quote:Brent Crude (ICE)
USD/bbl. 19.89 -5.68 -22.21% Jun 2020
Dat kun je beter aan Trump vragen.quote:Op maandag 20 april 2020 07:26 schreef Basp1 het volgende:
Wat heeft hij aan heffingen zolang de interne olieconsumptie flink gekelderd is (70%)?
Het is net als pokeren en als je groot genoeg bent kun je de gewenste kaarten kopen.quote:Op maandag 20 april 2020 20:57 schreef Gremen het volgende:
Hoe werkt olie kopen eigenlijk? Krijg je dan daadwerkelijk een vat op je stoep geleverd?
de olie komt uit de pomp en is dan van jou. Je moet zelf regelen dat je het krijgt vanaf de pomp en dat je de vergunning hebt om met kankerverwekkend materiaal te werken.quote:Op maandag 20 april 2020 20:57 schreef Gremen het volgende:
Hoe werkt olie kopen eigenlijk? Krijg je dan daadwerkelijk een vat op je stoep geleverd?
dat in handelen in olie-contracten, dat is geen olie kopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het is net als pokeren en als je groot genoeg bent kun je de gewenste kaarten kopen.
En je moet een gigantische ego hebben.
Klopt, de hele markt is gokken. Waar ik op doel is beleid.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat in handelen in olie-contracten, dat is geen olie kopen.
tja, je koopt leveringsrecht laag in. Hoopt op stijging zodat je het kan doorerkopen. Maar als dat niet lukt dan moet je het ook echt afnemen, maar dat is niet de bedoeling, dus dan verkoop je het aan iedere jan lul die het maar wil tegen iedere prijs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Klopt, de hele markt is gokken. Waar ik op doel is beleid.
laag kopen en duur verkopen hequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat in handelen in olie-contracten, dat is geen olie kopen.
Misschien de probo koala uit de mottenballen trekken.quote:Op maandag 20 april 2020 21:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
De olietankers opslagtanks en tankauto's waren vorige week al op. Dat heb ik ergens gelezen
quote:Brent Crude Jun 2020 16.24
WTI Crude Jun 2020 10.77
Ja als je niet meer vreten kan dan ga je zeker dood, daar heeft de politiek gaan last vanquote:Op woensdag 22 april 2020 09:43 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap die Amerikanen wel. Geen ziekenfonds en als je niet naar je werk mag, heb je geen inkomen. Waardeloos geregeld.
Als je je huur niet meer kunt betalen en elk stuivertje om moet draaien dan snap ik wel dat je boos wordt ongeacht de omstandigheden.
Bron:quote:The external borders of the Schengen Area will probably remain shut until summer, the European Commissioner for Internal Market and Services Thierry Breton said on Tuesday, speaking for French-Monegasque radio station RMC.
According to Commissioner Breton, the issue is still being discussed, while revealing that there will be additional constraints to respect and pointing out that the battle against the Coronavirus has not been won yet.
"I see impatience, five weeks of confinement is long, and we are asking questions, but we have to come back to realistic things," the Commissioner said during his interview.
Later during the Tuesday videoconference with EU lawmakers, asked by the MEPS on the reopening of borders, the Commissioner said that this would depend on the health situation, asserting that border closure and controls lifting needs to be done through coordinated actions of Member States.
"We will do our utmost to make sure we are as harmonized as possible in trying to allow controlled movement and travel while meeting obligations and measures," he told MEPs.
He also told to MEPs during the videoconference that tourism is one of the hardest-hit sectors in the current health crisis in Europe, announcing that a special summit in September or October could be organized to deal with the fallout of the pandemic.
During the morning interview with RMC, he also talked about the topic of tourism and its revival.
"We need a real plan for tourism," Commissioner Breton said.
According to the World Tourism Organization, the industry will suffer a drop in activity in 2020, which will cost 300 to 500 billion euros worldwide or almost a third of the revenue generated in 2019.
The organization estimates that France alone will see a loss of 40 billion euros per one quarter alone, while millions of jobs could be lost at the European level.
Only today the French Transport and Environment Minister Elisabeth Borne called on French citizens not to plan vacancies outside the country for this summer, reminding them adding that it is a priority to allow activities resume from May 11 and on, and not to travel long distances.
On the meantime, the Czech Republic's President Milos Zeman has suggested that all borders of the country should remain sealed off for a year, in order to prevent another surge of infections in the country, that may be caused from arrivals from outside.
Whereas in mid-April, the French President Emanuel Macron warned that the external borders of the Schengen Area and the Schengen Associated States might remain shut until September, as a measure against another wave of Coronavirus infections in the territory that may be caused by an outer factor, as travellers coming from the US and other countries.
Is toch normaal, de hele economie om zeep helpen zodat iedereen kan zien hoeveel macht je hebtquote:Op woensdag 22 april 2020 11:26 schreef Bessensap het volgende:
Wat vinden we hiervan?
[..]
Bron:
https://www.schengenvisai(...)ays-eu-commissioner/
Vrees het laatste. Kapitalisme is de laatste decennia verworden tot socialize the losses, privatize the profits.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat ik me wel afvraag is dat de grote ondernemers en multinationals, die nu staan te schreeuwen om door de overheid ( dus eigenlijk ons, de burgers) gered te worden, straks nadat ze weer overeind zijn gehouden met maatschappelijke gelden ook eens gaan stoppen met het belasting ontduiken door atijd te zoeken naar gaten in de wetgeving. maar dat ze nu eens gaan beginnen met netjes beasting af te dragen waar de winst gemaakt word. Of zie ik dat veel te positief in?
Dit. Maar de overheid zou best kunnen verplichten dat multinationals bij staatssteun verplicht worden securtiy packs te gaan aanleggen i.p.v alle winst uit te keren aan aandeelhouders. Security packs om bij een volgende crisis zelf de broek te kunnen ophouden.Of de steun als lening tegen gunstige voorwaarden te verstrekken.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrees het laatste. Kapitalisme is de laatste decennia verworden tot socialize the losses, privatize the profits.
Dat ligt aan ons daar zijn we zelf bij.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat ik me wel afvraag is dat de grote ondernemers en multinationals, die nu staan te schreeuwen om door de overheid ( dus eigenlijk ons, de burgers) gered te worden, straks nadat ze weer overeind zijn gehouden met maatschappelijke gelden ook eens gaan stoppen met het belasting ontduiken door atijd te zoeken naar gaten in de wetgeving. maar dat ze nu eens gaan beginnen met netjes beasting af te dragen waar de winst gemaakt word. Of zie ik dat veel te positief in?
vertel...quote:Op woensdag 22 april 2020 16:47 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat ligt aan ons daar zijn we zelf bij.
Wij kiezen de regering die dat toestaat, als we met zijn allen een weekje stoppen met werken om aan te geven dat we niet op dat soort deals zitten te wachten worden ze echt niet meer gemaakt.quote:
Ik dacht al dat je hier mee ging komen, dat vind ik altijd zo ongelofelijk makkelijk. Dus schuld van politieke beslissingen waar burgers hoogstens 1x in de 4 jaar een heeeel klein beetje invloed op hebben alsnog bij die burgers leggen.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wij kiezen de regering die dat toestaat, als we met zijn allen een weekje stoppen met werken om aan te geven dat we niet op dat soort deals zitten te wachten worden ze echt niet meer gemaakt.
Dat is misschien wel zo maar de enige reden dat het ons nu interesseert is omdat ze steun nodig hebben. Toen andere landen nadelen hadden van ons belastingklimaat hoorde je niemand. Beetje hypocriet vind ikquote:Op woensdag 22 april 2020 17:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je hier mee ging komen, dat vind ik altijd zo ongelofelijk makkelijk. Dus schuld van politieke beslissingen waar burgers hoogstens 1x in de 4 jaar een heeeel klein beetje invloed op hebben alsnog bij die burgers leggen.
Eindelijk. Voor het bloed door de straten loopt.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:14 schreef Drekkoning het volgende:
Kamer wil ook adviezen van experts buiten medische wetenschap
https://www.nu.nl/coronav(...)sche-wetenschap.html
Goed om te horen
Ja dit kabinet wordt een beetje machtsgeil , samen met de virologen die zich al BN ers voelenquote:Op woensdag 22 april 2020 18:14 schreef Drekkoning het volgende:
Goed om te horen
Het werd tijd. Die halve zolen van het RIVM hebben toch alleen maar oog voor hun eigen vakgebiedje.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:14 schreef Drekkoning het volgende:
Goed om te horen
Het OMT geeft advies en die huren geregeld andere experts in da virologen, zoals gedragspsychologen, sociolgen, psychiater en economen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het werd tijd. Die halve zolen van het RIVM hebben toch alleen maar oog voor hun eigen vakgebiedje.
Ze moeten alleen overeind gehouden worden omdat overheden enorm debiele maatregelen hebben genomen de afgelopen tijd. Ze zouden overheden juist moeten aanklagen voor omzetderving.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
volgens sommige handelsverdragen kan dit ook, en doen dit dan ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:22 schreef flyguy het volgende:
Ze zouden overheden juist moeten aanklagen voor omzetderving.
Daar zou Nederland best last van hebben met al die brievenbusvriendjes. Ben het helemaal met je eens, maar zie het somber in. Al tijdens de kredietcrisis kon je goed zien hoe ethisch bedrijven (vooral banken) zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er is voor sommigen een groot verschil tussen wat een bedrijf aan belasting betaalt en wat het zou moeten betalen. Op het eerste deel van je reactie zal ik maar niet reageren.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:22 schreef flyguy het volgende:
Ze moeten alleen overeind gehouden worden omdat overheden enorm debiele maatregelen hebben genomen de afgelopen tijd. Ze zouden overheden juist moeten aanklagen voor omzetderving.
Overigens betalen multinationals altijd voldoende belasting. Staat elk jaar volledig genoteerd in de jaarverslagen.
Zo dat ik het nog eens eens zou zijn met michaelmoorequote:Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dit kabinet wordt een beetje machtsgeil , samen met de virologen die zich al BN ers voelen
moet nu klaar zijn, kwetsbaren binnen blijven en aan het werk
Ben het debat aan het volgen en het klinkt al een stuk positiever dan gisteren.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zo dat ik het nog eens eens zou zijn met michaelmoore
Maar inderdaad kwetsbaren thuis rest lekker leven
ik behoor tot de kwetsbare groep , maar ik leef zeer prima, morgen zeeer mooi weer, lekker naar het strand , visje etenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:59 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zo dat ik het nog eens eens zou zijn met michaelmoore
Maar inderdaad kwetsbaren thuis rest lekker leven
Maar jij weet het en de meeste mensen die weten wel of ze iets onder de leden hebben en of bepaalde leeftijd.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik behoor tot de kwetsbare groep , maar ik leef zeer prima, morgen zeeer mooi weer, lekker naar het strand , visje eten
Mooi park voor de deur , tuin op het zuiden , ontbijt in de ochtend zon, ik kom toch niet meer in de kroeg
j a zelfs mijn kinderen en klein kinderen komen niet meer hier nu, maar dan app ik zequote:Op donderdag 23 april 2020 10:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar jij weet het en de meeste mensen die weten wel of ze iets onder de leden hebben en of bepaalde leeftijd.
Die kunnen inderdaad zich even uit drukke ruimtes begeven desnoods boodschappen tijdens een bepaalde tijd.
De rest gewoon verder leven.
Die brievenbusvriendjes zitten hier juist omdat ze hier niets/weinig hoeven af te dragen dus daar missen we niet veel aan. Dat zou ruimschoots gecompenseerd worden door de bedrijven die hier dan wel belasting moeten betalen die dat nu niet of te weinig doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Daar zou Nederland best last van hebben met al die brievenbusvriendjes.
twitter:Mariekeconomie twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 15:44:39Verwacht tekort op de overheidsbegroting: 92.000.000.000 euro. Door onze hoge 'automatische stabilisatie': minder belastingen, meer uitkeringen. En door al het extra beleid van de overheid om de economische klap te dempen.
Wijs beleid.
Niet vanzelfsprekend voor Zuid-Europa. reageer retweet
alles moet kapot , in 2011 heeft Rutte ook al een poging gewaagd , nu gaat het hem lukkenquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:00 schreef RTR het volgende:
Als dit voorbij is is de hele kermisbranche ook dood. Gooi die zooi open zeg.
Gelukkig heeft Japan niet al te veel staatsschuldquote:Japan centrale bank zet geldpers aan en gaat economie verder stimuleren
De Bank of Japan (BoJ), de Japanse centrale bank, heeft maandag beloofd zoveel staatspapier op te kopen als nodig is. Ook gaat de centrale bank meer bedrijfsobligaties opkopen. Op deze manier wil BoJ de Japanse economie stimuleren, die hard is geraakt door de coronacrisis.
De centrale bank schrapt onder meer de limiet voor de opkoop van staatsobligaties, die stond op 80 biljoen yen (ongeveer 690 miljard euro) per jaar. Zo kan BoJ ongelimiteerd staatspapier opkopen. Ook verdubbelde de centrale bank de maximale hoeveelheid aan bedrijfsschulden die de bank mag dragen.
Alle landen gaan failliet. Gewoon iedereen op 0 beginne .quote:Op maandag 27 april 2020 19:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Japan niet al te veel staatsschuld![]()
Japan’s debt passes 250% of GDP
Misschien groeit Zimbabwe wel uit tot wereldmacht nummer 1!quote:Op maandag 27 april 2020 21:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alle landen gaan failliet. Gewoon iedereen op 0 beginne .
Best bijzonder dat de millennials in één alinea zowel als eerste hun baan verliezen, als zwaar moeten bijdragen om de staatsschuld weer af te lossen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:54 schreef Fisherman het volgende:
Leuk artikel over wat velen te wachten staat:
https://www.volkskrant.nl/cs-bb830065
Omdat die millennial die staatsschuld nog 40 jaar mag meetorsen en in die periode vast wel weer een keer aan de bak kan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Best bijzonder dat de millennials in één alinea zowel als eerste hun baan verliezen, als zwaar moeten bijdragen om de staatsschuld weer af te lossen.
Hoe dan? Een werkeloze draagt niets bij aan de staatskas.
Domme stemmingmakerij van de journalist dus.
Wat een dramaqueen. Men is echt wel bewust dat dit gevolgen gaat hebben voor de economie. Maarja, een beetje lopen roepen zonder daadwerkelijk met een oplossing te komen, is natuurlijk erg makkelijk. Of denkt hij echt dat de economie weer op een magische manier gaat bloeien wanneer we massaal gaan demonstreren. Dat de Nederlandse economie niet meer afhankelijk is van wat er bij onze buren afspeelt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:54 schreef Fisherman het volgende:
Ik den dat dat de rest van hun leven zo is. Dat de kosten véél hoger worden. Niet acuut dus, maar op termijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Best bijzonder dat de millennials in één alinea zowel als eerste hun baan verliezen, als zwaar moeten bijdragen om de staatsschuld weer af te lossen.
Hoe dan? Een werkeloze draagt niets bij aan de staatskas.
Domme stemmingmakerij van de journalist dus.
Goed artikel maar de opmerking over Booking snap ik niet zo.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:54 schreef Fisherman het volgende:
Oplossing? Nooit de scholen dicht moeten doen. En tegen de tijd nu wss gewoon kappers en fysio's weer laten werken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat een dramaqueen. Men is echt wel bewust dat dit gevolgen gaat hebben voor de economie. Maarja, een beetje lopen roepen zonder daadwerkelijk met een oplossing te komen, is natuurlijk erg makkelijk. Of denkt hij echt dat de economie weer op een magische manier gaat bloeien wanneer we massaal gaan demonstreren. Dat de Nederlandse economie niet meer afhankelijk is van wat er bij onze buren afspeelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |