abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:44:41 #226
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192685726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:41 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je staat weer op de eerste rij om maar negatief te doen he
Het zijn dan ook geen hoopgevende cijfers. Je moet het niet afzetten tegen wat het geweest is, maar tegen wat het moet zijn. Zeker als je bedenkt dat met de maatregelen die we nu genomen hebben nog steeds behoorlijk veel slachtoffers vallen en mensen in het ziekenhuis worden opgenomen. Er zijn gisteren weer 130 doden gevallen. Ik snap niet dat mensen daar blij van worden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192685735
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

We kunnen het beleid van Denemarken alleen volgen als we ook in dezelfde situatie als zij zijn. Denemarken was er veel eerder bij met het invoeren van strenge maatregelen. De aantallen daar zijn veel lager dan hier.
Waarom niet tot midden mei de cijfers van nu afwachten en als de daling nog steeds doorzet de stappen van Denemarken doorvoeren? Dan wachten we maar een maandje tot de cijfers echt laag zijn.
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:45:26 #228
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192685742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:41 schreef Noordzijde het volgende:
Dan zou je kunnen versoepelen.
Nee, want dan schiet alles weer de lucht in.
pi_192685744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zijn dan ook geen hoopgevende cijfers. Je moet het niet afzetten tegen wat het geweest is, maar tegen wat het moet zijn. Zeker als je bedenkt dat met de maatregelen die we nu genomen hebben nog steeds behoorlijk veel slachtoffers vallen en mensen in het ziekenhuis worden opgenomen. Er zijn gisteren weer 130 doden gevallen. Ik snap niet dat mensen daar blij van worden.
Zucht. Kijk nou eens die website van het RIVM met de grafieken. Gaat om daling.....
pi_192685753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, want dan schiet alles weer de lucht in.
WIE ZEGT DAT?????????????????

Als mensen gewoon nog steeds zoals nu de maatregelen volgen, 1,5 m afstand, zo min mogelijk bezoek enz. Wacht het dan eerst de eerste 2 maanden af. Zodra je merkt dat het omhoog gaat gelijk afkappen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2020 @ 16:46:08 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192685754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:43 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Doen wat Denemarken doet. In 4 stappen.

Stap 1. Kinderopvang, peuterspeelzalen en andere kleine zaakjes weer openen. Nog steeds 1,5 m afstand.

Stap 2 is 2 maanden na stap 1. Dan zou je winkels kunnen openen en dergelijke.

Stap 3 is nog eens 2 maanden erna en dan zou je horeca kunnen openen met wel maatregelen zoals max 20 bezoekers, verspreidde tafels en dergelijke.

Stap 4 is pas eind dit jaar en dan zou je MISSCHIEN grote evenementen weer kunnen toestaan.

In die 2 maanden kan je telkens alles rustig controleren hoe het verloopt.
Prima, maar dat verandert toch niks aan de cijfers?

Stel je hebt ruimte voor 500 coronapatiënten. Deze zit dan met de huidige maatregelen al vol over drie weken. Als je dan versoepelt heb je meer dan 500 IC bedden nodig, dus kan het al niet meer. Dat je dan twee maanden gaat wachten om X of Y te versoepelen verandert niks.

Als je versoepelt krijg je meer besmettingen, dus ook meer opnames. Of je tussen de stappen 2 weken of 2 maanden wacht doet er niet toe....
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:46:46 #232
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192685767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:46 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

WIE ZEGT DAT?????????????????
Het is toch logisch dat de verspreiding toeneemt wanneer je de maatregelen versoepelt.
pi_192685769
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Prima, maar dat verandert toch niks aan de cijfers?

Stel je hebt ruimte voor 500 coronapatiënten. Deze zit dan met de huidige maatregelen al vol over drie weken. Als je dan versoepelt heb je meer dan 500 IC bedden nodig, dus kan het al niet meer. Dat je dan twee maanden gaat wachten om X of Y te versoepelen verandert niks.

Als je versoepelt krijg je meer besmettingen, dus ook meer opnames. Of je tussen de stappen 2 weken of 2 maanden wacht doet er niet toe....
Snappen jullie het echt niet of .....? Wil je dan deze maatregelen totdat de cijfers echt daadwerkelijk 0 zijn? Dat kan toch niet joh. Je moet ergens gaan versoepelen en ik vind dat Denemarken dat goed gaat aanpakken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2020 @ 16:47:20 #234
416575 crew  Evenstar
pi_192685775
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat de verspreiding toeneemt wanneer je de maatregelen versoepelt.
Echt he ... alsof dat nog bewezen moet worden. Zo moeilijk is het toch niet om dit te kunnen beredeneren?
pi_192685781
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel maar wie zegt dat de cijfers daadwerkelijk omhoog schieten.
Als mensen zich gewoon aan de maatregelen houden...
pi_192685784
quote:

[..]

Jezus, man, niemand wordt blij van 130 doden. -O- Mensen vinden het prettig dat er minder doden zijn dan voorheen. Dit soort sentiment en vooral het verdraaien ervan is zum kotzen. Alsof mensen blij zijn met dode mensen, hou daar eens mee op.
Go hard or go home
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:47:52 #237
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192685785
quote:

[..]

Snappen jullie het echt niet of .....? Wil je dan deze maatregelen totdat de cijfers echt daadwerkelijk 0 zijn? Dat kan toch niet joh. Je moet ergens gaan versoepelen en ik vind dat Denemarken dat goed gaat aanpakken.
Niemand wil dat, maar zo lang er geen vaccin is hebben we geen alternatief.
pi_192685786
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar daar heeft ons beleid hier helemaal geen effect op natuurlijk, dus dat is in deze discussie irrelevant.
Je vergeet het eerste deel van de post die gaat over de binnenlandse bestedingen. Ook daar zit wel degelijk een probleem. Ik heb toevallig deze week nog een kapitaalgoed gekocht, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als ik weinig buffer had gehad dat ik die aankoop een tijdje uitgesteld had. En zo zijn er dus heel veel Nederlanders. Wat mee speelt is dat het vermogen bij de vergrijsde bevolking zit, terwijl de behoefte aan geld vooral bij de leeftijden 20-50 zit. Dus degenen die willen consumeren hebben weinig buffer en maken pas op de plaats.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2020 @ 16:48:22 #239
416575 crew  Evenstar
pi_192685788
quote:

[..]

Gaan wij persoonlijk worden?

Geef eens antwoord op mijn vraag dan .....

Worden er meer mensen besmet als de maatregelen versoepeld gaan worden? Ja of nee?
pi_192685794
quote:

[..]

Ik snap niet dat jij niet snapt dat (hoe cru ook) het aantal doden nu niet het belangrijkst is. Er liggen duizenden mensen in het ziekenhuis waarvan iedereen weet dat er elke dag een percentage dood gaat. Die liggen er maar iedereen weet dat ze dit niet gaan overleven. Het is niet alsof die mensen dood zijn gegaan na 1 dagje virus.
pi_192685796
Lekker man. Laten we anders deze maatregelen zo houden totdat er daadwerkelijk 0 besmettingen, ziektehuisopnames en doden zijn.

Prima joh. Is de hele economie in elkaar gekankerd. Je zult toch ergens moeten versoepelen en ik zeg niet dat het NU moet. Maar kan wel als de cijfers zo doorgaan over een maand of 1,5.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2020 @ 16:49:29 #242
416575 crew  Evenstar
pi_192685802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:48 schreef Noordzijde het volgende:
Lekker man. Laten we anders deze maatregelen zo houden totdat er daadwerkelijk 0 besmettingen, ziektehuisopnames en doden zijn.

Prima joh. Is de hele economie in elkaar gekankerd. Je zult toch ergens moeten versoepelen en ik zeg niet dat het NU moet. Maar kan wel als de cijfers zo doorgaan over een maand of 1,5.
Dat zegt toch niemand, geef een antwoord dan op een hele simpele vraag die ik je nu al een paar keer stel. Gaan wij even stap voor stap kijken wat er kan gaan gebeuren.
pi_192685811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zegt toch niemand, geef een antwoord dan op een hele simpele vraag die ik je nu al een paar keer stel. Gaan wij even stap voor stap kijken wat er kan gaan gebeuren.
Als je eens goed leest dan heb ik ook gezegd dat het logisch is dat de besmettingen omhoog gaan.
pi_192685813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens, maar probleem is dus wel dat dit dan met de huidige maatregelenpakket is. Zodra je gaat versoepelen schiet het weer omhoog, en dan?
Dat is het lastige. Het zou daarom mooi zijn dat het nog verder daalt naar max 10-15 per dag. Dan heb een iets comfortabelere uitgangspositie.

Het openen van basisscholen zal waarschijnlijk niet leiden tot heel veel nieuwe IC-opnames.

En daarna heel voorzichtig gaan "titreren"? Elke 2-3 weken een maatregel versoepelen en misschien in elke regio een andere maatregel om de effecten te meten? En ook kijken naar ervaringen in het buitenland.

Het blijft helaas een groot experiment. Wel een interessant experiment.

Met een beetje geluk verspreidt het virus zich minder snel door het weer/luchtvochtigheid, mutaties.

En hopen dat er snel een medicijn / vaccin komt! ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 april 2020 @ 16:50:53 #245
416575 crew  Evenstar
pi_192685821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:50 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Als je eens goed leest dan heb ik ook gezegd dat het logisch is dat de besmettingen omhoog gaan.
Ok, als de besmettingen omhoog gaan, dan gaan toch ook de ziekenhuisopnames en IC opnames omhoog? Eens?
pi_192685829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:50 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Dat is het lastige. Het zou daarom mooi zijn dat het nog verder daalt naar max 10-15 per dag. Dan heb een iets comfortabeler uitgangspositie.

Het openen van basisscholen zal waarschijnlijk niet leiden tot heel veel nieuwe IC-opnames.

En daarna heel voorzichtig gaan "titreren"? Elke 2-3 weken een maatregel versoepelen en misschien in elke regio een andere maatregel om de effecten te meten? En ook kijken naar ervaringen in het buitenland.

Het blijft helaas een groot experiment. Wel een interessant experiment.

Met een beetje geluk verspreidt het virus zich minder snel door het weer/luchtvochtigheid, mutaties.

En hopen dat er snel een medicijn / vaccin komt! ^O^
Precies wat ik ook bedoel. Ik zeg niet dat de maatregelen NU versoepelt moeten worden maar over een maand of 1,5. Dan zijn de cijfers (als de trend zo doorgaat) laag.
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:57:12 #247
12221 Tijn