Hoeveel van die ouders kunnen nu eigenlijk niet werken door de kinderen? Voor mijn gevoel zal scholen open daar niks aan veranderen behalve dat ze dan naar kantoor moeten ipv thuis.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:16 schreef quirina het volgende:
Kinderdagverblijven en scholen gaan zeker open na de meivakantie. Want je merkt het aan alles en ja het kan niet zo blijven he.
Denk aan de economie.
Weer dat kinderen argument, dat is vast zwaar maar valt in het niet bij de economische schade.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is niet alsof er veel keus is he? En als je dan mensen al binnen 2 weken hoort zuchten en steunen dat het zo zwaar is om voor hun eigen kinderen te zorgen en roepen dat de boel dan maar weer open moet, vind ik het ook best gezeik.
Het individualisme vierde hoogtij en daar lopen we nu hard tegenaan.
Hier dan, van 3 dagen geleden:quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nieuwsbericht van 25 maart en het ging erover dat de vorige lockdown termijn niet werd gehaald. Wat ik al zei je bent een paniekzaaier.
Ja en? Dan maar minder productief en minder vrije tijd. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:18 schreef danos het volgende:
[..]
Onzin, mensen met kinderen moeten alleen daarnaast ook nog door blijven werken om hun werkgever en inkomen overeind te houden zodat de kinderen over een paar maanden ook nog wat te vreten en te slapen hebben.
Waarom naar kantoor, het 'werk zoveel mogelijk thuis' geldt dan nog steeds.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel van die ouders kunnen nu eigenlijk niet werken door de kinderen? Voor mijn gevoel zal scholen open daar niks aan veranderen behalve dat ze dan naar kantoor moeten ipv thuis.
Yep, je kan zo maar van de ene op de andere dag in de kwetsbare groep terechtkomen en dan is het prettig te weten dat je dan kunt (blijven) rekenen op adequate zorg.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:06 schreef Jane het volgende:
De 'risicogroep' is veel groter dan veel mensen hier lijken te beseffen. Daar zitten heel veel mensen (40ers, 50ers) in die gewoon werken enzo. Zwangere vrouwen ook. Bovendien kun je zelf ook ineens 'onderliggend lijden' hebben, doordat je bijvoorbeeld een keer een bacteriële infectie oploopt en daar bovenop corona krijgt. Of tegelijkertijd griep en corona, want dat kan ook gewoon. Dan neemt de kans dat je zelf aan de beademing op de IC beland ook ineens in rap tempo toe.
Sommige mensen hebben wel heel veel zelfmedelijden, ja. Ik zat me ook op heel veel dingen te verheugen, met name dit voorjaar, en allemaal gaat het niet door. Heel kut, maar de truc is om het zo snel mogelijk te accepteren, want je doet er toch niks aan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meeste mensen klagen toch echt over hun feestje, stedentrip en uit eten gaan wat ze missen.
Dan is wat meer soberheid en een stoïcijnse houding meer op de plaats imo.
Groot gelijk heeft Slob, maar ik vind het nog wel voorbarig om na 6 mei de scholen weer openen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier dan, van 3 dagen geleden:
https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~bdc35131/
Slob heeft letterlijk gezegd dat onderzoek sowieso af te wachten. En dan hangt het daarna uiteraard ook nog af van de uitkomst van dat onderzoek.
Aanpassen doen de meesten in het begin wel om solidair te lijken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op dit moment doen ze het om de zorg te ontlasten en te kijken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Wij weten echt nog zo weinig over dit virus en zijn blind aan het varen. Helaas begint iedereen binnen een maand al te roepen en te zeiken dat het lang genoeg heeft geduurd.
Even geduld zit er echt niet in bij vele mensen.
Op de site van de RIVM is duidelijk te lezen dat kinderen niet bijdragen aan besmetting.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Slob heeft letterlijk gezegd dat onderzoek sowieso af te wachten. En dan hangt het daarna uiteraard ook nog af van de uitkomst van dat onderzoek.
Wat ik al zei allemaal verzinsels van je. Midden mei nog niet eens af staat letterlijk nergens. Ja onderzoek is nog niet af maar er staat ook dit..quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
quote:Een woordvoerder van minister Slob zegt ondertussen dat het kabinet alle informatie die het RIVM volgende week aanlevert, zal meenemen bij het nemen van een beslissing. En ja, zo valt tussen de regels door te horen, de mogelijkheid bestaat dat de scholen weer opengaan. Ook al is dat mythische RIVM-onderzoek dan nog niet klaar.
[/u]
Zeg dat maar tegen werkgevers. Veel bedrijven willen mensen weer asap op de zaak hebben en leggen thuiswerken naast zich neer daar het een advies is en geen verplichting. Kinderen naar school haalt dat obstakel weg (soort van).quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom naar kantoor, het 'werk zoveel mogelijk thuis' geldt dan nog steeds.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof jongeren alleen uitkijken naar feestjes etc.![]()
Zielig gedoe weer.
Bron?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen werkgevers. Veel bedrijven willen mensen weer asap op de zaak hebben
Ditquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben wel heel veel zelfmedelijden, ja. Ik zat me ook op heel veel dingen te verheugen, met name dit voorjaar, en allemaal gaat het niet door. Heel kut, maar de truc is om het zo snel mogelijk te accepteren, want je doet er toch niks aan.
Op dit moment hoop ik vooral dat mijn schoonzusje gezond blijft en over een paar weken bevalt van een gezonde dochter. Op kraamvisite gaan zal er niet bij zijn. Niet leuk. Maar ook daarvoor geldt: het is niet anders.
Denk dat er tegen juli al veel meer bekend is over dit virus, de gevolgen, immuniteit, verspreiding etc. Dan kunnen er weloverwogen keuzes gemaakt worden, wat dat ook mag zijn. Doden accepteren, schade aan economie accepteren, lockdown accepteren, isolatie van een deel van risicogroepen accepteren of wat het ook gaat worden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Aanpassen doen de meesten in het begin wel om solidair te lijken.
Maar als het langer duurt dan een maandje of men krijgt er zelf last van, dan hebben ze er geen zin meer in..
Wat een lekkerding is zij tochquote:
Inderdaad, want niet alles is thuis te regelen. En er blijven teveel dingen liggen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen werkgevers. Veel bedrijven willen mensen weer asap op de zaak hebben en leggen thuiswerken naast zich neer daar het een advies is en geen verplichting. Kinderen naar school haalt dat obstakel weg (soort van).
Je trekt niet alleen kinderen terug de maatschappij in, maar ook hun ouders en hun leraren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Op de site van de RIVM is duidelijk te lezen dat kinderen niet bijdragen aan besmetting.
Bovendien Zweden en Noorwegen en Denemarken hebben de scholen en chreches ook gewoon open
DUS!
Nederland kan dat gewoon volgen.
Ja. We moeten nog even volhouden en niet de kont tegen de krib gooien, want daar heb je niet alleen jezelf mee, maar een heel stel andere mensen die zich wel aan de regels houden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit
Situatie accepteren en kijken hoe wij het er alsnog het beste van kunnen maken.
Ik keek uit naar verschillende concerten, jaarlijks bezoekje aan vrienden in Zweden, festivals, bezoek van een vriend uit het buitenland die ik lang niet heb gesproken, vakanties etc ..... maar goed, shit happens.
Komt vast wel weer, zijn nu belangrijkere dingen.Snap heel goed dat sommige burgers het financieel moeilijk gaan krijgen, maar daar reken ik op de overheid. Daarnaast verwacht ik niet dat wij eeuwig in een lockdown gaan zitten. Dat gaat echt wel veranderen, alleen niet binnen nu en een paar weken.
Echt veel te voorbarig en bivendien onlogisch.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Op de site van de RIVM is duidelijk te lezen dat kinderen niet bijdragen aan besmetting.
Bovendien Zweden en Noorwegen en Denemarken hebben de scholen en chreches ook gewoon open
DUS!
Zes maanden thuis zitten? Thuis werken zul je bedoelen..quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je doet net alsof het asocialen zijn met 'zeiken' en 'niet even geduld hebben'. De inzet is enorm voor mensen, hun toekomst hangt er van af. Tuurlijk willen veel mensen lekker 6 maanden in de zomer thuis zitten, maar niet als ze daarna jaren van magere tijden voor de boeg hebben.
Aleen die 1nalaatste zegt iets over feestjes, maar wil gewoon ff tof doen. Zal allemaal wel meevallen, wel weer heerlijk selectief telegraaf.quote:
Helemaal eens, maar wel makkelijk gezegd, niet alle werkgevers zijn begripvol. Dus als je dan en stress daarvan hebt plus 2 of 3 kinderen die lopen te janken maar moeten leren, best pittig.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja en? Dan maar minder productief en minder vrije tijd. Het is niet anders.
Het is ook wel confronterend voor veel mensen die werk als een "uitvlucht" zagen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:14 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het echt totaal bizar dat mensen blijkbaar na een paar weken hun eigen kinderen al zat zijn.
Toch zegt een van die gasten van het RIVM nu weer net in een interview dat de scholen nog niet open kunnen, wat hun betreft.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef quirina het volgende:
[..]
DUS!
Werkgevers moeten ook gewoon normaal doen. Als de regering zegt dat men thuis moet werken dan moet men thuiswerken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:31 schreef danos het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar wel makkelijk gezegd, niet alle werkgevers zijn begripvol. Dus als je dan en stress daarvan hebt plus 2 of 3 kinderen die lopen te janken maar moeten leren, best pittig.
Daarnaast denk ik dat voor iedereen geldt dat er momenteel niet heel veel perspectief op snelle verandering is.
Wij hebben het zelf ook. Moeten echt bijpoten om niet in het werk om te komen. Maar je kan er niet veel aan doen toch? Zo goed mogelijk je best doen en een goede balans vinden. Het is ook zwaar. Ik heb vooral medelijden met kinderen in een ellendige thuissituatie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:31 schreef danos het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar wel makkelijk gezegd, niet alle werkgevers zijn begripvol. Dus als je dan en stress daarvan hebt plus 2 of 3 kinderen die lopen te janken maar moeten leren, best pittig.
Daarnaast denk ik dat voor iedereen geldt dat er momenteel niet heel veel perspectief op snelle verandering is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |