Met jezelf?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:52 schreef Generationalpha het volgende:
Nieuw topic, frisse moed. Mensen die erin slagen het Corona-moralisme een beetje te ontwijken en af en toe nog een leuke tinderdate op te pikken?![]()
Morgen weer ouderwets Netflix & Chill in mijn huis, werd wel weer eens tijd.
Maar nu voelt het nog meer als een tweedeling tussen relaties en singles. In een relatie mag nu alles samen en als single mag je juist geen nieuwe contacten aangaan. Als je nu een date voorstelt gaat er ook niemand serieus op in. Single zonder relatie lijkt nu het slechtste scenario.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:49 schreef Solid-Snake het volgende:
Ja dat geloof ik best. En alleen maar logisch.
Dat is alleen maar een slecht scenario als je het idee hebt dat je per sé een relatie moét hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:54 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Maar nu voelt het nog meer als een tweedeling tussen relaties en singles. In een relatie mag nu alles samen en als single mag je juist geen nieuwe contacten aangaan. Als je nu een date voorstelt gaat er ook niemand serieus op in. Single zonder relatie lijkt nu het slechtste scenario.
Je snapt toch ook wel het verschil in deze situatie?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:54 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Maar nu voelt het nog meer als een tweedeling tussen relaties en singles. In een relatie mag nu alles samen en als single mag je juist geen nieuwe contacten aangaan. Als je nu een date voorstelt gaat er ook niemand serieus op in. Single zonder relatie lijkt nu het slechtste scenario.
Daten is een heel stuk vrijheid beleven. Dat kan nu niet meer. Je kan wel nog meer gaan chatten en videobellen maar dat is alleen handig met mensen die je al kent. Je mist gewoon een stukje aantrekkingskracht, energie. Nu blijft het nog oppervlakkiger.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een slecht scenario als je het idee hebt dat je per sé een relatie moét hebben.
Volgens mij is het niet zo zeer 'een relatie', maar als je sámen woont, dat je dingen samen mag doen? Al weet ik dat niet zeker. Als dat zo is, dan lijkt het me het slechtste scenario voor die mensen die wel een relatie hebben maar elkaar niet mogen zien momenteel.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'een heel stuk vrijheid beleven' ? Dat geldt toch ook voor op een terras kunnen gaan zitten, en zo'n beetje alle andere dingen die nu niet mogen c.q. niet verstandig zijn?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:59 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Daten is een heel stuk vrijheid beleven. Dat kan nu niet meer. Je kan wel nog meer gaan chatten en videobellen maar dat is alleen handig met mensen die je al kent. Je mist gewoon een stukje aantrekkingskracht, energie. Nu blijft het nog oppervlakkiger.
Omdat het sociale contact nu tot een minimum beperkt is. Daten is juist vrijheid, elkaar ergens voor het eerst ontmoeten, zien, meemaken, voelen. Als je een relatie hebt en samenwoont kan je gewoon elke avond op de bank tegen elkaar aankruipen of in bed. Nu is je alleenstaande positie nog meer bevestigd omdat het beperkt is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:57 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel het verschil in deze situatie?
En waarom laat je het klinken alsof het zo erg is om single te zijn?
Het gaat mij anders prima af.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja het lijkt me echt kut om nu single te zijn. Vrijgezelle vrienden vinden het best moeilijk. Iedereen met kinderen ronduit kut en setjes zonder kinderen chillen hem hard.
Er ontstaan ook veel meer scheidingen door corona, juist omdat de mensen constant met elkaar samen zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Omdat het sociale contact nu tot een minimum beperkt is. Daten is juist vrijheid, elkaar ergens voor het eerst ontmoeten, zien, meemaken, voelen. Als je een relatie hebt en samenwoont kan je gewoon elke avond op de bank tegen elkaar aankruipen of in bed. Nu is je alleenstaande positie nog meer bevestigd omdat het beperkt is.
Normaal werk je op de apps na een eerste date toe. Dat gaat nu niet. Eindeloos chatten is sowieso nooit goed. En digitaal contact is inwisselbaar.
Als daten een belangrijk onderdeel van je leven is dan is het toch logisch dat je dan een groot stuk vrijheid daarin mist. En ja tuurlijk geldt dat ook voor alle overige dingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'een heel stuk vrijheid beleven' ? Dat geldt toch ook voor op een terras kunnen gaan zitten, en zo'n beetje alle andere dingen die nu niet mogen c.q. niet verstandig zijn?
Die heb ik in mijn omgeving nog niet mee gemaakt, maar Corona is nog niet voorbij, dus we gaan het vast nog meemaken inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:06 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Er ontstaan ook veel meer scheidingen door corona, juist omdat de mensen constant met elkaar samen zijn.
Ik zou momenteel ook zeker niet eindeloos gaan chatten. Daarom zit ik zelf nu niet op Tinder, ik wacht daar gewoon mee totdat we weer dingen normaal kunnen doen.
Jawel, maar het algehele leven is beperkt, niet specifiek het 'date deel', zeg maar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef Womanly het volgende:
[..]
Als daten een belangrijk onderdeel van je leven is dan is het toch logisch dat je dan een groot stuk vrijheid daarin mist. En ja tuurlijk geldt dat ook voor alle overige dingen.
Zit jij nog op die apps? Of ben je afgehaakt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:59 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Daten is een heel stuk vrijheid beleven. Dat kan nu niet meer. Je kan wel nog meer gaan chatten en videobellen maar dat is alleen handig met mensen die je al kent. Je mist gewoon een stukje aantrekkingskracht, energie. Nu blijft het nog oppervlakkiger.
Op Tinder kom ik veel mannen tegen die alleen uit zijn op seks, niks mis mee, maar niet wat ik zoek. Ook veel laagopgeleide mannen, daar is niks mis mee, maar niet wat ik zoek. Ook gewoon veel profielen zonder tekst, of alleen maar foto's met zonnebril, dan val je bij mij direct af. Bij elkaar is dat wel ongeveer 75% van de profielen van mannen denk ik.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar zie je dat aan af dan? Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk wordt er niet eens de moeite gedaan joh op den Tinder.
Als je er maar 1 op de 30 liket (wat ik me opzich prima kan voorstellen als vrouw) dan snap ik dat het lang duurt voordat je een beetje matches hebt. Dan moet je echt lang swipen. Toch zijn ze er dus wel op Tinder.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Op Tinder kom ik veel mannen tegen die alleen uit zijn op seks, niks mis mee, maar niet wat ik zoek. Ook veel laagopgeleide mannen, daar is niks mis mee, maar niet wat ik zoek. Ook gewoon veel profielen zonder tekst, of alleen maar foto's met zonnebril, dan val je bij mij direct af. Bij elkaar is dat wel ongeveer 75% van de profielen van mannen denk ik.
De rest daar kijk ik even naar, of ik de foto's leuk vind en of de rest een beetje aansluit. Dan blijven er nog steeds wel wat mannen over hoor, maar ik denk dat ik hooguit 1 op 30 naar rechts swipe? Ik zit nu op happn te kijken en daar staan minder profielen op maar doen mannen wel iets meer moeite om wat van zichzelf te laten zien, vind ik wel fijner, ik denk dat ik nu 1 op 15 naar boven swipe.
Verschil is dat ik op Tinder heel heel veel profielen kan swipen en bij happn wat minder, dan voelt t wat minder als een vleeskeuring waar ik me doorheen moet ploegen.
Niks ten nadele van de mannen op tinder, maar t aanbod is denk ik heel wat groter dan de vraag. Na een uurtje swipen heb ik dan 10 matches ofzo, maar wat moet ik met zoveel matches? Ik vind t zelf leuker om 1 voor een te doen, ik heb er ook geen haast bij. Maar Tinder is echt voor de massale vleeskeuring.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:46 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Als je er maar 1 op de 30 liket (wat ik me opzich prima kan voorstellen als vrouw) dan snap ik dat het lang duurt voordat je een beetje matches hebt. Dan moet je echt lang swipen. Toch zijn ze er dus wel op Tinder.![]()
Probeer je nu nog wel te daten dan?
In welke leeftijdscategorie vis je? Verder wel herkenbaar hoor, ook wat vrouwen betreft. Tinder is toch een beetje het "uitschot". (Al klinkt dat wel heel negatief want we zitten er zelf ook op.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Niks ten nadele van de mannen op tinder, maar t aanbod is denk ik heel wat groter dan de vraag. Na een uurtje swipen heb ik dan 10 matches ofzo, maar wat moet ik met zoveel matches? Ik vind t zelf leuker om 1 voor een te doen, ik heb er ook geen haast bij. Maar Tinder is echt voor de massale vleeskeuring.
Nou ik was eigenlijk eind februari net weer een beetje in de stemming om eens rond te gaan kijken. Maarja toen kwam corona. En nu verveel ik me omdat ik thuiszit tot begin mei dus dacht ik dat ik me iig wel een beetje kon vermaken met kletspraatjes. Ik ben daar ook wel duidelijk over. En als er echt n leuke man tussen lijkt te zitten kunnen we altijd nog op anderhalve meter afstand een wandeling maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |