abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 22:41:37 #101
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_26416808
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:21 schreef Maeghan het volgende:
Oh ja, dat zeg ik wel altijd. Maar ja, Rotterdammertje he. Dan mag dat =)

(maar ik schrijf het nooit op hoor)
Ow man... meen je dat? Dat vind ik altijd zo'n afknapper he...
't Is nog niet zo erg als die limbolanders met hun zachte 'g', maar 't veelt niet scheel
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_26417488
Wat ik heel vaak op Fok (en alleen op Fok) zie, is dat "ben" als gebiedende wijs van "zijn" gebruikt wordt: "Ben eens tevreden met wat je hebt."

Heel verwarrend is dat, op het moment dat je de zin begint te lezen verwacht je dat hij eindigt als een vraag.
.
pi_26419668
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:41 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ow man... meen je dat? Dat vind ik altijd zo'n afknapper he...
't Is nog niet zo erg als die limbolanders met hun zachte 'g', maar 't veelt niet scheel
Hahaha. Nou ja, als ik ooit iemand zou treffen die dat een afknapper vond dan zou ik er wel rekening mee houden, maar ach. Hier in de buurt praat iedereen zo he dus dan valt het niet zo op. Vroeger heb ik wel geoefend om ABN te leren praten, en ik kan het ook wel, maar ik ben er weer vanaf gestapt omdat ik het stom vind dat stedelingen met een accent voor dom aangezien worden terwijl de limburgse zachte g over het algemeen wel geaccepteerd wordt. Als al die brabo's en limbo's op college met hun accent mogen praten mag ik ook Rotterdams praten vind ik. =)

Ik zeg ook ken ipv kan, leg ipv ligt, mijn ipv mij (iets als "dan mot je nie bij mijn weze" en dan natuurlijk wel met een typisch rotterdamse 'ai' hè) en alles wat er verder nog bij hoort. Nou ja, niet alles. Ik zeg geen "ik loopt" en ook geen "ik kon hem". Dat laatste vind ik altijd enorm irritant want dan vraag ik me altijd af wat ze 'm dan konden. Dan verwacht je iets als "ik kon 'm wel vermoorden" of zo, en dan komt er niks.
Sanity is (not) statistical
pi_26461586
Enige > enigste

Als mensen dat zeggen: 'Ik was de enigst blabla...' dan denk ik gelijk van: doe eens niet zo arrogant, zo leuk ben je niet, tot ik me bedenk dat ze toch een overtreffende trap van alleen-zijn bedoelen
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:57:41 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26461839
Begravenis in plaats van begrafenis.

Die kom ik vaak tegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_26462652
hoe schrijf je abbonnee? of herineren? ik schrijft het allemaal verkeerd ..
  Moderator zaterdag 23 april 2005 @ 22:36:55 #107
42184 crew  DaMart
pi_26462667
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:36 schreef tudoros het volgende:
hoe schrijf je abbonnee? of herineren? ik schrijft het allemaal verkeerd ..
Abonnee
Herinneren
pi_26462684
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:47 schreef Suus-chan het volgende:
Enige > enigste

Als mensen dat zeggen: 'Ik was de enigst blabla...' dan denk ik gelijk van: doe eens niet zo arrogant, zo leuk ben je niet, tot ik me bedenk dat ze toch een overtreffende trap van alleen-zijn bedoelen
Kan jij mij het verschil uit leggen tussen enige en enigste? Ben ik wel benieuwd na.
pi_26462710
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:37 schreef Valid het volgende:

[..]

Kan jij mij het verschil uit leggen tussen enige en enigste? Ben ik wel benieuwd na.
pi_26462715
quote ipv edit
pi_26462778
Het woord "paranoia" kom ik regelmatig tegen. Nou is daar natuurlijk niets mis mee, maar wél wanneer je bijvoorbeeld "ik word er helemaal paranoia van" zegt of schrijft.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:55:59 #112
71048 Tokay
makes your day!
pi_26464335
'ik werdt', heb ik al een aantal malen op Fok! voorbij zien komen
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  zondag 24 april 2005 @ 01:20:16 #113
5673 heijx
Qui que boue
pi_26465974
quote:

[..]

Het verschil?
Enige is goed, enigste is fout.

Enige duidt al de uitzondering aan. (Unieke) Er is geen vergelijkende trap enigere en geen overtreffende trap enigste.

En je maakt hier ook een interessante fout die meer en meer voorkomt:
Je bent ergens benieuwd naar. Raar maar waar. Er zit namelijk een richting gebakken in deze nieuwsgierigheid.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_26466014
Enigste is wel goed! Alleen niet als je er uniek mee bedoelt =D

(maar dus wel als "wat een enige jurk, het is de enigste jurk die ik ooit gezien heb")
Sanity is (not) statistical
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:11:09 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_26907444
"Ik irriteer me aan" wordt heel vaak ten onrechte gebruikt, ik hoor zelfs hoogopgeleide mensen dit gebruiken, of mensen waarvan je toch beter zou verwachten........

Iets irriteert je &
je ergert je aan iets
pi_26907836
Waar ik me mateloos aan erger:

"zeg het is"
"het is men fiets"

Dat soort stomme fouten dus.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_26908532
Werkwoorden gaan vaak fout en zodoende zie je op Fok veel d's en t's op plekken waar ze niet moeten zijn.

De verwarring gaat echter verder, nu moeten ook zelfstandig naamwoorden eraan geloven:

" Daar had ik helemaal geen geldt meer voor."
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:08:26 #118
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26909097
quote:

[..]

Kun jij mij het verschil uitleggen tussen enige en enigste? Ben ik wel benieuwd naar.
Ok ok..ik weet dat "kan jij" officieel correct is, maar ik vind het lelijk...

Enige is al alleen, en allener dan alleen kan niet. De overtreffende trap van "de enige" is logischerwijs onmogelijk. Het is net zoiets als zeggen dat je de "lelijksteste" bent...
quote:
"Ik irriteer me aan" wordt heel vaak ten onrechte gebruikt, ik hoor zelfs hoogopgeleide mensen dit gebruiken, of mensen waarvan je toch beter zou verwachten........

Iets irriteert je &
je ergert je aan iets
ja, dat ergert me nou altijd zo!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:22:34 #119
5673 heijx
Qui que boue
pi_26909526
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:50 schreef marsterretje het volgende:

" Daar had ik helemaal geen geldt meer voor."
Dat geld niet altijd, hoor.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')