abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194651503
Zoals Izzy zei, Trump is onderdeel van de Cabal.

Hoe weet ik dat? Omdat hij het enorme wanbeleid van de FED steunt. Dat wanbeleid, waarbij biljoenen dollars worden geprint en schulden worden opgekocht, maakt grote Wall Street-bedrijven en banken en dergelijke stinkend rijk, terwijl de gewone burger in rap tempo zijn koopkracht verliest en veel kleinere bedrijven het onderspit delven. Ook de overheid kan nu onbeperkt geld uitgeven, want de FED print de dollars en koopt gewoon de schulden op. Dit kan tot niets anders leiden dan een enorme waardevermindering van de dollar, met inflatie, armoede en nationale en internationale spanningen als resultaat.

Ook heeft hij vanaf het begin van de coronacrisis een typisch corporatistische aanpak gehanteerd door middel van public-private-partnerships, d.w.z. dat bepaalde bedrijven zoals WalMart een bijzondere rol toebedeeld kregen in het beheer van de crisis. Een beetje zoals Nazi-Duitsland, waarbij ook bepaalde bedrijven, zoals Bayer, een zeer belangrijke rol speelden in het overheidsgebeuren.

Trump zit daar voor het grote geld en is daarmee dienaar van de 'cabal', wat dat ook zijn mag, aangezien het nooit wordt gedefinieerd door de Q's. Het is een loze beweging die wat mij betreft afleidt van het feit dat de volledige bevolking wordt verdeeld, ter voorbereiding op een laatste crisis.

Zelf heb ik natuurlijk mijn eigen ideeën over wie hij werkelijk dient, net als alle vorige presidenten.

Het is een grote poppenkast en we worden allemaal bij de neus genomen, afgeleid terwijl op de achtergrond het nieuwe systeem post-grootste depressie allang wordt vormgegeven.

De schijnbare conflicten zijn niets anders dan spel om de aandacht af te leiden. Men krijgt instructies en speelt een scenario. Beetje bij beetje worden we in een denkproces gekneed dat uiteindelijk zal leiden tot wereldrevolutie, en uiteindelijk de implementatie van het door de elite gewenste systeem, wat tegen die tijd ook voor de bevolking de meest vanzelfsprekende oplossing zal lijken te zijn.

Ik heb dus maar een tip, laat je niet meeslepen hierdoor. Een beetje desem maakt het hele deeg zuur. D.w.z. een kleine hoeveelheid leugens en bedrog in een grote hoeveelheid waarheid, is uiteindelijk een giftige combinatie.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:05:07 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194662875
@zomerindebol Gaat Obama nu eens naar de gevangenis, of blijkt het eigenlijk dat dat hele verhaal in scene is gezet voor useful idiots? Tot nu toe gaan steeds maatjes van Trump de cel in. Je zou bijna kunnen stellen dat Bannon en friends een bepaalde agenda hadden waar jij in bent getrapt. Je roept nu al 4 jaar dat Obama en Clinton de gevangenis in gaat, maar het blijkt eens te meer dat dit gewoon projectie was. Wie had dat durven denken?

Ik vindt het ook opvallend stil in dit soort topics. Het wordt tijd om eens toe te gaan geven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194662946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:05 schreef Vis1980 het volgende:
@:zomerindebol Gaat Obama nu eens naar de gevangenis, of blijkt het eigenlijk dat dat hele verhaal in scene is gezet voor useful idiots? Tot nu toe gaan steeds maatjes van Trump de cel in. Je zou bijna kunnen stellen dat Bannon en friends een bepaalde agenda hadden waar jij in bent getrapt. Je roept nu al 4 jaar dat Obama en Clinton de gevangenis in gaat, maar het blijkt eens te meer dat dit gewoon projectie was. Wie had dat durven denken?

Ik vindt het ook opvallend stil in dit soort topics. Het wordt tijd om eens toe te gaan geven.
Het duurt nu wel erg lang allemaal. Zowel Clinton, Obama en Comey en de rest lopen nog steeds vrij rond. :{
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194675678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zoals Izzy zei, Trump is onderdeel van de Cabal.

Hoe weet ik dat? Omdat hij het enorme wanbeleid van de FED steunt. Dat wanbeleid, waarbij biljoenen dollars worden geprint en schulden worden opgekocht, maakt grote Wall Street-bedrijven en banken en dergelijke stinkend rijk, terwijl de gewone burger in rap tempo zijn koopkracht verliest en veel kleinere bedrijven het onderspit delven. Ook de overheid kan nu onbeperkt geld uitgeven, want de FED print de dollars en koopt gewoon de schulden op. Dit kan tot niets anders leiden dan een enorme waardevermindering van de dollar, met inflatie, armoede en nationale en internationale spanningen als resultaat.

Ook heeft hij vanaf het begin van de coronacrisis een typisch corporatistische aanpak gehanteerd door middel van public-private-partnerships, d.w.z. dat bepaalde bedrijven zoals WalMart een bijzondere rol toebedeeld kregen in het beheer van de crisis. Een beetje zoals Nazi-Duitsland, waarbij ook bepaalde bedrijven, zoals Bayer, een zeer belangrijke rol speelden in het overheidsgebeuren.

Trump zit daar voor het grote geld en is daarmee dienaar van de 'cabal', wat dat ook zijn mag, aangezien het nooit wordt gedefinieerd door de Q's. Het is een loze beweging die wat mij betreft afleidt van het feit dat de volledige bevolking wordt verdeeld, ter voorbereiding op een laatste crisis.

Zelf heb ik natuurlijk mijn eigen ideeën over wie hij werkelijk dient, net als alle vorige presidenten.

Het is een grote poppenkast en we worden allemaal bij de neus genomen, afgeleid terwijl op de achtergrond het nieuwe systeem post-grootste depressie allang wordt vormgegeven.

De schijnbare conflicten zijn niets anders dan spel om de aandacht af te leiden. Men krijgt instructies en speelt een scenario. Beetje bij beetje worden we in een denkproces gekneed dat uiteindelijk zal leiden tot wereldrevolutie, en uiteindelijk de implementatie van het door de elite gewenste systeem, wat tegen die tijd ook voor de bevolking de meest vanzelfsprekende oplossing zal lijken te zijn.

Ik heb dus maar een tip, laat je niet meeslepen hierdoor. Een beetje desem maakt het hele deeg zuur. D.w.z. een kleine hoeveelheid leugens en bedrog in een grote hoeveelheid waarheid, is uiteindelijk een giftige combinatie.
Wacht even, we worden uit elkaar gespeeld door ... , wat leidt tot schijnbare conflicten (geen echte conflicten dus?), men kneedt ons denkproces hiermee en dan komt er een wereldrevolutie en dan vinden we het door de elite gewenste systeem de meest vanzelfsprekende oplossing? Omdat er dan geen (schijnbare) conflicten meer zijn? Iedereen in vrede samenleeft? De elite lekker veel geld aan ons verdient? Wat ze nu ook al doen, toch? Dus als het doel van de elite is om lekker veel geld te verdienen dan hebben ze geen wereldrevolutie nodig imho. Gewoon niets meer aan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 22-08-2020 12:27:05 ]
I´m back.
pi_194678867
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wacht even, we worden uit elkaar gespeeld door ... , wat leidt tot schijnbare conflicten (geen echte conflicten dus?), men kneedt ons denkproces hiermee en dan komt er een wereldrevolutie en dan vinden we het door de elite gewenste systeem de meest vanzelfsprekende oplossing? Omdat er dan geen (schijnbare) conflicten meer zijn? Iedereen in vrede samenleeft? De elite lekker veel geld aan ons verdient? Wat ze nu ook al doen, toch? Dus als het doel van de elite is om lekker veel geld te verdienen dan hebben ze geen wereldrevolutie nodig imho. Gewoon niets meer aan doen.
Secularisme wordt tot het uiterste gedreven, met uiteindelijk een revolutie tot gevolg.

Het resultaat is een verlangen naar law & order, maar ook spiritualiteit en religie.

En het uiteindelijke resultaat is een wereldoverheid van kerk + staat.

Het gaat niet alleen om geld aan ons verdienen, maar volledige controle over ons handelen en als het even kan ook denken.
pi_194681640
Het idee dat een politicus (in dit geval Trump) tot 'verlosser' of 'messias' of 'saviour' wordt verklaard hebben we natuurlijk in het verleden al gezien. Denk aan Adolf Hitler. Obama werd ook zo gepresenteerd. Het is een persoonlijkheidscultus en dat is nooit gezond, draagt niet bij aan een evenwichtige kijk maar idealiseert de persoon en rechtvaardigt al zijn acties.
pi_194685576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Secularisme wordt tot het uiterste gedreven, met uiteindelijk een revolutie tot gevolg.

Het resultaat is een verlangen naar law & order, maar ook spiritualiteit en religie.

En het uiteindelijke resultaat is een wereldoverheid van kerk + staat.

Het gaat niet alleen om geld aan ons verdienen, maar volledige controle over ons handelen en als het even kan ook denken.
Maar nu heb je het niet over de wereldrevolutie van de elite, toch? Nu heb je het over een soort counterrevolutie. Waarbij men vrijwillig een soort politiestaat krijgt opgelegd, geleid door 'kerk + staat'?
I´m back.
pi_194685631
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het idee dat een politicus (in dit geval Trump) tot 'verlosser' of 'messias' of 'saviour' wordt verklaard hebben we natuurlijk in het verleden al gezien. Denk aan Adolf Hitler. Obama werd ook zo gepresenteerd. Het is een persoonlijkheidscultus en dat is nooit gezond, draagt niet bij aan een evenwichtige kijk maar idealiseert de persoon en rechtvaardigt al zijn acties.
Enthousiasme omtrent Obama was met name gericht op het feit, en dat was gezien de geschiedenis van de VS ook best bijzonder, dat hij de eerste Afro-Amerikaanse president ooit was. De verwachtingen waren ook hoog, alleen is hij constant in de wielen gereden door een overwegend Republikeins Congress. Dat zijn de zogenaamde 'checks and balances', maar in dit verband was het bijna een vorm van uitgekiende obstructie. Overigens zijn er ook veel dingen goed gegaan onder Obama natuurlijk. Hij erfde een economie die totaal naar de knoppen was en toen hij het WH verliet liep die economie weer aardig op de rails, iets waarvan zijn opvolger profiteerde.
I´m back.
pi_194686885
Wat is het verband tussen Qanon en John F Kennedy jr ?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194686923
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:26 schreef schommelstoel het volgende:
Over beiden zijn slecht uitgevoerde, te lange, youtube filmpjes gemaakt de ECHTE WAARHEID vertellen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194686927
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:26 schreef schommelstoel het volgende:
Uit de OP:

quote:
- in juli van dit jaar (of eerder nog) kwam de theorie ineens naar voren dat Qanon niemand minder dan John F. Kennedy jr. zou zijn. Dit leidde men af uit een bepaalde Q drop. Deze zou in 1999 zijn dood in scene gezet hebben om de strijd aan te gaan tegen de Cabal, die ook zijn vader vermoord zou hebben in 1963. JFK jr. zou ook goed bevriend geweest zijn met DJT, volgens deze theorie, en samen hebben ze dit plan bedacht. Duiken dus ook weer veel filmpjes op op YT waarin allerlei verdachte omstandigheden rondom JFK jrs dood in 1999 worden belicht. JFK jr. zou overigens, aangezien zijn familie behoort tot de Cabal, behoren tot een vroege voorloper van de rebellie van nieuwe generaties van de Cabal tegen diezelfde Cabal.
Dat JFK jr-verhaal leidde ertoe dat een bepaalde meneer op de tribune tijdens een rally van Trump werd aangezien voor JFK jr. Die man zocht men op uiteindelijk en werd toen lastig gevallen, maar ontkende natuurlijk dat-ie JFK jr was. Iig in deel 1 ga ik er nader op in.

Tegenwoordig wordt dit verhaal redelijk losgelaten btw. OP is eigenlijk de stand van zaken mbt QAnon op het moment dat ik de OP schreef in 2018, inmiddels is er veel bijgekomen en is er ook veel van het plankje gevallen.
I´m back.
pi_194686971
Zijn er ook andere kandidaten waarvan ze denken dat het Q is?

Zoals xpompompomx al zei, het zijn meestal belachelijk lange filmpjes om zomaar even te kijken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194687015
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:34 schreef schommelstoel het volgende:
Zijn er ook andere kandidaten waarvan ze denken dat het Q is?

Zoals xpompompomx al zei, het zijn meestal belachelijk lange filmpjes om zomaar even te kijken.
Ja, in dit topic ga ik er af en toe op in, er zijn allerlei theorieën inmiddels. Zie reactie #36, #226/#227, #240 en mijn eigen theorie(tje) #246.
I´m back.
pi_194688293
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Enthousiasme omtrent Obama was met name gericht op het feit, en dat was gezien de geschiedenis van de VS ook best bijzonder, dat hij de eerste Afro-Amerikaanse president ooit was. De verwachtingen waren ook hoog, alleen is hij constant in de wielen gereden door een overwegend Republikeins Congress. Dat zijn de zogenaamde 'checks and balances', maar in dit verband was het bijna een vorm van uitgekiende obstructie. Overigens zijn er ook veel dingen goed gegaan onder Obama natuurlijk. Hij erfde een economie die totaal naar de knoppen was en toen hij het WH verliet liep die economie weer aardig op de rails, iets waarvan zijn opvolger profiteerde.
Nee sorry, ik deel deze mening totaal niet.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:39:27 #265
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_194689559
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Secularisme wordt tot het uiterste gedreven
Hoe? En door wie?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_194689783
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:39 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hoe? En door wie?
Door het hele linkse spectrum en alle organisaties/politieke stromingen en partijen/invloedrijke personen etc. die er deel van uitmaken.

Hoe? Door de idealen ervan steeds nadrukkelijker naar voren te brengen, te verspreiden, te onderwijzen, via de media, door actievoeren en actiegroepen, enz.

Denk op Nederlandse schaal aan het hele zwarte-pietgebeuren, het hele genderdebat, pro-abortie, het beperken van religie in het openbare leven, enz. De politieke en culturele waarden van het linkse spectrum.
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:06:10 #267
235357 TitusPullo
pi_194689900
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Door het hele linkse spectrum en alle organisaties/politieke stromingen en partijen/invloedrijke personen etc. die er deel van uitmaken.

Hoe? Door de idealen ervan steeds nadrukkelijker naar voren te brengen, te verspreiden, te onderwijzen, via de media, door actievoeren en actiegroepen, enz.

Denk op Nederlandse schaal aan het hele zwarte-pietgebeuren, het hele genderdebat, pro-abortie, het beperken van religie in het openbare leven, enz. De politieke en culturele waarden van het linkse spectrum.
Nu is het me nog niet helemaal duidelijk. Is seculariteit per se links? Is de VVD minder seculier dan het CDA? Wat heeft Zwarte Piet met seculariteit te maken? Het gaat om z'n huidskleur en karikaturale eigenschappen, niet om het feit dat hij een bisschop bijstaat.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:07:57 #268
235357 TitusPullo
pi_194689923
Dat hele QAnon is een opzettelijk vage (maar door en door antisemitische) samenzweringstheorie, maar de bezwaren ertegen kunnen kennelijk minstens net zo vaag zijn.
pi_194689986
quote:

[..]

Het genderdebat heeft weinig met secularisme te maken, en zwarte piet ook niet. Daarnaast zie ik in secularisme enkel voordelen, maar ik neem aan dat jij secularisme als iets negatiefs ziet? Waarom dan wel, omdat je denkt dat religie bepaalde normen en waarden meegeeft? :?
pi_194690068
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:06 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nu is het me nog niet helemaal duidelijk. Is seculariteit per se links? Is de VVD minder seculier dan het CDA? Wat heeft Zwarte Piet met seculariteit te maken? Het gaat om z'n huidskleur en karikaturale eigenschappen, niet om het feit dat hij een bisschop bijstaat.
Als ik 'secularisme' zeg, verwijs ik daarmee naar een stroming die zo'n beetje ten tijde van de Franse Revolutie een serieuze politieke beweging is geworden en waarvan de normen, waarden en idealen sindsdien over de aarde zijn verspreid. Het gaat dus niet alleen zuiver om religie, maar om het verheffen van de mens tot het centrum van alles. In diezelfde linie zie je andere linksgeoriënteerde bewegingen die je onder hetzelfde spectrum kunt plaatsen, zoals het Marxisme. Noem het 'links'. En ja, voor zover ik kan beoordelen kun je het hele anti-zwartepietgebeuren hier ook onder plaatsen. In de naam van sociale gelijkheid worden bepaalde culturele en nationale fenomenen, zoals zwarte piet, als ongewenst bestempeld.

Het secularisme uit zich trouwens ook via het toenemende materialisme met alle gevolgen van dien (voor het milieu etc.). Uiteindelijk zullen mensen dus opnieuw verlangen naar iets hogers, naar zin. Het vacuüm wat secularisme heeft gecreëerd, moet worden opgevuld met een nieuwe maatschappij waarin men weer het gevoel heeft dat het leven zin heeft boven puur egoisme, zelfverrijking etc. En dat is dus de manier waarop religie opnieuw invloedrijk kan worden in de wereld. Ik heb altijd gezegd dat de werkelijke new world order een religio-politieke onderneming is, en niet zuiver politiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-08-2020 16:38:05 ]
pi_194690163
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:10 schreef illusions het volgende:

[..]

Het genderdebat heeft weinig met secularisme te maken, en zwarte piet ook niet. Daarnaast zie ik in secularisme enkel voordelen, maar ik neem aan dat jij secularisme als iets negatiefs ziet? Waarom dan wel, omdat je denkt dat religie bepaalde normen en waarden meegeeft? :?
Zie bovenstaande post over secularisme. Ik denk dat onze definities niet helemaal hetzelfde zijn.

Ik geef geen oordeel over secularisme, ik heb alleen gezegd dat deze stroming een kamp vertegenwoordigt die uiteindelijk verder zal escaleren tot een revolutie (die in wezen al is begonnen, zie wat een puinzooi het al is in veel steden in de VS), zoals ook in het verleden is gebeurd, en dat de reactie op deze revolutie hetgeen is waar Trump in wezen voor staat. Trump wordt niet voor niets als 'savior' bestempeld, in religieuze kringen wordt constant herhaald dat God hem heeft gekozen, hij wordt met Cyrus de Grote vergeleken die Israel bevreidde van de Babylonische ballingschap ... Trump vertegenwoordigt 'het antwoord van God' op de 'goddeloze linkse atheisten', om het simpel te stellen. Dat is niet zoals ik het zelf zie, maar dat is het scenario dat ik zie dat wat wordt gecreëerd en Qanon voedt deze sentimenten om mensen in dat conservatieve kamp te krijgen en achter 'de grote leider' te scharen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-08-2020 16:39:57 ]
pi_194690436
quote:

[..]

Het genderdebat is bedoeld om de familiestructuur kapot te maken en mensen te verzwakken. typische marxistische tactiek.
  zondag 23 augustus 2020 @ 17:07:20 #273
235357 TitusPullo
pi_194690952
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als ik 'secularisme' zeg, verwijs ik daarmee naar een stroming die zo'n beetje ten tijde van de Franse Revolutie een serieuze politieke beweging is geworden en waarvan de normen, waarden en idealen sindsdien over de aarde zijn verspreid. Het gaat dus niet alleen zuiver om religie, maar om het verheffen van de mens tot het centrum van alles. In diezelfde linie zie je andere linksgeoriënteerde bewegingen die je onder hetzelfde spectrum kunt plaatsen, zoals het Marxisme. Noem het 'links'. En ja, voor zover ik kan beoordelen kun je het hele anti-zwartepietgebeuren hier ook onder plaatsen. In de naam van sociale gelijkheid worden bepaalde culturele en nationale fenomenen, zoals zwarte piet, als ongewenst bestempeld.
Dus als ik het goed begrijp, kan alleen iemand die de mens centraal stelt op het idee komen om kinderen vervelende ervaringen te besparen door Zwarte Piet af te schaffen. Dit pleit niet voor de gelovigen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 17:13:24 #274
235357 TitusPullo
pi_194691062
Dit is trouwens een definitie van secularisme die ik wel begrijp, maar die me te beperkt is. De godsdienst dicht de mens een veel groter belang toe dan de meeste atheïsten. En dat Marianne Thieme gelovig is, wil nog niet zeggen dat alle dierenrechtenactivisten dit ook zijn.
  zondag 23 augustus 2020 @ 17:20:12 #275
235357 TitusPullo
pi_194691171
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:37 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het genderdebat is bedoeld om de familiestructuur kapot te maken en mensen te verzwakken. typische marxistische tactiek.
Het traditionele gezin heeft vooral onder te lijden onder toenemende werkdruk en bestaansonzekerheid. En welke mensen worden er precies verzwakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')