Gedore is een heel goed en degelijk Duits merk. Ik heb daar een 100-delige doppenset van en geen dag spijt van gehad. Ik ga er vanuit dat ook de andere gereedschappen van deze fabrikant goed zijn. Probeer voor de red varianten te gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Harveo het volgende:
Wat is een beetje een fatsoenlijk merk voor (combi/nijp etc) tangen en metaal vijlen? Kom met een zoektocht vooral op bouwmarkt spul uit. Gedore komt ook regelmatig naar boven maar weet niet of dat iets is.
Wera heeft dit niet helaas..
De Gedore Red is dan weer niet afkomstig uit Europaquote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Gedore is een heel goed en degelijk Duits merk. Ik heb daar een 100-delige doppenset van en geen dag spijt van gehad. Ik ga er vanuit dat ook de andere gereedschappen van deze fabrikant goed zijn. Probeer voor de red varianten te gaan.
Red wordt in Turkije en Zuid-Afrika gemaakt toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Gedore Red is dan weer niet afkomstig uit Europa
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Vroeger heette het Carolusquote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Red wordt in Turkije en Zuid-Afrika gemaakt toch?
Ik spiek wel even op mijn koffer straksquote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Vroeger heette het Carolus
Dowidat en Rahsol zijn Gedore.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:17 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik gebruik al jaren een Dowidat setje die ik nog van mijn vader heb gekregen. Onverwoestbaar spul.
Ik heb ook nog een stahlwille stabile ratelsleutel liggen hier . Beregoed spul. Die ouwe wist wat goed gereedschap was.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dowidat en Rahsol zijn Gedore.
Gedore staat voor Gebrüder Dowidat Remscheid.
Remscheid is voor gereedschap wat Detroit voor auto's isHazet komt er ook weg, Stahlwille wordt iets verderop gemaakt.
Het wordt in Taiwan gemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Vroeger heette het Carolus
Pfff wat slecht. Zou ff een berichtje sturen naar ze. Ik kan begrijpen dat het druk is maar het duurt toch geen week voordat ze iets kunnen versturen, dan heb je veel te weinig personeel of het is slecht georganiseerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:22 schreef BEFEM het volgende:
Hoe is jullie ervaring met bestellen bij Toolmax? Bij mij stond er 1 tot 3 werkdagen. Nu 6 werkdagen later is de status nog steeds 'in behandeling'
[ afbeelding ]
Het is week 22![]()
"Wacht op voorraad" is wel een hint met wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:30 schreef Harveo het volgende:
[..]
Pfff wat slecht. Zou ff een berichtje sturen naar ze. Ik kan begrijpen dat het druk is maar het duurt toch geen week voordat ze iets kunnen versturen, dan heb je veel te weinig personeel of het is slecht georganiseerd.
Sonic is ook mooi spulquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gedore Red, prima spul en gewoon doen? Of liever doorsparen en voor iets anders gaan. Ik vind het niet erg geld uit te geven aan gereedschap (afgelopen jaar 1500+ aan DeWALT gekocht) maar betaal ook niet graag teveel.
Iemand tips voor een deftige doppenset 1/4 en 1/2??
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
"Wacht op voorraad" is wel een hint met wat er aan de hand is
Ik heb deze vorige week gekregen: https://www.gereedschapce(...)1-4-1-2-3300057.htmlquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gedore Red, prima spul en gewoon doen? Of liever doorsparen en voor iets anders gaan. Ik vind het niet erg geld uit te geven aan gereedschap (afgelopen jaar 1500+ aan DeWALT gekocht) maar betaal ook niet graag teveel.
En bij het artikel staat gewoon nog 1 tot 3 werkdagenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
"Wacht op voorraad" is wel een hint met wat er aan de hand is
Heb hier ook een bestelling uitstaan en precies hetzelfde: levertijd 1-3 dagen, wacht nu al ruim een week zonder voortgang. Ik ga ook maar eens mailen, in het verleden dit probleem niet eerder gehad met ze.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En bij het artikel staat gewoon nog 1 tot 3 werkdagen
Kansloos. Nu heb ik het afgelopen lange weekend gemist en met een beetje pech het aankomende lange weekend ook....
Ik heb een doppenset van Wera en het is een verademing als je van een el cheapo gereedschapskoffer af komt. De ratel heeft kleine vertanding wat ook echt top is.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Heb mijn schuurmachine nog steeds niet binnen en ook geen reactie van Toolmaxquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:41 schreef JeMoeder het volgende:
Nou het is uiteindelijk een Makita DDF484RTJ met alles erop en eraan geworden. Vanmiddag komt hij binnen inclusief een mooie nieuwe bitset.
Dat is wel heel raar, ze zijn normaal heel snel en behulpzaam. Pakken ze de telefoon ook niet op?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heb mijn schuurmachine nog steeds niet binnen en ook geen reactie van Toolmax
Nee, stopt er na 5 minuten automatisch meequote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is wel heel raar, ze zijn normaal heel snel en behulpzaam. Pakken ze de telefoon ook niet op?
Dat was de Stanley toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, stopt er na 5 minuten automatisch mee
Misschien toch maar annuleren en in de winkel kopen.
Nee, Makita schuurmachine. Van Stanley had ik een orderdoos of hoe die dingen heten gekocht maar is al een aantal weken binnenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat was de Stanley toch?
Heb je gelijk de kans om een goeie te kopen. Stanley is al enige jaren een stickermerk geworden dat leunt op het verleden. Dwz. Koopt Chinese rommel in en plakt er Stanley op. Ervaring met het elektrische gereedschap heb ik niet. Maar handgereedschap koop ik er zeker niet meer van.
Oh, dan was het iemand anders die die stanley excenter had gekochtquote:Op vrijdag 29 mei 2020 15:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, Makita schuurmachine. Van Stanley had ik een orderdoos of hoe die dingen heten gekocht maar is al een aantal weken binnen
Iemand??quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:05 schreef Legwieh het volgende:
Mensen even een vraagje, voor een projectje werd mij hier deze tacker aangeraden.
https://www.ecotools.nl/da-bradtacker-b5701/
Nu wil ik hem gaan kopen maar zie aan bijpassende Brads enkel setjes van 4000 Brads....
https://www.ecotools.nl/4000-st-gegalvaniseerde-da-brads-64-mm/
Ik heb er maar een honderdtal nodig, Miss Max 200. Iemand tips? Of heb ik weinig te kiezen?
200 is echt weinig. Zijn maar een paar stripjes. Maar ik had vorige keer voor je een rondje gegoogeld en alle merken bieden ze aan in doosjes van 4000. Klinkt als heel veel, maar is echt maar een klein doosjequote:
T enige nadeel is dat ik me garage net heb opgeruimd en dat met dit soort, het is maar ¤28,- je garage binnen no time vol ligt met dingen die je nooit meer gebruiktquote:
Misschien dat ik die ooit nog kan gebruikenquote:Op zaterdag 30 mei 2020 09:30 schreef Legwieh het volgende:
[..]
T enige nadeel is dat ik me garage net heb opgeruimd en dat met dit soort, het is maar ¤28,- je garage binnen no time vol ligt met dingen die je nooit meer gebruikt
Als elektricien zweer ik bij geïsoleerde Knipex tangen, de schroevendraaiers heb ik dan weer van Wiha. Maar met schroevendraaiers moet je vooral kijken naar wat je fijn vind om mee te werken, wat lekker in je hand ligt. De topmerken ontlopen elkaar niet heel veel, het is vooral het kleurtje en de vormgeving. Bedenk van te voren hoevaak je het gereedschap gaat gebruiken, ik heb in mijn koffer ook bijvoorbeeld wel een setje inbus sleutels uit de vijf euro bak liggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:57 schreef Harveo het volgende:
Wat is een beetje een fatsoenlijk merk voor (combi/nijp etc) tangen en metaal vijlen? Kom met een zoektocht vooral op bouwmarkt spul uit. Gedore komt ook regelmatig naar boven maar weet niet of dat iets is.
Wera heeft dit niet helaas..
exact dit setje heb ik ook en gebruik dit regelmatig tijdens werk. Werkt superfijn, goed spul. Collega's gaan dit nu ook kopen. Gewoon voor de heb en fun.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:31 schreef Harveo het volgende:
[..]
Ik heb een doppenset van Wera en het is een verademing als je van een el cheapo gereedschapskoffer af komt. De ratel heeft kleine vertanding wat ook echt top is.
https://www.amazon.nl/Wer(...)a-419974734456&psc=1
Niet hier besteld overigens.
Gewoon een platte en een punt beitel. 5 euro van de ecotools en je bent klaarquote:Op woensdag 3 juni 2020 22:03 schreef Schild het volgende:
Zojuist de Bosch GBH 2-28F gekocht bij Mastertools![]()
Heb er alleen nog geen boren en beitels bij gekocht.. iemand tips welke maten/type beitels het meest gebruikt worden? Wil eigenlijk een leuk basis setje samenstellen zodat ik de meeste klussen gedaan krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |