abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192603992
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:30 schreef kree het volgende:

[..]

De media dus? Wie zegt dat hun het juiste verhaal wel vertellen?
Het is pijnlijk duidelijk dat de NOS dus van tevoren een camera ploeg stuurde om de te verwachte drukte en files enzo die ze zo graag in beeld hadden willen brengen

Uit eindelijk 2 gezinnen op een akker van paar hectare.
Hou toch eens op met je constante drang om achter alles wat te zoeken.

Ik heb het van de bollenboeren zelf (doe wat dingen voor LTO) , maar het is nogal lastig een telefoongesprek te linken.

Als jij echt denkt dat een bollenboer voor zijn lol nu al de bloemen kopt, wat hem tienduizenden euro's in groeiremmingen en exportbeperkingen gaat kosten, dan ben je echt niet goed in je hoofd. Maar he, dit doen ze vast omdat het moet van de media, toch?

Man man man.
pi_192604088
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:34 schreef kree het volgende:
En snap het wel zeker nieuws vanuit katwijk.

Maar begrijp wel ff goed dat dat koppen nu niet onwijs door corona komt. Wel zeg maar uit je bedrijf redden.

Voor wat ik ervan weet hoor, maakt sowieso allemaal niet veel uit. Het gaat om de bollen en die hele sector is ook plat.

Zo niet mee eens allemaal.
Nee, je begrijpt er echt helemaal niks van.

Door de bloemen nu al te koppen loop je enorme groeiremmingen op, en kun je de bloemen niet meer laten keuren, waardoor je ze naar veel minder landen kunt exporteren. Dit kost keihard geld. Heel simpel gezegd: Bloem + blad groen > fotosynthese > energie in de bollen. Doordat nu al de bloem en het groen weg wordt gehaald heb je dus enorme remmingen.

En de bollensector ligt plat? Het seizoen begint pas in SEPTEMBER. De bollenteelt is juist één van de weinige landbouwsectoren die momenteel vrij weinig last van corona hebben.

Stop eens met interessant te doen over dingen waar je echt totaal geen verstand van hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 21:47:17 ]
pi_192604120
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:40 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Hou toch eens op met je constante drang om achter alles wat te zoeken.

Ik heb het van de bollenboeren zelf (doe wat dingen voor LTO) , maar het is nogal lastig een telefoongesprek te linken.

Als jij echt denkt dat een bollenboer voor zijn lol nu al de bloemen kopt, wat hem tienduizenden euro's in groeiremmingen en exportbeperkingen gaat kosten, dan ben je echt niet goed in je hoofd. Maar he, dit doen ze vast omdat het moet van de media, toch?

Man man man.
Was het dan zo druk op de bollenvelden dat een teler gaat beslissen te koppen enzo? En nee je hoeft echt niet telefoongesprekken te linken. Maar wat vertelde hij jou? Te druk dus ga dat maar doen?
Do what you love, love what you do!
pi_192604161
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:45 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt er echt helemaal niks van.

Door de bloemen nu al te koppen loop je enorme groeiremmingen op, en kun je de bloemen niet meer laten keuren, waardoor je ze naar veel minder landen kunt exporteren. Dit kost keihard geld. Heel simpel gezegd: Bloem + blad groen > fotosynthese > energie in de bollen. Doordat nu al de bloem en het groen weg wordt gehaald heb je dus enorme remmingen.

En de bollensector ligt plat? Het seizoen begint pas in SEPTEMBER. De bollenteelt is juist één van de weinige landbouwsectoren die momenteel vrij weinig last van corona hebben.

Stop eens met interessant te doen over dingen waar je echt totaal geen verstand van hebt.
Hmmms vraag ik me wel af waarom ik bollen aan het pellen was als vakantiewerk zeg maar begin zomervakantie. ??

Owh wacht jij bent iemand die alles vanuit zijn bureautje weet ;)
pi_192604174
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:47 schreef kree het volgende:

[..]

Was het dan zo druk op de bollenvelden dat een teler gaat beslissen te koppen enzo? En nee je hoeft echt niet telefoongesprekken te linken. Maar wat vertelde hij jou? Te druk dus ga dat maar doen?
Ze willen niet dat de bollenstreek straks een nieuwe brandhaard wordt. Dus ja, omdat het te druk was vandaag hebben ze besloten dit te gaan doen, zodat er minder aanloop van mensen is zodra het weer mooi weer wordt.
pi_192604212
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:50 schreef kree het volgende:

[..]

Hmmms vraag ik me wel af waarom ik bollen aan het pellen was als vakantiewerk zeg maar begin zomervakantie. ??

Owh wacht jij bent iemand die alles vanuit zijn bureautje weet ;)
Omdat die bollen in de koeling gingen om daarna verkocht te worden, aangezien het onmogelijk is om miljoenen bollen te pellen een dag voor dat je ze verkoopt. En sommige bollen moeten gekoeld worden voordat ze in bloei getrokken kunnen worden misschien?

De bollenboer oogst de bollen in het begin van de zomer, waarna ze gepeld / gekoeld worden om verkocht te kunnen worden rond september.

Maar goed, dat zijn slechts enkele praktijkvoorbeelden, die je had kunnen weten als je ook daadwerkelijk had opgelet tijdens het bollen pellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 21:53:42 ]
pi_192604233
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ze willen niet dat de bollenstreek straks een nieuwe brandhaard wordt. Dus ja, omdat het te druk was vandaag hebben ze besloten dit te gaan doen, zodat er minder aanloop van mensen is zodra het weer mooi weer wordt.
OKe dus uit voorzorg, was het daar dam druk dit paasweekend.... nee dus.
Oké we snappen elkaar dan nu wel een beetje denk.
pi_192604250
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:53 schreef kree het volgende:

[..]

OKe dus uit voorzorg, was het daar dam druk dit paasweekend.... nee dus.
Oké we snappen elkaar dan nu wel een beetje denk.
Nee, ze hebben dit pas vandaag besloten omdat het WEER te druk was.
pi_192604317
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Omdat die bollen in de koeling gingen om daarna verkocht te worden, aangezien het onmogelijk is om miljoenen bollen te pellen een dag voor dat je ze verkoopt. En sommige bollen moeten gekoeld worden voordat ze in bloei getrokken kunnen worden misschien?

De bollenboer oogst de bollen in het begin van de zomer, waarna ze gepeld / gekoeld worden om verkocht te kunnen worden rond september.

Maar goed, dat zijn slechts enkele praktijkvoorbeelden, die je had kunnen weten als je ook daadwerkelijk had opgelet tijdens het bollen pellen.
Owh ik geef zo toe hoor dat ik daar niet alle details van weet. Mss jij wel meer als mij
Maar ik praat even vanuit mijn ervaring.

En dat nieuwsbericht klopt dus al helemaal niet. Want het is niet nl boeren koppen ze door drukte.

laat het meer boeren zijn koppen ze omdat ze drukte verwachten (wat er dus niet was) tjaaaa zo kun je al het nieuws wel als relevant maken he.
pi_192604335
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:54 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nee, ze hebben dit pas vandaag besloten omdat het WEER te druk was.
Is dat zo? Ik heb de film beelden niet gezien hoor met overspoeld door toeristen of foto’s. Jij wel?
pi_192604342
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:58 schreef kree het volgende:

[..]

Owh ik geef zo toe hoor dat ik daar niet alle details van weet. Mss jij wel meer als mij
Maar ik praat even vanuit mijn ervaring.

En dat nieuwsbericht klopt dus al helemaal niet. Want het is niet nl boeren koppen ze door drukte.

laat het meer boeren zijn koppen ze omdat ze drukte verwachten (wat er dus niet was) tjaaaa zo kun je al het nieuws wel als relevant maken he.
Zucht.

'Pennings was er zondagavond klaar mee. 'We hebben gezien dat mensen zich er niet aan kunnen houden om thuis te blijven', vertelt hij. 'We zijn daarom maandagmorgen om 10.00 uur maar zelf begonnen met het koppen van de bloemen. Normaal genieten we altijd van de aandacht voor de bloemen, maar dit komt nu op het verkeerde moment.''

Het was dus zondag te druk, waardoor ze vandaag zijn begonnen met het koppen.
pi_192604350
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:59 schreef kree het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb de film beelden niet gezien hoor met overspoeld door toeristen of foto’s. Jij wel?
Ja, maar dat is 'media' volgens jou, en dus niet te vertrouwen.

Ik ben er wel klaar mee. Tegen zoveel zelfingenomenheid valt niet tegen op te praten. Iedereen zit verkeerd, en alleen jij weet het precies.

Succes.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 22:03:18 ]
pi_192604389
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja, maar dat is 'media' volgens jou, en dus niet te vertrouwen.
Hmms tot op zekere hoogte vertrouw ik het, maar zag even een totaal bs item over dit en ook echt gemonteerd in beeld gebracht.

Wellicht heb ik ook gewoon helemaal niet gelijk hoor in deze. Ik denk het. Maar ga ff van je goede trouw af dat jij het wel weet.

was er dit paasweekend een onwijs probleem voor de bollenboeren of is het meer net zo economie als elk ander bedrijf heeft?
pi_192604478
Sowieso de bloemen sector ligt niet aan of het nu druk is met toeristen, Get ligt compleet op zijn reet al. En ok daar kan mijn broertje over meepraten want mooi geen verlenging. En dat is in de bloemen sector. De machine houw dan wel maargoed ook die dus getroffen
  maandag 13 april 2020 @ 22:09:15 #65
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192604484
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Plus die wereldsteden hebben veel meer potentiële besmettingsplekken. Denk alleen al aan de metro in NYC. Daar is de metro van Amsterdam/Rotterdam een lachertje bij qua grootte en gebruik.
Precies en dit is ook van toepassing in de grote steden in China.
En in Italië wonen veel ouderen bij hun kinderen ook op elkaar in wijken.

Er is dus geen enkel bewijs behalve vermoedens en doemdenkerij dat er hier zonder beperkingen duizenden doden zouden zijn of op de ic.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192604509
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef kree het volgende:

[..]

Hmms tot op zekere hoogte vertrouw ik het, maar zag even een totaal bs item over dit en ook echt gemonteerd in beeld gebracht.

Wellicht heb ik ook gewoon helemaal niet gelijk hoor in deze. Ik denk het. Maar ga ff van je goede trouw af dat jij het wel weet.

was er dit paasweekend een onwijs probleem voor de bollenboeren of is het meer net zo economie als elk ander bedrijf heeft?
Het is anticiperen Kree. Vooruitkijken, zorgen dat er geen grote drukte ontstaat met kijkers.
Als ze afwachten tot het echt druk is met kijkers dan zijn ze te laat en krijgen we weer een explosie van besmettingen.

Misschien lastig voor jou om dit concept te begrijpen?

Vergelijk het met IC capaciteit. Al voordat het nodig was werd deze opgeschaald en werden patiënten naar andere ziekenhuizen verplaatst. Niet omdat een IC op dat moment hartstikke vol lag, maar omdat ze plek wilden houden voor vele spoedgevallen, waarvan ze voorspelden dat die binnen gingen komen. De praktijk heeft uitgewezen dat die spoedgevallen kwamen en door tijdige opschaling kon iedereen de acute zorg krijgen die ze nodig hadden.
Hadden ze gewacht tot de patiënten gingen toestromen dan waren er veel meer mensen overleden, omdat ze niet op een IC terecht konden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192604553
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het is anticiperen Kree. Vooruitkijken, zorgen dat er geen grote drukte ontstaat met kijkers.
Als ze afwachten tot het echt druk is met kijkers dan zijn ze te laat en krijgen we weer een explosie van besmettingen.

Misschien lastig voor jou om dit concept te begrijpen?

Vergelijk het met IC capaciteit. Al voordat het nodig was werd deze opgeschaald en werden patiënten naar andere ziekenhuizen verplaatst. Niet omdat een IC op dat moment hartstikke vol lag, maar omdat ze plek wilden houden voor vele spoedgevallen, waarvan ze voorspelden dat die binnen gingen komen. De praktijk heeft uitgewezen dat die spoedgevallen kwamen en door tijdige opschaling kon iedereen de acute zorg krijgen die ze nodig hadden.
Hadden ze gewacht tot de patiënten gingen toestromen dan waren er veel meer mensen overleden, omdat ze niet op een IC terecht konden.
Ik snap je prima hoor en voor zover ik het kan achterhalen is dat dus ook gewoon niet gebeurt.

Er was geen drukte. Beetje fake nieuws wel
pi_192604670
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:13 schreef kree het volgende:

[..]

Ik snap je prima hoor en voor zover ik het kan achterhalen is dat dus ook gewoon niet gebeurt.

Er was geen drukte. Beetje fake nieuws wel
*zucht*

Het weer wordt steeds beter, mensen zijn het thuiszitten steeds meer zat en gaan dus wellicht volgende week naar de bloemen kijken. DAT willen ze voorkomen.

Nogmaals, anticiperen!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192604730
Het enige intelligente aan deze lockdown is dat Rutte hem heeft verzonnen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192604734
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*zucht*

Het weer wordt steeds beter, mensen zijn het thuiszitten steeds meer zat en gaan dus wellicht volgende week naar de bloemen kijken. DAT willen ze voorkomen.

Nogmaals, anticiperen!
Nou ben het daarmee gewoon met je eens hoor?
Ik snap ook niet al die mensen die dan die bloemenvelden al willen bezoeken.

Maar dat was mijn punt niet eigenlijk. Wel dat er door de media dingen gebracht worden die helemaal niet waar zijn.

Laat staan regering nog want die willen dat xx % wel besmet wordt voor de kudde immuniteit welke ook niet echt bewezen is
  maandag 13 april 2020 @ 22:25:22 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192604767
Wat een kut topic is dit zeg :')
pi_192604960
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:23 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ben het daarmee gewoon met je eens hoor?
Ik snap ook niet al die mensen die dan die bloemenvelden al willen bezoeken.

Maar dat was mijn punt niet eigenlijk. Wel dat er door de media dingen gebracht worden die helemaal niet waar zijn.

Laat staan regering nog want die willen dat xx % wel besmet wordt voor de kudde immuniteit welke ook niet echt bewezen is
Buiten dat jij hier zonder bron blijft herhalen dat de media onwaarheden de wereld in brengt zie ik daar weinig bewijs voor.

Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Meningen peilen over social distancing en uitgaan of wil je het hebben over (vermeende) onwaarheden in de media?
pi_192605019
Die app maakt volgens mij niks uit ze weten toch wel waar je bent als je mobiel bij hebt of in iedergeval met welke zendmast je contact hebt
I will do what i must !!
pi_192605126
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Buiten dat jij hier zonder bron blijft herhalen dat de media onwaarheden de wereld in brengt zie ik daar weinig bewijs voor.

Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Meningen peilen over social distancing en uitgaan of wil je het hebben over (vermeende) onwaarheden in de media?
Wat ik met het topic wil? Gewoon de algemene meningen over elk aspect enzo.
  maandag 13 april 2020 @ 22:53:42 #75
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192605399
quote:
3s.gif Op maandag 13 april 2020 22:34 schreef BoonDockSaint het volgende:
Die app maakt volgens mij niks uit ze weten toch wel waar je bent als je mobiel bij hebt of in iedergeval met welke zendmast je contact hebt
Dat is niet zomaar toegestaan, dus voor controole voor de massa heb je ongelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')