Dit kan nietquote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)
VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)
Die man is de weg kwijt joh.
Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.quote:
Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.quote:
Ja tuurlijk, net als met dat campagnefilmpje tijdens de persco.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.
Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.quote:
Hardop gelachenquote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."twitter:cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.
Veel erger, hij vindt steeds beter de weg terug omhoog. In alle chaos en ellende herpakt hij zich, door iedereen die hem 'tegenwerkt' of tegenspreekt te blamen en shamen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)
Die man is de weg kwijt joh.
zij zijn er nu juist voor om dat te voorkomen, gewoon gefaald dusquote:Op woensdag 15 april 2020 09:19 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.
Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."twitter:cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
o "Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."
o The China watchers and other signatories say that "China's Chernobyl moment is a self-inflicted wound. The CCP silenced Chinese doctors who wanted to warn other health professionals during the early stage of the outbreak."
o The experts urge foreign governments to "engage in a critical evaluation of the impact of CCP policies on the lives of Chinese citizens and citizens around the world."
Dit had ik even gemist. Tamelijk bizar weer.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
"Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."
ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHOquote:Op woensdag 15 april 2020 09:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?
Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:
[..]
Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.
Het is wel heel erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de though guy uit te hangen, totdat het jezelf overkomtquote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.
Gewoon het virus negeren. Niets aan doen. Geen IC's, geen vaccins, geen medicijnen. Accepteren dat niet iedereen 90 hoeft te worden. En dat blijft wat mij betreft niet beperkt tot Corona, maar geldt voor alle ziektes.
hoe combineer je dat?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- eten afhalen en bezorgen
- restaurants als in hong kong afschermen met plexiglas.
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.
Ieder bedrijf doet dat wat nodig is - de een beter dan de ander en de een heeft meer geluk dan de ander. Als je toevallig een besmet persoon krijg op je afdeling, zou de rest al 2 weken in quarantaine moeten.. in de praktijk is gewoon gebleken dat het echt niet zo makkelijk is om 'dan maar te besluiten je bedrijf te sluiten'.. dat is wikken en wegen, welk signaal geef je af aan personeel en klanten en hoeveel risico durf je te nemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?
Je kan ze ook open houden, totdat er inspectie is geweest. Bij jullie doen ze het misschien goed, zat bedrijven waar dat niet zo is.
Ik ben het met je eens dat er, op termijn, een uitweg moet zijn, maar ik denk vooral dat op dit moment voorzichtigheid geboden is. In mijn ogen moet er eerst aan een aantal voorwaarden in de zorg, de preventie en de opsporing gedaan worden voordat er versoepelt kan worden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er nagedacht kan worden over tussenoplossingen, zoals de plexiglas screens op terrassen. Die screens staan immers ook in de supermarkt op dit moment. Een supermarkt is echter eerste levensbehoefte, een terras is dat niet. En zoals gezegd is de huidige strategie: Blijf zoveel mogelijk thuis.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:
[..]
Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.
Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.
Juist omdat ik het idee heb dat dit nooit meer weggaat en zeer serieus is, geloof ik niet in de kraan langzaam weer opendraaien. Ik wil al 2 maanden praten over het nieuwe normaal. Niet vanuit angst, maar vanuit hoop en leven.
Volgens mij, als we gaan zitten wachten, wachten we op iets wat niet meer gaat komen. Terwijl we zat andere zaken laten liggen.
Als je links kijkt, zie je rechts niet. En wat gedachte-oefeningen en een wat andere gesprekken zijn nooit weg.
Mooi begin.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Qua denken in oplossingen.
- thuiswerk verplichten daar waar mogelijk
- de rest verplicht mondkapjes
- winkels kunnen open met max aantal mensen tegelijk binnen
- eten afhalen en bezorgen
- restaurants als in hong kong afschermen met plexiglas.
- bios, max x aantal tegelijk op afstand met mondkapjes
- veel digitale bijeenkomsten.
- sport initiatieven waarbij afstand gehouden kan worden
- crowdfunding voor lokale ondernemers waarbij mensen 5% van hun salaris moeten verdelen.
- sportscholen, x aantal mensen tegelijk met afstand ertussen en tijden repserveren
- kappers,mondkapjes voor de kapper en klanten.
- fysio idem
- meer openlucht activiteiten waarbij afstand gehouden wordt.
- nadruk op e-learning
- schoonmakers, mondkapjes op en niemand in huis/pand
Het is allemaal behoorlijk lame maar je moet er iets van proberen te maken zodat de economie draaiende blijft en mensen toch enigszins normaal kunnen leven.
Voor zaken als de tandarts,feestkroegen,disco's,prostituees, voetbal, festivals, concerten,onderbouw van basisscholen, kinderopvang, mondhygiënist, toerismesector,pretparken vind ik het oprecht lastig om een oplossing te bedenken. Het is niet te doen zonder groot risico.
Misschien bv tandartsen alleen essentieel met verplicht 2 weken quarentaine ofzo.
Toerismesector gebruiken om kwetsbaren af te zonderen?
Voetbal zonder publiek?
Nouja, blijft echt lastig.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:40:29Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases
- April 14: 2,000,000 cases reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |