Omdat voldoende afstand houden niet overal gebeurt.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:25 schreef Red_85 het volgende:
Niet nodig als je voldoende afstand houdt.
Dus waarom nu opeens wel?
Waarom is dat 'mooi om te zien'?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef harrievankempen het volgende:
Verreweg het merendeel heeft nee gestemd in de poll. Mooi om te zien
Op plekken waar het niet kan is het nu al verplicht, soort van. In het ov bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat voldoende afstand houden niet overal gebeurt.
Leg eens uit.quote:Maar goed, typisch Nederlands divagedrag weer, dat anti-mondkapjesgemekker.
Hoe lang gaat die onzin duren? Tot 20 oktober?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:35 schreef galantis het volgende:
Dus uiteindelijk zijn ze toch gezwicht. Net als met de scholen dicht in het voorjaar. Nou de oppositie weer tevreden en kan iedereen weer rustig gaan slapen.
Mijn antwoord: Nee.
Het nut van mondkapjes in drukkere binnenruimtes is allang bewezen, maar in Nederland stoppen we daar met liefde onze oren voor dicht omdat we onszelf héél speciaal vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:41 schreef Red_85 het volgende:
Leg eens uit.
Bekt lekker en waarschijnlijk is het goed voor je onderbuikje, maar onderbouwing....?
Dat hebben we inderdaad onderstreept met het verplicht stellen in het OV. Voor de rest waar wel ruimte is, is de afstandsregel.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het nut van mondkapjes in drukkere binnenruimtes is allang bewezen, maar in Nederland stoppen we daar met liefde onze oren voor dicht omdat we onszelf héél speciaal vinden.
Daar bedoel ik het gezeur van mensen mee die per se géén mondkapje in winkels en andere binnenruimtes willen dragen, ook al noopt de veranderende situatie (= snel oplopend aantal besmettingen) tot het nemen van strengere maatregelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Red_85 het volgende:
Snap je link niet met 'maar in Nederland stoppen we daar met liefde onze oren voor dicht omdat we onszelf héél speciaal vinden.'
Ik hoop dat ze hem bij de het pakket van dinsdag gooien. Maargoed, vooralsnog blijft het bij slechts een advies.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe lang gaat die onzin duren? Tot 20 oktober?
Omdat men blijkbaar nog voor zichzelf kan nadenken zonder als slaaf van de overheid te fungeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:40 schreef Meloewa. het volgende:
[..]
Waarom is dat 'mooi om te zien'?
quote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef harrievankempen het volgende:
Omdat men blijkbaar nog voor zichzelf kan nadenken zonder als slaaf van de overheid te fungeren.
Helemaal mee eens. Verplicht, klaar, kan niemand meer mekkeren en zeveren.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:54 schreef michiel_merk het volgende:
Nog steeds vrijblijvend, het is een dringend advies. Zeg nou gewoon verplicht of niet. Dat schept teminste duidelijkheid en is voor 1 uitleg vatbaar....
Als mensen nou niet meer buiten de deur besmet raken stoppen die besmettingen thuis vanzelf.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:
De meeste besmettingen vinden thuis plaats. En sowieso waren de besmettingen ontzettend afgenomen in de periode mei - augustus. Dus hoezo nu opeens mondkapjes?
Omdat iemand die thuis besmet is misschien wel naast mij staat in de rij bij de Jumbo. En ik heb geen behoefte aan de dampen die daarvan af komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:
De meeste besmettingen vinden thuis plaats. En sowieso waren de besmettingen ontzettend afgenomen in de periode mei - augustus. Dus hoezo nu opeens mondkapjes?
Kan wettelijk niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Verplicht, klaar, kan niemand meer mekkeren en zeveren.
350 studies tonen dat het effectief is dus symboolpolitiek is bullshit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Symboolmaatregel. 'Moeten wat laten zien'. 'Daadkracht tonen'.
Serieus? Gaan we zo deze bende aanpakken?
Zet er zelf een opquote:
Op 1,5 meter afstand... Dus hoezo zou je dan besmet raken? Omdat iemand ademt?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:03 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Omdat iemand die thuis besmet is misschien wel naast mij staat in de rij bij de Jumbo. En ik heb geen behoefte aan de dampen die daarvan af komen.
Mensen houden geen afstand. Dat is het punt.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Op 1,5 meter afstand... Dus hoezo zou je dan besmet raken? Omdat iemand ademt?
quote:Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker iedereen in het gezicht blaffen.
quote:Op woensdag 30 september 2020 20:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stoerrrrr ben je dan, als je geen mondkapje om wil doen ook al vraagt men dat van je.
Je opmerkingen zijn wel heel sterk, ik zou bijna overstag gaan en toch een mondkapje gaan dragenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |