Heb je dat ergens gelezen of hoop je dat vooral?quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je draait het om. De basisscholen en kinderdagverblijven gaan pas open nadat het RIVM heeft aangetoond dat (kleine) kinderen geen of een hele kleine rol spelen bij de verspreiding. Dat is nog niet gebeurd, en de uitslag van dat onderzoek is ook niet voor half mei te verwachten.
Dat hoop ik in deze fase zeker, ja.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik krijg bijna het idee dat je hoopt dat er niks wordt versoepeld.
https://www.hartvannederl(...)m-onderzoek-laat-af/quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Heb je dat ergens gelezen of hoop je dat vooral?
Ik krijg bijna het idee dat je hoopt dat er niks wordt versoepeld.
Klopt inderdaad, het is een enge wereld met een dodelijke virus die zo onvoorspelbaar kan gedragen die ook bij vele mensen zo ernstig schade kan veroorzaken b.v. longschade, nierfalen en etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:06 schreef Jane het volgende:
De 'risicogroep' is veel groter dan veel mensen hier lijken te beseffen. Daar zitten heel veel mensen (40ers, 50ers) in die gewoon werken enzo. Zwangere vrouwen ook. Bovendien kun je zelf ook ineens 'onderliggend lijden' hebben, doordat je bijvoorbeeld een keer een bacteriële infectie oploopt en daar bovenop corona krijgt. Of tegelijkertijd griep en corona, want dat kan ook gewoon. Dan neemt de kans dat je zelf aan de beademing op de IC beland ook ineens in rap tempo toe.
Je doet net alsof het asocialen zijn met 'zeiken' en 'niet even geduld hebben'. De inzet is enorm voor mensen, hun toekomst hangt er van af. Tuurlijk willen veel mensen lekker 6 maanden in de zomer thuis zitten, maar niet als ze daarna jaren van magere tijden voor de boeg hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op dit moment doen ze het om de zorg te ontlasten en te kijken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Wij weten echt nog zo weinig over dit virus en zijn blind aan het varen. Helaas begint iedereen binnen een maand al te roepen en te zeiken dat het lang genoeg heeft geduurd.
Even geduld zit er echt niet in bij vele mensen.
Nieuwsbericht van 25 maart en het ging erover dat de vorige lockdown termijn niet werd gehaald. Wat ik al zei je bent een paniekzaaier.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)m-onderzoek-laat-af/
Jij denkt zeker dat we na bijvoorbeeld een jaar van economische neergang zoals nu aan de gang is dat we dan vrolijk verder gaan en alles hetzelfde is gebleven.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Die beelden van protesterende massa’s in Amerika en Duitsland - hoop niet dat het in Nederland zo ver gaaf komenik ben iig mentaal klaar voor een verlenging van de maatregelen, we zingen het wel uit als we daarmee levens kunnen redden (hoe oud men dan ook is). Straks - of over een hele tijd - gaan we weer kunnen genieten van de dingen die het leven net weer wat spannender en gezelliger maken.
Het is niet alsof er veel keus is he? En als je dan mensen al binnen 2 weken hoort zuchten en steunen dat het zo zwaar is om voor hun eigen kinderen te zorgen en roepen dat de boel dan maar weer open moet, vind ik het ook best gezeik.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je doet net alsof het asocialen zijn met 'zeiken' en 'niet even geduld hebben'. De inzet is enorm voor mensen, hun toekomst hangt er van af. Tuurlijk willen veel mensen lekker 6 maanden in de zomer thuis zitten, maar niet als ze daarna jaren van magere tijden voor de boeg hebben.
Denk dat dat het niet zozeer is, maar meer het aanpassen aan een compleet nieuwe dagelijkse situatie wat lastig is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:14 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het echt totaal bizar dat mensen blijkbaar na een paar weken hun eigen kinderen al zat zijn.
Meeste mensen klagen toch echt over hun feestje, stedentrip en uit eten gaan wat ze missen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je doet net alsof het asocialen zijn met 'zeiken' en 'niet even geduld hebben'. De inzet is enorm voor mensen, hun toekomst hangt er van af. Tuurlijk willen veel mensen lekker 6 maanden in de zomer thuis zitten, maar niet als ze daarna jaren van magere tijden voor de boeg hebben.
Ja, dat snap ik wel. Maar ik zou ook denken dat je er na een maand juist een beetje aan begint te wennen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat dat het niet zozeer is, maar meer het aanpassen aan een compleet nieuwe dagelijkse situatie wat lastig is.
Begrijpelijkerwijs is het een beetje wennen. En ook niet altijd leuk. Maar uiteindelijk wen je er dus wel aan en wordt het 'normaal'.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat dat het niet zozeer is, maar meer het aanpassen aan een compleet nieuwe dagelijkse situatie wat lastig is.
Onzin, mensen met kinderen moeten alleen daarnaast ook nog door blijven werken om hun werkgever en inkomen overeind te houden zodat de kinderen over een paar maanden ook nog wat te vreten en te slapen hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:14 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het echt totaal bizar dat mensen blijkbaar na een paar weken hun eigen kinderen al zat zijn.
Met hoeveel mensen zit je in achtertuin?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:18 schreef quirina het volgende:
Biertjes worden al gepakt , maar dan in de achtertuin.
Hoeveel van die ouders kunnen nu eigenlijk niet werken door de kinderen? Voor mijn gevoel zal scholen open daar niks aan veranderen behalve dat ze dan naar kantoor moeten ipv thuis.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:16 schreef quirina het volgende:
Kinderdagverblijven en scholen gaan zeker open na de meivakantie. Want je merkt het aan alles en ja het kan niet zo blijven he.
Denk aan de economie.
Weer dat kinderen argument, dat is vast zwaar maar valt in het niet bij de economische schade.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is niet alsof er veel keus is he? En als je dan mensen al binnen 2 weken hoort zuchten en steunen dat het zo zwaar is om voor hun eigen kinderen te zorgen en roepen dat de boel dan maar weer open moet, vind ik het ook best gezeik.
Het individualisme vierde hoogtij en daar lopen we nu hard tegenaan.
Hier dan, van 3 dagen geleden:quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nieuwsbericht van 25 maart en het ging erover dat de vorige lockdown termijn niet werd gehaald. Wat ik al zei je bent een paniekzaaier.
Ja en? Dan maar minder productief en minder vrije tijd. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:18 schreef danos het volgende:
[..]
Onzin, mensen met kinderen moeten alleen daarnaast ook nog door blijven werken om hun werkgever en inkomen overeind te houden zodat de kinderen over een paar maanden ook nog wat te vreten en te slapen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |