Misschien van de leftoverkneusjes een catproof kneusjesdoos makenquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:08 schreef senesta het volgende:
Ik had die kneuzendoos gezien en lijkt me zo leuk!
Maar zoveel planten zijn giftig voor katten en ik heb er 1 die absoluut geen onderscheid maakt tussen kattengras en ander groen dus ik doe het maar niet.
Ga hier maar meegenieten van users die het aangeschaft hebben. Ben heel benieuwd!
Dankje! Wat is er bij jou uit gekomen, inderdaad zijtakjes gekregen?quote:Op maandag 20 april 2020 16:44 schreef n0a het volgende:
Ik ging voor optie 2. Bij optie 1 ligt het er maar net aan hoe snel dat hij groeit en hoe groot hij dan is geworden.
wat vidn je lastig?quote:Op dinsdag 21 april 2020 05:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Help, welke plant(en) kan ik hier hiermee gezellig maken?
Als ik een plant aan kijk, is hij al dood.
Niet te moeilijk
[ afbeelding ]
Hoe zit je met licht daar?quote:Op dinsdag 21 april 2020 05:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Help, welke plant(en) kan ik hier hiermee gezellig maken?
Als ik een plant aan kijk, is hij al dood.
Niet te moeilijk
[ afbeelding ]
Bij m'n eerste poging ging dat goed, maar plant zat uiteindelijk onder de trips. Poging 2 kreeg een zijtak die weer recht de lucht in ging. ☺️ Wat je ook kan doen na het snoeien en het plantje verder groeit, is toppen. Het bovenste kroontje er uit knijpen. Dan gaat hij ook energie in zijtakken steken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dankje! Wat is er bij jou uit gekomen, inderdaad zijtakjes gekregen?
Daar kreeg ik een heel apart mental image vanquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef BlackLining het volgende:
Zijn er hier ook mensen met gevaarlijke vleesetende jachtplanten trouwens?
Ik heb hier een Nepenthes Ventrata (tropische bekerplant), Sarracenia Purpurea (trompetbekerplant) en Dionea Muscipula (Venus flytrap). Behoorlijk bewerkelijk, zeker de flytrap, maar wel leuk om te houden. Volgend jaar wellicht nog een zonnedauw en een bladderwort erbij, als deze het volhouden.
Yup, twee sarracenia en een miniatuur Venus flytrap. De sarracenia gaan behoorlijk goed op regenwater. De flytrap blijft een lastige klant.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef BlackLining het volgende:
Zijn er hier ook mensen met gevaarlijke vleesetende jachtplanten trouwens?
Ik heb hier een Nepenthes Ventrata (tropische bekerplant), Sarracenia Purpurea (trompetbekerplant) en Dionea Muscipula (Venus flytrap). Behoorlijk bewerkelijk, zeker de flytrap, maar wel leuk om te houden. Volgend jaar wellicht nog een zonnedauw en een bladderwort erbij, als deze het volhouden.
Oké, ben benieuwd. Heb hem vandaag geknipt. Was 20, nu 10 cm. Eens zien wat ie doet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:10 schreef n0a het volgende:
[..]
Bij m'n eerste poging ging dat goed, maar plant zat uiteindelijk onder de trips. Poging 2 kreeg een zijtak die weer recht de lucht in ging. ☺️ Wat je ook kan doen na het snoeien en het plantje verder groeit, is toppen. Het bovenste kroontje er uit knijpen. Dan gaat hij ook energie in zijtakken steken.
Haha, vet. Da's een flinke ja. De mijne is een centimeter of 20. Bladeren zitten wel dichter bij elkaar. Momenteel maar één pitcher ook. Zit wel een hele dikke bromvlieg inquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef Dragonberry het volgende:
Vleesetende planten willen vooral veel water volgens mij. Zodra ze droog staan beginnen er stukjes te verdrogen. Ik vergeet dus weleens water te geven waardoor de bekers verdrogen.. Groei van de takken gaat echter gewoon door.
juli 2019
[ afbeelding ]
april 2020
[ afbeelding ]
zijscheuten die ik er af heb gehaald
[ afbeelding ]
Die lange tak zal ik ook maar eens verknippen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |