quote:Op woensdag 15 april 2020 14:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De lift (langzaam omhoog en langzaam naar beneden, bij beneden op zoveel mogelijk verdiepingen stoppen) en de knipoog (10x achter elkaar kort aanspannen). De blauwe bes, visualiseren dat je een blauwe bes uhm, optilt. Vooral de knipoog is fijn bij niezen om veel gedaan te hebben![]()
Hoe lang het duurde? Geen idee. Ik zat deze oefeningen te doen tijdens het voeden, dan zat ik toch al. Mijn bekkenbodemspieren voelen nu wel weer redelijk normaal.
quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef pinquit het volgende:
Proberen te voelen dat je denkbeeldige tampon bijna uitzakt en die proberen op te hijsen
quote:Op woensdag 15 april 2020 19:15 schreef B.ertha het volgende:
Hoe weet je of het normaal is? Ik heb geen last van lekkage bij niezen ofzo, maar het voelt nog 'gek'. Moet ik dan oefeningen doen?
Trampoline gaat inmiddels wel, mits beheerst. Touwtje springen zorgde laatst bij de eerste sprong al voor een donkere vlek in mijn jeansquote:Op woensdag 15 april 2020 19:49 schreef Ceviche het volgende:
Het schijnt dat trampoline springen na een bevalling toch nog voor verrassingen kan zorgen, maar dat durf ik zelf dan niet uit te proberen
Beiden kan ik beter niet doen. Zelfde als hardlopen zonder tena.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Trampoline gaat inmiddels wel, mits beheerst. Touwtje springen zorgde laatst bij de eerste sprong al voor een donkere vlek in mijn jeans
Nee ja maar 2 bevallingen binnen een uur overleeft geen enkele bekkenbodemquote:Op woensdag 15 april 2020 20:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Beiden kan ik beter niet doen. Zelfde als hardlopen zonder tena.
I like your way of thinking.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee ja maar 2 bevallingen binnen een uur overleeft geen enkele bekkenbodem
Ik was een tijdje terug in zo'n trampolinepark en toen heb ik gewoon een pamper maat 5 gebruikt. Worked like a charm!
Ow, ik deed burpees met springen en al met sporten zonder lekcidenten, dus tsja. Maar ik heb er pas 1 gebaard natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2020 21:14 schreef -Mellow- het volgende:
Oh ik was onder de veronderstelling dat het met consequente oefeningen wel weer helemaal herstelt, maar niet dus?
Dat is zeker een voordeel. En niet uitgescheurd zijn of hechtingen ook.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:34 schreef June. het volgende:
Enige voordeel van een sectio: geen urineverlies
Nee, met een keizersnede heb je inderdaad geen hechtingen gelukkig.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is zeker een voordeel. En niet uitgescheurd zijn of hechtingen ook.
Ik heb niet zoveel last gehad van m’n sectio dus dat scheelt
Dat is dus niet helemaal waar helaasquote:Op donderdag 16 april 2020 16:34 schreef June. het volgende:
Enige voordeel van een sectio: geen urineverlies
Jawel, maar psychisch zijn die anders. Ofzoquote:Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, met een keizersnede heb je inderdaad geen hechtingen gelukkig.![]()
ooh, dat had ik ook idd, erg irritantquote:Op donderdag 16 april 2020 15:16 schreef CaVaBien het volgende:
Tijdens de zwangerschap was het een ander verhaal. Toen moest ik vaak niezen en hoesten en dan ging het mis
Mijn zoon ook! Hij had zijn rechtervuistje naast zijn oor, bij mij hield dat de ontsluiting tegen en ben ik ingeknipt.quote:Op donderdag 16 april 2020 21:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ooh, dat had ik ook idd, erg irritant
en bedankt voor de oefeningen, zitten wel wat goede dingen tussen dus daar kan ik zeker wat mee![]()
Ik heb eigenlijk een probleemloze zwangerschap gehad, geen grote lichamelijke ongemakken (afgezien van het feit dat het 8 jaar geduurd heeft voor ik zwanger was. Ik noem het maar compensatie voor geleden leed)
Bevalling was een avontuur; uiteindelijk binnen 2 uur bevallen en dochter vond het nodig om in de supermanpose de wereld in te schietenFijn joh
quote:Op vrijdag 17 april 2020 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 supermannen. Maar goed, de glijbaan was al flink gebruikt, dus minimale schade overgehouden.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Hier 2 supermannen. Maar goed, de glijbaan was al flink gebruikt, dus minimale schade overgehouden.
Wat gaat dat hard!quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:07 schreef elamanilo het volgende:
![]()
Hier nooit schade gehad down under. Ze zijn alle 4 in bad geboren. De laatste in de vliezen. Allemaal hoofd eerst, geen handen ernaast.
Mijn ene baby doet sinds een paar dagen af en toe wat stappen los!![]()
De ander heb ik het ook al een keertje zien doen.
Meestal verkiezen ze nog wel kruipen, maar wandelen langs de randen of met een krukje of ander voorwerp door de kamer schuivend is ook favoriet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier de eerste keer wegens protocol flink geknipt (prematuur)
De tweede in bad, enkel een schaafwondje, niks van gemerkt met genezen![]()
Aandrang tot plassen is een tijd weg geweest maar is weer ongeveer terug, een trampoline heb ik helaas nog niet geprobeerd, hoop dat dat nog probleemloos kan!
Haha een opaatje, dat was onze zoon ook heel lang, ik hoop nog steeds heeel hard dat we nu geen omaatje krijgen zeg maarquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:36 schreef douche-eendje het volgende:
Hahaha bij Bas ook. Hij was net zo'n oud mannetje, kaal bovenop en zo'n band aan haartjes nog.
Maar zijn extra halve kruin voorop, hahaha. Heerlijk. Er lijkt ook slag in zijn haren te komen nu.
Marsupi is handig en goedkoopquote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt dames! Een draagzak of doek heb ik nog niet geprobeerd, al zaten we daar al wel naar te kijken inderdaad. Hebben jullie tips?
Ik vond de eerste maanden een doek heel erg prettig en wat comfortabeler dan onze draagzak (tula ftg). Normaal zou ik zeggen, kijk eens voor een advies van een draagconsulent maar dat is niet heel handig nu denk ik.quote:Op zondag 19 april 2020 12:51 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt dames! Een draagzak of doek heb ik nog niet geprobeerd, al zaten we daar al wel naar te kijken inderdaad. Hebben jullie tips?
Het opvouwbare badje van Stokke! Flexibath heet het geloof ik.quote:Op zondag 19 april 2020 14:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoi iedereen! Misschien heeft iemand een tip voor me.
Ik ben op zoek naar een babybadje wat niet teveel ruimte in beslag neemt. Nu zat ik te kijken naar een tummytub, maar het lijkt me een beetje eng in gebruik. Ik had bij mijn vorige een hoppop, die vond ik fijn. Maar vanwege ruimtegebrek ben ik toch op zoek naar wat kleiners.
Dank! Ik ga daar eens naar kijken. Opvouwbaar zou echt een grote pluspunt zijn!quote:Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Het opvouwbare badje van Stokke! Flexibath heet het geloof ik.
Wij hebben 'm gekocht via Marktplaats en ben er superblij mee. De newborn insert overigens niet gekocht en niet gemist.
Ze hebben nu ook een standaard maar daar heb ik geen ervaring mee. we zetten 'm op de wasmachine of op de grond.
In tegenstelling tot een Tummytub kun je deze veel langer gebruiken. Vrienden van ons hebben een peuter die er nog steeds graag in zit te spetteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Sicilia op 19-04-2020 18:16:10 ]Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef Sicilia het volgende:
En maar weer eens een update van ons.
Juul is zo een heerlijk lief, tevreden meisje, echt een cadeautjeGeen matje, maar wel steeds wat langer wordend pluizige haartjes die alle kanten op staan haha.
Ze geniet enorm van alle aandacht die ze nu krijgt tijdens deze intelligente lockdown. Zodra ze op schoot zit gaat zelf naar voren en achter bewegen, "schuitje varen, theetje drinken"@Sicilia, heerlijk hé dat je kind zo geniet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Quattro, welkom! Fijn dat het de goede kant op gaat met de kleine!
Thomas is een babbelkous, vooral 's morgens om 5.30 uur, haha.![]()
Hij vindt schommelen helemaal fantastisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juul heeft ook veel last van berg. Ik heb laatst een hele fijne spray gekocht. Zarqa haarlotion spray anti-berg heet het. Wij spuiten het 2x per dag, maar na de eerste keer sprayen zag ik al verbetering!quote:Op zondag 19 april 2020 21:10 schreef _aurum_ het volgende:
Welkom @:Quattro!
Wij hebben uiteindelijk tegen de krampjes ook probiotica gegeven (ze had bij ons vaak midden in de nacht vooral last). Het spul heet Orthica Orthiflor en ik kolf 1 fles af die mijn man geeft, daar doen we 't bij. Sindsdien heeft ze nergens last meer van.
(zou 't wel ff googlen voor een goede prijs als je 't wil kopen en niet bij de Tuinen kopen, want je betaalt de hoofdprijs)
@:Whoopie: Hopelijk voel je je nu weer beter en houd je de stijgende lijn vast
Miepie heeft dus last van bergGing vanaaf d'r haartjes borstel en er kwamen zoveel velletjes af, het leek wel sneeuw. Is daar nog iets anders tegen te doen dan het vettig houden?
Qua badderen, ze gaat bij ons vooral mee onder de douche en 1x pw in bad. Dat vindt ze superleuk, dus ik hoop dat Corona afzwakt en de zwembaden weer open gaan. Ben benieuwd hoe ze 't vindt <3
Deze hebben wij ook nadat ik veel goede ervaringen online las. En inderdaad, lijkt echt goed te werken!quote:Op zondag 19 april 2020 21:15 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Juul heeft ook veel last van berg. Ik heb laatst een hele fijne spray gekocht. Zarqa haarlotion spray anti-berg heet het. Wij spuiten het 2x per dag, maar na de eerste keer sprayen zag ik al verbetering!
Ik vind een badje dan weer makkelijkerquote:Op zondag 19 april 2020 17:42 schreef Sicilia het volgende:
Wij hebben wel een badje, maar samen onder de douche vind ik eigenlijk veel fijner en makkelijker!
Zo veel mensen, zo veel meningenquote:Op zondag 19 april 2020 21:37 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind een badje dan weer makkelijkerT gaat rond 19u naar bed, dus dat betekend dat we dan al zouden moet douchen terwijl we ook nog moet eten etc.
Maar geen tips voor badje hier, wij hebben een luma badje met standaard. Alleen die poten staan er schuin onder dus dat neemt nog wat ruimte in beslag.
Als hij straks kan zitten idd ook gewoon lekker in het grote bad
Met een baby haarborstel rondjes draaien zodat al zoveel mogelijk schilfertjes weg zijn. Dan sneeuwt het echtquote:Op zondag 19 april 2020 21:10 schreef _aurum_ het volgende:
Welkom @:Quattro!
Wij hebben uiteindelijk tegen de krampjes ook probiotica gegeven (ze had bij ons vaak midden in de nacht vooral last). Het spul heet Orthica Orthiflor en ik kolf 1 fles af die mijn man geeft, daar doen we 't bij. Sindsdien heeft ze nergens last meer van.
(zou 't wel ff googlen voor een goede prijs als je 't wil kopen en niet bij de Tuinen kopen, want je betaalt de hoofdprijs)
@:Whoopie: Hopelijk voel je je nu weer beter en houd je de stijgende lijn vast
Miepie heeft dus last van bergGing vanaaf d'r haartjes borstel en er kwamen zoveel velletjes af, het leek wel sneeuw. Is daar nog iets anders tegen te doen dan het vettig houden?
Qua badderen, ze gaat bij ons vooral mee onder de douche en 1x pw in bad. Dat vindt ze superleuk, dus ik hoop dat Corona afzwakt en de zwembaden weer open gaan. Ben benieuwd hoe ze 't vindt <3
Geen idee, maar je conclusie dat het geen oorontsteking is omdat ie overdag weer de oude is, kan voorbarig zijn. Bij mijn oudste heb ik zo meerdere oorontstekingen pas laat ontdekt. Overdag geen centje pijn, ook niet met de slaapjes, en dan ‘s nachts uuuuuren op en brullen zodra hij z’n matras raakte.quote:Op zondag 19 april 2020 23:15 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit voor de tweede avond op rij met een baby die meteen begint te huilen zodra hij in zijn bedje ligt. Gisteren is hij uiteindelijk om 01.00 op mij in slaap gevallen na min of meer continue borstvoeding/buikknuffelen en heb ik hem om 01.45 in zijn bed kunnen leggen. Overdag was ie weer helemaal de oude, dus oorontsteking is het niet. Nu is het weer raakIk heb bar weinig zin in een herhaling van zetten. Wat kan het zijn? En heeft iemand tips?
Als we echt alles hebben geprobeerd en ze blijven huilen gaat er paracetamol in.quote:Op zondag 19 april 2020 23:15 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit voor de tweede avond op rij met een baby die meteen begint te huilen zodra hij in zijn bedje ligt. Gisteren is hij uiteindelijk om 01.00 op mij in slaap gevallen na min of meer continue borstvoeding/buikknuffelen en heb ik hem om 01.45 in zijn bed kunnen leggen. Overdag was ie weer helemaal de oude, dus oorontsteking is het niet. Nu is het weer raakIk heb bar weinig zin in een herhaling van zetten. Wat kan het zijn? En heeft iemand tips?
Ik zal eens goed opletten of hij toch naar zijn oortjes gaat grijpen. We denken zelf dat hij misschien last heeft van zijn darmen. Hij poept heel weinig maar nu is het al 13 dagen geleden, dat is zelfs voor hem veel.quote:Op zondag 19 april 2020 23:19 schreef Jentin het volgende:
[..]
Geen idee, maar je conclusie dat het geen oorontsteking is omdat ie overdag weer de oude is, kan voorbarig zijn. Bij mijn oudste heb ik zo meerdere oorontstekingen pas laat ontdekt. Overdag geen centje pijn, ook niet met de slaapjes, en dan ‘s nachts uuuuuren op en brullen zodra hij z’n matras raakte.
Als je denkt dat hij ergens pijn heeft: wij deden dan altijd de combi Dentinox/zetpil. Hielp vaak, al wisten we dan nog niet wát er zeer deed.
Misschien is de overgang naar z;n bedje koud? Kruikje/pittenzakje erin om voor te verwarmen?
Voor Thomas werkt de granenpap 's morgens goed voor het poepen. Hij is nu ook van de lactulose af!quote:Op maandag 20 april 2020 13:08 schreef -Mellow- het volgende:
Pruimen en bosbessen werken bij mijn dochter laxerend. Zij heeft verder geen problemen met poepen, maar misschien het proberen waard? Of eet ie nog geen vaste voeding?
Mijn dochter heeft ook berg maar ik heb niet t idee dat ze er last van heeft, dus ik heb er nog nooit iets aan gedaan.
Gewoon krabwantjes aantrekken werkt niet?quote:Op donderdag 23 april 2020 21:38 schreef BellaaElisa het volgende:
CrossoosCrosspost vanuit het babies voor dummies topic " Babies met eczeem op hun gezicht.. hoe bouw je daarbij het inbakeren af? Want zodra spruit uit de puckababy is gaat die jeuken.. spruit is nu bijna 6 mnd (de 29e) en het wordt nu echt tijd om hem in een normale slaapzak te doen. Maar help hoe?????"
Taxibabe hier krijgt spruit denk ik ook tandjes, de hele dag bijten op van alles incl mijn tepelsook echt niet te genieten..
Ja of de slaapzak met wantjes...?quote:Op donderdag 23 april 2020 22:10 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Gewoon krabwantjes aantrekken werkt niet?
Niet direct een oplossing maar Fedde en Kees hebben een slaapzak met ritsjes onder de mouw voor kindjes van 6-9 maanden. Dat zou je nog even lucht kunnen geven?quote:Op donderdag 23 april 2020 21:38 schreef BellaaElisa het volgende:
CrossoosCrosspost vanuit het babies voor dummies topic " Babies met eczeem op hun gezicht.. hoe bouw je daarbij het inbakeren af? Want zodra spruit uit de puckababy is gaat die jeuken.. spruit is nu bijna 6 mnd (de 29e) en het wordt nu echt tijd om hem in een normale slaapzak te doen. Maar help hoe?????"
Taxibabe hier krijgt spruit denk ik ook tandjes, de hele dag bijten op van alles incl mijn tepelsook echt niet te genieten..
Hier was dat ook en toen heb ik hem verhuisd naar z'n eigen kamertjequote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Wij co-sleepen met de kleine, maar ze begint steeds meer herrie te maken (denk dat ze meer droomt?), ze kreunt, kirt etc. En ik lig dan klaarwakker in bed (zij slaapt lekker door). Is dit een fase? Want ik zit echt te denken om haar in haar eigen kamer te laten slapen 😩
Half jaar alweer, gefeliciteerd. Gaat snel hequote:Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef automatic_ het volgende:
Vandaag is meneertje 6 maanden![]()
Nu weer even zoeken naar een indeling met de maaltijden, haha.
[ Bericht 10% gewijzigd door QuattroF op 25-04-2020 14:03:50 ]
quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:56 schreef QuattroF het volgende:
Gisteren was een echte regeldag hier. In mijn kersverse moeder onzekerheid ‘s ochtends nog geprobeerd enigszins ritme qua voedingen aan te houden, maar ze was alleen maar aan het huilen en wilde overduidelijk alleen bij mij zijn en drinken. Dus ik ben maar op bed gaan liggen met drinken, snacks en de afstandsbediening en toen ging het stukken relaxter. Vannacht heeft ze juist heel goed geslapen (3,5 uur en daarna maarliefst 5 uur tot 10:15 uur!) dus we konden een beetje bijkomen.Donderdag zijn we voor het eerst sinds thuiskomst naar het consultatiebureau geweest. Mevrouw was 250 gram aangekomen in 1 week, dus met de borstvoeding/slagroom zal het wel goed zitten denk ik zo. :’)
Lief! En fijn dat ze het zo goed doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:56 schreef QuattroF het volgende:
Gisteren was een echte regeldag hier. In mijn kersverse moeder onzekerheid ‘s ochtends nog geprobeerd enigszins ritme qua voedingen aan te houden, maar ze was alleen maar aan het huilen en wilde overduidelijk alleen bij mij zijn en drinken. Dus ik ben maar op bed gaan liggen met drinken, snacks en de afstandsbediening en toen ging het stukken relaxter. Vannacht heeft ze juist heel goed geslapen (3,5 uur en daarna maarliefst 5 uur tot 10:15 uur!) dus we konden een beetje bijkomen.Donderdag zijn we voor het eerst sinds thuiskomst naar het consultatiebureau geweest. Mevrouw was 250 gram aangekomen in 1 week, dus met de borstvoeding/slagroom zal het wel goed zitten denk ik zo. :’)
Goed gedaan, dat meeveren. Telkens weer even omschakelen he? Wat een lief klein pukjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet of je Thalia (family.snack.nutritionist) ook volgt op instagram? Zij heeft ook een youtubekanaal met het volgende handige filmpje over voedsel op de grond gooien:quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:13 schreef Rebubbled het volgende:
Slapen gaat ook hier op en af. Ze heeft een tijdje maar één middagslaapje gedaan, nu weer twee. Overal lees ik dat je ze vooral niet na 16u nog moet laten slapen, maar hier is dat de vaste tweede slaaptijd. Ze is elke dag bijna de hele ochtend wakker, van 7.30 tot 11.30. Maar dit 'afwijkende' patroon werkt voor haar.
Wat hier wel geholpen heeft, is rond de 4 maanden ben ik tijdelijk op een andere kamer gaan liggen (we cosleepen). Ze werd altijd 3 a 4 keer per nacht wakker. Toen ik weg was, werd dat spontaan nog maar 1 a 2 keer.
We hebben 2 fases gehad waarin ze twee weken lang elke nacht 3 uur achter elkaar wakker was, maar ook dat ging voorbij.
En nu sinds 2 weken slaapt ze elke nacht door vanuit het niets. Ze is nu bijna twaalf maanden.
Ik voed haar 3x per dag in slaap. Dat werkt voor ons nou eenmaal. En als het een keer niet werkt, hobbelt mijn vriend haar in slaap. Wel merk ik dat ze langzaam aan ook halfslaperig kan worden weggelegd en dan niet meer hysterisch wordt. Dat is vanzelf gekomen. Volgens mij kost slapen gewoon tijd. En dat is vreselijk kut nieuws als je doodmoe bent.
Verder ben ik echt gezegend met een vreselijk blij en gezellig knuffelkind dat een enorm gevoel voor humor heeft. Keerzijde is dat ik ook weleens met rust gelaten wil worden en de 20ste keer dat ze mijn teen vangt terwijl ik sta te koken het toch redelijk irritant wordt.
Met eten doet ze nog steeds vreselijk moeilijk en het wordt ook standaard op de grond gegooid tegenwoordig. Iets wat af te leren is door te zeggen 'Schijnbaar ben je uitgegeten' en de maaltijd te beëindigen, maar dat doe je dan weer niet zo makkelijk als er met moeite maar 3 happen naar binnen gaan. Ze is qua gewicht en lengte een lijn gezakt nu en dat baart me zorgen.
Hier (met bijna 11 maandenquote:Op donderdag 23 april 2020 20:39 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft bijna zijn eerste tandje! Ik denk dat het tandje morgen of overmorgen helemaal door is.
Arm ding heeft er wel last van, verhoging en veel huilen..Maar gelukkig hebben we paracetamol en dentinox
Yep, die volg ik ook inderdaad, super goede tips. En aanrader voor alle nieuwe moeders ook! Ik heb vooral moeite met niet juigen en goedzo roepen als ze eens iets helemaal opeet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:52 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ik weet niet of je Thalia (family.snack.nutritionist) ook volgt op instagram? Zij heeft ook een youtubekanaal met het volgende handige filmpje over voedsel op de grond gooien:
Mijn jonkje gooit ook aardig wat op de grond. Ik negeer het vrijwel altijd. Als ik denk dat hij het eten nog wel wil, dan raap ik het na een tijdje van de grond en bied het nog een keer aan. Niet te snel, want ik wil niet dat hij aanleert dat mama opraapt wat hij op de grond gooit![]()
Verder hebben we het geluk dat hij ķķk veel bezig is met eten van het ene vakje in het andere gooien bij zijn vakjesbord. En hij gooit vaak eten op de eettafel als hij het niet meer wil. Al wil hij het soms daarna toch nķg![]()
Persoonlijk vind ik het ook niet zo erg als hij eten op de grond gooit. Ook als hij niet bewust gooit valt er wel eten op de vloer dus de vloer weer schoonmaken moeten we toch. Dit is gewoon een stap in zijn ontwikkeling. Hij is continu aan het testen wat er gebeurd als je dingen gooit of als dingen vallen. Ik verwacht daarom dat het wel weer over gaat en dat ik het niet heel streng hoef af te leren. Wat ik wel denk is dat een kind, als je er teveel of te intens op reageert, gaat testen welke reactie volgt op gegooi.
Ik moet daar wel aan toevoegen dat we tijdelijk vloeibaar voedsel zoals yoghurt, wat je met een lepel eet, voeren. Hij zwiept iets te enthousiast met de lepel in het rond als hij die zelf vasthoudt. Hij mag ter compensatie wel regelmatig met zijn vingers in de yoghurt graaien
Die van mij is wat jonger en ongetwijfeld nog net wat minder ondeugend, maar ik zeg eigenlijk nooit nee tegen haar. Als ze iets doet wat iets kapots of pijnlijks tot gevolg kan hebben bied ik haar een alternatief. Dat lukt meestal.quote:Op zondag 26 april 2020 10:59 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Yep, die volg ik ook inderdaad, super goede tips. En aanrader voor alle nieuwe moeders ook! Ik heb vooral moeite met niet juigen en goedzo roepen als ze eens iets helemaal opeet.En het gooien is momenteel vooral testen wat wij doen. Net zoals met één vinger de pot van de cactus aanraken en dan met een big smile naar me kijken of ik 'Lily dat is gevaarlijk' ga zeggen. Hele dag grenzen testen, kleine boefjes. Ik moet er vooral om lachen.
Mijn vriend zit heel erg vast in overal 'Lily Lily Lily nee, Lily nee' zeggen. Laatst zei hij moedeloos dat ze niet meer luistert. Toen heb ik hem de tip gegeven vooral te zeggen wat je wel wilt dat ze doet en nee enkel voor gevaren te behouden. Dat maakte zo'n verschil voor hem. Jullie nog tips voor zulke kleine veranderingen in communicatie met groot effect?
Wat zijn jullie babies al groot zeg! Hier over drie dagen alweer een dreumes in huis. Jeetje!
Ik denk niet dat het schadelijk is om nee te zeggen. Het hangt ook heel erg van de context af, en wellicht van de leeftijd. De reden dat ik nee zeggen vaak probeer te vermijden is omdat ik haar zo veel mogelijk ruimte wil geven de wereld om zich heen te ontdekken. En omdat dat voor een baby vooral gaat door dingen aan te raken, te voelen, in de mond te stoppen, laat ik dat zo veel mogelijk gaan. 'Nee' zeggen heeft vaak ook geen zin en maakt dingen nog interessanter. Verder probeer ik haar leefruimte zo veel mogelijk zo te maken dat ze onbeperkt kan ontdekken. Dat is prettiger voor haar, maar ook voor mezelf. Ik heb helemaal geen zin om de hele tijd nee te zeggenquote:Op maandag 27 april 2020 14:37 schreef CaVaBien het volgende:
Even een vraagje puur uit nieuwsgierigheid, maar waarom zou het schadelijk zijn als kindjes een 'nee' te horen krijgen?
Ik zeg best wel vaak nee tegen mijn inmiddels bijna 13 maanden oude dreumes.
Ik denk dat sommige kinderen te beschermd/ lief worden opgevoed, maar de wereld is echt niet altijd lief. Ik zie nee zeggen dan ook niet als iets slechts. Uiteindelijk moet ze ook leren om te gaan met een nee.
Ik heb (gekookte/gestoomde) groenten altijd gewoon met de staafmixer gepureerd. Ook zoete aardappel. Hoezo kon jouw apparatuur het niet aan? Of was de aardappel nog rauw?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:27 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe pureren jullie groentehapjes? Ik had wat zoete aardappel over en dacht die gewoon vast even in te vriezen, maar mijn staafmixerbakje en het hakkertje van mijn keukenmachine konden het niet aan. Mijn foodprocessor kan alles aan, maar moet ik die echt elke keer tevoorschijn halen? Dat is zo'n overkill..
Niet pureren? Stukjes geven?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:27 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe pureren jullie groentehapjes? Ik had wat zoete aardappel over en dacht die gewoon vast even in te vriezen, maar mijn staafmixerbakje en het hakkertje van mijn keukenmachine konden het niet aan. Mijn foodprocessor kan alles aan, maar moet ik die echt elke keer tevoorschijn halen? Dat is zo'n overkill..
Nee, gekookt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:29 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik heb (gekookte/gestoomde) groenten altijd gewoon met de staafmixer gepureerd. Ook zoete aardappel. Hoezo kon jouw apparatuur het niet aan? Of was de aardappel nog rauw?
quote:Op donderdag 30 april 2020 20:14 schreef _aurum_ het volgende:
Ben vandaag ook naar mijn ouders geweest met de kleine op 1.5m afstand. Ze zijn zo verliefd op die kleine, mooi om te zien
Tot het eerste jaar is en blijft de basis: melk/borstvoeding. Wat je nu geeft is BIJvoeding. Dus daar hoeven ze echt nog niet hele hoeveelheden van weg te werken..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef June. het volgende:
Hier wil het eten nog niet zo (5 maanden). Hij vind het maar vies en spuugt eigenlijk alles weer uit.. Hij houd zijn mond vaak ook stijf op elkaarDan laat ik het maar weer even en probeer het enkele dagen later nog eens - hetzelfde.
Herkent 1 van jullie dit? Ik hoor namelijk alleen maar verhalen van baby's die enorme hoeveelheden wegwerken, waardoor ik me afvraag of ik iets verkeerds doe![]()
Maar het zal wel tijd kosten, ben te ongeduldig!
Groenten worden hier ook grotendeels er weer uitgeduwd. Liefst met een dramatisch gezicht dat zegt "waar heb ik dit aan verdiend, moeder?!"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef June. het volgende:
Hier wil het eten nog niet zo (5 maanden). Hij vind het maar vies en spuugt eigenlijk alles weer uit.. Hij houd zijn mond vaak ook stijf op elkaarDan laat ik het maar weer even en probeer het enkele dagen later nog eens - hetzelfde.
Herkent 1 van jullie dit? Ik hoor namelijk alleen maar verhalen van baby's die enorme hoeveelheden wegwerken, waardoor ik me afvraag of ik iets verkeerds doe![]()
Dat was bij ons ook met 4/5 maanden. Nu is hij 6Mnd en gaat het al weer beter. Dingen die hij eerst lekker vond (wortel) gaan er nu amper in haha.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:28 schreef June. het volgende:
Dan heb ik hier een holle bolle gijs van bijna 7 maanden..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:57 schreef Ticootje het volgende:
Hier nu bijna 8 maanden.
Ze drinken nog zo’n 6x per 24 uur.
Ontbijt krijgen een een cracker in hun handjes of een korst brood. Daarna moet ik vegen.
Dan rond half 11 fruit, elke min of meer een potje.
Als ze wakker zijn met lunch smeer ik wel een boterham, maar die smeren ze dan in hun haar.
Avondeten eten ze elk een potje groente en een elk een flinke lepel griekse yoghurt. (Dat zijn zo’n 3 a 4 baby lepeltjes)
Ik vind de hardnekkige uitspraak dat voeding tot een jaar alleen maar om te oefenen is maar raar. Vanaf 6 maanden bouw je namelijk op zodat ze met een jaar min of meer met de pot mee eten. Een baby van 9 of 10 maanden heeft niet genoeg aan alleen melk.
Eens! Erg hardnekkig inderdaad en echt niet correct. Bijvoorbeeld voor de ijzerbehoefte is alleen bv niet meer genoeg. En zo zijn er nog wat dingen waarvoor vast voedsel nodig is in steeds grotere hoeveelheden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 18:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind de hardnekkige uitspraak dat voeding tot een jaar alleen maar om te oefenen is maar raar. Vanaf 6 maanden bouw je namelijk op zodat ze met een jaar min of meer met de pot mee eten. Een baby van 9 of 10 maanden heeft niet genoeg aan alleen melk.
Bas eet niet, hij vreet en heeft er zo ontzettend veel plezier in om met ons te eten. Hij eet nu per dag 2 sneetjes brood, 1-2 stuk fruit, 1 snackje (maisvingers, paar rozijntjes, speltkoekje, cracotte oid), zo'n 200-250 gram avondeten, snackt indien het kan nog wat met ons avondeten mee, een paar happen yoghurt en drinkt 4-5x per dag borstvoeding en wat slokken water. Stats nu geen idee, hij schoot wel aan gewicht van de -1,6 naar de 0-lijn in de curve sinds start van bijvoeding. Had ik ook weer een discussie over met het CB, maar ach. Hij groeit nu lekker en hij beweegt continu als hij wakker is. Hij snapt nu eindelijk hoe hij moet kruipenquote:Around the age of 6 months, an infant’s need for energy and nutrients starts to exceed what is provided by breast milk, and complementary foods are necessary to meet those needs. An infant of this age is also developmentally ready for other foods. This transition is referred to as complementary feeding.
If complementary foods are not introduced around the age of 6 months, or if they are given inappropriately, an infant’s growth may falter.
Ensuring that infants nutritional needs are met requires that complementary foods be:
timely – meaning that they are introduced when the need for energy and nutrients exceeds what can be provided through exclusive breastfeeding;
adequate – meaning that they provide sufficient energy, protein and micronutrients to meet a growing child’s nutritional needs;
safe – meaning that they are hygienically stored and prepared, and fed with clean hands using clean utensils and not bottles and teats;
properly fed – meaning that they are given consistent with a child’s signals of appetite and satiety, and that meal frequency and feeding are suitable for age.
Caregivers should take active care in the feeding of infants by being responsive to the child’s clues for hunger and also encouraging the child to eat.
Oooo, wat een guitige koppies! En die tandjesquote:
Boven is niet te zien op de foto, maar daar hebben ze er ook allebei 4.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oooo, wat een guitige koppies! En die tandjes
Wat hebben ze mooie vrolijke koppies!quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat hebben ze mooie vrolijke koppies!
Mijn reuzenbaby:HeerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kubus is hier ook populair
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Dat plaatje. Steak, garnalen, gehaktballen. Huh?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Eens! Erg hardnekkig inderdaad en echt niet correct. Bijvoorbeeld voor de ijzerbehoefte is alleen bv niet meer genoeg. En zo zijn er nog wat dingen waarvoor vast voedsel nodig is in steeds grotere hoeveelheden.
Lees hier bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/amp(...)trients%3fformat=amp
Hier! Alhoewel ik het als baby zelf veel erger had, al vanaf 2 weken en ook veel in het gezicht. Nu (bijna) nergens last meer van.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Welk kindje hier had ook zoveel last van eczeem? Wij zijn zo goed als van de hormooncreme af doordat we ze dagelijks masseren met rituals creme.
Klopt, we hadden eerst baby.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hier! Alhoewel ik het als baby zelf veel erger had, al vanaf 2 weken en ook veel in het gezicht. Nu (bijna) nergens last meer van.
Omdat ze geen of weinig jeuk lijkt te hebben ben ik nog niet naar de huisarts gegaan, maar hier zien we goed effect van de Bepanthen eczeem-zalf (wel heul duur spul...)
Welke Rituals creme gebruik je, ze hebben er namelijk nogal wat in het assortiment(En ik de winkel zeiden ze recent tegen me dat de baby-lijn niet meer verkrijgbaar was?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eten: ik deed altijd een combi van stukjes geven enerzijds en soms ook wat hapjes anderzijds. Werkte prima, al heb ik een voorkeur voor stukjes.
Met baby L. Gaat het prima. Ze is alweer een maand vandaag en ze is tot op heden (even afkloppen) de meest relaxte baby die we hebben gehad en we genieten enorm van haar. Het voordeel van dit hele corona gebeuren is dat we vooral thuis zijn met ons gezin, wat best een verschil is met steeds kraambezoek ontvangen etc. Al ben ik wel blij dat kleuter straks weer wat naar school kan want het is wel best druk met 3 kindjes.
Dan heb je heerlijk ruikende baby’squote:Op zaterdag 2 mei 2020 06:56 schreef Ticootje het volgende:
Klopt, we hadden eerst baby.
Nu the ritual of jing. (Groene pot)
Mayra heeft ook veel last gehad van eczeem. Zo af en toe komt het nog terug, al is het inmiddels een heel stuk minder.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Mijn babies zijn blijkbaar erg gewend geraakt aan de dagelijkse babymassage.
Ff snel van auto naar bed, mooi niet dus.
Hebben we zelf gedaan, maar het kost wel minimaal 30 minuten.
Welk kindje hier had ook zoveel last van eczeem? Wij zijn zo goed als van de hormooncreme af doordat we ze dagelijks masseren met rituals creme.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Mijn babies zijn blijkbaar erg gewend geraakt aan de dagelijkse babymassage.
Ff snel van auto naar bed, mooi niet dus.
Hebben we zelf gedaan, maar het kost wel minimaal 30 minuten.
Even ter info; de babylijn is nog online in de Rituals shop (deels) verkrijgbaar. Ze hebben de Tummy-creme (witte pot), baby bodylotion (pomp flesje) en baby wash nog.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 06:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt, we hadden eerst baby.
Nu the ritual of jing. (Groene pot)
Je hebt gelijk, ik moet dat eens proberen, ķf ķf. Nu geef ik dus vaak bij een voer-hapje ook losse stukjes. Dan is het dus dubbelop...quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Meer werk valt wel mee vind ik.
Of ze hebben me nodig met eten geven OF ik moet vegen / dweilen.
quote:Op zondag 3 mei 2020 08:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hahah rebubbled, dan maar alsnog een keukentje scoren![]()
Hier heeft manlief gister zo’n mooi plaatje geschoten van ons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 3 mei 2020 08:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hahah rebubbled, dan maar alsnog een keukentje scoren![]()
Hier heeft manlief gister zo’n mooi plaatje geschoten van ons
PrachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooie foto's sowieso van al jullie kleintjes. Pinq, jouw meisje is echt beeldig, met haar prachtige bos haar.
DE, leuk om jouw jongetje ook te zienEn die jongens van Tico.. wat een tanden al!
Hier zijn dus net de eerste tandjes door. Hij slaapt er 's avonds regelmatig erg onrustig door. Net ook toch maar weer een paracetamol ingedaan.
Manlief heeft hier ineens vaart gezet achter de piklerdriehoek waar ik aan begonnen was en hij is afHet jongetje vindt het nu vooral geweldig om er rondjes omheen te kruipen, razendsnel
Ik ben benieuwd wanneer hij voor het eerst gaat klimmen.
Oh herkenbaar. Ik dacht altijd na een half jaar te stoppen maar ik wil niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:07 schreef B.ertha het volgende:
Wat is dat, Bobby?
Ik ben vandaag begonnen met het afbouwen van borstvoeding, zodat ik niet zo vaak hoef te kolven straks. Ik werd er toch wel even verdrietig vaneen flesje is toch anders..
Hopelijk kan ik nog heel lang de ochtend- en avondvoeding geven
Heb je pompoen ook al geprobeerd? Dat was hier ook een mega-hitquote:Op maandag 4 mei 2020 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Het ging een tijdje terug over hapjes... Wij hebben eentje gevonden die hij lust! Peer ging er vanaf de eerste lepel vlot in. Zelfs met handen vasthouden want de lepel moet eerst nog leeggelikt worden![]()
Wat een genot om hem zo te zien genieten.
Pompoen staat ook op de planning ja! Dat wordt ook zijn eerste ervaring met een hapje uit een potje. Eens zien of hij met hapjes ook zo kieskeurig is...quote:Op maandag 4 mei 2020 19:55 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Heb je pompoen ook al geprobeerd? Dat was hier ook een mega-hit
Wij hebben inmiddels besloten dat onze directe familie (ouders, broers/zussen en hun partner) onze kleine mogen vasthouden. Uiteraard na handen wassen en alleen als ze geen klachten hebben! Zij houden er allemaal rekening mee omdat ze haar graag willen zien, dat ze weinig/geen contact met anderen hebben. We houden zelf nog wel afstand. We hebben het een tijd volgehouden maar voor ons ook geen houdbare situatie, en over een paar weken zullen opa's en oma's ook gaan oppassen want dan moet ik weer werken..quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:42 schreef _aurum_ het volgende:
Gisteren naar broertje geweest voor visite en we houden ons nog steeds aan de 1.5m afstand en niet vasthouden, maar vraag me steeds meer af wat de houdbaarheid is.
Ze gaat over 1 maand naar de opvang en heb geen idee wie haar beet zal hebben en hoevaak enzo, dus manlief en ik hebben gister nog zitten filosoferen over wanneer familie haar mag knuffelen.
Ben een beetje klaar met corona
Fysiek prima (Ik voed of kolf één keer rond 13u en hoop dat steeds later te doen) maar emotioneel vind ik er niks aanquote:Op woensdag 6 mei 2020 07:42 schreef _aurum_ het volgende:
Gaat hard Pinquit![]()
@:bert.ha; hoe gaat het met afbouwen?
Wij zijn maandag naar cjg geweest; 4460 gram en 57 cm, we volgen netjes de 0 lijn![]()
Gisteren naar broertje geweest voor visite en we houden ons nog steeds aan de 1.5m afstand en niet vasthouden, maar vraag me steeds meer af wat de houdbaarheid is.
Ze gaat over 1 maand naar de opvang en heb geen idee wie haar beet zal hebben en hoevaak enzo, dus manlief en ik hebben gister nog zitten filosoferen over wanneer familie haar mag knuffelen.
Ben een beetje klaar met corona
Mijn baby had dat ook heel erg. Heeft hij wel genoeg ontlasting? Anders een klysma heeft hier heel goed geholpen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 01:13 schreef einzeinz het volgende:
Ons babytje van 3 maanden oud ligt werkelijk de hele dag door te wenen omdat hij zoveel last heeft van zijn darmpjes.
Wat kunnen we hier tegen doen?
Wat voor voeding krijgt hij?quote:Op donderdag 7 mei 2020 01:13 schreef einzeinz het volgende:
Ons babytje van 3 maanden oud ligt werkelijk de hele dag door te wenen omdat hij zoveel last heeft van zijn darmpjes.
Team vroeg wakker! Thomas weer om half 6..quote:Op donderdag 7 mei 2020 06:37 schreef douche-eendje het volgende:
Och, krampjes. Hier werkte de draagdoek heel erg goed. Maar als het echt de hele dag door is zou ik dat zelf ook bespreken met consultatiebureau of huisarts, om eventuele onderliggende oorzaken uit te sluiten.
Bas was weer om 6 uur klaarwakker en vrolijk. Echt, dit zijn niet mijn genen hoor
Nee wij niet, maar dat is ook omdat T in het begin niet zo sterk was in zijn nek/romp. In een wipstoeltje kunnen baby's minder goed bewegen, dus kregen wij het advies om hem zoveel mogelijk in de box of op de grond te leggen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:10 schreef _aurum_ het volgende:
welkom Lastrequest!
@:Bertha: denk dat je 't momentje samen mist he...dat lijkt mij iig het moeilijkst.
En even een praktische vraag, hebben jullie een wipstoeltje? Zo ja, aanrader of niet? Want ik hoor er verschillende dingen over en zie door de stoeltjes het bos niet meer
Babies “horen” niet de hele dag te huilen. Krampjes bouwen zich vaak op naar mate de dag vordert.quote:
Count your blessings zou ik bijna zeggenquote:Op zaterdag 9 mei 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Hebben jullie ervaring met het verschuiven van de lange slaap? Die duurt bij ons van 23u tot 10u met een voeding rond half 8 (hoewel hij die vanochtend heeft overgeslagen) maar het zou een stuk praktischer zijn als dat zo'n drie uur naar voren kan! Hoe zou ik dat kunnen doen?
Mijne had het alleen 's avonds, was niets mee te beginnen. SAB Simplex in elk flesje heeft enorm geholpen, op advies van het consultatiebureau.quote:Op donderdag 7 mei 2020 01:13 schreef einzeinz het volgende:
Maar misschien lost zich dat ook vanzelf op. Onze dochter wilde rond drie maanden tussen 18.00 en 23.00 niet slapen. En in de laatste dagen van mijn verlof werden de slaapjes overdag ook een strijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:27 schreef B.ertha het volgende:
Het is ook heerlijk dat we zelf geen slaapgebrek hebben, alleen moet ik hem straks alsnog rond 7 gaan wekken ivm opvang en dan slaapt hij niet genoeg, want overdag slaapt hij amper.
Dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 9 mei 2020 23:21 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Maar misschien lost zich dat ook vanzelf op. Onze dochter wilde rond drie maanden tussen 18.00 en 23.00 niet slapen. En in de laatste dagen van mijn verlof werden de slaapjes overdag ook een strijd.
Toen ging ze naar de opvang en was ze zo moe van alle indrukken dat ze om 19.00 zo op bed gelegd kon worden. En na 1 a 1.5 maand gewend te zijn, sliep ze overdag daar beter dan thuis.
Hier ook een buikslaper.quote:Op zondag 10 mei 2020 07:20 schreef Whoopje het volgende:
Ik ben Bouncy steeds ietsje eerder wakker gaan maken voor die fles. Hij moest van 22.00 naar 19.30 zodat ze hem voor ze naar bed ging kon krijgen en ik haar niet meer wakker hoefde te maken want dat vond ze verre van leuk.
Sinds een paar dagen doet Bouncy haar ochtend dutje op haar buik.... ik vind het maar niks moet ik bekennen 🙈
Terug draaien heb ik ook geprobeerd maar ik was de kamer nog niet uit of ze lag al weer op haar buik 😂 nu laat ik het naar zo, haar ochtenddutje is maar kort en zodra ze wakker is draait ze naar haar rug.quote:Op zondag 10 mei 2020 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier ook een buikslaper.
Ik heb het een week geprobeerd hem steeds terug te draaien. Maar ik vertrouw er maar op dat het goed gaat, hij rolt meteen terug.
Hier broodjes rosbief met thee van losse blaadjes en als cadeau een romper en muismat met foto, maar verder heb ik bijna precies hetzelfde verhaalquote:Op zondag 10 mei 2020 13:10 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier heeft mijn man punten gescoordik werd wakker van de geur van zelfgebakken wafels. Die kreeg ik ietsje later op bed gebracht, met aardbeiden en slagroom. En een cadeautje: een mooie foto van mij en het kind in een lijstje.
Het blijft bijzonder dat ik moeder ben. Ik ging er zo lang van uit dat het nooit zou gebeuren. Hoewel ik het bij vlagen moeilijk en zwaar vind, klopt mijn leven nu. Het was echt ontzettend verdrietig geweest als het me nooit gegeven zou zijn om moeder te worden. Vandaag sta ik stil bij wat voor bofkont ik ben
Jullie ook een fijne moederdag!
Haha wij toevallig net ook. Heel kort want zoveel is er niet veranderd qua eten / slapen etc (de verandering zit vooral in het bewegen/klauteren/optrekken) maar het leek ons wel handig voor een vlotte overdracht.quote:Op zondag 10 mei 2020 20:33 schreef automatic_ het volgende:
Heb gisteren maar een update geschreven qua eten, slapen etc. Meneer slaapt tegenwoordig op z'n zij
quote:Op maandag 11 mei 2020 09:07 schreef B.ertha het volgende:
Haaruitval heb ik ook en ik heb dik haar, dus er kan ook echt héél véél uitvallenmijn huid is eigenlijk prima, alleen in de eerste maand was het even ruk.
We lijken de oplossing te hebben gevonden voor z'n slaapje, maar het is niet de oplossing die ik wilgisteren heb ik een wijntje gedronken en dus 's avonds kunstvoeding gegeven. Meneer heeft vervolgens geslapen van 9 tot 7.30...
Heerlijk maar ik wil nog niet van de borstvoeding af. Wat een duivels dilemma
Nu ligt ie weer te tukken en zodra hij wakker is, gaat hij voor het allereerst naar de kinderopvangmet een heel toepasselijk rugzakje voor zijn spulletjes
Over alcohol en borstvoeding vond ik deze informatie wel zinvol:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://eurolac.net/artikelen/alcohol-en-zo/
Ik voed gewoon als ik één glas alcohol op heb. De hoeveelheid alcohol die je baby dan binnenkrijgt is minimaal. Helemaal als je drinkt kort nadat je hebt gevoed en er een tijdje tussen voedingen zit. Iedereen maakt hier in zijn eigen afwegingen; ik ken ook veel mensen die helemaal niet drinken tijdens de borstvoedingsperiode. Persoonlijk vind ik dat een te groot offer; ik houd wel van een glas wijn op z'n tijd en ik vind 9 maanden ontzegging wel genoeg. Dit in combinatie met de feiten: een kind krijgt echt heel weinig alcohol binnen via borstvoeding als je zelf met mate drinkt.
Wat betreft het slapen: dat lijkt me inderdaad een ingewikkeld dilemma. Je kunt het misschien iets vaker uitproberen om te kijken of het echt aan de kunstvoeding ligt? Op basis van één avond kun je nog geen conclusies trekken.
Hoe ging het wegbrengen?quote:Op zondag 10 mei 2020 19:23 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag even bij mn ouders geweest, maar de jongens zijn geen andere mensen meer gewend. Morgen naar de opvang, terwijl ik ze zo in maxicosi moet overdragen, hoe onveilig moet dat niet voelen voor de kindjes?
Zo onhandig dat je baby dan niet meewerkt en sneller weer wil drinken hequote:Op maandag 11 mei 2020 11:15 schreef B.ertha het volgende:
Ik wilde 2 uur later wel weer voeden, maar hij wilde niet zo lang wachten
Overigens kan ik prima zonder alcohol, het is voor mij vooral sociaal. Nu we niet mogen terrassen, mis ik het dus een stuk minder. Dit was dan ook mijn eerste wijntje sinds voordat ik zwanger raakte. Tijdens ons medische traject heb ik ook heel weinig wijn gedronken omdat dat niet mocht, dus ik ben het inmiddels ook wel gewend.
En idd, ik trek nog geen conclusies maar ga het wel even uitproberen.
Ah wat sneuquote:Op maandag 11 mei 2020 11:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Hoe ging het wegbrengen?
Mijn jongetje gaat morgen. Heeft de afgelopen periode ook heel minimaal andere mensen gezien, en moest dan echt het eerste uur wennen. Daarbij een periode van flinke verlatingsangst: huilen zodra we buiten beeld zijn, soms gaat hij echt op zoek als hij ons niet ziet door bijvoorbeeld naar de keuken te kruipen en daar heel hard te huilen als hij ons niet kan vinden, enzovoorts. Ik zie er echt wel behoorlijk tegenop. Al zal het ook wel over gaan, als hij eenmaal afgeleid is.
Het slapen is ook wel een dingetje. Hij viel eerder bij de opvang in slaap in een hangmatje op de groep, en het lukte hem nog niet in een ledikant in slaap te vallen. Nu slaapt hij thuis inmiddels wel in een ledikant, maar we zitten er naast totdat hij slaapt. Soms duurt dat best lang. Ik verwacht dat ze daar op de opvang geen tijd voor hebben, en ik vraag me dan wel af hoe ze dat gaan oplossen.
Bah, knoop in mijn maag![]()
Het is dat het werken zoveel gemakkelijker zal gaan als hij er niet is, en vooral mijn man dan meer werk kan verzetten. Maar liever hield ik hem gewoon altijd in de buurt
Denk je dat het scheelt dat ze met z'n tweeën zijn? Wel altijd tenminste één bekend gezicht in de buurt, toch?quote:Op maandag 11 mei 2020 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja het is maxicosi afgeven en gaan.
Dan krijg je wel “ze zijn wel eenkennig geworden”. Dus mn hart breekt. Die hebben echt niet gesnapt waar papa en mama opeens waren en opeen allemaal vreemde mensen, die wel lief zijn, die aan je zitten.
Bah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |