Juist van die 29 blagen om zich heen leren kinderen het meestquote:Op zondag 19 april 2020 11:05 schreef hooibaal het volgende:
Kinderen die thuis een beetje fatsoenlijk begeleid worden die komen hier met een voorsprong uit. Veel effectiever als er niet 29 andere blagen om je heen zitten die allemaal aandacht nodig hebben.
Ik denk dat het vooral afhangt van hoe lang dit zo doorgaat. Natuurlijk willen mensen na een maandje weer terug naar hoe het eerst was. Maar als dit twee maanden duurt, drie, een half jaar? Op een gegeven moment wennen mensen hieraan en willen ze juist niet meer terug.quote:Op zondag 19 april 2020 08:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk het niet. Dat er meer thuisgewerkt kan worden was vorig jaar ook al duidelijk hoor, maar bedrijven willen er niet aan (veel werknemers ook niet trouwens).
Nu is het noodgedwongen, zodra dat er weer af gaat zal je vrij snel weer een verschuiving naar kantoor gaan zien. Ben ik van overtuigd, maar zie mijn ongelijk graag bewezen de komende jaren.
Maar in mijn optiek vervalt een mens en zeker een samenleving snel weer in hun oude gewoontes als een verstoring voorbij is.
dat zijn er meer dan je denkt....quote:Op zondag 19 april 2020 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat deze periode vooral pijnlijk is voor de ouders die het lesmateriaal van de kinderen niet snappen.
Ik denk dat het nieuwe normaal sneller komt dan wij allemaal denken. Kantoortuinen, vergaderzalen, bedrijfskantines en conferentieoorden worden heel snel iets van vroeger.quote:Op zondag 19 april 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral afhangt van hoe lang dit zo doorgaat. Natuurlijk willen mensen na een maandje weer terug naar hoe het eerst was. Maar als dit twee maanden duurt, drie, een half jaar? Op een gegeven moment wennen mensen hieraan en willen ze juist niet meer terug.
Zeg dat maar tegen werkgevers. Zodra ze groen licht hebben staat iedereen weer in de file.quote:Op zondag 19 april 2020 11:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het nieuwe normaal sneller komt dan wij allemaal denken. Kantoortuinen, vergaderzalen, bedrijfskantines en conferentieoorden worden heel snel iets van vroeger.
inderdaad, die van mij zal het nog doen voordat het licht groen wordt en de rode lamp net uit is. Het enige wat gaat veranderen is staatsschuld en dat sommige landen proberen om zich beter voor te bereiden, wat na 2 jaar weer verslapt.quote:Op zondag 19 april 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen werkgevers. Zodra ze groen licht hebben staat iedereen weer in de file.
Dat zou mooi zijn. Wordt een hoop tijd, brandstof en humeur verspild in files voor in feite nutteloze verplaatsingen. Mijn werkplek staat nu ook open voor structureler thuiswerken, afgezien van het feit dat er een kans is dat mijn contract per juni niet verlengd wordt.quote:Op zondag 19 april 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral afhangt van hoe lang dit zo doorgaat. Natuurlijk willen mensen na een maandje weer terug naar hoe het eerst was. Maar als dit twee maanden duurt, drie, een half jaar? Op een gegeven moment wennen mensen hieraan en willen ze juist niet meer terug.
Waarom leren die koters tegenwoordig al zo vroeg lezen eigenlijk? Mijn neefje van 4 moest ook al leren lezen maar had daar totaal geen interesse inquote:Op zondag 19 april 2020 11:30 schreef PippenScottie het volgende:
Ik vind het leuk om schoolwerk te doen met mijn dochter van 7. Ik leer haar hier ook nog echt beter door kennen.
Voor mijn dochter van 5 is deze periode niet goed. We hebben wat geoefend met lezen, schrijven en rekenen en daarvan heeft ze de basis nu wel onder de knie. Maar zij heeft vooral behoefte aan samen spelen met andere kinderen. Dat kan ik haar niet bieden.
Het hoeft niet, maar als ik mijn oudste aan het thuisonderwijzen ben, moet ik dat ook voor de jongste doen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom leren die koters tegenwoordig al zo vroeg lezen eigenlijk? Mijn neefje van 4 moest ook al leren lezen maar had daar totaal geen interesse inkleuterklas is toch gewoon blokkentorens bouwen en in de verkleedhoek chillen.
quote:Het voorbije etmaal zijn 76 patiënten overleden in een ziekenhuis. In de woon-zorgcentra zijn 154 mensen overleden. Bij die laatsten gaat het vooral om vermoedelijke coronabesmettingen. Amper 3,9 procent van die vermoedelijke gevallen is bevestigd.
Het totale aantal van 230 overlijdens is daarmee lager dan dat van zaterdag. Toen werden in België 290 bijkomende doden gemeld. Het totaal aantal sterfgevallen door covid-19 stijgt zondag tot 5.453.
Daarnaast werden ook 265 nieuwe patiënten opgenomen in de ziekenhuizen. Ook dat zijn er minder dan de 303 nieuwe opnames die zaterdag werden gemeld. Bovendien mochten ook 409 mensen het ziekenhuis verlaten. In de ziekenhuizen zijn nu in totaal nog 4.871 mensen opgenomen. Daarvan liggen er 1.081 op intensieve zorgen.
Dat zijn 198 mensen minder in het ziekenhuis in vergelijking met zaterdag, en ook nog eens 38 patiënten minder op intensieve zorgen.
Het aantal officieel bevestigde besmette personen neemt nog steeds toe, zo werden er gisteren nog eens 1.313 nieuwe besmettingen geteld. Daarvan wonen er 693 in Vlaanderen, 473 in Wallonië en 132 in Brussel. Van 15 patiënten weet Scienscano niet waar ze wonen. Dat brengt het totale aantal bevestigde besmette personen in ons land op 38.496.
Verlenging van de maatregelen tot in elk geval na bevrijdingsdag.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat denken jullie dat Rutten dinsdag gaat aankondigen? Ik denk zelf dat de kappers weer open gaan, en het basisonderwijs. Rest blijft zoals het is.
Verlengen maatregelen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat denken jullie dat Rutten dinsdag gaat aankondigen? Ik denk zelf dat de kappers weer open gaan, en het basisonderwijs. Rest blijft zoals het is.
Dat is veel te kort. Je gaat geen persconferentie houden voor een maatregel dat maar een paar dagen geldig is.quote:Op zondag 19 april 2020 11:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Verlenging van de maatregelen tot in elk geval na bevrijdingsdag.
Tandartsen open?quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er staat ook 'in elk geval'. Tot 1 juni moet je ook niet uitsluiten, alleen dat zou ten opzichte van de andere landen vrij lang zijn. Tot nu toe volgen ze elkaar vrij redelijk.quote:Op zondag 19 april 2020 11:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat is veel te kort. Je gaat geen persconferentie houden voor een maatregel dat maar een paar dagen geldig is.
Yep, denk ook basisonderwijs en kapperszaken weer open. Daarnaast terrassen weer open maar met flinke (afstands)beperkingen. Sportscholen een twijfelgeval.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geen idee wat Fred gaat aankondigen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoezo alle?quote:Op zondag 19 april 2020 11:40 schreef Remco het volgende:
[..]
Alle doden in verpleegtehuizen meetellen is natuurlijk wel weer het andere uiterste.
Dit gaat echt nooit gebeuren. Vooral terrassen niet.quote:Op zondag 19 april 2020 11:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep, denk ook basisonderwijs en kapperszaken weer open. Daarnaast terrassen weer open maar met flinke (afstands)beperkingen. Sportscholen een twijfelgeval.
Tandartsen gaan morgen alweer open. Dan kappers ook maarquote:Op zondag 19 april 2020 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit gaat echt nooit gebeuren. Vooral terrassen niet.
Ik snap ook niet hoe je de kapper open wil doen zonder veel risico op besmettingen te lopen.
Ik ga voor de George of the Jungle-look.quote:Op zondag 19 april 2020 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Tandartsen gaan morgen alweer open. Dan kappers ook maar
(Heb gisteren maar zelf mijn nekhaar weggeschoren, wanbeleid)
tandartsen dragen ook mondkapjes, als kappers dat doen dan is de opening weer een stuk dichterbij.quote:Op zondag 19 april 2020 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Een bejaardenverbod bij kappers zou een prima oplossing zijn. Dat is alleen bij uitstek de groep die elke week naar de kapper gaanquote:Op zondag 19 april 2020 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tandartsen dragen ook mondkapjes, als kappers dat doen dan is de opening weer een stuk dichterbij.
En sporten waar het kan. Tennis bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
verlenging van de maatregelen, behalve die van de basisscholen. De 1.5m regel bij basisscholen verdwijnt ook.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zou mooi zijn, alle sporten behalve contact sport weer door laten gaan.quote:Op zondag 19 april 2020 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En sporten waar het kan. Tennis bijvoorbeeld.
Jij woont zeker in zuid-holland?quote:Op zondag 19 april 2020 11:47 schreef danos het volgende:
Ik denk Zuid Nederland de scholen weer open na meivakantie onder regime (sochtends ene groep, smiddags andere incl leraren)
De tandarts vertrouw ik wel wat meer wat betreft een steriele werkomgeving en regels naleven dan mijn Turkse kapper.quote:Op zondag 19 april 2020 11:43 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 april 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tandarts vertrouw ik wel wat meer wat betreft een steriele werkomgeving en regels naleven dan mijn Turkse kapper.
Gewoon voor die jaren 70 look gaan.
Zulke dingen zijn in de praktijk lastig met ouders die werken.quote:Op zondag 19 april 2020 11:47 schreef danos het volgende:
Ik denk Zuid Nederland de scholen weer open na meivakantie onder regime (sochtends ene groep, smiddags andere incl leraren)
Tandartsen zijn niet genoeg beschermd met alleen maar een mondkapje. Bij een behandeling spat er nogal wat water met speeksel omhoog. Zij moeten ook een beschermkap erbij dragen, welke groot genoeg moet zijn om dat gespat tegen te houden.quote:Op zondag 19 april 2020 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tandartsen dragen ook mondkapjes, als kappers dat doen dan is de opening weer een stuk dichterbij.
Leg de problemen niet bij de school neer en los het als ouders zelf op.quote:Op zondag 19 april 2020 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zulke dingen zijn in de praktijk lastig met ouders die werken.
Juist tandartsen zijn veel kwetsbaarder, zelfs met bescherming,quote:Op zondag 19 april 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tandarts vertrouw ik wel wat meer wat betreft een steriele werkomgeving en regels naleven dan mijn Turkse kapper.
Gewoon voor die jaren 70 look gaan.
Ik lees het regelmatig al van voor de lockdown en het zou gaan om dit onderdeel van het virus.quote:
Ja leuk maar dan moeten ze niet met leerplichtambtenaar dreigementen komen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:51 schreef -river- het volgende:
[..]
Leg de problemen niet bij de school neer en los het als ouders zelf op.
Ik vind zelf ook alleen bij spoedgevallen naar de tandarts.quote:Op zondag 19 april 2020 11:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist tandartsen zijn veel kwetsbaarder, zelfs met bescherming,
quote:Op zondag 19 april 2020 10:55 schreef -river- het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen achterstand ten opzichte van leeftijdgenoten in de voorbij en komende jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |