kijk uit met die tamme koolmezen. Mogelijk zijn ze ziek. Zag er een item over op tv gisteren. Ook last van de longen, dus hou ze op 1,5...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:45 schreef Koettie het volgende:
Order van Plantwerk staat in de grond. Mooie stevige gezonde planten! Erg tevreden mee. Nu wachten tot ze gaan groeien.
Morgen komt m'n sedum.
De koolmeesjes zijn echt brutaal geworden, zitten op een meter naast me lekker insecten uit de passiebloem te pikken. Leuke beestjes.
Ook gelezen, maar ze zijn niet suf ofzo. Druk bezig in de schutting en vliegen op en af. Vervang nu wel elke dag het water.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
kijk uit met die tamme koolmezen. Mogelijk zijn ze ziek. Zag er een item over op tv gisteren. Ook last van de longen, dus hou ze op 1,5...
Pff ja. Niet te doen. Maar het project grasveld is afgerond. Gisteren heeft de hovenier 350 vierkante meter ingezaaid nadat mijn man en ik 6 uur door het weiland hebben gekropen om dat te ontdoen van rotzooi en onkruid. De sprinklers staan nu aan.quote:Op zondag 3 mei 2020 12:12 schreef Blues het volgende:
Blauw in een tuinis altijd mijn favoriet.
Maar wat een werk en al die lagen! @:Lucky_strike vond ook al vanalles in lagen weiland!
Oei, niet fijn voor je rug. Fijn dat het erop zit! Een grasveld bijhouden vind ik prima te doen, al zijn de molshopen wel frustrerend. Maar laat ik daar niet op vooruitlopen.quote:Op zondag 3 mei 2020 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pff ja. Niet te doen. Maar het project grasveld is afgerond. Gisteren heeft de hovenier 350 vierkante meter ingezaaid nadat wij samen 6 uur door het weiland hebben gekropen om dat te ontdoen van rotzooi en onkruid. De sprinklers staan nu aan.
Klimop, mijn horrorplant.quote:Op zondag 26 april 2020 23:18 schreef Koettie het volgende:
[..]
In mijn ervaring komt het overal in de tuin omhoog, ook meters verder en onder andere struiken. Heb het in de vorige tuin gehad, voor mij nooit meer.
Ja daar heb ik echt al zin inquote:Op zondag 3 mei 2020 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oei, niet fijn voor je rug. Fijn dat het erop zit! Een grasveld bijhouden vind ik prima te doen, al zijn de molshopen wel frustrerend. Maar laat ik daar niet op vooruitlopen.
Bij de St. Jan's ruïne in Diest, België staat een mooie.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:05 schreef woxxel het volgende:
[..]
Klimop, mijn horrorplant.
Mn muren kapot, trekt schutting kapot en is niet uit te roeien.
In t begin is ie leuk, maar als ie ouder wordt dan kan je zeker elke week snoeien.
Ik heb hier voorgaande jaren ook wel molshopen gehad in de tuin (geen gras) de gaten kwam ik dit jaar weer tegenquote:Op zondag 3 mei 2020 17:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja daar heb ik echt al zin inDe aarde van molshopen is wel mooie losse aarde voor de tuin.
Wat een enorm project is die vijver van jou![]()
quote:Op zondag 3 mei 2020 17:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bij de St. Jan's ruïne in Diest, België staat een mooie.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[..]
Ik heb hier voorgaande jaren ook wel molshopen gehad in de tuin (geen gras) de gaten kwam ik dit jaar weer tegenBen je aan het tuinieren kan je ineens je arm tot je elleboog in de grond steken
Dat is echt vet! De klimop houdt de muren omhoogquote:Op zondag 3 mei 2020 17:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hier voorgaande jaren ook wel molshopen gehad in de tuin (geen gras) de gaten kwam ik dit jaar weer tegenBen je aan het tuinieren kan je ineens je arm tot je elleboog in de grond steken
Ik heb er een druif staan die het geweldig doet, maar die ik vorig jaar door m'n ziekte niet de snoeibeurt heb kunnen geven die die nodig had. Voor de winter staat snoei dus op het programma. Ik heb een kiwi geplant en ik heb wat bloemen gezaaid. Die bloemen plant ik later uit. Ik wil er nog wat meer fruit en groente in kwijt.quote:Op zondag 3 mei 2020 19:49 schreef Seven. het volgende:
Je kas ziet er goed uit @:Claudia_x! Wat wil je er gaan planten?
Wow.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mij is juist opgevallen hoe weinig last ik eigenlijk van die gangen heb. Als ik de hoop aarde weghaal, dan blijft er een klein gaatje over. Ik moet flink graven om bij het diepste punt van de gang te komen.quote:Ik heb hier voorgaande jaren ook wel molshopen gehad in de tuin (geen gras) de gaten kwam ik dit jaar weer tegenBen je aan het tuinieren kan je ineens je arm tot je elleboog in de grond steken
quote:Op maandag 4 mei 2020 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
We hebben hier een paar kuipen voor de deur met planten erin. In 1 van die kuipen zat steeds een rat. Hij had een hol gegraven. Ik had al geprobeerd m met de tuinslang te verzuipen toen rende hij eruit. Daarna met mvr. kaas geprobeerd, (de buurman durfde niet) de rat wederom te verzuipen en daarna een lel te verkopen met een panschop teneinde het beest naar een andere wereld te helpen. Eerdere pogingen met een klem niet gelukt ook. Nu net hiet gevelonderhoud achter de rug en die bakken stonden ervoor. Hol was ingestort, afgedekt met grond en bak weer op zijn plek geduwd.
Zegt buuv tegen mij afgelopen weekend hee d'r heeft iemand een paltenpot leeg gestort daar toen we even stonden te praten. Ik kijken, neehoor de rat weer terug en had een nieuw hol gegraven. Ik vandaag weer een poging met de tuinslang en op een gegeven moment kwam hij tevoorschijn door het afwateringsgat onderin de kuip. Ik daarin de tuinslang gestopt om die rat te verzuipe. en zijn hol dichtgestort. Uiteindelijk ontsnapte die natuurlijk weer, vang jij maar eens een rat.![]()
Staat die kuip een beetje leeg te spoelen van al dat water komt er een klein roze ratje met de oogjes nog dicht door dat gaatje gespoeld van 2.5cm lang.Die maar in de Maas een zeemansgraf gegeven en hopelijk is die rat nu zo verdrietig dat die nooit meer terugkomt. Buuv was wel een beetje beduusd ervan. Maja je wilt toch ook geen familie rat voor je deur.
Wauw, wordt echt supergaaf! Ik ben echt zo benieuwd naar hoe je tuin uiteindelijk wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
De vijver is eindelijk af.
De stand van zaken vanochtend: de beschoeiing moest worden verlaagd en we moesten nog een buisverbinding maken met de greppel zodat de verhoogde border weer dicht kon worden gemaakt. (We vonden het open leuk staan, maar dat zakt toch in.) Ook moesten we de drainagebuis afdekken. Dat is goed gelukt met klei.
[ afbeelding ]
De buis doet z'n werk.
[ afbeelding ]
Af! Nou ja, bijna af. Ik moet de paal nog weghalen, de oever aan de lage kant schuin afgraven en nog meer planten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |