abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192848275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Goed artikel maar de opmerking over Booking snap ik niet zo.
Aandelen terug gekocht en daarom nu zogezegd geen geld voor de werknemers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192848402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aandelen terug gekocht en daarom nu zogezegd geen geld voor de werknemers.
Bron?
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:59:53 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_192848477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Bron?
https://www.ftm.nl/artikelen/bookingcom-staatssteun-coronacrisis

Is wel een betaalde site. Maar Eric Smit gaat er verder her en der wel op in. Gewoon een beetje zoeken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192848719
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:59 schreef OProg het volgende:

[..]

https://www.ftm.nl/artikelen/bookingcom-staatssteun-coronacrisis

Is wel een betaalde site. Maar Eric Smit gaat er verder her en der wel op in. Gewoon een beetje zoeken.
Ik heb e.e.a. gezien (Op1) inderdaad, echter dacht ik te lezen dat user ludovico impliceerde dat Booking grootschalig aan share buybacks heeft gedaan met enige vorm van overheidsgeld. Niet goed gelezen.

Ik weet niet in hoeverre het realistisch is om bedrijven te cherrypicken als het aankomt op staatssteun. Booking is, wat mij betreft, een slim opgezet bedrijf met een groot aantal medewerkers. Wat gebeurt er met deze medewerkers als er geen steun komt?

Overigens vind ik graaf Sander een toffe pik, maar heeft hij in deze ook niet heel veel recht van spreken met z'n pandjes in Amsterdam en Kroatië :)
pi_192849349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oplossing? Nooit de scholen dicht moeten doen. En tegen de tijd nu wss gewoon kappers en fysio's weer laten werken.

We zijn véél te laat.
Ik ben inderdaad ook van mening om kappers en fysio’s weer te openen.
Echter kan ik slecht tegen opmerkingen als ‘We zijn véél te laat.’ Maar misschien komt het doordat ik geen doemdenker ben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192850002
Overheid zadelt ons op met gigantische schulden. Zo zorgen ze dat iedereen z'n bek houdt omdat we druk blijven met werken voor weinig.
pi_192850084
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2020 20:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Echter kan ik slecht tegen opmerkingen als ‘We zijn véél te laat.’ Maar misschien komt het doordat ik geen doemdenker ben.
Juist doemdenker, dunkt mij, ik denk dat we meer risico hadden kunnen nemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:29:56 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192850131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:21 schreef tstile het volgende:
Overheid zadelt ons op met gigantische schulden. Zo zorgen ze dat iedereen z'n bek houdt omdat we druk blijven met werken voor weinig.
geef jij de voorkeur aam 1,5 meter of dat je moeder ziek is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192850266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Juist doemdenker, dunkt mij, ik denk dat we meer risico hadden kunnen nemen.
Dat is makkelijk om nu te zeggen. Niet alleen was het op het begin onduidelijk hoe het virus zou verlopen. Een groot deel van de bevolking wilde een lockdown. Men vond dat de regering veel te laks reageerde op de situatie. En daarna moesten de scholen ook maar dicht. Terwijl het advies op het begin was om de scholen open te houden. Dus voor de bevolking zijn de scholen uiteindelijk (gedeeltelijk) gesloten.
En nu loopt men te janken dat het toch wel iets te streng is en scholen toch maar zo snel mogelijk open moeten gaan. Serieus, wat wil men nu nou. Nog nooit is de bevolking zo bipolair geweest. Ik vind het knap dat Rutte en co nog zo beleefd blijven.
pi_192850302
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is makkelijk om nu te zeggen. Niet alleen was het op het begin onduidelijk hoe het virus zou verlopen. Een groot deel van de bevolking wilde een lockdown. Men vond dat de regering veel laks reageerde op de situatie. En daarna moesten de scholen ook maar dicht. Terwijl het advies op het begin was om de scholen open te houden. Dus voor de bevolking zijn de scholen uiteindelijk (gedeeltelijk) gesloten.
En nu loopt men te janken dat het toch wel iets te streng is en scholen toch maar zo snel mogelijk open moeten gaan. Serieus, wat wil men nu nou. Nog nooit is de bevolking zo bipolair geweest. Ik vind het knap dat Rutte en co nog zo beleefd blijven.
Die lock down an sich begon ook te laat, maar daar valt nog enigszins van te zeggen dat het allemaal snel ging allicht. Dat moet goed geëvalueerd worden.

Maar dat kinderen nauwelijks ziek worden van dit virus wisten ze altijd al.
Carnaval was 12-16 februari. Opzicht, als je kijkt naar de grafiek lijkt het alsof ze toch wel adequaat gereageerd hebben hier, rustig laten leven totdat het leek te gaan escaleren.
pi_192851026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die lock down an sich begon ook te laat, maar daar valt nog enigszins van te zeggen dat het allemaal snel ging allicht. Dat moet goed geëvalueerd worden.

Maar dat kinderen nauwelijks ziek worden van dit virus wisten ze altijd al.
Carnaval was 12-16 februari. Opzicht, als je kijkt naar de grafiek lijkt het alsof ze toch wel adequaat gereageerd hebben hier, rustig laten leven totdat het leek te gaan escaleren.
De scholen zijn onder druk dicht gegaan. Voor de rest vind ik persoonlijk dat het wel goed gaat. Het is nu afwachten wat straks nog meer open kan. Persoonlijk zie ik het liefst kleine lokale bedrijfjes. (Denk aan kappers en zo) Voor hen is het misschien lastig om de 1.5 m afstand aan te houden, maar dit soort bedrijfjes hebben vaak wel vaste klanten.
Ook denk ik dat deze groep het meest baat bij hebben.
pi_192851288
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:39 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is makkelijk om nu te zeggen. Niet alleen was het op het begin onduidelijk hoe het virus zou verlopen. Een groot deel van de bevolking wilde een lockdown. Men vond dat de regering veel te laks reageerde op de situatie. En daarna moesten de scholen ook maar dicht. Terwijl het advies op het begin was om de scholen open te houden. Dus voor de bevolking zijn de scholen uiteindelijk (gedeeltelijk) gesloten.
Misschien zijn dat niet dezelfde groepen?
.
pi_192853442
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2020 20:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Veel te laat voor wat?
De meeste bedrijven gaan volgend jaar failliet, doordat ze nu leningen aangaan die ze niet meer terug kunnen betalen. Het zou betekenen dat ze veel beter moeten gaan draaien dan dat ze voorbeen zouden gaan doen. De leningen moeten ze al binnen een jaar terug betalen. De echte klap voor de bedrijven gaat dus nog komen.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:09:10 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192853919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Veel te laat voor wat?
De meeste bedrijven gaan volgend jaar failliet, doordat ze nu leningen aangaan die ze niet meer terug kunnen betalen. Het zou betekenen dat ze veel beter moeten gaan draaien dan dat ze voorbeen zouden gaan doen. De leningen moeten ze al binnen een jaar terug betalen. De echte klap voor de bedrijven gaat dus nog komen.
Voor de horeca , Festivals , DJ s , airliners , busreizen en theater is het toch flink over

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2020 10:15:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192854278
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien zijn dat niet dezelfde groepen?
Dat begrijp ik natuurlijk ook, maar mijn punt is dat het voor de regering nog steeds frustrerend is.
pi_192855120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Voor de horeca , Festivals , DJ s , airliners , busreizen en theater is het toch flink over
Er is natuurlijk een groep die al eerder failliet gaat, maar veelal grotere bedrijven gaan er later aan geloven.
pi_192855172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Festivals en concerten wordt ook erg moeilijk als ze volgend jaar al halen: de verzekeraars hebben de pandemie-dekking eruit gehaald.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192856298

"In alle branches van de industrie was de daling van het producentenvertrouwen de grootste ooit. Het vertrouwen staat ook, behalve in de papier- en grafische sector en de aardolie- en chemische industrie, in alle branches op het laagste niveau ooit. De producenten in de transportmiddelenindustrie waren het meest negatief."
  woensdag 29 april 2020 @ 12:17:27 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192856383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Festivals en concerten wordt ook erg moeilijk als ze volgend jaar al halen: de verzekeraars hebben de pandemie-dekking eruit gehaald.
Dan houden de mensen wel meer geld over om belasting te betalen
pi_192856423
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[ afbeelding ]

"In alle branches van de industrie was de daling van het producentenvertrouwen de grootste ooit. Het vertrouwen staat ook, behalve in de papier- en grafische sector en de aardolie- en chemische industrie, in alle branches op het laagste niveau ooit. De producenten in de transportmiddelenindustrie waren het meest negatief."
gaat de grafiek niet verder terug? lijkt me interessant om te vergelijken met 2008.
pi_192856457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:19 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

gaat de grafiek niet verder terug? lijkt me interessant om te vergelijken met 2008.
De afname van de wereldeconomie wordt nu al geschat op zo'n 30 x erger dan 2008....
pi_192856476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De afname van de wereldeconomie wordt nu al geschat op zo'n 30 x erger dan 2008....
heftig, er staat ons nog wat te wachten. de meesten lijken t nog niet in de gaten te hebben?
pi_192856488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

heftig, er staat ons nog wat te wachten. de meesten lijken t nog niet in de gaten te hebben?
Nee die staren zich blind op de 0,005% IC-ers en 0,02% overledenen...

Ze hebben geen flauw idee wat voor shitstorm eraan komt geloof ik.
pi_192856526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee die staren zich blind op de 0,005% IC-ers en 0,02% overledenen...

Ze hebben geen flauw idee wat voor shitstorm eraan komt geloof ik.
idd, die coronadoden zullen waarschijnlijk in t niet vallen bij het aantal doden door armoede en hongersnood door de economische crisis.
  woensdag 29 april 2020 @ 12:38:02 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192856634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

idd, die coronadoden zullen waarschijnlijk in t niet vallen bij het aantal doden door armoede en hongersnood door de economische crisis.
vooral in de toeristengebieden in Afrika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')