Ja, de dikkere zijn er niet meer.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:53 schreef raptorix het volgende:
Als ik die "Corona" patienten op TV zie, die zijn allemaal Vies Dun.
Nou heel eerlijk, er valt natuurlijk best wat voor te zeggen dat je meer verzekering betaalt als je gaat skiën of als je rookt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:55 schreef raptorix het volgende:
Er zijn trouwens zoveel factoren van invloed op je gezondheid, laten we dan ook mensen die te veel werken aanpakken, of mensen die gevaarlijke sporten doen, of mensen die altijd binnen zitten, etc etc.
Dat was ook meer geestig bedoeld.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Krijgt het wel weer gelijk een hoog black mirror gehalte:)
Ik ben een fanatieke roker, en ik was al van plan te stoppen, maar hoorde nu dat ex-rokers kwetsbaarder zijn dan de gene die nog roken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:56 schreef _I het volgende:
[..]
Nou heel eerlijk, er valt natuurlijk best wat voor te zeggen dat je meer verzekering betaald als je gaat skiën of als je rookt.
waarom is dat?quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben een fanatieke roker, en ik was al van plan te stoppen, maar hoorde nu dat ex-rokers kwetsbaarder zijn dan de gene die nog roken.
Dat probleem herken ik.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben een fanatieke roker, en ik was al van plan te stoppen, maar hoorde nu dat ex-rokers kwetsbaarder zijn dan de gene die nog roken.
Had iets met je cellen te maken, is paar dagen terug hier gepost.quote:
Hoe ziek je wordt kan je niets aan doen, maar nu lijkt het wel alsof mensen met een lager BMI een veel grotere kans hebben om de IC te overleven.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:02 schreef Momo het volgende:
De enige 2 mensen die ik ken die zijn opgenomen in het ziekenhuis vanwege Corona waren allebei dun en fit. Een jaar of 40 en een jaar of 50. Sommigen doen net of alleen dikke en rokende mensen op de IC belanden. Zo makkelijk is het ook weer niet. Al is het zeker niet gezond als je rookt of overgewicht hebt...
ok, toch een vreemd verhaalquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Had iets met je cellen te maken, is paar dagen terug hier gepost.
Je weerstand is tijdens/vlak na het stoppen met roken ook lager. Dus het heeft wel allerlei gevolgen voor je lichaam.quote:
dat zal allemaal wel maar dat blijven roken beter voor je is in dit geval klinkt op z'n minst vreemdquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je weerstand is tijdens/vlak na het stoppen met roken ook lager. Dus het heeft wel allerlei gevolgen voor je lichaam.
Wat ik me zo van dit verhaal herinner is dat de receptoren waar het virus zich aan bindt in de longen minder vatbaar zijn daarvoor als je nicotine tot je neemt. Zoiets was het.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal allemaal wel maar dat blijven roken beter voor je is in dit geval klinkt op z'n minst vreemd![]()
ik rook zelf niet hoor dus het is niet iets wat me persoonlijk aangaat
Als iedereen gezond gaat leven zullen de uitgaven in de zorg stijgen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:52 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is waar de zorgverzekeraars inmiddels ook wat meer moeite in zijn gaan stoppen, de preventie van zorg i.p.v. alles klakkeloos achteraf vergoeden.
Niet alleen in de huidige situatie, maar in het algemeen zou dat heel veel (gemeenschaps)geld schelen.
quote:Deze cijfers bevestigen het patroon van kostenbesparing op korte termijn en extra zorguitgaven op lange termijn, met per saldo hogere zorgkosten voor een gezonder levende bevolking
En wat leveren ze op per cohort, is dat ook bekend? Rokers geven natuurlijk ook miljarden aan accijns. Dubbele winst pakkers voor de overheid, die rokers.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als iedereen gezond gaat leven zullen de uitgaven in de zorg stijgen.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
Zie pag 19 fig 2.2: totale zorgkost voor 3 cohorten, gezond levend, rokend, obees.
En tabel 2.1: totale zorgkost per persoon:
gezonde cohort: 379000
rokers cohort: 272000
obees vohort: 319000
pag 25, fig 2.8: effect van eliminatie van roken en overgewicht op totale zorgkost.
[..]
Dat kan je toch beter oplossen met hogere accijnzen en die richting gezondheidszorg sluisen? Dan is het zelfs zo dat hoe meer je rookt, hoe meer je betaalt!quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:56 schreef _I het volgende:
[..]
Nou heel eerlijk, er valt natuurlijk best wat voor te zeggen dat je meer verzekering betaalt als je gaat skiën of als je rookt.
Nou hoger hoeft van mij nietquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat kan je toch beter oplossen met hogere accijnzen en die richting gezondheidszorg sluisen? Dan is het zelfs zo dat hoe meer je rookt, hoe meer je betaalt!
Wat dacht je hoeveel accijns er op een pakje zit?quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat kan je toch beter oplossen met hogere accijnzen en die richting gezondheidszorg sluisen? Dan is het zelfs zo dat hoe meer je rookt, hoe meer je betaalt!
Mijn inziens nog niet genoeg.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat dacht je hoeveel accijns er op een pakje zit?
Roker gespot.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:26 schreef _I het volgende:
[..]
Nou hoger hoeft van mij niet, maar dat de accijnzen van roken en drank naar de gezondheid mogen vind ik prima.
Kinderbelasting, dat zou pas een goed idee zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:28 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mijn inziens nog niet genoeg.
Eerst maar eens stoppen met kindersubsidie.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kinderbelasting, dat zou pas een goed idee zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |