ok dan is 10 miljard in ieder geval niet nodig. Nu.nl zegt helemaal niet dat er 10 miljard nodig is, dat is KLM en die kent het spelletje dat je meer moet vragen wat nodig is, omdat je altijd minder krijgt.quote:Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef Idisrom het volgende:
Hoeveel geld moeten wij (is Nederland) nog in KLM en/of AF/KLM stoppen?
Volgens nu.nl is er 10 miljard euro nodig voor deze crisis.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
.
Die is nogal hoog en we kunnen met gemak naar 130% BNP zonder dat de rente flink stijgt. We kunnen dus nog 100den miljarden "lenen" indien nodig.quote:Op maandag 13 april 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok dan is 10 miljard in ieder geval niet nodig.
Maar verder is mijn mening, wat er maar nodig is. De grens is de leencapaciteit van van NL.
klm hoeft zich dus geen zorgen te make, aangezien ze minder dan 10 miljard nodig hebben.quote:Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die is nogal hoog en we kunnen met gemak naar 130% BNP zonder dat de rente flink stijgt. We kunnen dus nog 100den miljarden "lenen" indien nodig.
Ik ga er vanuit dat KLM-Airfrance een gecombineerde frans+nederlandse kapitaalinjectie krijgt in onderling overleg. Zoiets heb ik ook al begrepen van franse nieuwszenders.quote:Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klm hoeft zich dus geen zorgen te make, aangezien ze minder dan 10 miljard nodig hebben.
Nederland heeft meer van Italië geprofiteerd dan andersom. Zegt ook hoogleraar Ewald Engelen:quote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Met ene transfer unie dan blijft de euro bestaan
dan wordt Italië een soort van Zelfstandig Drenthe en Portugal ook en Spanje ook en Bulgarije ook
Ja dat zal wel , maar Italie heeft dat betaald met ons eigen geld,quote:Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nederland heeft meer van Italië geprofiteerd dan andersom. Zegt ook hoogleraar Ewald Engelen:
(vanaf 17:30)
Zijn conclusie is overigens wel dat Italië uit de euro moet om te kunnen devalueren omdat loonmatiging in Italië onhaalbaar is.quote:Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nederland heeft meer van Italië geprofiteerd dan andersom. Zegt ook hoogleraar Ewald Engelen:
Je bent net een vastlopende plaat, continu je eigen mantra herhalen. Lees/luister eens naar wat de meeste experts zeggen. De meesten zijn het er vrij unaniem over eens dat Nederland enorm geprofiteerd heeft van Italië en per saldo eerder geld overhoudt dan dat er meer geld heengegaan is.quote:Op maandag 13 april 2020 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zal wel , maar Italie heeft dat betaald met ons geld blijkt nu, als we ze nu ieder jaar voldoende geld toestoppen dan blijven ze kopen
varkensvlees en bloemen en lekker vroeg met pensioen
Klopt. Dat lijkt me dan een interessante discussie. Na deze crisis.quote:Op maandag 13 april 2020 15:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zijn conclusie is overigens wel dat Italië uit de euro moet om te kunnen devalueren omdat loonmatiging in Italië onhaalbaar is.
Die vergelijking met het Marshallplan gaat niet helemaal op. Dat plan kwam omdat Europa tijdens 5 jaar oorlog helemaal kapot was geschoten en gebombardeerd en een groot gedeelte van de beroepsbevolking dood of gewond was.quote:Op maandag 13 april 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk willen ze die Euro-bonds. Dat wilden ze hiervoor al en nu nog steeds.
Daar hoeven we niet in mee te gaan.
Maar we moeten er wel wat anders tegenover zetten. Een soort Marshallplan. Het is onzin om dat land de afgrond in te laten verdwijnen. Dat levert ons ook niets op.
Een paar kroegen dicht? Het hele MKB gaat naar de kloten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die vergelijking met het Marshallplan gaat niet helemaal op. Dat plan kwam omdat Europa tijdens 5 jaar oorlog helemaal kapot was geschoten en gebombardeerd en een groot gedeelte van de beroepsbevolking dood of gewond was.
Nu zijn een paar kroegen dicht en het toerisme ligt op zijn gat, maar voor de rest is er niks "kapot". Zaken moeten niet worden overdreven.
Zeker niet zo arm zijn de italianen helemaal niet, ze kunnen 1st nog hun flinke goudreserves verpatsen voodat ze bij anderen om leningen komen bietsen. Vermogensbelasting kunnen ze ook nog gaan invoeren voordat ze elders om geld komen leuren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die vergelijking met het Marshallplan gaat niet helemaal op. Dat plan kwam omdat Europa tijdens 5 jaar oorlog helemaal kapot was geschoten en gebombardeerd en een groot gedeelte van de beroepsbevolking dood of gewond was.
Nu zijn een paar kroegen dicht en het toerisme ligt op zijn gat, maar voor de rest is er niks "kapot". Zaken moeten niet worden overdreven.
Nee dat snap ik .quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
, maar het "nog niet kunnen uitleggen aan het electoraat".
italie en Portugal willen alleen geld , in de vorm van Eurobondsquote:Op maandag 13 april 2020 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Het Marshallplan was bovenal een breder pakket dan alleen geld.
Je snapt er echt helemaal niets van en bent niet bereid je in te lezen. Italië heeft gewoon een primair begrotingsoverschot, maar de staatsschuld stijgt door andere macro-economische mechanismen. Dat had je geweten als je je ook maar enigszins verdiept had in de materie.quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Italie koopt zich de pleuris en blijft dat ook doen , vandaar hun hoge staatsschuld
Ja ze kopen bij ons , ze hebben nu een zeer hoge staatsschuld en nu willen ze geld van ons , zodat ze niet hoeven te bedelen bij onsquote:Op maandag 13 april 2020 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat had je geweten als je je ook maar enigszins verdiept had in de materie.
heb je die tube wel echt geluisterd, of plak je maar watquote:Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
nee niet doen , zou je nu geld in een cruise line stoppen ??quote:Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef Idisrom het volgende:
Hoeveel geld moeten wij (is Nederland) nog in KLM en/of AF/KLM stoppen?
Volgens nu.nl is er 10 miljard euro nodig voor deze crisis.
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
.
Vliegen is nog noodzakelijk (in best veel gevallen, bv familie opzoeken in een ander land of zaken) maar aan cruiseschepen is werkelijk niks noodzakelijks.quote:Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee niet doen , zou je nu geld in een cruise line stoppen ??
Nee he
Ok dan ook niet in ene vliegmaatschappij
Dat maak jij niet uitquote:Op maandag 13 april 2020 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vliegen is nog noodzakelijk (in best veel gevallen, bv familie opzoeken in een ander land of zaken) maar aan cruiseschepen is werkelijk niks noodzakelijks.
ik scheer ok zelf mijn haar op min balzakquote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah dat kappersgebeuren ga ik me niet aan wagen hoor. Zojuist een afspraak ondee voorbehoud gemaakt om mijn uitgroei bij te laten werken
Ja en de thuisisolatie maakt ook dat mensen meer gewend zijn om alleen te zijn dus het sociale aspect wordt ook minder. Zal me niet verbazen als die beroepen straks niet meer bestaan.quote:Op maandag 13 april 2020 16:51 schreef kibo het volgende:
Ik denk ook dat de sportscholen straks te maken krijgen met een structurele terugval.
Veel mensen hebben inmiddels zelf wat gewichten enzo aangeschaft, en ondervonden dat thuis-fitness prima te doen is ....
Idem voor de kappers , menigeen is intussen auto-didact zelfkapper).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |