En daarom zeg ik: geen zorg voor coronapatiënten bieden. Moeilijk he lezen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alle maatregelen zijn gericht op het niet overbelast raken van het zorgstelsel, niet op het reduceren van sterfte.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:56 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Osterhaus spaarde De Hond nog, maar toen Osterhaus aan het woord was zat De Hond steeds 'nee' te schudden.twitter:DutchOpinion twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 22:51:56@:op1npo @:mauricedehond Je kunt nog zo je mening hebben @:mauricedehond en ik oordeel niet over goed of fout, maar te lopen schudden met je hoofd terwijl een deskundige aan het woord is, is op z'n minst gezegd niet chic. reageer retweet
Dat is natuurlijk het failliet van de mensheid.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
En daarom zeg ik: geen zorg voor coronapatiënten bieden. Moeilijk he lezen.
Lekker realistisch ookquote:Op zaterdag 18 april 2020 23:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat zal je mij zeker niet zien doen. Een paar weken terug hier de woede van mensen op m'n hals gehaald omdat ik zei dat het mooi was als de wereldbevolking zou krimpen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:10 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ach laten we eerlijk zijn. Niemand geeft ook maar een reet om de buurman van de bakker die corona heeft en er aan overlijd. Of de duizenden doden in de VS. Of de tienduizenden mensen per jaar die dood gaan aan welke oorzaak dan ook. Alleen nu vinden we het opeens zo verschrikkelijk voor de doden.
Misschien nu wat meer omdat het niet meer een zo ver van je bed show is. Maar ga niet niet opeens doen dat je het zo verschrikkelijk vind dat mensen dood gaan.
Voor zover ze kunnen. Dus artsen kunnen ook niet adviseren om de economie voorrang te geven op zichtbare mensenlevens.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker realistisch ookKomt er iemand bij de dokter, "oh je hebt covid-19, zoek het maar uit, doei"
Ooit van de Eed van Hippocrates gehoord? Een dokter helpt per definitie iedereen die zich aandient. Dat moeten ze.
Dat is niet hoe het werkt. Niet medisch, niet juridisch en al helemaal niet op basis van fatsoen en medemenselijkheid.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daadwerkelijk behandelen kunnen we toch niet, alleen ondersteunen. En dat laatste: gewoon mee kappen en accepteren dat mensen sterfelijk zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker realistisch ookKomt er iemand bij de dokter, "oh je hebt covid-19, zoek het maar uit, doei"
Ooit van de Eed van Hippocrates gehoord? Een dokter helpt per definitie iedereen die zich aandient. Dat moeten ze.
Alleen vrouwen en kinderen behandelen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:03 schreef Schuifpui het volgende:
Zijn er eigenlijk al schattingen van hoeveel levens we daadwerkelijk redden met deze lockdown waanzin?
Als je eens even grofweg rekent:
Verwachte percentage besmettingen aan het eind epidemie: 60% van de bevolking
Getest: ca. 6% van de gevallen (op basis van 31.600 bevestigde gevallen nu, versus 3% met antistoffen)
Ziekenhuisopname: ca. 25.9% van de geteste gevallen (cijfer RIVM)
IC opname: 25% van de ziekenhuisopnames
Mortaliteit op de IC: 50%
Verwacht aantal overlijdens met huidige maatregelen: 21.000
Stel nou eens dat we geen lockdown doen en in z'n geheel geen behandelingen uitvoeren (want zorg zou dan overbelast raken). Laten we zeggen dat alle gevallen die naar de IC zouden gaan dan sowieso overlijden, daarnaast ook nog een deel van de patienten die wel in het ziekenhuis belandt, maar niet op de IC, laten we eens zeggen 25% daarvan. Dat zou je zonder iets te doen en dus zonder ziekenhuisopnames op een sterfte van zo;n 72.500 uitkomen, dus 52.000 meer.
Dat zou betekenen dat we één jaar 30% meer sterfte hebben dan normaal. Acceptabel?
In plaats van helemaal niet behandelen, zou je ook voor alternatieve methodes kunnen zien, zoals alleen vrouwen en kinderen opnemen in ziekenhuizen, dan vallen de cijfers nog gunstiger uit en kunnen we ook gewoon door met z'n allen.
Ja en omdat jij je leven zo belangrijk vind, zitten 18 miljoen Nederlanders opgesloten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleen vrouwen en kinderen behandelen?
Dat jij een doodwens hebt, wil niet zeggen dat ik geen behandeling wil.
Komt allemaal door JaapGOAT.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:17 schreef raptorix het volgende:
Wel mooi om al dat gezeik op het RIVM te zien, terwijl we kennelijk de perfect break hebben gemaakt, veel landen zijn nu stik jaloers dat ze te vroeg in lockdown zijn gegaan.
De kwaliteit van mijn leven is dusdanig dat ik graag wel een behandeling kan krijgen in een ziekenhuis voor welke aandoening dan ook ja.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ja en omdat jij je leven zo belangrijk vind, zitten 18 miljoen Nederlanders opgesloten.![]()
Ik kies voor kwaliteit, jij voor kwantiteit blijkbaar.
Vergeet Sjaak niet!quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt allemaal door JaapGOAT.
Opgesloten? Vandaag nog een lekker rondje gefietst en wat kibbeling gehaald.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ja en omdat jij je leven zo belangrijk vind, zitten 18 miljoen Nederlanders opgesloten.![]()
Wat is er eigenlijk met die Fransen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:17 schreef raptorix het volgende:
Wel mooi om al dat gezeik op het RIVM te zien, terwijl we kennelijk de perfect break hebben gemaakt, veel landen zijn nu stik jaloers dat ze te vroeg in lockdown zijn gegaan.
Wat een snowflake-reactie, joh. Je kunt gewoon naar buiten, je kunt reizen waar je maar wil, veel winkels zijn nog open, de meeste bedrijven draaien gewoon door. Er is geen sprake van een lock-down in Nederland. Natuurlijk is het vervelend dat er geen horeca, evenementen of scholen zijn, maar iedereen doet hartstikke hard z'n best om er toch wat van te maken. Al met al is het hier vergeleken met de landen om ons heen hartstikke soepeltjes.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Opgesloten?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Opgesloten?
Man, heb nog nooit zoveel gefietst of buiten geweest de afgelopen jaren als nu.
Lekker thuiswerken, beetje sporten tussendoor.
Je kan ook gewoon naar winkels etc.
Je moet niet doen alsof we hier in een complete lockdown zitten.
Ben je nu gelukkig?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:17 schreef raptorix het volgende:
Komt het wel een beetje op neer ja.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]bij deze post moest ik aan deze meme denken
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]bij deze post moest ik aan deze meme denken
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |