Je kent ze allemaal persoonlijk?quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En ook die vijftigers waren al niet zo gezond.
Ik wil niet zeggen dat de economie hier geen schade van ondervindt, maar er draait natuurlijk heel veel ook gewoon wél door. Ik zou denken dat de meerderheid van de bedrijven er niet echt significant last van heeft in hun omzet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de kroegen. Hele branches staan op omvallen, daarna hun toeleveranciers en hun afhankelijken, mensen kunnen hun hypotheken niet meer betalen, banken vallen om.
We gaan het hopelijk niet meemaken, er ontstaan steeds meer geluiden om een betere balans tussen doden en de economie te vinden. Maar als de maatregelen zoals ze nu zijn tot 2021 aanhouden dan is er van de Nederlandse economie en verzorgingsstaat helemaal niks meer over, met alle gevolgen voor de groep die niks meer heeft van dien.
Nu nog niet inderdaad..... Maar op een langer termijn...… zeker wel hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat de economie hier geen schade van ondervindt, maar er draait natuurlijk heel veel ook gewoon wél door. Ik zou denken dat de meerderheid van de bedrijven er niet echt significant last van heeft in hun omzet.
Eh, hun bmi was niet heel tof hoor, dat is wel algemeen bekend. Daarom hoef je niet dood maar het hielp ze in dezen niet.quote:
Yep.... het ding gaat nog een hele tijd duren. Het is virus treft geen schuld, de wijze waarop wij daar mee omgaan veroorzaakt de ellende.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:04 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat het voor velen hier beter is dat ze voor zichzelf gaan accepteren dat dit nog wel het hele jaar gaat duren, in welke vorm dan ook. Ga op zoek naar andere dingen om je te vermaken. Dat is zinniger en minder stressvol dan blijven roepen dat alles weer open moet, terwijl de cijfers daar nog helemaal geen aanleiding voor geven.
Begrijp me niet verkeerd. Normaal ga ik zelf bijna elke dag zwemmen, ga ik regelmatig uit eten of op een terrasje zitten, ga ik graag op vakantie, ga ik graag naar optredens, etc. etc. Ik baal er ook enorm van dat dat voorlopig niet kan, maar ja, dat kan dat k*tvirus echt helemaal niks schelen.
Het grootste effect buiten de direct getroffen sectoren is dat mensen alle grote investeringen on hold zetten. De omzetten van de autohandelaren, keukenboeren en meubelwinkels vallen nu al enorm terug. Als iedereen gewoon zo veel mogelijk door zou leven zou het buiten de getroffen sectoren nog mee kunnen vallen maar zo werkt dat niet. Angst regeert en mensen willen buffers vergroten voor het geval hun baan op de tocht komt te staan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat de economie hier geen schade van ondervindt, maar er draait natuurlijk heel veel ook gewoon wél door. Ik zou denken dat de meerderheid van de bedrijven er niet echt significant last van heeft in hun omzet.
Waarom zou je het over een tijdje pas in je omzet terugzien? Als je er al last van hebt, dan heb je het nu. Bovendien, als je over een tijdje problemen voorziet, kun je daar nu op anticiperen. Dat is wat ondernemen is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nu nog niet inderdaad..... Maar op een langer termijn...… zeker wel hoor.
Zoals het ernaar uit ziet wordt KLM gewoon nog overeind gehouden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De zwakke bedrijven en incompetente ondernemers zullen tenonder gaan. Laat de vrije markt haar werk doen.
De regering zal vroeg of laat de keuze moeten maken dat de economisch zwakkeren en jongeren financieren en beschermen niet vol te houden is.
Het klinkt hard, maar we stevenen af op de keuze die moet worden gemaakt. Wie geen geld heeft, heeft gefaald.
Dit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt te kort door de bocht. Die "niet gezonde" mensen, zoals jij het lekker kort door de bocht brengt, zijn niet altijd mensen die maar een paar jaar te leven hadden. Ook met een BMI van >25 kan je 80+ worden, ook met diabetes en/of hart- en vaatziektes kan je 80+ worden. Misschien had die 50-jarige nog wel 30 jaar te leven.
Wat een informatief goed filmpje. Rekent ook af dat de lockdown het tegenovergestelde doet wat het wil bereiken. Het virus indammen.quote:
Dat zegt ook niemand.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:33 schreef Jane het volgende:
Het is een illusie om te denken dat als alles maar weer open ging, het 'normale' leven weer door zou gaan. Om zoveel redenen.... echt... *zucht*
Hoe graag je misschien ook zou willen, je kunt het virus niet negeren.
20 nieuwe IC-patiënten per dag is met een gemiddelde ligduur van 23 dagen goed te doen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:07 schreef highender het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)s-in-maand-tijd.html
Je staat weer op de eerste rij om maar negatief te doen hequote:Op zaterdag 18 april 2020 16:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nog steeds ruim het dubbele van wat het RIVM als acceptabel ziet dus.
Eens, maar probleem is dus wel dat dit dan met de huidige maatregelenpakket is. Zodra je gaat versoepelen schiet het weer omhoog, en dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:40 schreef houdafstand het volgende:
[..]
20 nieuwe IC-patiënten per dag is met een gemiddelde ligduur van 23 dagen goed te doen.
Dan heb uiteindelijk 'slechts' 23 x 20= 460 bedden nodig.
Zou mooi zijn als het aantal nog verder daalt naar hooguit 10-15 nieuwe IC-patiënten per dag.
Had ergens gelezen dat als de daling zo doorgaat. Dus 20 per dag eraf gemiddeld dat je dan rond 20 mei 400-600 IC-patiënten hebt. Dan zou je kunnen versoepelen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:40 schreef houdafstand het volgende:
[..]
20 nieuwe IC-patiënten per dag is met een gemiddelde ligduur van 23 dagen goed te doen.
Dan heb uiteindelijk 'slechts' 23 x 20= 460 bedden nodig.
Zou mooi zijn als het aantal nog verder daalt naar hooguit 10-15 nieuwe IC-patiënten per dag.
Maar daar heeft ons beleid hier helemaal geen effect op natuurlijk, dus dat is in deze discussie irrelevant.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat wij enorm afhankelijk zijn van het consumentenvertrouwen in de landen waar we veel naar exporteren. Het effect van de US waar de werkeloosheid extreem snel op loopt kan uiteindelijk wel eens groter op onze economie zijn dan de binnenlandse consumptie.
Doen wat Denemarken doet. In 4 stappen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, maar probleem is dus wel dat dit dan met de huidige maatregelenpakket is. Zodra je gaat versoepelen schiet het weer omhoog, en dan?
En hierbij hoort dan nog steeds maatregelen zoals 1,5 m afstand, zo min mogelijk op bezoek etc etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:43 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Doen wat Denemarken doet. In 4 stappen.
Stap 1. Kinderopvang, peuterspeelzalen en andere kleine zaakjes weer openen. Nog steeds 1,5 m afstand.
Stap 2 is 2 maanden na stap 1. Dan zou je winkels kunnen openen en dergelijke.
Stap 3 is nog eens 2 maanden erna en dan zou je horeca kunnen openen met wel maatregelen zoals max 20 bezoekers, verspreidde tafels en dergelijke.
Stap 4 is pas eind dit jaar en dan zou je MISSCHIEN grote evenementen weer kunnen toestaan.
In die 2 maanden kan je telkens alles rustig controleren hoe het verloopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |