abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192691478
En er worden sommige mensen echt keihard genaaid.... Ondernemers die totaal niet geholpen worden.. Wat pijnlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192691490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eerste zin die Maurice zegt is dat hij voorstelt elke dag een enquête te houden. :D
Hij corrigeert Ab Osterhaus nu. _O-

Die theorie van Maurice de Hond klopt toch gewoon niet? Er zijn nu ook uitbraken in landen als Ecuador, Indonesië, etc.
pi_192691493
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook precies het beleid dat er gevoerd wordt? Je hoeft in Nederland geen formulier te hebben om de straat op te mogen, de meeste bedrijven draaien gewoon door, mensen mogen overal naartoe reizen, veel winkels zijn zelfs open. Dat is in veel landen om ons heen wel anders, hoor.
Wat mij betreft is dit de eerste fase van het beleid, wat lijkt te werken. Nu is er duidelijkheid nodig over de volgende stappen. Bijvoorbeeld hoe moeten de cijfers er uit zien alvorens dit beleid wordt aangepast. Misschien dat dit dinsdag wordt gegeven.
pi_192691498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Precies Anton, matige kwaliteit lever je. :7
Het is tijdelijk allemaal best te doen. Daarnaast zijn er denk ik ook best wat mensen die part time jobs hebben die even wat meer zullen moeten werken. Maar helemaal niet onmogelijk lijkt mij.

Daarnaast zeg ik ook niet dat we naar 2400 IC bedden moeten, maar we kunnen best een beleid hebben dat gericht is op 1800 bedden zodat we genoeg speling hebben voor eventueel nood opvang.
pi_192691500
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het nu moet, ik mis alleen het plan over wanneer wel. Bijvoorbeeld die drie fasen in Amerika. Mensen hebben iets van houvast nodig in deze tijden en het voorkomt opmerkingen als 'mooi terrassen open' als het aantal doden morgen met 3 afneemt ten opzichte van vandaag.
In de eerste plaats zijn we hier natuurlijk niet in Amerika. ;) Dus die fasen gelden niet voor ons.

In de tweede plaats is dit het plan of doel:

De positieve cijfers zijn goed nieuws, maar het is volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, nog lang niet genoeg om de coronamaatregelen nu ineens drastisch te versoepelen. Daarvoor moet het zorgsysteem eerst meer lucht hebben en daarvan is pas sprake als er 700 of minder ernstig zieke coronapatiënten zijn die op een intensive care moeten worden behandeld.

Daarom moeten dus de cijfers op de IC naar beneden, en dat bereik je niet als iedereen maar weer naar buiten gaat ;) We begrijpen het wel; iedereen wil naar buiten, ik ook hoor. Maar helaas kan dat nu even niet.
pi_192691511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Precies Anton, matige kwaliteit lever je. :7
Ik denk dat 70 uur in de zorg even wat anders in dan 70 uur op een cruise. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:52:22 #107
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192691521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:50 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Die theorie van Maurice de Hond klopt toch gewoon niet? Er zijn nu ook uitbraken in landen als Ecuador, Indonesië, etc.
Dat kan je niet zomaar zeggen, het is heel moeilijk om de epidemie in die landen met Westerse landen 1-op-1 te vergelijken. De cultuur, gezondheidszorg en datavoorziening is totaal anders.
2000 light years from home
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:52:32 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192691526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bovendien gaan er op een cruiseschip ook niet gelijk 4 mensen dood als je een keertje niet goed oplet met je slaperige harses.
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:52:39 #109
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192691529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dit de eerste fase van het beleid, wat lijkt te werken. Nu is er duidelijkheid nodig over de volgende stappen. Bijvoorbeeld hoe moeten de cijfers er uit zien alvorens dit beleid wordt aangepast. Misschien dat dit dinsdag wordt gegeven.
Daar is al wat over gezegd. Het RIVM wil in elk geval de IC-bezetting weer onder de 600 hebben.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192691531
quote:

[..]

Ook in de zomer is er griep. Het hoeft niet zo te zijn dat er in de zomer helemaal geen besmettingen meer zijn.

Bovendien zijn er vele factoren. Ook in de tropenregio heb je griepseizoen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192691536
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad de goede kant op, maar er moet eerst wat plek ontstaan wil alles weer een beetje normaal kunnen functioneren. Vergeet ook niet dat de niet-coronazorg zo'n beetje stil staat op het moment, he.
En die duidelijkheid over wanneer er plek is ontstaan moet worden gegeven, dat kun je dan ook melden aan bijvoorbeeld jongeren waar over wordt gesproken. Door gebrek aan deze duidelijkheid ontstaat denk ik dat verzet.
pi_192691550
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want je denkt dat 70+ uur per week als elektricien aan boord van een cruiseschip geen fysiek zwaar beroep is? Ik kan je best uit die droom helpen mocht je dat willen :)
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:55:01 #113
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192691560
quote:

[..]

Ik zit niet te kijken. Wat zegt de Hond dan? Dat het weggaat als het lekker weer is? Volgens mij bewijst o.a. Spanje dat het niet zo simpel ligt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192691561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:37 schreef houdafstand het volgende:
Viroloog Maurice de Hond nu bij Op1 en Ab Osterhaus durft hem niet tegen te spreken. Slecht hoor. :'(
Luchtvochtigheid vs Voorbereidingen. :D
pi_192691583
Beginnen we het normale leven al een beetje te missen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192691587
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook in de zomer is er griep. Het hoeft niet zo te zijn dat er in de zomer helemaal geen besmettingen meer zijn.

Bovendien zijn er vele factoren. Ook in de tropenregio heb je griepseizoen.
Osterhaus spaarde De Hond nog, maar toen Osterhaus aan het woord was zat De Hond steeds 'nee' te schudden.

DutchOpinion twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 22:51:56 @op1npo @mauricedehond Je kunt nog zo je mening hebben @mauricedehond en ik oordeel niet over goed of fout, maar te lopen schudden met je hoofd terwijl een deskundige aan het woord is, is op z'n minst gezegd niet chic. reageer retweet
_O-
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:56:51 #117
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192691593
Denken jullie dat Maurice De Hond parkinson heeft?
pi_192691594
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Daar is al wat over gezegd. Het RIVM wil in elk geval de IC-bezetting weer onder de 600 hebben.
700 nog meer feiten die je in je voordeel wil draaien?
pi_192691602
Joh Ab zegt zelf ook 50-100k doden als we het los laten, ik vraag me inderdaad af of die 80+ers die je niet kan redden de economische schade wel waard zijn.

En als ze zoveel geld waard zijn, waarom dan zonder mondkapjes werken etc in bejaarden tehuizen en verpleeghuizen? Lijkt me goedkoper mensenlevens redden namelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:57:38 #120
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192691609
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:56 schreef TLC het volgende:
Beginnen we het normale leven al een beetje te missen ?
Oh, je moest eens weten hoe zielig sommige mensen hier wel niet zijn. Sommigen mogen niet eens op een terrasje gaan zitten. ;(
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192691622
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, je moest eens weten hoe zielig sommige mensen hier wel niet zijn. Sommigen mogen niet eens op een terrasje gaan zitten. ;(
Wat nou als jij een horecazaak had...

Denk ff verder zeg. Mensen verliezen al hun geld door deze grap.
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:58:21 #122
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192691625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:56 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

700 nog meer feiten die je in je voordeel wil draaien?
quote:
Diederik Gommers zei eerder namens de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care dat de landelijke maatregelen pas versoepeld kunnen worden als er niet meer dan 700 coronapatiënten op de IC liggen. Jaap van Dissel van het RIVM stelde gisteren in de Tweede Kamer dat hij uitgaat van maximaal 600 patiënten.
https://nos.nl/artikel/23(...)s-in-maand-tijd.html
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192691627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:50 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

In de eerste plaats zijn we hier natuurlijk niet in Amerika. ;) Dus die fasen gelden niet voor ons.

In de tweede plaats is dit het plan of doel:

De positieve cijfers zijn goed nieuws, maar het is volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, nog lang niet genoeg om de coronamaatregelen nu ineens drastisch te versoepelen. Daarvoor moet het zorgsysteem eerst meer lucht hebben en daarvan is pas sprake als er 700 of minder ernstig zieke coronapatiënten zijn die op een intensive care moeten worden behandeld.

Daarom moeten dus de cijfers op de IC naar beneden, en dat bereik je niet als iedereen maar weer naar buiten gaat ;) We begrijpen het wel; iedereen wil naar buiten, ik ook hoor. Maar helaas kan dat nu even niet.
Als vriend Rutte dit dinsdag meldt plus wat er dan zou kunnen als <700 is bereikt zou het denk ik al flink wat wind uit de zeilen van de'verzetters' nemen.
pi_192691646
quote:
Ok, lijkt mij dat Gommers daar meer inzicht in heeft.
pi_192691651
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 22:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat het allerbelangrijkste is voor veel mensen. Veel mensen zijn bang dat ze dit blijven rekken. Elke maand te bang om wat losser te gaan, waardoor het maar niet gebeurd. Als ik voor mezelf spreek: ik zou het fijn vinden dat ze wat meer lange termijn uitspraken doen. Dingen waar we naar toe kunnen werken. Zo'n uitspraak die recentelijk gedaan is bv, maar dan in een vorm van een belofte. Liggen er minder dan 1000 mensen op de IC? Dan gaat de lockdown er af. In stappen uiteraard zodat er op tijd ingegrepen kan worden als het weer uit de hand dreigt te lopen. Maar mensen moeten iets hebben om naar uit te kijken; naar toe te werken. Niet die onzekerheid van nu. Word steeds lastiger om er niet vanuit te gaan dat ze dit nog maandenlang rekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')