SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je heel veel geluk gehad inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat mij dat ooit gelukt is, behalve tijdens een wedstrijd dan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, ik heb hier een rit waar ik vanaf huis nergens hoef te stoppen voor stoplichten, kruispunten etc. Alleen kan de pech hebben van een trein. Dit was vorige week, beweegtijd even lang als verstreken tijd. Kan het ritje ook nog wel verlengen tot 110km. Goed voor het Steven Kruijswijk coëfficiënt
https://www.strava.com/activities/3284792745
mwah geluk wil ik het hier niet echt noemen, denk dat ik bij deze route 9/10x nergens hoef te stoppen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan heb je heel veel geluk gehad inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat mij dat ooit gelukt is, behalve tijdens een wedstrijd dan.
Vertel, maakt het dan veel verschil uit als je inhaalt met 50 km/h of met 15 km/h? Of wat is de reden dat je zou moeten remmen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:49 schreef babylon het volgende:
Als je moet inhalen, maar dat kan je niet zonder binnen anderhalve meter van wandelaars of andere fietsers te komen, dan moet je remmen.
Sorry, ik bedoelde dus in het geval van tegenliggers. Of mensen die nog bezig zijn om achter elkaar te gaan lopen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vertel, maakt het dan veel verschil uit als je inhaalt met 50 km/h of met 15 km/h? Of wat is de reden dat je zou moeten remmen.
Dan snap ik het nog steeds niet. Wat is het verschil tussen 50 km/h en 15 km/h tijdens het paseren?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:54 schreef babylon het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde dus in het geval van tegenliggers. Of mensen die nog bezig zijn om achter elkaar te gaan lopen.
Als je afremt, kun je inhalen als de tegenligger weg is of mensen achter elkaar lopen. Zodat je 1,5m afstand kunt houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik het nog steeds niet. Wat is het verschil tussen 50 km/h en 15 km/h tijdens het paseren?
Lossen die tegenliggers en mensen dan op in het niets als je remt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:58 schreef babylon het volgende:
[..]
Als je afremt, kun je inhalen als de tegenligger weg is of mensen achter elkaar lopen. Zodat je 1,5m afstand kunt houden
Soms kun je toch gewoon even niet inhalen, dan moet je afremmen om erachter te blijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik het nog steeds niet. Wat is het verschil tussen 50 km/h en 15 km/h tijdens het paseren?
Tuurlijk nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Soms kun je toch gewoon even niet inhalen, dan moet je afremmen om erachter te blijven.
Moet ik het echt voor je gaan uittekenen? Als jij op de fiets wacht tot de tegenligger ook jou heeft gepasseerd, kun jij veilig op 1,5m wandelaars of fietsers in jouw richting inhalen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lossen die tegenliggers en mensen dan op in het niets als je remt?
Inderdaad. En bejaarden durven nooit zo dicht langs elkaar te rijden dat je er niet tussendoor kunt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:03 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Tuurlijk niet
Verkeersregel nummer 1 is dat wielrenners altijd voorrang hebben
Neuh. Maar ik vind het gewoon zielig dat je alleen om dat even te moeten vertellen naar dit topic komt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:13 schreef babylon het volgende:
[..]
Moet ik het echt voor je gaan uittekenen? Als jij op de fiets wacht tot de tegenligger ook jou heeft gepasseerd, kun jij veilig op 1,5m wandelaars of fietsers in jouw richting inhalen.
Vind het zielig, het moet helaas wel gezegd worden. Teveel mensen die hum gem. tijd belangrijker vinden dan afstand houden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neuh. Maar ik vind het gewoon zielig dat je alleen om dat even te moeten vertellen naar dit topic komt.
En volgens mij is het niet meer dan normaal dat je sowieso altijd op een nette manier passeert en niet rakelings langs mensen door, maar blijkbaar is het nu opeens een dingetje geworden met corona om echt alles, maar dan ook echt alles erger te moeten maken dan het daadwerkelijk is.
Ga terug naar waar je vandaan kwam. Je praat tegen de verkeerde mensen hier.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:38 schreef babylon het volgende:
[..]
Vind het zielig, het moet helaas wel gezegd worden. Teveel mensen die hum gem. tijd belangrijker vinden dan afstand houden.
Zeg dat tegen die wandelaars die ook even in de berm kunnen gaan staan. Maar nee, die vinden het belangrijker om dom voor zich uit te kijken en niet af en toe over hun schouder of er daar iemand aankomt die serieus aan het trainen is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:38 schreef babylon het volgende:
[..]
Vind het zielig, het moet helaas wel gezegd worden. Teveel mensen die hum gem. tijd belangrijker vinden dan afstand houden.
Moet je "favoriete" wegen of zoiets uitzetten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Mykonos het volgende:
Probeer een route te bouwen met Strava Routebouwer op de Veluwe, maar hij weigert me stelselmatig over wegen te sturen maar alleen maar over de fietspaden daar. Lijkt me gezien de smalte en het inhalen niet zo'n goed idee.
Dat was nog kutter dan ik dacht.. Kwam mezelf ook echt mentaal tegen tijdens die 20', die ging echt niet goed..quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga zo de sufferfest test doen en ik ben zenuwachtiggggg
Zat je niet goed ingeklikt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat was nog kutter dan ik dacht.. Kwam mezelf ook echt mentaal tegen tijdens die 20', die ging echt niet goed..
Max power 1154, 5" power 612 (maar daar glipte ik de eerste keer uit het pedaan en de 2e keer durfde ik daarom niet meer voluit), 5' 318, 1' 405, 20' 248.
5", 1' en FTP heb ik allemaal al eens hoger gehaald. Maar goed nooit in combinatie, maar vandaag was alsnog niet mijn dag.
Nou, ik keek net en er is niet veel van mijn plaatje over, morgen even nieuwe op zettenquote:
Doet me denken aan de keer dat de trainer zei; Vandaag doen we sprintjes. Check eerst op 50/60% van je max of al je materiaal in orde is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou, ik keek net en er is niet veel van mijn plaatje over, morgen even nieuwe op zetten
Tja ik wil niet het materiaal de schuld geven hoor, het ligt sowieso grotendeels aan mijn eigen beroerde sprint techniek. En inderdaad dat ik niet zelf al eerder had gezorgd dat dit op orde wasquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doet me denken aan de keer dat de trainer zei; Vandaag doen we sprintjes. Check eerst op 50/60% van je max of al je materiaal in orde is.
Vervolgens ging een medetrainer op z'n bek omdat zijn schoenplaatje ook aardig op was
Figuresquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ga terug naar waar je vandaan kwam. Je praat tegen de verkeerde mensen hier.
En zelfs al doe je dat, gaat het nog fout. Maar het was natuurlijk ook teveel gevraagd om zelfreflectie te vragen aan een wielrenner.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die wandelaars die ook even in de berm kunnen gaan staan. Maar nee, die vinden het belangrijker om dom voor zich uit te kijken en niet af en toe over hun schouder of er daar iemand aankomt die serieus aan het trainen is.
En dan zijn wij degene die het fout doen? :S
Gast, je komt hier op vrijdagmiddag zeiken. Denk je dan echt dat ik ook maar een beetje serieus ben?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:55 schreef babylon het volgende:
[..]
Figures
[..]
En zelfs al doe je dat, gaat het nog fout. Maar het was natuurlijk ook teveel gevraagd om zelfreflectie te vragen aan een wielrenner.
Altijdquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gast, je komt hier op vrijdagmiddag zeiken. Denk je dan echt dat ik ook maar een beetje serieus ben?
Ik had een vrouw die op het pad liep en heel hard looppad riep en ook niet echt aan de kant wilde. Totdat ze zich bedacht dat ze op het fietspad liepquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die wandelaars die ook even in de berm kunnen gaan staan. Maar nee, die vinden het belangrijker om dom voor zich uit te kijken en niet af en toe over hun schouder of er daar iemand aankomt die serieus aan het trainen is.
En dan zijn wij degene die het fout doen? :S
Nee, in deze tijd zeker niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vandaag een gozer van middelbare leeftijd (zonder helm) die strak in het wiel zat van een vrouwtje van 30-35 op een e-bike. Kan dit?![]()
Nee. Jij gaat er van uit dat wij ons niet zouden gedragen. Heeft geen reet met zelfreflectie te maken. De 15 wielrenners die je met je getroll probeert te bereiken zijn geen goede reflectie voor alle debielen die op de weg zitten waar jij je over irriteert blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:55 schreef babylon het volgende:
[..]
Figures
[..]
En zelfs al doe je dat, gaat het nog fout. Maar het was natuurlijk ook teveel gevraagd om zelfreflectie te vragen aan een wielrenner.
14 en een triatleetquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Jij gaat er van uit dat wij ons niet zouden gedragen. Heeft geen reet met zelfreflectie te maken. De 15 wielrenners die je met he getroll probeert te bereiken zijn geen goede reflectie voor alle debielen die op de weg zitten waar jij je over irriteert blijkbaar.
Ik heb echt in de laatste 20 jaar niet zoveel mensen op een racefiets zonder helm gezien als dit jaar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vandaag een gozer van middelbare leeftijd (zonder helm) die strak in het wiel zat van een vrouwtje van 30-35 op een e-bike. Kan dit?![]()
Belgische helmen zijn dat toch?quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb echt in de laatste 20 jaar niet zoveel mensen op een racefiets zonder helm gezien als dit jaar.
Deze maand bedoel je.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb echt in de laatste 20 jaar niet zoveel mensen op een racefiets zonder helm gezien als dit jaar.
Ja, deze maand inderdaad. In de winter zie je alleen de echte fietsers. Zelfs de oude mannen die je tegenkomt dragen tegenwoordig een helm.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze maand bedoel je.
En skeeleraars.
België dragen de meeste wielertoeristen toch ook een helm.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Belgische helmen zijn dat toch?
Komt uit een flauwe grap waar Belgen helmen testen. Een helm gaat kapot als je hem van het balkon afgooit, een muts/pet niet. Dus een muts/pet moet wel beter zijn dan een helm.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:52 schreef cafca het volgende:
[..]
België dragen de meeste wielertoeristen toch ook een helm.
Is dat omdat die zonder helm allemaal omgekomen zijn inmiddels?quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, deze maand inderdaad. In de winter zie je alleen de echte fietsers. Zelfs de oude mannen die je tegenkomt dragen tegenwoordig een helm.
Gewoon cortisonen spuiten, dan past het prima.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:36 schreef Mansjester het volgende:
Geen helm dragen
Ik heb bij Futurum een Oakley gehaald,maar volgens mij zit ie nogal ruimAan de zijkanten jij mn oog 1.5 duim ruimte ongeveer. Denk dat dat niet hoort
Decathlon.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Belgosome het volgende:
Iemand die een budget racefiets kan aanraden? Wat zijn zowat degelijke goedkope merken? Ik zou sporadisch wat willen gaan fietsen deze komende dode maanden.
Tweedehands een optie?quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Belgosome het volgende:
Iemand die een budget racefiets kan aanraden? Wat zijn zowat degelijke goedkope merken? Ik zou sporadisch wat willen gaan fietsen deze komende dode maanden.
Lekker bezigquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat was nog kutter dan ik dacht.. Kwam mezelf ook echt mentaal tegen tijdens die 20', die ging echt niet goed..
Max power 1154, 5" power 612 (maar daar glipte ik de eerste keer uit het pedaan en de 2e keer durfde ik daarom niet meer voluit), 5' 318, 1' 405, 20' 248.
5", 1' en FTP heb ik allemaal al eens hoger gehaald. Maar goed nooit in combinatie, maar vandaag was alsnog niet mijn dag.
Wat is je budget en hoe wil je gaan trainen (lang, hard, sprintjes?)quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Belgosome het volgende:
Heb net mn oude racefiets verkocht, maar de markt is wel krap kennelijk. Had er vast nog meer voor kunnen krijgen als ik dat had gewild.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Tweedehands een optie?
Ik heb zelf voor heel weinig geld een prima fiets op marktplaats gevonden. Of als je niet zeker bent over welke maat je moet hebben, of welke afmontage en zo, dan hebben de meeste fietsenwinkels ook wel tweedehands opties
Same here.. mijn fiets is ook verkocht aan een influencster die er meteen 1500 likes voor kreeg dus ze heeft hem al terugverdiend denk ik 😜quote:Op zaterdag 18 april 2020 00:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb net mn oude racefiets verkocht, maar de markt is wel krap kennelijk. Had er vast nog meer voor kunnen krijgen als ik dat had gewild.
Wat hierboven al gezegd is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Belgosome het volgende:
Haha, krijgen we nu allemaal volgelingen die ook op de fiets springen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 08:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Same here.. mijn fiets is ook verkocht aan een influencster die er meteen 1500 likes voor kreeg dus ze heeft hem al terugverdiend denk ik 😜
Ja, ik zou me er zelf ook niet fijn bij voelen als ik een 8 jaar oude fiets zou hebben verkocht voor meer dan de helft van de nieuwprijs.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, krijgen we nu allemaal volgelingen die ook op de fiets springen?
Ik heb vrij snel een bod geaccepteerd waarmee we beide blij kunnen zijn, op een gegeven moment is het goed.
Sub 500 euro. En het is niet zozeer om te trainen, maar om sporadisch lange fietstochten te doen ter ontspanning. Des te leuker wel als je verbeteringen merktquote:Op zaterdag 18 april 2020 00:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat is je budget en hoe wil je gaan trainen (lang, hard, sprintjes?)
Inclusief of exclusief kleding en accessoires?quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:37 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Sub 500 euro. En het is niet zozeer om te trainen, maar om sporadisch lange fietstochten te doen ter ontspanning. Des te leuker wel als je verbeteringen merkt
Als je inclusief een idee hebt luister ik. Voor mij voornamelijk om mijn conditie te behouden als mijn lichaam het lopen weer eens niet leuk vind.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Inclusief of exclusief kleding en accessoires?
Dat lukt alleen als je geen klikschoenen nodig hebt. Maar als ik dan iets moet adviseren dan zou het deze worden (daar zitten gewoon flatpedals op): https://www.decathlon.nl/(...)t-grijs/_/R-p-302496quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:00 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Als je inclusief een idee hebt luister ik. Voor mij voornamelijk om mijn conditie te behouden als mijn lichaam het lopen weer eens niet leuk vind.
Klikpedalen kunnen er denk ik later altijd nog op? Gezien gebrek aan fietservaring moet ik toch eerst de goede techniek ontwikkelen vermoed ik. In ieder geval bedanktquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat lukt alleen als je geen klikschoenen nodig hebt. Maar als ik dan iets moet adviseren dan zou het deze worden (daar zitten gewoon flatpedals op): https://www.decathlon.nl/(...)t-grijs/_/R-p-302496
Voor 120 euro kun je wel een helm (40 euro) en 1 setje kleding krijgen bij diezelfde winkel. Dan heb je qua basis wel alles bij elkaar. Met wat accesoires zoals binnenbandjes, afnemers, drinkflessen wordt het wel steeds lastiger. Maar ik denk zelf dat het dan nog wel moet passen.
Dat kan altijd nog inderdaad. Een van de weinige dingen die zo goed als standaard zijn op fietsen is de schroefdraad voor pedalen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:47 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Klikpedalen kunnen er denk ik later altijd nog op? Gezien gebrek aan fietservaring moet ik toch eerst de goede techniek ontwikkelen vermoed ik. In ieder geval bedankt
#5.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:56 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ging eigenlijk 80km fietsen vandaag. Maar ik ben ivm veel meer regen dan voorspeld maar teruggegaan. Ik was al doorweekt en ik vond 30 km dan wel genoeg.
Jaja. Stapje voor stapje eh!quote:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat lukt alleen als je geen klikschoenen nodig hebt. Maar als ik dan iets moet adviseren dan zou het deze worden (daar zitten gewoon flatpedals op): https://www.decathlon.nl/(...)t-grijs/_/R-p-302496
Da's wel heel zwaar voor een fiets!quote:Het maximum gewicht van onze racefietsen met aluminium frame is 110 kg
Op road.cc zijn ze opvallend positief over die tribans. Wel een fijne site om ook goedkopere fietsen op te zien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:37 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Da's wel heel zwaar voor een fiets!
Verder geen idee wat de kwaliteit van dat materiaal is, maar voor die prijs kun jenatuurlijk niet veel verwachten....
Hehe, daarna gaat het sparen worden dus..quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kan altijd nog inderdaad. Een van de weinige dingen die zo goed als standaard zijn op fietsen is de schroefdraad voor pedalen.
Maar ik denk zelf dat je tegen die tijd ook wel een ietwat leukere fiets wilt aanschaffen.
Mentaal pittig he. Ik heb vanochtend een FTP test buiten gedaan. Eerst 5min all out (335w), 10min herstel en daarna 20min all out (308w). FTP nu 293quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als het je bevalt gaat het sowieso sparen worden voor een betere (lichtere) fiets, kleding, helm, bril, extra gadgets, etc.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:08 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Hehe, daarna gaat het sparen worden dus..
quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:25 schreef Blik het volgende:
Niet mijn dag, heb net de schroefdraad van mijn nieuwe derailleur gemold...
Ik jouw eerder geposte filmpje van hunter zegt ie, max 5 min recovery. Waarom pak je 10? Omdat jij 93% neemt ipv 95%?quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mentaal pittig he. Ik heb vanochtend een FTP test buiten gedaan. Eerst 5min all out (335w), 10min herstel en daarna 20min all out (308w). FTP nu 293
https://www.strava.com/activities/3315718337
Ouch.. Zuurquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:25 schreef Blik het volgende:
Niet mijn dag, heb net de schroefdraad van mijn nieuwe derailleur gemold...
Nee omdat ik het schema uit zijn boek heb gepakt, daarin staat 10min. Voor mijn gevoel was het ook wel lang herstel. Zal eens proberen te informeren bij hem waarom in boek 10min staat maar in het filmpje 5min.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik jouw eerder geposte filmpje van hunter zegt ie, max 5 min recovery. Waarom pak je 10? Omdat jij 93% neemt ipv 95%?
Te dom voor woorden, ik dacht dat ik dat gedeelte eerst moest losdraaien om vervolgens in het padje te draaien. Dus heb ik met de waterpomptang eerst de schroefdraad van de derailleur gemold, vervolgens kwam ik erachter wat wel de bedoeling was en daarmee de schroefdraad van de derailleurpad geslooptquote:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Te dom voor woorden, ik dacht dat ik dat gedeelte eerst moest losdraaien om vervolgens in het padje te draaien. Dus heb ik met de waterpomptang eerst de schroefdraad van de derailleur gemold, vervolgens kwam ik erachter wat wel de bedoeling was en daarmee de schroefdraad van de derailleurpad gesloopt
Dus nu kan ik een nieuwe pad en derailleur bestellen, en vorige week ben ik ook al mijn multitool kwijtgeraakt
Tsja, enorm domme actie gewoonquote:Op zaterdag 18 april 2020 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zet je dan ook een waterpomptang op schroefdraad?
Daar heb ik er ook al genoeg van gehadquote:
Fijn dat ik niet de enige benquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook al genoeg van gehad
Volgens mij kun jij toch wel meer dan 335w over 5 minuten trappen? Ben je echt all out gegaan of zat er iets tegen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mentaal pittig he. Ik heb vanochtend een FTP test buiten gedaan. Eerst 5min all out (335w), 10min herstel en daarna 20min all out (308w). FTP nu 293
https://www.strava.com/activities/3315718337
Wellicht vallen ze nu pas op?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:31 schreef Tommeke het volgende:
In ‘t noorden de hele dag zon hoor.
Kunnen jullie verklaren waarom mensen de meest lange/idiote ritten doen nu?
Is het een gebrek aan competitie ofzo?
Ik zie gasten ritten van soms 300+ km maken, terwijl ze dat normaal nooit doen. Zijn allemaal jongens die normaal koersen rijden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wellicht vallen ze nu pas op?
De meeste mensen die ik dat nu zie doen zouden nu normaliter langere ritten rijden.
Die jongens volg ik dus normaal niet, vandaar dat ik alleen de lange ritten zie van de randonneurs die dat altijd al doen. Wellicht worden ze nu niet meer aan de leiband gehouden door een trainer/ploegleider en kunnen ze nu laten zien dat ze ook de lange afstanden aankunnnen. Voor mij geen verrassing, er zijn veel meer mensen die lange afstanden aankunnen dan dat er onder normale omstandigheden lange afstanden rijden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zie gasten ritten van soms 300+ km maken, terwijl ze dat normaal nooit doen. Zijn allemaal jongens die normaal koersen rijden.
Beste 5min waarde is 360 voor mij. Ik heb 95% allout gedaan omdat ik in februari na 316w helemaal gaar was en de 20min test mis ging. Doel was 320. Ging eigenlijk verrassend goed en dan is 5min te kort om dat nog goed te maken. Volgende keer iets harder starten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij toch wel meer dan 335w over 5 minuten trappen? Ben je echt all out gegaan of zat er iets tegen?
Het verschil tussen 5 minuten en 20 minuten vind ik namelijk zo laag. Daar waar bij Tramposa het verschil toch flink groot was.
Helder. Duidelijk verhaal zo.quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beste 5min waarde is 360 voor mij. Ik heb 95% allout gedaan omdat ik in februari na 316w helemaal gaar was en de 20min test mis ging. Doel was 320. Ging eigenlijk verrassend goed en dan is 5min te kort om dat nog goed te maken. Volgende keer iets harder starten.
Wat ik ervan heb begrepen is die 5min all out ook niet echt om je helemaal kapot te rijden, maar om je benen klaar te maken voor de inspanning en je Anaerobe capaciteit uit te putten, zodat je ftp test meer een aerobe inspanning wordt.
Maar je hebt gelijk. Normaal scheelt het wel 60w tussen 5min en 20min.
Dat het bij Tramposa een groter verschil is kan natuurlijk ook wat zeggen over de 20min test, als die ruk gaat of slecht indeelt haal je daar een veel lagere waarde dan je eigenlijk zou kunnen. Pacing is toch wel erg belangrijk bij 20min, meer dan bij 5min.
Denk ik, sommigen willen zich op een andere manier bewijzen? Mooi weer, geen koers in weekend, dus geen stress over vermoeide benen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 23:31 schreef Tommeke het volgende:
In ‘t noorden de hele dag zon hoor.
Kunnen jullie verklaren waarom mensen de meest lange/idiote ritten doen nu?
Is het een gebrek aan competitie ofzo?
Bij mij was het 70 watt verschil, en dan was 20 nog mn sterke puntquote:Op zaterdag 18 april 2020 23:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beste 5min waarde is 360 voor mij. Ik heb 95% allout gedaan omdat ik in februari na 316w helemaal gaar was en de 20min test mis ging. Doel was 320. Ging eigenlijk verrassend goed en dan is 5min te kort om dat nog goed te maken. Volgende keer iets harder starten.
Wat ik ervan heb begrepen is die 5min all out ook niet echt om je helemaal kapot te rijden, maar om je benen klaar te maken voor de inspanning en je Anaerobe capaciteit uit te putten, zodat je ftp test meer een aerobe inspanning wordt.
Maar je hebt gelijk. Normaal scheelt het wel 60w tussen 5min en 20min.
Dat het bij Tramposa een groter verschil is kan natuurlijk ook wat zeggen over de 20min test, als die ruk gaat of slecht indeelt haal je daar een veel lagere waarde dan je eigenlijk zou kunnen. Pacing is toch wel erg belangrijk bij 20min, meer dan bij 5min.
Nette waardes. 60-70w verschil zal idd wel wat gemiddeld zijn. Hoeveel weeg je? Mijn 20min zat op 4.67wkg met 66kg vanochtend. En 5min best is 5.45wkg. 1min trouwens aardig gelijk 547wquote:Op zondag 19 april 2020 00:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij mij was het 70 watt verschil, en dan was 20 nog mn sterke punt
5 second (Neuromuscular Power): 947W (valid)
1 minute (Anaerobic Capacity): 543W (valid)
5 minute (Maximal Aerobic Power): 393W (valid)
20 minute (Functional Threshold Power): 321W (valid)
15 kilo meerquote:Op zondag 19 april 2020 00:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nette waardes. 60-70w verschil zal idd wel wat gemiddeld zijn. Hoeveel weeg je? Mijn 20min zat op 4.67wkg met 66kg vanochtend. En 5min best is 5.45wkg. 1min trouwens aardig gelijk 547w
66kgquote:Op zondag 19 april 2020 00:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nette waardes. 60-70w verschil zal idd wel wat gemiddeld zijn. Hoeveel weeg je? Mijn 20min zat op 4.67wkg met 66kg vanochtend. En 5min best is 5.45wkg. 1min trouwens aardig gelijk 547w
Op vlakke is gewicht wel wat minder van belang. 5sec hier 1079w, maar sprint echt als een vaatdoek.quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
15 kilo meer, dus je rijdt me er hoe dan ook af
Zeker, denk dat een viaduct op een stuk meer vermogen ram dan 950, maar vlak sprinten of op een trainer vind ik maar lastigquote:Op zondag 19 april 2020 00:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op vlakke is gewicht wel wat minder van belang. 5sec hier 1079w, maar sprint echt als een vaatdoek.
Edit: haha jij ook al..denk dat vooral nog wel wat met techniek te halen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |