abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192597458
In China ligt de economie al stil. 80% van het MKB in china heeft nog geld voor 3 weken tot 3 maanden, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Aangezien China de fabriek van de wereld is moet dit niet te lang gaan duren of dit heeft gevolgen voor de wereldeconomie.

https://asia.nikkei.com/B(...)its-small-businesses

owja de beurzen gaan ook niet zo lekker.

Hier verder.
pi_192597579
Hoeveel geld moeten wij (is Nederland) nog in KLM en/of AF/KLM stoppen?

Volgens nu.nl is er 10 miljard euro nodig voor deze crisis.

https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
.
pi_192597615
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef Idisrom het volgende:

.
ok dan is 10 miljard in ieder geval niet nodig. Nu.nl zegt helemaal niet dat er 10 miljard nodig is, dat is KLM en die kent het spelletje dat je meer moet vragen wat nodig is, omdat je altijd minder krijgt.
Maar verder is mijn mening, wat er maar nodig is. De grens is de leencapaciteit van van NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192597650
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ok dan is 10 miljard in ieder geval niet nodig.
Maar verder is mijn mening, wat er maar nodig is. De grens is de leencapaciteit van van NL.
Die is nogal hoog en we kunnen met gemak naar 130% BNP zonder dat de rente flink stijgt. We kunnen dus nog 100den miljarden "lenen" indien nodig.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192597658
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die is nogal hoog en we kunnen met gemak naar 130% BNP zonder dat de rente flink stijgt. We kunnen dus nog 100den miljarden "lenen" indien nodig.
klm hoeft zich dus geen zorgen te make, aangezien ze minder dan 10 miljard nodig hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192597713
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klm hoeft zich dus geen zorgen te make, aangezien ze minder dan 10 miljard nodig hebben.
Ik ga er vanuit dat KLM-Airfrance een gecombineerde frans+nederlandse kapitaalinjectie krijgt in onderling overleg. Zoiets heb ik ook al begrepen van franse nieuwszenders.
pi_192597830
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Met ene transfer unie dan blijft de euro bestaan

dan wordt Italië een soort van Zelfstandig Drenthe en Portugal ook en Spanje ook en Bulgarije ook
Nederland heeft meer van Italië geprofiteerd dan andersom. Zegt ook hoogleraar Ewald Engelen:
(vanaf 17:30)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 15:47:30 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192597905
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nederland heeft meer van Italië geprofiteerd dan andersom. Zegt ook hoogleraar Ewald Engelen:
Ja dat zal wel , maar Italie heeft dat betaald met ons eigen geld,

Als we ze nu ieder jaar voldoende geld toestoppen dan blijven ze kopen

varkensvlees en bloemen en lekker vroeg met pensioen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192597915
quote:

[..]

Zijn conclusie is overigens wel dat Italië uit de euro moet om te kunnen devalueren omdat loonmatiging in Italië onhaalbaar is.
pi_192597926
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat zal wel , maar Italie heeft dat betaald met ons geld blijkt nu, als we ze nu ieder jaar voldoende geld toestoppen dan blijven ze kopen

varkensvlees en bloemen en lekker vroeg met pensioen
Je bent net een vastlopende plaat, continu je eigen mantra herhalen. Lees/luister eens naar wat de meeste experts zeggen. De meesten zijn het er vrij unaniem over eens dat Nederland enorm geprofiteerd heeft van Italië en per saldo eerder geld overhoudt dan dat er meer geld heengegaan is.

Jouw reactie: "dat zal wel". Omdat het niet strookt met jouw wereldbeeld.

Nu snap ik waarom die hoogleraar vandaag zei dat de financieel woordvoerders inmiddels ook wel overstag zijn, maar het "nog niet kunnen uitleggen aan het electoraat".
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192597938
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zijn conclusie is overigens wel dat Italië uit de euro moet om te kunnen devalueren omdat loonmatiging in Italië onhaalbaar is.
Klopt. Dat lijkt me dan een interessante discussie. Na deze crisis.
  maandag 13 april 2020 @ 15:50:03 #12
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192597940
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze die Euro-bonds. Dat wilden ze hiervoor al en nu nog steeds.
Daar hoeven we niet in mee te gaan.

Maar we moeten er wel wat anders tegenover zetten. Een soort Marshallplan. Het is onzin om dat land de afgrond in te laten verdwijnen. Dat levert ons ook niets op.
Die vergelijking met het Marshallplan gaat niet helemaal op. Dat plan kwam omdat Europa tijdens 5 jaar oorlog helemaal kapot was geschoten en gebombardeerd en een groot gedeelte van de beroepsbevolking dood of gewond was.

Nu zijn een paar kroegen dicht en het toerisme ligt op zijn gat, maar voor de rest is er niks "kapot". Zaken moeten niet worden overdreven.
pi_192597970
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die vergelijking met het Marshallplan gaat niet helemaal op. Dat plan kwam omdat Europa tijdens 5 jaar oorlog helemaal kapot was geschoten en gebombardeerd en een groot gedeelte van de beroepsbevolking dood of gewond was.

Nu zijn een paar kroegen dicht en het toerisme ligt op zijn gat, maar voor de rest is er niks "kapot". Zaken moeten niet worden overdreven.
Een paar kroegen dicht? Het hele MKB gaat naar de kloten.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_192597982
Het Marshallplan was bovenal een breder pakket dan alleen geld.
pi_192597992
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zeker niet zo arm zijn de italianen helemaal niet, ze kunnen 1st nog hun flinke goudreserves verpatsen voodat ze bij anderen om leningen komen bietsen. Vermogensbelasting kunnen ze ook nog gaan invoeren voordat ze elders om geld komen leuren.
  maandag 13 april 2020 @ 15:55:45 #16
323876 michaelmoore
pi_192598011
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
, maar het "nog niet kunnen uitleggen aan het electoraat".
Nee dat snap ik .

Italie koopt zich de pleuris en blijft dat ook doen , vandaar hun hoge staatsschuld

Helemaal goed
En nu gaan we die hoge staatsschuld aflossen voor hen , zodat ze blijven kopen

Dat noemen we een Transferunie

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Het Marshallplan was bovenal een breder pakket dan alleen geld.
italie en Portugal willen alleen geld , in de vorm van Eurobonds
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192598037
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Italie koopt zich de pleuris en blijft dat ook doen , vandaar hun hoge staatsschuld
Je snapt er echt helemaal niets van en bent niet bereid je in te lezen. Italië heeft gewoon een primair begrotingsoverschot, maar de staatsschuld stijgt door andere macro-economische mechanismen. Dat had je geweten als je je ook maar enigszins verdiept had in de materie.

Zelfs Jort Kelder heeft zich laten ompraten: https://www.nporadio1.nl/(...)ing-schuwe-italianen

Maar goed, ik ben klaar met jou bronnen aan te reiken. Je neemt ze toch niet in acht.
  maandag 13 april 2020 @ 16:09:46 #18
323876 michaelmoore
pi_192598180
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat had je geweten als je je ook maar enigszins verdiept had in de materie.

Ja ze kopen bij ons , ze hebben nu een zeer hoge staatsschuld en nu willen ze geld van ons , zodat ze niet hoeven te bedelen bij ons

Eurobonds heet dat, bij de Wehkamp heet dat gratis winkelen

Min buurvrouw doet dat ook , maar de Wehkamp die blijft zeuren bij haar, die wil dat niet doen
Maar de Wehkamp zegt , ze is een hele goede klant

Dus nu vraagt de Wejhkamp of ik haar wil helpen met regelmatig wat geld toestoppen als een soort Marshallhulp

En dan zeg ik , nee mijn spaargeld zit in ETF s geïnvesteerd
https://www.ishares.com/n(...)ntryPassthrough=true

quote:

[..]

heb je die tube wel echt geluisterd, of plak je maar wat
Deze heren zijn enorm tegen de EU en democratisch gehalte van de EU

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 16:43:52 ]
  maandag 13 april 2020 @ 16:45:07 #19
323876 michaelmoore
pi_192598679
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef Idisrom het volgende:

.
nee niet doen , zou je nu geld in een cruise line stoppen ??

Nee he

Ok dan ook niet in ene vliegmaatschappij
  maandag 13 april 2020 @ 16:47:55 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192598717
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee niet doen , zou je nu geld in een cruise line stoppen ??

Nee he

Ok dan ook niet in ene vliegmaatschappij
Vliegen is nog noodzakelijk (in best veel gevallen, bv familie opzoeken in een ander land of zaken) maar aan cruiseschepen is werkelijk niks noodzakelijks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 april 2020 @ 16:51:01 #21
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192598766
Ik denk ook dat de sportscholen straks te maken krijgen met een structurele terugval.
Veel mensen hebben inmiddels zelf wat gewichten enzo aangeschaft, en ondervonden dat thuis-fitness prima te doen is ....
Idem voor de kappers , menigeen is intussen auto-didact zelfkapper).
pi_192598808
Nah dat kappersgebeuren ga ik me niet aan wagen hoor. Zojuist een afspraak ondee voorbehoud gemaakt om mijn uitgroei bij te laten werken :X
  maandag 13 april 2020 @ 16:54:42 #23
323876 michaelmoore
pi_192598822
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vliegen is nog noodzakelijk (in best veel gevallen, bv familie opzoeken in een ander land of zaken) maar aan cruiseschepen is werkelijk niks noodzakelijks.
Dat maak jij niet uit

Sommigen houden niet van vliegen , hebben tijd zat en gaan met een boot
Met 380 in een vliegtuig zitten vioor 9 uur das lekker joh
  maandag 13 april 2020 @ 16:55:19 #24
323876 michaelmoore
pi_192598835
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah dat kappersgebeuren ga ik me niet aan wagen hoor. Zojuist een afspraak ondee voorbehoud gemaakt om mijn uitgroei bij te laten werken :X
ik scheer ok zelf mijn haar op min balzak
pi_192598921
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:51 schreef kibo het volgende:
Ik denk ook dat de sportscholen straks te maken krijgen met een structurele terugval.
Veel mensen hebben inmiddels zelf wat gewichten enzo aangeschaft, en ondervonden dat thuis-fitness prima te doen is ....
Idem voor de kappers , menigeen is intussen auto-didact zelfkapper).
Ja en de thuisisolatie maakt ook dat mensen meer gewend zijn om alleen te zijn dus het sociale aspect wordt ook minder. Zal me niet verbazen als die beroepen straks niet meer bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')