abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193262761
Die laatste zou ook een Bromelia kunnen zijn :{

Wel leuk, maar je zou toch van zo'n tent wel een specificatie verwachten ja :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193262923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:50 schreef BlackLining het volgende:
Die laatste zou ook een Bromelia kunnen zijn :{

Wel leuk, maar je zou toch van zo'n tent wel een specificatie verwachten ja :D
Hmm ja, maar die worden meestal wel met bloem verkocht.
pi_193263049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:58 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Hmm ja, maar die worden meestal wel met bloem verkocht.
In de tuincentra wel ja, anders koopt niemand ze. Wellicht doet de Hortus het anders.

Een foto van de onderkant van het plantje, waar die uit de grond komt, zou wel uitsluitsel geven denk ik.

Bijzonder ding. Wel mooi :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193263210
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In de tuincentra wel ja, anders koopt niemand ze. Wellicht doet de Hortus het anders.

Een foto van de onderkant van het plantje, waar die uit de grond komt, zou wel uitsluitsel geven denk ik.

Bijzonder ding. Wel mooi :)
Deze planten komen bij dezelfde kwekers en leveranciers vandaan als in tuincentra. Kijk maar naar die Clusia. Gewoon zo'n 'groene trendplant'-tuincentrumlijn. Deze planten zijn niet door de Hortus zelf gekweekt. Het in bloei trekken van een bromelia vereist wel enige moeite en kennis. De Hortus levert de namen van de planten er niet eens bij. En als het een uitgebloeid exemplaar is, is het wel heel sneu.
pi_193263745
Vermoedelijk een (slimme) deal met jubilerende https://www.vdeplant.nl/
Waar het magazine overgaat, dat in de doos zat.

Affijn, met jullie hulp kom ik een eind.
Morgen eens uitschrijven, want ik zag al 2 of 4 meter bij raam vandaan etc., veel/ minder water, sproeien, in een 123 planten encyclopedie.

En het zijn er maar 4! Oh ja, boven staan 2 ficussen benjamini. een palm en nog iets.
De laatste zat een kaartje bij. Alle 4 uit een tuincentrum.
pi_193265799
Elk jaar doe ik het weer en dit jaar geen uitzondering. Hoop planten lekker in de tuin gezet. Dus nu heb ik ruimte binnen en dat is stom dus ik ga ongetwijfeld planten kopen en dat is super leuk. En dan moet alles weer naar binnen in de herfst... :+
pi_193304656
:?

Mijn Bromelia is (geloof ik) pups aan het produceren. Alleen zitten ze niet buiten de plant maar hangen ze tussen de bladeren in. Ook hebben ze geen wortels. Dat gebeurt wel vaker, dat weet ik, maar deze is volledig los van de moederplant. Soort dikke groene worm die ineens tussen de andere bladeren ligt :')

Ben benieuwd of dat wat wordt. Ziet er bijzonder uit.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:03:14 #283
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_193304905
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 22:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat ik nogal eens teveel water geef had ik een app geïnstalleerd om me een seintje te geven wanneer welke plant water hoort te krijgen. Plantsome leek wel goed, maar de notificaties worden gewoon niet weergegeven waardoor het alsnog nutteloos is.

Kent iemand een app die dit wel goed voor elkaar heeft?
Ik gebruik de Plantsome app en krijg wel netjes notificaties. Soms iedere dag wel een ;(
Werkt voor mij ook echt top, houdt namelijk ook het weer bij dus als het erg warm is moet je vaker water geven. De planten doen het ineens een stuk beter allemaal.
  maandag 25 mei 2020 @ 16:14:07 #284
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193305904
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik gebruik de Plantsome app en krijg wel netjes notificaties. Soms iedere dag wel een ;(
Werkt voor mij ook echt top, houdt namelijk ook het weer bij dus als het erg warm is moet je vaker water geven. De planten doen het ineens een stuk beter allemaal.
Oh, wat vreemd. Dan ga ik nog eens in de app duiken, misschien staat er ergens een instelling niet goed. Dank je voor je reactie!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 25 mei 2020 @ 19:19:58 #285
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193308439
quote:
19s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Oh, wat vreemd. Dan ga ik nog eens in de app duiken, misschien staat er ergens een instelling niet goed. Dank je voor je reactie!
Waarom koop je niet gewoon een hygrometer?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 25 mei 2020 @ 20:00:22 #286
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193309181
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom koop je niet gewoon een hygrometer?
Ja geen idee. Ik weet echt niets van planten he. Weet niet eens wat een hygrometer precies doet :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193309277
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja geen idee. Ik weet echt niets van planten he. Weet niet eens wat een hygrometer precies doet :')
Dat heeft dan precies niets met planten van doen. Gaat over luchtvochtigheid :)
  maandag 25 mei 2020 @ 20:08:46 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193309372
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Een vochtigheidsmeter. Die meet hoe vochtig het in je pot is en aan de hand daarvan kun je water geven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_193320640
Melig zeg, die plant app.
Ben benieuwd of het mij bevalt.
In ieder geval ben ik wat wijzer van standplaats, zon, water etc.
pi_193324833
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dacht dat ik die erbij had gezet :D

[ afbeelding ]
Het duurde echt dagen voordat ik op de naam kwam, maar is het geen Crassula Rosularis?
pi_193324971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Het duurde echt dagen voordat ik op de naam kwam, maar is het geen Crassula Rosularis?
Hmm op de bloem na.. lijkt ie sprekend.
Misschien net een andere ondersoort?
pi_193327979
Ik heb een grote palmboom plant, nu heb ik hem net.. worden sommige bladeren een beetje geel/bruin. :( Wat te doen?
pi_193329197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:21 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb een grote palmboom plant, nu heb ik hem net.. worden sommige bladeren een beetje geel/bruin. :( Wat te doen?
Even goed kijken wat de oorzaak kan zijn dus soort plant googlen
Standplaats, te veel/te weinig water etc
pi_193329833
quote:
Wat is een grote palmboomplant?

Yucca? Areca? Dracaena?

Uitgaande van Yucca of Dracaena (want boom), beetje bladverlies is niet zo vreemd. Zeker niet na een verhuizing. Als het de onderste bladeren zijn zou ik me niet teveel zorgen maken.

Verder hangt het echt van de soort af.
pi_193331352
quote:
Teveel direct zonlicht. Teveel of te weinig water. Maar foto of naam zou, zoals BlackLining al aangeeft, handig zijn. Sommige palmen hebben vrijwel altijd bruine puntjes.
pi_193331935
Areca! Lastig of het teveel zon is of toch teveel water, ik heb er geen kijk op. Hij staat wel voor het raam met een beetje direct zonlicht. Misschien dat ik hem even ga verplaatsen naar een plek met minder zon en zien of het verkleuren dan ook stopt.
pi_193332753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:41 schreef Mar_an het volgende:
Areca! Lastig of het teveel zon is of toch teveel water, ik heb er geen kijk op. Hij staat wel voor het raam met een beetje direct zonlicht. Misschien dat ik hem even ga verplaatsen naar een plek met minder zon en zien of het verkleuren dan ook stopt.
De naam of een foto van de plant? Bij voorkeur naam
pi_193332861
quote:
Areca's lusten eigenlijk geen direct zonlicht, maar het moet wel indirect behoorlijk licht zijn.

Ze zijn wel wat lastig wat water betreft. De bovenkant van de grond moet wat opdrogen maar ze mogen nooit helemaal droog staan. Direct zonlicht kan het uitdrogen ook versnellen.

Je zou ook eens kunnen proberen hem dagelijks met de plantenspuit vochtig te maken.
pi_193333812
quote:
Wat voel je als je een vinger diep in de aarde steekt? Liefst eigenlijk nog met een vochtmeter, want die kunnen dieper. Bovenin kan het namelijk best droog zijn en onderin nat.
pi_193334474
quote:
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-areca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')