abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192647294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat men het thuis niet vol kan houden.

Het gaat erom dat een flink deel van Nederland over een halfjaar geen huis meer heeft om het in vol te houden.
Vind het ook zwaar egoistisch dat zulke mensen roepen thuis te blijven want ja hij kan prima thuiswerken. Maar lekker lullig dan tegen mensen die dat niet kunnen, betaal je dan wel extra voor die mensen?
pi_192647310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:51 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Het sentiment op FOK! is wel snel 180 graden gedraaid zeg. Eerst was FOK! pro-maatregelen en nu anti-maatregelen.

Vind het maar aanstellerij dat men het thuis niet kan uithouden. Ik kan het makkelijk nog jaren volhouden. Als je nu al thuis gek wordt van de muren, dan is 'thuis' volgens mij niet echt thuis. Dan moet je aan je privéleven en je thuisomgeving werken. Of/en aan je gezin en relatie, want er zijn ook klagers die opeens ruzie hebben met hun partner. Ook vreemd.
Je eigen perspectief projecteren op de gehele bevolking. :')
  donderdag 16 april 2020 @ 12:54:46 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192647313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:51 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dit ja. Vind het nogal doemdenkers. Doden en bezette IC bedden lopen hard naar beneden dankzij Jaap _O_
Jaap is koning.
pi_192647322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Scholen open kan prima, maar mij part doe je eerst Groningen / Friesland en heb je op die manier een test case.
Scholen kunnen prima open inderdaad. Het gaat mij om de ongekende wil om nu al weer terug naar normaal te gaan met termen als 'het leven moet weer opstarten'. Het leven is voor mij nooit gestopt.

Ik pleit voor:

- Winkels openhouden, moet kunnen
- Scholen langzaam open, met restrictief beleid. Dus bijv. geen verzameling van ouders op het schoolplein.
- Werk kan doorgaan, en werkgever moet opgelegd krijgen om thuiswerken te accepteren als het werk het toelaat. Als werk wat je doet, thuis kan, moet thuiswerken ook voor onbepaalde tijd en voor tijdelijke aard toegestaan worden. Even weg met krampachtige sociaal-acceptabele normen.
- Geen evenementen
- Mondkapjes en afstand waar nodig. 2 meter als je mondkapjes hebt, 4 meter zonder mondkapjes.
pi_192647324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:49 schreef ludovico het volgende:
Scholen open kan prima, maar mij part doe je eerst Groningen / Friesland en heb je op die manier een test case.
Fijn, vele duizenden doden on Friese en Groningse 80+-ers. Geslaagde test case, patient overleden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 16 april 2020 @ 12:56:25 #56
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192647334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:51 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Het sentiment op FOK! is wel snel 180 graden gedraaid zeg. Eerst was FOK! pro-maatregelen en nu anti-maatregelen.

Mwa, het is maar net wie er hier de grootste mond hebben. Ik denk dat een aantal mensen (waaronder ik) dit topic bewust een beetje minder zijn gaan volgen nadat er in Nederland eindelijk wat maatregelen genomen werden. Degenen die het níet eens zijn met de situatie, roepen het hardst.
Ik denk dat heel veel mensen het wél eens zijn met de maatregelen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192647336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:29 schreef koemleit het volgende:

Het lijkt me dat jij nu die "toch" moet onderbouwen.
Hoe ouder de persoon, hoe minder antistof
Het percentage antistoffen verschilt per leeftijdsgroep. Bij achttien- tot twintigjarigen (688 personen) gaat het om 3,6 procent. Dat aandeel neemt gestaag af naarmate de geteste personen ouder zijn. Bij de groep tussen 71 en 80 jaar werden bij niemand antistoffen gevonden; het ging hierbij om slechts tien personen

https://www.nu.nl/coronav(...)gen-coronavirus.html
pi_192647342
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Vind het ook zwaar egoistisch dat zulke mensen roepen thuis te blijven want ja hij kan prima thuiswerken. Maar lekker lullig dan tegen mensen die dat niet kunnen, betaal je dan wel extra voor die mensen?
Ik vind het zwaar egoïstisch dat mensen die niet thuis kunnen werken ook de andere niet-thuiswerkers meetrekken in het back-to-normal.
pi_192647344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:55 schreef Sucuk het volgende:

- Scholen langzaam open, met restrictief beleid. Dus bijv. geen verzameling van ouders op het schoolplein.
En in de klas? 4 meter afstand??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192647349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:55 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Scholen kunnen prima open inderdaad. Het gaat mij om de ongekende wil om nu al weer terug naar normaal te gaan met termen als 'het leven moet weer opstarten'. Het leven is voor mij nooit gestopt.

Ik pleit voor:

- Winkels openhouden, moet kunnen
- Werk kan doorgaan, en werkgever moet opgelegd krijgen om thuiswerken te accepteren als het werk het toelaat. Als werk wat je doet, thuis kan, moet thuiswerken ook voor onbepaalde tijd en voor tijdelijke aard toegestaan worden. Even weg met krampachtige sociaal-acceptabele normen.
- Geen evenementen
- Mondkapjes en afstand waar nodig. 2 meter als je mondkapjes hebt, 4 meter zonder mondkapjes.
In Denemarken zie je dat kinderen op 2 meter moeten zitten en dat lijkt mij ook waanzin eerlijk gezegd.
Die 1.5 meter is doeltreffend blijkt dus oneens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192647350
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Mwa, het is maar net wie er hier de grootste mond hebben. Ik denk dat een aantal mensen (waaronder ik) dit topic bewust een beetje minder zijn gaan volgen nadat er in Nederland eindelijk wat maatregelen genomen werden. Degenen die het níet eens zijn met de situatie, roepen het hardst.
hier kan ik mij wel in vinden
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192647357
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Door mij corona te geven? Prima.

Je doet ook niks om je besmettingsrisico te verminderen vraag ik me dan af? :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192647362
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:53 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Die 60% is allang afgeschoten. Waarom dat nog steeds als argument wordt gebruikt als het men uitkomt...
Waarom is dat losgelaten?
pi_192647371
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Fijn, vele duizenden doden on Friese en Groningse 80+-ers. Geslaagde test case, patient overleden.
Waarom stuur jij je schoolgaande kinderen naar je ouders toe die in een risicogroep zitten, wat snap je niet aan risicogroepen isoleren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192647374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:56 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Ik vind het zwaar egoïstisch dat mensen die niet thuis kunnen werken ook de andere niet-thuiswerkers meetrekken in het back-to-normal.
Zonder die mensen kan jij anders niet vreten, schijten of genieten van je amusement thuis.
pi_192647379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat denk jij dat deze stilstand betekent voor de economische output in den lande?
Bevolking en economie gaan samen. Bevolking is één van de drivers van economische output. Het gaat hand-in-hand. Economische output is onder andere beïnvloedbaar door vertrouwen in de economie. Dat is prima op te lossen. Ernst zit hem meer in staatsschulden die oplopen.
  donderdag 16 april 2020 @ 12:59:02 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192647383
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

In Denemarken zie je dat kinderen op 2 meter moeten zitten en dat lijkt mij ook waanzin eerlijk gezegd.
Die 1.5 meter is doeltreffend blijkt dus oneens.
Beter gewoon we gewoon naar de Vulcans.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192647392
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:56 schreef Jane het volgende:

[..]

En als Rutte morgen aankondigt dat de scholen open gaan ben je het daarmee eens, terwijl de mensen die hier roepen dat de scholen open moeten dat een dagje eerder hebben gezegd, misschien.

Je moet niet een tegenstelling gaan opwerpen als die er niet is.
pi_192647398
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:49 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja liever vandaag dan morgen, Zweden loopt ook gewoon prima en straks heeft niemand werk meer, dan kan je allemaal wel lekker thuis zitten. Eten moet wel op tafel komen
De grote vraag is eerder: waarom heeft men niet voldoende noodbuffers? Al die ondernemers, al die mensen die grote huizen wonen met grote auto's, maar geen noodbuffers hebben voor tijden als deze. Vreemd.
pi_192647402
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:38 schreef koemleit het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 16 april 2020 12:37 schreef Za het volgende:

[..]

Kom op zeg, kinderen zijn de grootste virus verspreiders die er zijn.
Nee, in elk geval niet bij dit virus.
[/quote]

Bron?
pi_192647409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:57 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Waarom is dat losgelaten?
Omdat het te traag gaat. Het is een bijkomstigheid.
pi_192647412
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat jij een loner bent betekent niet dat de rest van de mensheid ook zo is
Je trekt conclusies uit een tekst die geen indicatie geeft over de status van mijn sociaal leven. Wat je wel eruit kunt halen, is dat ik wilskracht heb om dit lang vol te kunnen houden.
pi_192647421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:01 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Je trekt conclusies uit een tekst die geen indicatie geeft over de status van mijn sociaal leven. Wat je wel eruit kunt halen, is dat ik wilskracht heb om dit lang vol te kunnen houden.
Samen staan we sterk en winnen we deze strijd!!
pi_192647422
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:58 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Bevolking en economie gaan samen. Bevolking is één van de drivers van economische output. Het gaat hand-in-hand. Economische output is onder andere beïnvloedbaar door vertrouwen in de economie. Dat is prima op te lossen. Ernst zit hem meer in staatsschulden die oplopen.
Staatsschuld is een papieren werkelijkheid. Overheden kunnen geld creëren.
  donderdag 16 april 2020 @ 13:02:10 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192647430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:01 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Nee hoor, je komt op mij juist over als een enorme zwakkeling die bang is een virus te krijgen waar een overgrote grote meerderheid slechts een paar dagen ziek van wordt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')