Nou, als je het artikel leest, dan staat daar onder andere dit:quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:01 schreef meneertje1972 het volgende:
Mijn eerdere post waarin ik schreef dat het corona virus wordt verspreid door ZINGEN is gesloten. Er werd lacherig over gedaan en uiteindelijk is mijn topic gesloten.
Maar nu komt Maurice de Hond met een verhaal dat het corona virus wordt verspreid door ZINGEN en een bepaalde luchtvochtigheid in een afgesloten ruimte.
bewijs Maurice de Hond
Open mijn topic zodat ik het verhaal van Maurice de Hond kan aanvullen. Er worden allemaal topics geopend maar juist degene die serieus een bijdrage levert aan de oplossing en verklaring van de verspreiding van corona wordt gesloten. Op zich raar.
Met andere woorden, dat 'corona door zingen' komt is wel extreem kort door de bocht. Dan kun je ook een topic openen waar je zegt dat corona door spreken komt, of dat corona door hoesten komt, etc.quote:Vanuit de wetenschap is evenwel aangetoond dat mensen bij spreken, hoesten, niezen en zingen o.a. microdruppels (aerosols) uitscheiden, die veel langer in een ruimte blijven zweven en daarbij in contact komen met vrijwel alle mensen in die ruimte. Er hoeft maar één iemand te zijn die besmet is (en dat van zichzelf nog niet weet) en het is bingo.
Volgens mij is “voor het zingen de kerk uit” niet veilig genoeg hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:06 schreef ToT het volgende:
Oftewel; je kunt prima naar de kerk gaan, maar moet wel opsodemieteren voordat ze beginnen te zingen?
quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:19 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij is “voor het zingen de kerk uit” niet veilig genoeg hoor.
Wat je eigenlijk zegt is dat iedereen, inclusief kinderen, moet gaan roken om te zien of we niet in elkaars adem wanenquote:Op dinsdag 14 april 2020 17:21 schreef ToT het volgende:
Anyway, het virus schijnt ook niet alleen in aerosolen te zitten maar is in (zeer) beperkte mate airborne, toch?
Dan zou je een keer in de buurt van een roker moeten komen en kijken op welke afstand je de sigarettenrook niet meer ruikt.
lees dit even voordat je alles af doet als een 'grap'.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:42 schreef Fer het volgende:
Tja carnaval, apres ski, voetbalwedstrijden en in de kerk wordt allemaal gezongen. Waar werd de Corona verspreid?
Geen zingende honden wakker maken hé.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:04 schreef GGMM het volgende:
Oei als Maurice de Hond dat zegt wordt het serieus ja
Nou dat beaam ik tochquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:34 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
lees dit even voordat je alles af doet als een 'grap'.
Tuurlijk Mories, we hebben geen meetgegevens nodig want we hebben social media!11quote:Hoewel er ook onder 30 graden Noorderbreedte in heel veel landen mensen zijn besmet, is er slechts op een heel beperkt aantal plekken sprake van een uitbraak van de omvang, die we zien in West-Europa en New York. Dat lijkt niet samen te hangen met de kwaliteit van de genomen maatregelen. (En zeg niet dat er in die landen veel meer doden moeten zijn. maar dat dit verborgen wordt. Want via social media zou een omvangrijke noodsituatie zeker door de betrokkenen naar buiten zijn gebracht en wereldwijd bekend worden).
Zit hij niet bij shownieuws om te praten wie de populairste presentatoren zijn van Op1?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:11 schreef meneertje1972 het volgende:
Eindelijk. Vanavond zit hij bij OP1 en morgen bij Buitenhof.
De mensen lachen hem uit maar hij heeft echt een punt.
Maurice de hond dienen we ten alle tijden te negeren. Gewoon te negeren. Interessante theorie of niet. Het is een luchtfietserquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:11 schreef meneertje1972 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:08 schreef Apotheose het volgende:
Vandaag is het zingen, morgen vloeken, overmorgen verspreid je het virus als je het alfabet achterstevoren opzegt.
Nu ik erover nadenk. Als die luchtvochtigheid enzo een rol speelt. Kun je dan corona verspreiden met het laten van scheetjesquote:Op zaterdag 18 april 2020 15:08 schreef Apotheose het volgende:
Vandaag is het zingen, morgen vloeken, overmorgen verspreid je het virus als je het alfabet achterstevoren opzegt.
Klopt. Het zit trouwens ook in poep dus ook in rioolen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk. Als die luchtvochtigheid enzo een rol speelt. Kun je dan corona verspreiden met het laten van scheetjes
Wees een vent en neem deze woorden terug als binnenkort blijkt dat wat hij zegt waar is en opgevolgd gaat worden.quote:
Oh? Dit staat op de site:quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:11 schreef meneertje1972 het volgende:
quote:Buitenhof, zondag 19 april 2020 - 12:10 uur NPO1
© Alessandro Della Valle / EPA
In Buitenhof oud-D66-leider Jan Terlouw over regeren in crisistijd en de kwestbare positie van zijn leeftijdgenoten. Oud-CPB-directeur Coen Teulings en oud-DNB-directeur Lex Hoogduin over de gitzwarte economische voorspelling van het IMF. Acteur/schrijver Ramsey Nasr en de rol van kunst in coronatijd en de relatie mens en dier met primatoloog Jane Goodall.
Je lult uit je nek. In Afrika is wel degelijk corona en er zijn lockdowns.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:44 schreef meneertje1972 het volgende:
Zingen is maar een klein onderdeel. Het gaat om de temperatuur en de luchtvochtigheid. Daarom is er geen corona in Afrika, favela's en dergelijk omdat het daar relatief warm is en de huizen 'open' zijn en de lucht er lekker doorheen gaat.
Vergeet de 5G zendmasten niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:08 schreef Apotheose het volgende:
Ja!quote:Op zondag 19 april 2020 07:51 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vond hem wel goed gisteravond bij Op1, de discussie tussen Osterhaus en hem had nog wel een uur kunnen duren, het werd afgeraffeld.
https://www.maurice.nl/quote:Maar ik ben nu dus studies tegengekomen, waardoor ik geschrokken ben geraakt door hoeveel we eigenlijk al wisten -of hadden kunnen weten- op basis van studies over de SARS uitbraak van 2002-2003. Mijn mond viel letterlijk open toen ik een studie uit 2004 las.
Ik kwam bij die studie terecht door een recente studie over de uitbraken in januari in China. Deze recente studie levert al cruciale informatie op over de wijze waarop COVID-19 zich daar verspreid heeft. Zo constateert men bij het bestuderen van een groot aantal besmettingen van meerdere personen in heel China verspreiding vrijwel alleen binnenshuis plaats vindt en in het openbaar vervoer, maar niet in de buitenlucht. Ik kom hier zo op terug.
Ik volgde daarna een link naar deze studie uit 2004. Deze studie gaat over de uitbraak van SARS-CoV, de voorloper van COVID-19, in 2002-2003. En daar kwam ik zeer interessante bevindingen tegen in het licht van het huidig verspreidingsgedrag van het COVID-19 virus.
Het onderzoek uit 2004 concludeerde dat bij de uitbraak van SARS in Hong Kong en Singapore superspread events voor ruim 70% verantwoordelijk waren voor de verspreiding van het virus. (En dat is exact hetgeen ik heb beweerd in mijn blog van gisteren bij de verspreiding van COVID-19. In dat blog trek ik de conclusie dat de kans dat het virus weer groot uitbeekt nihil is als we bijeenkomsten met veel mensen verboden blijven houden).
Misschien kan Maurice de Duitse Jaap en ontdekker van het SARS-virus ook even bijscholen. Die doet blijkbaar veel te moeilijk.quote:Op zondag 26 april 2020 10:02 schreef Bocaj het volgende:
We leren blijkbaar niets van vroeger.
[..]
https://www.maurice.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |