Dit kun je op een andere manier invullen. Dan krijg je misschien niet dezelfde biceps of borstkas, maar buiten de sportschool kun je ongeveer net zo fit en gezond blijven.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Juist niet, sporten is na goede voeding de belangrijkste bron van gezond leven. Die hadden wat mij betreft allang weer open gemoeten.
Maar daar is totaal geen sportschool voor nodig. Je kunt prima gaan hardlopen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:15 schreef Remco het volgende:
[..]
Juist niet, sporten is na goede voeding de belangrijkste bron van gezond leven. Die hadden wat mij betreft allang weer open gemoeten.
Ze zijn daar niet zo van het volgen van regeltjes. Belgen evenzo. In Nederland en Duitsland werkt daarom een halve lockdown beter omdat mensen zich er vrijwillig beter aan houden.quote:Op donderdag 16 april 2020 22:17 schreef skrn het volgende:
Frankrijk weet me echt te verbazen.
In Belgiė gaan trouwens klus-winkels dit weekend open, kunnen die rare Belgen ook hun huisjes opknappen.
Ik denk zelf dat het wat opgesplitst gaat worden, net zoals de 'vitale' en niet vitale beroepen. Ik kan me voorstellen dat van ICT'ers gezegd gaat bijvoorbeeld dat als ze thuis kunnen werken ze tot 1 juli thuis moeten blijven werken. Maar goed we zullen zien, ik weet het ook niet, maar lijkt mij dat zoiets gaat gebeuren als versoepeling (sommige mogen wel weer samen zijn en anderen waar dat niet nodig is liever niet)quote:Op donderdag 16 april 2020 23:42 schreef Sucuk het volgende:
Hoe lang zal het thuiswerken blijven voortduren denken jullie?
Het is strikt genomen het omdraaien van bewijslast, maar in een dergelijk duidelijke zaak zou ik toch hopen dat je kunt aangeven waarom de mensen die dit doen geen fucking idioten zijn?quote:
Kan zijn dat dit 1 van de meer permanente maatregelen wordt, denk ik. Het ontlast het klimaat (*rill maar ja). Het "nieuwe normaal" zoals Rutte ons door de strot wil duwen.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:42 schreef Sucuk het volgende:
Hoe lang zal het thuiswerken blijven voortduren denken jullie?
Hij heeft wel een punt he.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het "nieuwe normaal" zoals Rutte ons door de strot wil duwen.
Het begint met een valide punt en het eindigt met allerlei verboden, dat is waar ik me zorgen over maak.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt he.
Geen handen meer geven, elkaar de ruimte geven, videovergaderingen. Ik vind dat wel pluspunten eigenlijk.
Dat zal allemaal wel loslopen. Beter nu even 'streng' en dan loslaten dan andersom.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het begint met een valide punt en het eindigt met allerlei verboden, dat is waar ik me zorgen over maak.
Tja. Als ik zo eens kijk naar hoe het gemiddelde terras er hier uitziet, je zou met anderhalve meter 3-4 tafeltjes per terras kwijt kunnen, waar er normaal 10-15 staan. Gaat 'm niet worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:58 schreef maan_man het volgende:
Men ziet nu allemaal beren op de weg voor de horeca in de 1,5 meter economie, maar ik denk dat men nog maar de helft van de gevolgen overziet.
Men heeft het alleen maar over tafeltjes 1,5 meter uit elkaar zetten, maar dat moeten er minstens 3 zijn, want iemand moet op veilige afstand tussen de tafeltjes door kunnen lopen. Dan heb je niks aan de huidige tafels van bijvoorbeeld 4 personen als de mensen niet uit 1 gezin komen, dan moet je aan tafel ook 1,5 meter afstand houden. En de gezinnen die lekker komen borrelen zullen beperkt zijn. Dat kunnen ze ook thuis aan de keukentafel.
Dit nog allemaal los van de bediening en dergelijke.
Het loslaten is meestal lastig als er macht bij komt kijken. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel loslopen. Beter nu even 'streng' en dan loslaten dan andersom.
Je zou nog met plexiwanden kunnen werken, scheelt weer een beetje. Maar wordt hoe dan ook een aderlating voor de ondernemer. En het personeel hoogstwaarschijnlijk ook, want bediening is gewoon domweg niet meer mogelijk op 1,5m, dat zal dus een soort afhaal bij de bar worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja. Als ik zo eens kijk naar hoe het gemiddelde terras er hier uitziet, je zou met anderhalve meter 3-4 tafeltjes per terras kwijt kunnen, waar er normaal 10-15 staan. Gaat 'm niet worden.
Ik wil het muurtje wel zien!quote:Op donderdag 16 april 2020 23:04 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Tja, geen idee eigenlijk. Maar de clubs betalen wel hun salaris.
Rutte is inderdaad erg terughoudend over wel weer voetballen ("hoe moet je aftrappen met 1,5 meter afstand"). Maar als straks Duitsland (vooral dat land) en ook landen zoals Italie, Oostenrijk en Spanje de competitie hervatten (zonder publiek) zal Nederland ook wel volgen..
Zo niet, dan hoeft Rutte ook niet in augustus te kijken of het al wel kan want dan is 60 procent van de nederlands clubs kapot.
Je kan passen en meten wat je wil, maar bij de gemiddelde tent gaat het gewoon niks worden. Anderhalve-meter-horeca is alleen mogelijk voor tenten die al wat ruimer opgezet waren en (erg) groot zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je zou nog met plexiwanden kunnen werken, scheelt weer een beetje. Maar wordt hoe dan ook een aderlating voor de ondernemer. En het personeel hoogstwaarschijnlijk ook, want bediening is gewoon domweg niet meer mogelijk op 1,5m, dat zal dus een soort afhaal bij de bar worden.
Is tegen die tijd niet elke Nederlander veranderd in een zeekoe of nijlpaard?quote:
Combi denk ik!quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:15 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hehe kijk hier hebben we iemand die intelligent is, of gevat, of een goede dag heeft, maakt niet uit.
Klinkt logisch(taai slijm, benauwdheid), hopelijk werkt het idd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:15 schreef polderturk het volgende:
Dornase Alfa is mogelijk een medicijn dat effectief is tegen Corona.
Dornase Alfa wordt bij taaislijmziekte gebruikt.
De Turkse professor Ercument Ovalı heeft dit verklaard na een onderzoek. Er zullen klinische testen uitgevoerd gaan worden.
Bron is in het Turks.
Laten we hopen dat het werkt.
https://m.sabah.com.tr/gu(...)tter_impression=true
Ziet eruit als een symptoombestrijder. Als het werkt mooi voor de mensen die in het ziekenhuis liggen maar iets wat daadwerkelijk het virus remt is wat we eigenlijk zoeken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:15 schreef polderturk het volgende:
Dornase Alfa is mogelijk een medicijn dat effectief is tegen Corona.
Dornase Alfa wordt bij taaislijmziekte gebruikt.
De Turkse professor Ercument Ovalı heeft dit verklaard na een onderzoek. Er zullen klinische testen uitgevoerd gaan worden.
Bron is in het Turks.
Laten we hopen dat het werkt.
https://m.sabah.com.tr/gu(...)tter_impression=true
Daarom wordt ook naar buiten gebracht dat je op de IC belandt als je #viesdik bent. Wel thuiswerken, maar niet teveel zuipen en eten dusquote:Op vrijdag 17 april 2020 00:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Is tegen die tijd niet elke Nederlander veranderd in een zeekoe of nijlpaard?
2 Jaar tekort aan lichaamsbeweging gaat dan echt haar tol eisen, vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |