abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195422506
Huilen met verplicht mondkapje in ziekenhuis inclusief snotteren is geen succes kan ik jullie inmiddels vertellen

Geen verpleegkundige of arts die mij gister nog kon dwingen om onder die omstandigheden nog zo'n ding op mijn smoeltje te zetten

En ik denk inderdaad dat dit echt een zwart/wit verhaal is ... of je bent er voor, of er tegen. Maar elkaar gaan proberen te overtuigen van het wel of geen nut, dat is zonde van eenieder zijn energie.
pi_195422547
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De mensen die nu al steigeren om een mondkap gaan nooit maar dan ook echt nooit hun temperatuur laten opmeten voordat ze een gebouw binnenstappen.

Dit idee zal werken met normale mensen, dat wel. Maargoed, met normale mensen werken mondkapjes ook wel.
En dit soort veroordelende reacties tegenwoordig vind ik ook echt heel naar en eng naar elkaar toe. Voor beide kampen.

Laat elkaar gewoon in elkaars waarde.
Hier bereiken we helemaal niks mee.
pi_195422610
Als ik zie hoe m'n opa met zo'n mondkapje omgaat. Na gebruik gewoon weer in de broekzak, waar uiteraard ook een vieze snotlap in zit, om em de volgende dag weer vrolijk op te zetten. En hij zal vast de enige niet zijn.

Dan zouden ze die dingen beter kunnen verbieden als verplichten.
pi_195422619
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Houd op met zeggen dat ik lieg vriend.

De bron

Uit een Noorse studie blijkt dat tienduizenden mensen een week lang maskers moeten dragen om één besmetting te voorkomen.
De bevolkingsdichtheid van Noorwegen is 13 mensen per km2
De bevolkingsdichtheid van Nederland is 416 mensen per km2

Dat is dus een groot verschil.
Nederland is dus 32 keer zo druk dan Noorwegen.
Stel je zit alleen in je huiskamer. Of je zit met 32 mensen in een huiskamer. Dan is in het 2e geval de kans op besmetting natuurlijk vele malen hoger.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195422650
Was net in de Decathlon (Utrecht centrum) en 95% van de klanten droeg een mondkapje.
pi_195422969
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En dit soort veroordelende reacties tegenwoordig vind ik ook echt heel naar en eng naar elkaar toe. Voor beide kampen.

Laat elkaar gewoon in elkaars waarde.
Hier bereiken we helemaal niks mee.
Stel je niet zo aan met je eng.

[ Bericht 13% gewijzigd door kalinhos op 04-10-2020 13:34:38 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195423032
Zolang ze niet verplicht zijn mag iedereen voor zichzelf uit maken of ze een mondkapje dragen. Ik doe het wel in winkels e.d., veel mensen doen het niet. Jammer maar het is niet verplicht.
pi_195423297
Ik zoek trouwens nog een alternatief voor de kapjes met elastieken.
Ik heb als gevolg van een aantal operaties behoorlijke littekens achter de oren, zodoende.
Laatst hoorde ik hier iemand over kapjes met klittenband? Tips welkom!

edit: inmiddels deze gevonden. https://www.twinklerz.eu/nl/skull-masker-mondkapje-zwart-wit.html
Geinig ook nog.
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:41:38 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195423349
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:39 schreef Xqtress het volgende:
Ik zoek trouwens nog een alternatief voor de kapjes met elastieken.
Ik heb als gevolg van een aantal operaties behoorlijke littekens achter de oren, zodoende.
Laatst hoorde ik hier iemand over kapjes met klittenband? Tips welkom!
Misschien een kapje dat achter je hoofd zit ipv achter je oren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195423372
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan met je eng.

Dat dachten ze in '40 - '45 ook... maar dat mag ik dan ook niet zeggen :X

Doe en denk lekker waar jij je okay bij voelt. Maar laat een ander dan ook in zijn waarde. Dat doe je niet door te schrijven 'dat een ander zich aanstelt'.
pi_195423384
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien een kapje dat achter je hoofd zit ipv achter je oren?
[ afbeelding ]
Dank voor het meedenken. Dat model heeft mijn zus ook voor mij gemaakt. Dan met strikken achterop het hoofd.
Maar die is enorm benauwd.
pi_195423449
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:42 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat dachten ze in '40 - '45 ook... maar dat mag ik dan ook niet zeggen :X

Doe en denk lekker waar jij je okay bij voelt. Maar laat een ander dan ook in zijn waarde. Dat doe je niet door te schrijven 'dat een ander zich aanstelt'.
Je zegt het en voor zover ik weet ben je nu niet gearresteerd dus je mag het prima zeggen. Waarmee ik weer bij punt 1 kom: stel je niet zo aan.

En ja, je stelt je aan. Als een mondkapje al gezien wordt als marteling of als enorme inbreuk, dan mag je hopen dat je nooit met echt serieuze zaken als ziektes, oorlogen en natuurrampen te maken krijgt.

Over 100 jaar kijken ze hoofdschuddend terug op zulke mensen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195459180
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De bevolkingsdichtheid van Noorwegen is 13 mensen per km2
De bevolkingsdichtheid van Nederland is 416 mensen per km2

Dat is dus een groot verschil.
Alleen een volstrekt irrelevant verschil. Een studie gehouden door een Noor is wat wezenlijk anders dan een studie naar de Noorse situatie.

De studie waar het hier om gaat was bijvoorbeeld een metastudie, dus het verzamelen, bundelen en analyseren van andere studies. Heeft geen fluit met Noorwegen als land te maken.

Die Noorse wetenschapper heeft overigens nog wat nuances aangebracht nav de opmerking van Van Dissel: https://nos.nl/l/2342344
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_195459559
Hier in de supermarkt draagt men overwegend wel een mondkapje heb ik het idee. Dat met nauwelijks besmettingen. In Drenthe lijken mensen wel volgzamer te zijn. Soort van Duutsers. 8-)
Nu weet ik niet of ik er heel erg op zit te letten maar het lijken juist de ouderen te zijn die ze niet dragen. Iedereen heeft het druk dat we de jongeren moeten bereiken en met ze moeten communiceren maar misschien moet de communicatie even verlegd worden naar de doelgroep die het hardst getroffen wordt.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:32:53 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195459833
ik draag het nog steeds alleen als het verplicht is hoor

vervelende dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195459871
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 06:57 schreef Noek het volgende:
Hier in de supermarkt draagt men overwegend wel een mondkapje heb ik het idee. Dat met nauwelijks besmettingen. In Drenthe lijken mensen wel volgzamer te zijn. Soort van Duutsers. 8-)
Nu weet ik niet of ik er heel erg op zit te letten maar het lijken juist de ouderen te zijn die ze niet dragen. Iedereen heeft het druk dat we de jongeren moeten bereiken en met ze moeten communiceren maar misschien moet de communicatie even verlegd worden naar de doelgroep die het hardst getroffen wordt.
Er zijn idd veel ouderen die zo'n kapje nog niet dragen.
Ik denk dat het komt omdat de afgelopen maanden "geen mondkapje dragen" net als "Zwarte Piet" een beetje "typisch Nederlands" is geworden. "We laten ons de wet door het buitenland niet voorschrijven". Jongeren zijn wat "kosmopolitischer" en zien dat in de VS en Engeland etc. ook een mondkapje wordt gedragen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:45:09 #267
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195459889
71% vindt dat het verplicht moet worden. Dus kom maar door met de wet die dat mogelijk maakt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195459985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:45 schreef hooibaal het volgende:
71% vindt dat het verplicht moet worden. Dus kom maar door met de wet die dat mogelijk maakt.
Apart dat niet 71% ze al draagt dan. Blijkbaar hebben we een verplichting nodig als excuus. Of deze polluitslag is niet representatief.
I'll give you something to do
pi_195463056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Apart dat niet 71% ze al draagt dan. Blijkbaar hebben we een verplichting nodig als excuus. Of deze polluitslag is niet representatief.
Omdat men je aankijkt als een melaatse als je ongeveer als enige met zo'n ding op rondloopt.
blablablabla
pi_195463137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat men je aankijkt als een melaatse als je ongeveer als enige met zo'n ding op rondloopt.
En dat weegt zwaarder dan de veronderstelde voordelen voor je gezondheid?
pi_195463395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:19 schreef galantis het volgende:

[..]

En dat weegt zwaarder dan de veronderstelde voordelen voor je gezondheid?
Je zegt het zelf al: veronderstelde voordelen. Mens is van nature een kuddedier dus als je ongeveer de enige bent die zo'n ding op zet en de rest van de kudde kijkt je meewarig aan ga je dan als je thuis komt twijfelen over die veronderstelde effecten of blijf je hem consequent dragen? Ik denk voor een hele grote groep toch het eerste, of je moet heel sterk in je schoenen staan dan wel zwaar wegende persoonlijke argumenten hebben hebben (risicogroep of iemand in de risicogroep om je heen bijvoorbeeld) maar dat geldt maar voor een kleine groep en die draagt ze dan ook nu.

Daarom verplichten = geen onderscheid op straat (zelfde schuitje), geen ruimte voor twijfels en persoonlijke afwegingen.
blablablabla
pi_195463473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat was in april misschien zo, nu wel even anders hoor. Het kan natuurlijk verschillen per woonplaats of zelfs per winkel. Was net in de supermarkt, het was rustig, mannetje of 15, ik en een andere meneer waren de enigen zonder masker. Al het personeel droeg er wel een, misschien dat deze Jumbo dat verplicht, dat weet ik verder niet.

Deze smoes gaat dus al enige tijd niet meer op. Sowieso, als ik echt zou geloven dat het levens redt, zou ik desnoods een echte luier om m'n kop dragen, laat ze maar lachen. Het is juist omdat het onbewezen is, dat mensen er onzeker over zijn en hun wil aan anderen willen opleggen. Met zulke ruggegraatlozen winnen we de oorlog in ieder geval niet. Kop op, schouders naar achteren en gewoon doen waar je voor staat, of dat nu met of zonder kapje is. Je leven wordt er dan een stuk aangenamer op.
pi_195463490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:

Daarom verplichten = geen onderscheid op straat (zelfde schuitje), geen ruimte voor twijfels en persoonlijke afwegingen.
Iedereen op de fiets met zo'n ding op.
pi_195463579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: veronderstelde voordelen. Mens is van nature een kuddedier dus als je ongeveer de enige bent die zo'n ding op zet en de rest van de kudde kijkt je meewarig aan ga je dan als je thuis komt twijfelen over die veronderstelde effecten of blijf je hem consequent dragen? Ik denk voor een hele grote groep toch het eerste, of je moet heel sterk in je schoenen staan dan wel zwaar wegende persoonlijke argumenten hebben hebben (risicogroep of iemand in de risicogroep om je heen bijvoorbeeld) maar dat geldt maar voor een kleine groep en die draagt ze dan ook nu.

Als men als in optie 1 massaal gaat twijfelen dan snap ik de uitslag van die poll weer niet.
Dit is dan ook weer niet de eerste poll die een uitkomst heeft die totaal niet past bij gedrag van mensen. Ze vinden altijd A maar doen B. Altijd dikke steun voor C maar in de praktijk is het eigenlijk D.
pi_195463607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat was in april misschien zo, nu wel even anders hoor. Het kan natuurlijk verschillen per woonplaats of zelfs per winkel. Was net in de supermarkt, het was rustig, mannetje of 15, ik en een andere meneer waren de enigen zonder masker. Al het personeel droeg er wel een, misschien dat deze Jumbo dat verplicht, dat weet ik verder niet.

Deze smoes gaat dus al enige tijd niet meer op. Sowieso, als ik echt zou geloven dat het levens redt, zou ik desnoods een echte luier om m'n kop dragen, laat ze maar lachen. Het is juist omdat het onbewezen is, dat mensen er onzeker over zijn en hun wil aan anderen willen opleggen. Met zulke ruggegraatlozen winnen we de oorlog in ieder geval niet. Kop op, schouders naar achteren en gewoon doen waar je voor staat, of dat nu met of zonder kapje is. Je leven wordt er dan een stuk aangenamer op.
Het is geen smoes het is helaas hoe heel veel mensen (en vooral jongeren) denken, ik draag ze overigens wel gewoon overal in de publieke ruimte binnen. Maar moest van de week naar de OBA voor een werk gerelateerd iets en letterlijk niemand droeg een mondkapje, terwijl in die contreien hele volksstammen positief testen.

Personeel is inderdaad verplicht, is hier ook bij de AH ;)
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')