In elk geval opletten dat je niet teveel olie in de pan doet, op 180 graden gaan kroketten best bruisen en met teveel olie in de pan dan gaat 't overkoken.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dus geen frituurpan. Of een temperatuurdingmeter (waarom kan ik niet op de naam komen?) dus ik denk dat kansloze missie is hier.
Dat laatste vooralquote:Op vrijdag 24 april 2020 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik leerde van de briljante serie Back in Time for Dinner dat de belangrijkste reden voor woningbrand het frituren in een pannetje was voor de komst van de in temperatuur regelbare frituurpan
Maar ik doe het ook. Dus vooral bij blijven zolang dat op het vuur staat. En weten dat je geen water over een brandje in een pan olie moet gooien.
Thermometerquote:Op donderdag 23 april 2020 18:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dus geen frituurpan. Of een temperatuurdingmeter (waarom kan ik niet op de naam komen?) dus ik denk dat kansloze missie is hier.
Zonder gelatine.quote:Op zondag 26 april 2020 07:32 schreef minilot het volgende:
Wat is je precieze recept, @:Farenji? Iets met of zonder gelatine?
Ja, hij heeft ook de hele nacht in de koelkast gestaan.quote:Op zondag 26 april 2020 07:49 schreef minilot het volgende:
Is de ragout wel door en door koud als je je vinger in het bakje steekt?
Gelatine is laatste redmiddel, ik wil mijn kroketten graag vegetarisch houden. Ik ga idd opwarmen en bloem toevoegen.quote:Op zondag 26 april 2020 08:10 schreef Zalmslaatje het volgende:
Als het niet heel erg slap is, opwarmen wat bloem toevoegen laten garen en over een grote oppervlakte uitsmeren, laten afkoelen zodat je meer vocht kwijt raakt.
Als je ragout erg dun is, meer roux maken, op een heel laag pitje proberen nog wat vocht weg dampen en daarna uitsmeren.
Of misschien toch maar met wat gelatine proberen.
Het is nog vroeg je hebt nog even de tijd.
Ja ik ook, heb net met mijn nuchtere maag in de ragout staan roeren. Al hou ik er alsnog wel rekening mee dat ze mislukken. Ik heb ook nog kroketten van de vegetarische slager in de vriezer liggen, als "contingency plan"quote:Op zondag 26 april 2020 08:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb wel echt debiel veel zin in kroketten nu
Ik wil eigenlijk niet mee doen vandaag. Maar wel zin in kroketten. Dus of misschien snel kaaskroketje maken. Of kroketten kopen. Of maar gewoon verlekkerd kijken naar jullie kroketten.quote:Op zondag 26 april 2020 08:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja ik ook, heb net met mijn nuchtere maag in de ragout staan roeren. Al hou ik er alsnog wel rekening mee dat ze mislukken. Ik heb ook nog kroketten van de vegetarische slager in de vriezer liggen, als "contingency plan"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |