Nee nee, leraren doen hun best hoor. Ik wilde alleen los daarvan de in mijn optiek onderbelichte struggle van de ouders belichten in deze situatie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zodat ze niet ontslagen worden? In wat voor wereld leef jij?
Maar we zijn het volgens mij wel eens toch? Leraren moeten niet zo janken en gewoon de zomer doorwerken.
Hoe nu verder?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sommigen sabelen elk voorstel tot verlichting neer zonder met iets te komen over hoe zij het dan voor zich zien om iets van progressie te maken. Genieten is misschien niet het juiste woord maar probeer dan op zijn minst met iets te komen hoe nu verder.
34 er af vandaag, iets wat al dagen zo is, die afname.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eind mei op 0 IC patiënten ja? Terwijl er nu nog dagelijks 20-25 bijkomen? Knap.
Volgens mij ben ik daar redelijk duidelijk in. Ik vind het niet kunnen. Dat ze iemand op vrijwillige basis vragen om een vakantie/vrije dag te verzetten prima.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Onze verpleegkundigen mogen nu niet op vakantie. Wat vind je daarvan? Ze hebben recht op vakantie. Netjes op tijd aangevraagd en goedgekeurd, maar kunnen toch niet vrij krijgen.
We leven toch in een vrij land.
Er is geen economisch argument dat ervoor kan zorgen dat de maatregelen zullen worden versoepeld, dat zal altijd zijn op basis van hoe het virus zich ontwikkelt en wat de capaciteit in de zorg is. Zolang de situatie nog niet onder controle is, doet het de economie meer schade dan goed door de boel weer open te gooien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eind mei is er ook wel duidelijk wat de economische impact is na twee volledige maanden lockdown, wat weer als argument kan dienen voor het geven van vrijheden.
Zo zeg, jij bent een visionair. Even volhouden, dat ik daar zelf niet aan dacht.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe nu verder?
Voorlopig even volhouden.
Een beetje discipline en doorzettingsvermogen is teveel gevraagd?
Ik dacht eerder dat de ouders die thuis lesgeven naast een full time baan een gigantische prestatie leverden inderdaad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Leraren leveren nu een gigantische prestatie. Ze zijn in staat geweest om binnen korte tijd onderwijs op afstand te organiseren", aldus Rosenmöller. ,,De werkdruk in het onderwijs was al hoog en wordt nu nog hoger. Leraren hebben die vakantie straks echt verdiend."
Hahahaha
Dit kan toch niet?
We kunnen in de zomervakantie niet doorgaan met lesgeven want de docenten moeten 6 weken zomervakantie? Kom op zeg. Schrap die zomervakantie en je hebt nog altijd meer vakantie dan een ieder in een normaal bedrijf.
Dat klopt inderdaad niet my bad. Maar de daling kan niet tot eind juni worden ingezet. De huidige IC patiënten zullen normaliter eind juni allang weg zijn. Wat zal het zijn midden mei/eind mei? Dan kom je op pak hem beet 500 IC patienten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eind mei op 0 IC patiënten ja? Terwijl er nu nog dagelijks 20-25 bijkomen? Knap.
Dat waag ik te betwijfelen, er is een balans nodig tussen de maatregelen en de gevolgen van deze maatregelen met het oog op de toekomst.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen economisch argument dat ervoor kan zorgen dat de maatregelen zullen worden versoepeld, dat zal altijd zijn op basis van hoe het virus zich ontwikkelt en wat de capaciteit in de zorg is. Zolang de situatie nog niet onder controle is, doet het de economie meer schade dan goed door de boel weer open te gooien.
Omg dit is wel heel erg triest als je dit werkelijk denkt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer aan eind juni dan? Uitgaande van de huidige daling zou je tegen eind mei al op 0 IC corona patiënten zitten. Jij gunt echt niemand wat vrijheid he?
De zwakken moeten afgeschermd worden als dat succesvoller gaat kan er meer open. Mensen die het virus prima aankunnen kun je prima blootstellen aan het virus, en ja, als je meerdere ziektes hebt dan kun je dat niet aan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
En nu kunnen mensen stoppen met het roepen dat "de zwakken afgeschermd moeten worden" en alles dan wel weer open kan.
Optmistisch. Juist wel, net zo veel als dat mensen die statisch gezien weinig risico lopen een ander leven moeten gunnen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer aan eind juni dan? Uitgaande van de huidige daling zou je tegen eind mei al op 0 IC corona patiënten zitten. Jij gunt echt niemand wat vrijheid he?
Heb mij al gecorrigeerd dus als je perse wil gaan schoppen tegen een verkeerde berekening, veel succes.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omg dit is wel heel erg triest als je dit werkelijk denkt.
Soms denk je alles gezien te hebben hier en dan komt er weer iets wat het overtreft
Dan heb je de eerdere post dus niet begrepen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
De zwakken moeten afgeschermd worden als dat succesvoller gaat kan er meer open. Mensen die het virus prima aankunnen kun je prima blootstellen aan het virus, en ja, als je meerdere ziektes hebt dan kun je dat niet aan.
Want?quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen economisch argument dat ervoor kan zorgen dat de maatregelen zullen worden versoepeld, dat zal altijd zijn op basis van hoe het virus zich ontwikkelt en wat de capaciteit in de zorg is. Zolang de situatie nog niet onder controle is, doet het de economie meer schade dan goed door de boel weer open te gooien.
Zucht.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
34 er af vandaag, iets wat al dagen zo is, die afname.
Als dat virus ongecontroleerd rondgaat en de zorg overbelast raakt, is de economie meer de dupe dan in de huidige situatie. Sowieso.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, er is een balans nodig tussen de maatregelen en de gevolgen van deze maatregelen met het oog op de toekomst.
Omdat de risicogroepen niet alleen bestaan uit 80ers die doodziek zijn.quote:
Dat houdt het topic wel spannend.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omg dit is wel heel erg triest als je dit werkelijk denkt.
Soms denk je alles gezien te hebben hier en dan komt er weer iets wat het overtreft
Helaas heb ik die blijkbaar wel goed begrepen, jij vindt het allemaal gerectificeerd om een heel land op slot te gooien voor mensen die nauwelijks ziek worden van het virus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan heb je de eerdere post dus niet begrepen.
Maar uiteindelijk zijn we opgeschaald tot dacht ik 2400 IC bedden. Die hebben we bij lange na niet gehaald. Dat kunnen we denk ik ook best in ons achterhoofd houden bij de maatregelen die we treffen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat virus ongecontroleerd rondgaat en de zorg overbelast raakt, is de economie meer de dupe dan in de huidige situatie. Sowieso.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |