En dit soort veroordelende reacties tegenwoordig vind ik ook echt heel naar en eng naar elkaar toe. Voor beide kampen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De mensen die nu al steigeren om een mondkap gaan nooit maar dan ook echt nooit hun temperatuur laten opmeten voordat ze een gebouw binnenstappen.
Dit idee zal werken met normale mensen, dat wel. Maargoed, met normale mensen werken mondkapjes ook wel.
De bevolkingsdichtheid van Noorwegen is 13 mensen per km2quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Houd op met zeggen dat ik lieg vriend.
De bron
Uit een Noorse studie blijkt dat tienduizenden mensen een week lang maskers moeten dragen om één besmetting te voorkomen.
Stel je niet zo aan met je eng.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dit soort veroordelende reacties tegenwoordig vind ik ook echt heel naar en eng naar elkaar toe. Voor beide kampen.
Laat elkaar gewoon in elkaars waarde.
Hier bereiken we helemaal niks mee.
Misschien een kapje dat achter je hoofd zit ipv achter je oren?quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:39 schreef Xqtress het volgende:
Ik zoek trouwens nog een alternatief voor de kapjes met elastieken.
Ik heb als gevolg van een aantal operaties behoorlijke littekens achter de oren, zodoende.
Laatst hoorde ik hier iemand over kapjes met klittenband? Tips welkom!
Dat dachten ze in '40 - '45 ook... maar dat mag ik dan ook niet zeggenquote:
Dank voor het meedenken. Dat model heeft mijn zus ook voor mij gemaakt. Dan met strikken achterop het hoofd.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien een kapje dat achter je hoofd zit ipv achter je oren?
[ afbeelding ]
Je zegt het en voor zover ik weet ben je nu niet gearresteerd dus je mag het prima zeggen. Waarmee ik weer bij punt 1 kom: stel je niet zo aan.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat dachten ze in '40 - '45 ook... maar dat mag ik dan ook niet zeggen![]()
Doe en denk lekker waar jij je okay bij voelt. Maar laat een ander dan ook in zijn waarde. Dat doe je niet door te schrijven 'dat een ander zich aanstelt'.
Alleen een volstrekt irrelevant verschil. Een studie gehouden door een Noor is wat wezenlijk anders dan een studie naar de Noorse situatie.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De bevolkingsdichtheid van Noorwegen is 13 mensen per km2
De bevolkingsdichtheid van Nederland is 416 mensen per km2
Dat is dus een groot verschil.
Er zijn idd veel ouderen die zo'n kapje nog niet dragen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 06:57 schreef Noek het volgende:
Hier in de supermarkt draagt men overwegend wel een mondkapje heb ik het idee. Dat met nauwelijks besmettingen. In Drenthe lijken mensen wel volgzamer te zijn. Soort van Duutsers.![]()
Nu weet ik niet of ik er heel erg op zit te letten maar het lijken juist de ouderen te zijn die ze niet dragen. Iedereen heeft het druk dat we de jongeren moeten bereiken en met ze moeten communiceren maar misschien moet de communicatie even verlegd worden naar de doelgroep die het hardst getroffen wordt.
Apart dat niet 71% ze al draagt dan. Blijkbaar hebben we een verplichting nodig als excuus. Of deze polluitslag is niet representatief.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 07:45 schreef hooibaal het volgende:
71% vindt dat het verplicht moet worden. Dus kom maar door met de wet die dat mogelijk maakt.
Omdat men je aankijkt als een melaatse als je ongeveer als enige met zo'n ding op rondloopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 07:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Apart dat niet 71% ze al draagt dan. Blijkbaar hebben we een verplichting nodig als excuus. Of deze polluitslag is niet representatief.
En dat weegt zwaarder dan de veronderstelde voordelen voor je gezondheid?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat men je aankijkt als een melaatse als je ongeveer als enige met zo'n ding op rondloopt.
Je zegt het zelf al: veronderstelde voordelen. Mens is van nature een kuddedier dus als je ongeveer de enige bent die zo'n ding op zet en de rest van de kudde kijkt je meewarig aan ga je dan als je thuis komt twijfelen over die veronderstelde effecten of blijf je hem consequent dragen? Ik denk voor een hele grote groep toch het eerste, of je moet heel sterk in je schoenen staan dan wel zwaar wegende persoonlijke argumenten hebben hebben (risicogroep of iemand in de risicogroep om je heen bijvoorbeeld) maar dat geldt maar voor een kleine groep en die draagt ze dan ook nu.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:19 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat weegt zwaarder dan de veronderstelde voordelen voor je gezondheid?
Dat was in april misschien zo, nu wel even anders hoor. Het kan natuurlijk verschillen per woonplaats of zelfs per winkel. Was net in de supermarkt, het was rustig, mannetje of 15, ik en een andere meneer waren de enigen zonder masker. Al het personeel droeg er wel een, misschien dat deze Jumbo dat verplicht, dat weet ik verder niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat men je aankijkt als een melaatse als je ongeveer als enige met zo'n ding op rondloopt.
Iedereen op de fiets met zo'n ding op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
Daarom verplichten = geen onderscheid op straat (zelfde schuitje), geen ruimte voor twijfels en persoonlijke afwegingen.
Als men als in optie 1 massaal gaat twijfelen dan snap ik de uitslag van die poll weer niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: veronderstelde voordelen. Mens is van nature een kuddedier dus als je ongeveer de enige bent die zo'n ding op zet en de rest van de kudde kijkt je meewarig aan ga je dan als je thuis komt twijfelen over die veronderstelde effecten of blijf je hem consequent dragen? Ik denk voor een hele grote groep toch het eerste, of je moet heel sterk in je schoenen staan dan wel zwaar wegende persoonlijke argumenten hebben hebben (risicogroep of iemand in de risicogroep om je heen bijvoorbeeld) maar dat geldt maar voor een kleine groep en die draagt ze dan ook nu.
Daarom verplichten = geen onderscheid op straat (zelfde schuitje), geen ruimte voor twijfels en persoonlijke afwegingen.
Het is geen smoes het is helaas hoe heel veel mensen (en vooral jongeren) denken, ik draag ze overigens wel gewoon overal in de publieke ruimte binnen. Maar moest van de week naar de OBA voor een werk gerelateerd iets en letterlijk niemand droeg een mondkapje, terwijl in die contreien hele volksstammen positief testen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat was in april misschien zo, nu wel even anders hoor. Het kan natuurlijk verschillen per woonplaats of zelfs per winkel. Was net in de supermarkt, het was rustig, mannetje of 15, ik en een andere meneer waren de enigen zonder masker. Al het personeel droeg er wel een, misschien dat deze Jumbo dat verplicht, dat weet ik verder niet.
Deze smoes gaat dus al enige tijd niet meer op. Sowieso, als ik echt zou geloven dat het levens redt, zou ik desnoods een echte luier om m'n kop dragen, laat ze maar lachen. Het is juist omdat het onbewezen is, dat mensen er onzeker over zijn en hun wil aan anderen willen opleggen. Met zulke ruggegraatlozen winnen we de oorlog in ieder geval niet. Kop op, schouders naar achteren en gewoon doen waar je voor staat, of dat nu met of zonder kapje is. Je leven wordt er dan een stuk aangenamer op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |