kunnen inloggen door een middenbouwkind. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat scholen die normaal gesproken werken van papier nu acuut zijn overstapt op digitaal werken? Bij ons wordt er verder gewerkt in programma's die ze al kennen. Groep 3 rekende in de klas bijvoorbeeld op papier en groep 4 en 5 op de tablet, en dat is thuis hetzelfde.
quote:Op zondag 19 april 2020 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het sowieso super van alle leerkrachten, hoe ze de omschakeling gemaakt hebben. Veel mensen maken natuurlijk een omschakeling nu, maar van leerkrachten is het wel een erg grote omschakeling....
Wat heb jij geīnvesteerdquote:Op zondag 19 april 2020 14:26 schreef amaranta het volgende:
Maar volgend schooljaar zijn we allemaal super digiwijs! Kinderen, juffen en ouders!
Nou dat ja. Ik ben naar de school van mijn kinderen heel lovend en probeer heel precies uit te leggen wat er niet werkt bij jongste. Squla bij een kind dat niet kan lezen is gewoon rot bijvoorbeeld. School blij met uitleg en wij ook.quote:Op zondag 19 april 2020 14:29 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Thnx
Ik merk dat ik momenteel erg veel last heb van alle negatieve berichten over alles wat met onderwijs te maken heeft, ook hier. Ik heb voor alles en iedereen begrip dat het ontzettend zwaar en moeilijk is, thuislerende kinderen.
Maar men, wat trek ik alle onzekerheid, alle negatieve berichten over leerkrachten en scholen die het in de ogen van de ene ouder fantastisch doen en in de ogen van de andere ouder niet, het open van de scholen 'omdat de maatschappij dat graag wil', heel slecht. Ik ben serieus bang voor mijn eigen gezondheid en die van mijn familieleden.
En dat ligt volledig bij mij. Maar ik mis een beetje dat wij leerkrachten ook als mensen gezien worden.... En ik word daar verdrietig van. Ja, het is ons beroep, ons vak. Maar we zijn ook nog mensen, met een gezin, die met dezelfde dingen worstelen als mensen die een ander beroep hebben gekozen.
Ik kruip weer even terug onder mijn steen, afwachtend wat er dinsdag gezegd gaat worden. Ik slaap er nu al slecht van.
Dat is dan ook zuur jaquote:Op zondag 19 april 2020 14:59 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nou dat ja. Ik ben naar de school van mijn kinderen heel lovend en probeer heel precies uit te leggen wat er niet werkt bij jongste. Squla bij een kind dat niet kan lezen is gewoon rot bijvoorbeeld. School blij met uitleg en wij ook.
Diezelfde avond krijg ik een mailtje van mijn teamleider. Ouder van student had in behoorlijk grove bewoordingen geklaagd over hoe wij werkten. En dan denk ik echt van hallo, ik heb zelf ineens twee kinderen thuis, ik werk me de pleuris en dan zo'n bak stront onterecht over me heen storten. Ik ben ook maar een mens en ik doe mijn best.
Zo ging het hier op school ook. De kinderen hebben een eigen mailadres, inlogcodes voor snappet, bloon en squla. Vanaf het moment dat ze daarmee gaan werken, leren ze ook inloggen. Logisch ook, want als zij toevallig zin hebben om te rekenen dan staat juf niet direct klaar om het uit te leggen. Verder hebben ze allemaal een eigen google drive waarin ze projecten opslaan om gedurende meerdere weken aan te werken. Ze moeten inderdaad ook regelmatig dingen bij google opzoeken. In de projectgroepjes leren de groep 3-kinderen dat zoetjes aan van de kinderen uit groep 4 en 5. En spreekbeurten (vanaf groep 4) maken ze eigenlijk standaard in powerpoint en laten dat dan vanuit hun drive op het digibord zien. Geen idee eigenlijk of dat een enorme investering voor de leerkracht is geweest, als ik jou zo hoor welquote:Op zondag 19 april 2020 14:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Praktijk voorbeeld.
Mijn klas (gr5) werkt(e) elke woensdag op de computer.
Ik heb begin dit schooljaar accounts gemaakt voor oa Bloon, Gynzy,Squla, tafeldiploma, Ambrasoft etc etc.
Ik heb ze leren inloggen op de computer. In december gingen we over naar andere Windows omgeving waardoor het inloggen is veranderd en zelfs makkelijker is geworden. (Ik heb nu over inloggen op de school omgeving. Dus niet op de accounts afzonderlijk)
Al hun inlogcodes voor de accounts hebben ze in hun eigen map geplakt.
Ik heb ze leren mailen en ik heb ze geleerd hoe ze in bijvoorbeeld PowerPoint kunnen werken.
Ik heb ze leren Googlen en noem maar op. Best een investering maar achteraf zéér de moeite waard.
Waarom moest ik ze écht alles leren? Op de 1e plaats omdat mijn gr 4 collega ze niet echt zelfredzaam heeft gemaakt.
Zij leert ze niet inloggen op hun persoonlijke account (waarmee ze bv kunnen mailen, maar waarmee ze ook automatisch inloggen op Basispoort via een zgn SSO) maar gebruikt voor elk kind een algemeen account. Dit account heeft geen mail maar ook geen SSO voor Basispoort) . Daarbij laat ze de kinderen niet zelf inloggen. Maar was ze elke keer zelf aan het inloggen (op alle laptops afzonderlijk!)voor alle kinderen. Beetje pamperen dus. En veel werk voor haar zelf. En natuurlijk geen zeurende “het lukt niet” kinderen x25 .
Ja, het is best veel werk geweest om ze álles te leren. Maar na die investering werpt het wel z’n vruchten.
Volgend jaar ga ik het precies zo doen. Eerst alle basics. Dus zelf leren inloggen. Word gebruiken. Outlook gebruiken, etc.
En daarna pas werken met de programas.
Overigens moeten ze bij ons voor de zaakvakken best veel zoeken op internet. En leren presenteren, dus alleen maar fijn als ze het kunnen.
Nu is het zo ook dat ik het leuk vindt om het ze te leren. En niet elke juf vindt dat....
Thuis werken we met een laptop, op school met een chromebook. En groep 3 überhaupt nog nauwelijks (alleen kinderen die moeite hebben met lezen gebruiken bouw). Dus hier echt wel begeleiding en ondersteuning nodig.quote:Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, ze werken in de klas natuurlijk ook met tablets en daar helpt de leerkracht ze ook niet voortdurend met inloggen. Als ze willen rekenen, pakken ze hun tablet, loggen in en gaan aan de slag. Dat is thuis niet veel anders.
Computerwerk is toch niet per se meerkeuzevragen? Ze moeten gewoon de antwoorden zelf typen hoorquote:Op zondag 19 april 2020 17:49 schreef Zana het volgende:
Het is nu gewoon minder zichtbaar, wat de leerkrachten doen. Als ouder heb je geen idee en zie je alleen maar welke taken je eigen kind krijgt en welk contact je kind met de juf heeft.
Toevallig was de tweeling van de juf (volgens mij rond de 9 maanden) tijdens de laatste klassencall op de achtergrond bij haar thuis aanwezig en kregen ze tussendoor hun fruithapje..., toen naam de andere juf even de leiding over, maar die werkt fulltime en heeft eigenlijk ook nog een groep 3...ik denk dat het ook veel afstemming vraagt, volgens mij werken de juffen denk ik ook voornamelijk van thuis. Hoewel last zei de juf in de videochat dat ze ook oppas was voor de kinderen die op school kwamen die dag.
Ik ben wel blij dat het niet allemaal computerwerk met meerkeuzevragen is, maar dat ze ook in hun werkboeken gewoon opdrachten hebben en oefeningen in leerboeken maken. Wel een gedoe om steeds het goede boek en de goede oefening te vinden voor mij...de kinderen en juffen zijn misschien beter eraan gewend, maar soms slaan ze een les of opdracht over en ze werken wisselend in werk- en leerboeken...
Juffrouw, waar moet ik typen? Juffrouw hoe schrijf je gynzy? Juffrouw waar moet klikken. Juffrouw mijn wachtwoord klopt niet.quote:Op zondag 19 april 2020 16:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo ging het hier op school ook. De kinderen hebben een eigen mailadres, inlogcodes voor snappet, bloon en squla. Vanaf het moment dat ze daarmee gaan werken, leren ze ook inloggen. Logisch ook, want als zij toevallig zin hebben om te rekenen dan staat juf niet direct klaar om het uit te leggen. Verder hebben ze allemaal een eigen google drive waarin ze projecten opslaan om gedurende meerdere weken aan te werken. Ze moeten inderdaad ook regelmatig dingen bij google opzoeken. In de projectgroepjes leren de groep 3-kinderen dat zoetjes aan van de kinderen uit groep 4 en 5. En spreekbeurten (vanaf groep 4) maken ze eigenlijk standaard in powerpoint en laten dat dan vanuit hun drive op het digibord zien. Geen idee eigenlijk of dat een enorme investering voor de leerkracht is geweest, als ik jou zo hoor welHet voordeel is dat de juf het ieder jaar aan 10 nieuwe groep 3-ers moet uitleggen en ze daarna drie jaar de vluchten plukken van goed geīnstrueerde kinderen. En de kinderen helpen elkaar ook veel.
Minder zichtbaar? Ik spreek ouders nu vaker dan voorheen.quote:Op zondag 19 april 2020 17:49 schreef Zana het volgende:
Het is nu gewoon minder zichtbaar, wat de leerkrachten doen. Als ouder heb je geen idee en zie je alleen maar welke taken je eigen kind krijgt en welk contact je kind met de juf heeft.
Toevallig was de tweeling van de juf (volgens mij rond de 9 maanden) tijdens de laatste klassencall op de achtergrond bij haar thuis aanwezig en kregen ze tussendoor hun fruithapje van haar..., toen naam de andere juf even de leiding over, maar die werkt fulltime en heeft eigenlijk ook nog een groep 3...ik denk dat het ook veel afstemming vraagt, volgens mij werken de juffen denk ik ook voornamelijk van thuis. Hoewel laatst zei de juf in de videochat dat ze ook oppas was voor de kinderen die op school kwamen die dag.
Ik ben wel blij dat het niet allemaal computerwerk met meerkeuzevragen is, maar dat ze ook in hun werkboeken gewoon opdrachten hebben en oefeningen in leerboeken maken. Wel een gedoe om steeds het goede boek en de goede oefening te vinden voor mij...de kinderen en juffen zijn misschien beter eraan gewend, maar soms slaan ze een les of opdracht over en ze werken wisselend in werk- en leerboeken...
Er zijn natuurlijk verschillende programma's, ik weet niet precies wat ze op school zelfs gebruiken, voor nu kregen ze een inlogcode voor Junior Einstein. Begrijpend lezen is voornamelijk meerkeuze, rekenen is inderdaad meestal het resultaat ingeven of bij spelling een woord aanvullen, maar natuur, topografie en geschiedenis, verkeersles zijn allemaal meerkeuzevragen en deels ook door de lange tekst nog een soort van begrijpend lezen. Taal, spelling en rekenen worden nu met de eigen boeken gedaan...bij rekenen ook handig om de rekenweg te zien...en handschrift blijven oefenen vind ik ook nog belangrijk. En ook de opdracht goed lezen en doen wat er gevraagd wordt en niet op de automatische piloot antwoord geven werkt denk ik beter met een gewoon boek.quote:Op zondag 19 april 2020 18:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Computerwerk is toch niet per se meerkeuzevragen? Ze moeten gewoon de antwoorden zelf typen hoorEdit: ik vind het superhandig, digitaal rekenen en spelling. Ze werken naar een individueel streefniveau, de opdrachten passen zich aan dat niveau aan, ze zien direct welke opdrachten goed of fout zijn en de leerkracht ook, dus ik hoef helemaal niets na te kijken of op te sturen.
@:Kyara, ja, ik kom er hier lezende achter dat wij blijkbaar best een digitaal georiënteerde school hebben
Ik denk Zana, dat jij vaak dingen overanalyseert.(Tenmiste die indruk krijg ik vaker als ik Posts van jou lees) Volgens mij maak je het in je hoofd vaak veel te groot. En valt het vaak reuze mee.quote:Op zondag 19 april 2020 18:37 schreef Zana het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk verschillende programma's, ik weet niet precies wat ze op school zelfs gebruiken, voor nu kregen ze een inlogcode voor Junior Einstein. Begrijpend lezen is voornamelijk meerkeuze, rekenen is inderdaad meestal het resultaat ingeven of bij spelling een woord aanvullen, maar natuur, topografie en geschiedenis, verkeersles zijn allemaal meerkeuzevragen en deels ook door de lange tekst nog een soort van begrijpend lezen. Taal, spelling en rekenen worden nu met de eigen boeken gedaan...bij rekenen ook handig om de rekenweg te zien...en handschrift blijven oefenen vind ik ook nog belangrijk. En ook de opdracht goed lezen en doen wat er gevraagd wordt en niet op de automatische piloot antwoord geven werkt denk ik beter met een gewoon boek.
Ik kon mij nooit voorstellen hoe ze nu precies op school leerden en daar heb ik nu echt meer inzicht gekregen.
Lieve Peace en Hupje,quote:Op zondag 19 april 2020 14:29 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Thnx
Ik merk dat ik momenteel erg veel last heb van alle negatieve berichten over alles wat met onderwijs te maken heeft, ook hier. Ik heb voor alles en iedereen begrip dat het ontzettend zwaar en moeilijk is, thuislerende kinderen.
Maar men, wat trek ik alle onzekerheid, alle negatieve berichten over leerkrachten en scholen die het in de ogen van de ene ouder fantastisch doen en in de ogen van de andere ouder niet, het open van de scholen 'omdat de maatschappij dat graag wil', heel slecht. Ik ben serieus bang voor mijn eigen gezondheid en die van mijn familieleden.
En dat ligt volledig bij mij. Maar ik mis een beetje dat wij leerkrachten ook als mensen gezien worden.... En ik word daar verdrietig van. Ja, het is ons beroep, ons vak. Maar we zijn ook nog mensen, met een gezin, die met dezelfde dingen worstelen als mensen die een ander beroep hebben gekozen.
Ik kruip weer even terug onder mijn steen, afwachtend wat er dinsdag gezegd gaat worden. Ik slaap er nu al slecht van.
Hoe komt het dat je zoveel tijd kwijt bent aan het maken van de instructie filmpjes? Misschien kan ik je helpen met tips?quote:Op zondag 19 april 2020 20:18 schreef Loj het volgende:
[..]
Lieve Peace en Hupje,
Ik herken dit helemaal..
Van slechts twee dagen werken naar stiekem fulltime werken en avonden tot half 12 bezig zijn met instructiefilmpjes. Verschrikkelijk. Ik heb van manlief al “toestemming” om als dit het nieuwe onderwijs wordt ontslag te nemen. Ik heb verder zeer kritische ouders en toevallig vrijdag geteld. 14 lelijke, kritische mailtjes tegenover 2 fijne mailtjes in de afgelopen 5 weken. En dat doet wat met je..
Maar, ik ben trots op mezelf en mijn duo. We maken goede instructiefilmpjes, we hebben 2x meetings met iedereen, we zijn zeer goed bereikbaar, ik heb de kinderen in beeld en we zijn niemand kwijt.
Zo, dus iedereen die kritiek heeft... doe dat maar eens even na!
Dus peace en hupje wees ook trots op wat je doet! Dat mag!
En ik heb goede hoop voor dinsdag. Want hoop heb ik nodig, want thuisonderwijs is gewoon stom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |