Hmm ja, maar die worden meestal wel met bloem verkocht.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 20:50 schreef BlackLining het volgende:
Die laatste zou ook een Bromelia kunnen zijn![]()
Wel leuk, maar je zou toch van zo'n tent wel een specificatie verwachten ja
In de tuincentra wel ja, anders koopt niemand ze. Wellicht doet de Hortus het anders.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 20:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Hmm ja, maar die worden meestal wel met bloem verkocht.
Deze planten komen bij dezelfde kwekers en leveranciers vandaan als in tuincentra. Kijk maar naar die Clusia. Gewoon zo'n 'groene trendplant'-tuincentrumlijn. Deze planten zijn niet door de Hortus zelf gekweekt. Het in bloei trekken van een bromelia vereist wel enige moeite en kennis. De Hortus levert de namen van de planten er niet eens bij. En als het een uitgebloeid exemplaar is, is het wel heel sneu.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 21:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In de tuincentra wel ja, anders koopt niemand ze. Wellicht doet de Hortus het anders.
Een foto van de onderkant van het plantje, waar die uit de grond komt, zou wel uitsluitsel geven denk ik.
Bijzonder ding. Wel mooi
Ik gebruik de Plantsome app en krijg wel netjes notificaties. Soms iedere dag wel eenquote:Op zondag 17 mei 2020 22:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat ik nogal eens teveel water geef had ik een app geïnstalleerd om me een seintje te geven wanneer welke plant water hoort te krijgen. Plantsome leek wel goed, maar de notificaties worden gewoon niet weergegeven waardoor het alsnog nutteloos is.
Kent iemand een app die dit wel goed voor elkaar heeft?
Oh, wat vreemd. Dan ga ik nog eens in de app duiken, misschien staat er ergens een instelling niet goed. Dank je voor je reactie!quote:Op maandag 25 mei 2020 15:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik gebruik de Plantsome app en krijg wel netjes notificaties. Soms iedere dag wel een
Werkt voor mij ook echt top, houdt namelijk ook het weer bij dus als het erg warm is moet je vaker water geven. De planten doen het ineens een stuk beter allemaal.
Waarom koop je niet gewoon een hygrometer?quote:Op maandag 25 mei 2020 16:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Oh, wat vreemd. Dan ga ik nog eens in de app duiken, misschien staat er ergens een instelling niet goed. Dank je voor je reactie!
Ja geen idee. Ik weet echt niets van planten he. Weet niet eens wat een hygrometer precies doetquote:Op maandag 25 mei 2020 19:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom koop je niet gewoon een hygrometer?
Dat heeft dan precies niets met planten van doen. Gaat over luchtvochtigheidquote:Op maandag 25 mei 2020 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja geen idee. Ik weet echt niets van planten he. Weet niet eens wat een hygrometer precies doet
Een vochtigheidsmeter. Die meet hoe vochtig het in je pot is en aan de hand daarvan kun je water geven.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja geen idee. Ik weet echt niets van planten he. Weet niet eens wat een hygrometer precies doet
Het duurde echt dagen voordat ik op de naam kwam, maar is het geen Crassula Rosularis?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 07:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dacht dat ik die erbij had gezet
[ afbeelding ]
Hmm op de bloem na.. lijkt ie sprekend.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:02 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het duurde echt dagen voordat ik op de naam kwam, maar is het geen Crassula Rosularis?
Even goed kijken wat de oorzaak kan zijn dus soort plant googlenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:21 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb een grote palmboom plant, nu heb ik hem net.. worden sommige bladeren een beetje geel/bruin.Wat te doen?
Wat is een grote palmboomplant?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:21 schreef Mar_an het volgende:
Ik heb een grote palmboom plant, nu heb ik hem net.. worden sommige bladeren een beetje geel/bruin.Wat te doen?
Teveel direct zonlicht. Teveel of te weinig water. Maar foto of naam zou, zoals BlackLining al aangeeft, handig zijn. Sommige palmen hebben vrijwel altijd bruine puntjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:21 schreef Mar_an het volgende:
De naam of een foto van de plant? Bij voorkeur naamquote:Op woensdag 27 mei 2020 01:41 schreef Mar_an het volgende:
Areca! Lastig of het teveel zon is of toch teveel water, ik heb er geen kijk op. Hij staat wel voor het raam met een beetje direct zonlicht. Misschien dat ik hem even ga verplaatsen naar een plek met minder zon en zien of het verkleuren dan ook stopt.
Areca's lusten eigenlijk geen direct zonlicht, maar het moet wel indirect behoorlijk licht zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 01:41 schreef Mar_an het volgende:
Areca! Lastig of het teveel zon is of toch teveel water, ik heb er geen kijk op. Hij staat wel voor het raam met een beetje direct zonlicht. Misschien dat ik hem even ga verplaatsen naar een plek met minder zon en zien of het verkleuren dan ook stopt.
Wat voel je als je een vinger diep in de aarde steekt? Liefst eigenlijk nog met een vochtmeter, want die kunnen dieper. Bovenin kan het namelijk best droog zijn en onderin nat.quote:Op woensdag 27 mei 2020 01:41 schreef Mar_an het volgende:
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-arecaquote:Op woensdag 27 mei 2020 01:41 schreef Mar_an het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |