Ik ben daar wel benieuwd naar.quote:Op zondag 12 april 2020 23:30 schreef Stoorzendert het volgende:
Leuk! Zal hier vandeweek mijn 'build' van de Toplite P51-d 1/7 (nog niet klaar) een posten.
Hansje Teeuwen?quote:Op zondag 12 april 2020 23:42 schreef Nadelspiel het volgende:
Op Youtube cabaret kijken...om eens lekker onbedaarlijk te lachen. Heeeerlijk ontspannend![]()
Drugs is denk ik niet zo'n goed idee om aan te bevelen. Beter om je tijd constructief te gebruiken.quote:
Toch denk ik dat ik bij muziek een heel ander gedeelte van m'n hersenen gebruik dan bij schakenquote:Op zondag 12 april 2020 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
Er is eigenlijk sowieso wel veel overlap tussen de categorien he? Muziek maak je omdat je het leuk vindt en beter wil worden .. .net als schaken of soms lezen bv.
Ook ja. Iedereen eigenlijk wel.quote:
True. Ik heb wat categorieën aangebracht. Muziek staat onder creatief en schaken onder denkwerk.quote:Op zondag 12 april 2020 23:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Toch denk ik dat ik bij muziek een heel ander gedeelte van m'n hersenen gebruik dan bij schaken
Bouw een drone. Bouwen is indoor (voor een tijdje) en daar heb je buiten ook nog wat aan. Goedkope onderdelen pluk je van Ali.quote:Op zondag 12 april 2020 23:49 schreef Arkai het volgende:
Ik ben dat Netflix nu ook wel weer zat. Weet iemand een leuke indoor hobby voor mij wat niet teveel kost?
Wat niet te veel kost ...quote:Op zondag 12 april 2020 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Bouw een drone. Bouwen is indoor (voor een tijdje) en daar heb je buiten ook nog wat aan.
Als je echt niet veel geld hebt kun je bij de kringloop legpuzzels halen, hoewel dat nu de vraag is.quote:Op zondag 12 april 2020 23:49 schreef Arkai het volgende:
Ik ben dat Netflix nu ook wel weer zat. Weet iemand een leuke indoor hobby voor mij wat niet teveel kost?
Hm ja, maar iemand die het echt gewoon niet breed heeft kan daar nu niet zoveel mee denk ik? Misschien goed om te vragen @Arkai , wat is je budget of bedoel je een paar euro of gratis?quote:
Nee, daar heb je gelijk in. Persoonlijke puzzel dan?quote:Op zondag 12 april 2020 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hm ja, maar iemand die het echt gewoon niet breed heeft kan daar nu niet zoveel mee denk ik? Misschien goed om te vragen @:Arkai , wat is je budget?
Of bedoel je gratis? (of een paar ¤)quote:Op zondag 12 april 2020 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hm ja, maar iemand die het echt gewoon niet breed heeft kan daar nu niet zoveel mee denk ik? Misschien goed om te vragen @:Arkai , wat is je budget?
Ken ik niet. Is het makkelijk te leren? Wat zijn de spelregels?quote:Op maandag 13 april 2020 09:35 schreef the-eye het volgende:
Ik vind dat Mahong hier ook genoemd moet worden. Is gratisch online te spelen op diverse sites en het is een Sjinees spel dus toepasselijk. Ik weet niet wat, maar volgens mij leer je er wat van.
Er worden een stapel steentje opgestapeld en je zoekt er steeds twee dezelfde (er zijn er in sommige spellen een paar die bij elkaar horen maar er niet hetzelfde uitzien) en klikt die aan. Het gaat er dus om dat je twee dezelfde zoekt. Je kan alleen de buitenste stenen van de lagen aanklikkenquote:Op maandag 13 april 2020 09:42 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Ken ik niet. Is het makkelijk te leren? Wat zijn de spelregels?
Kan je het tegen de computer spelen zoals schaken?
Is best leuk om te doen maar het heeft niets te maken met het echte Mahjong.quote:Op maandag 13 april 2020 09:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er worden een stapel steentje opgestapeld en je zoekt er steeds twee dezelfde (er zijn er in sommige spellen een paar die bij elkaar horen maar er niet hetzelfde uitzien) en klikt die aan. Het gaat er dus om dat je twee dezelfde zoekt. Je kan alleen de buitenste stenen van de lagen aanklikken
Klik het eerste spel aan en begin. Er zit een knop voor een hint dan heb je snel door wat de bedoeling is
http://mahjong.nl
Dat weet ik maar volgens mij wordt dat met 4 man gespeeld en dat magnie hèquote:Op maandag 13 april 2020 10:13 schreef Tris het volgende:
[..]
Is best leuk om te doen maar het heeft niets te maken met het echte Mahjong.
Wij hadden vroeger het spel met stenen, was nog best heel erg lastig om te spelen.
Het wordt inderdaad door veel Chinezen gespeeld en er gaat veel geld in om.
Als je er de tijd voor hebt is het best leuk om het te proberen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mahjong
o jaquote:Op maandag 13 april 2020 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat weet ik maar volgens mij wordt dat met 4 man gespeeld en dat magnie hè
Ik heb nog wel ergens een geit over.quote:Op maandag 13 april 2020 10:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kost je gelijk 400euro van je winst van het gokken
Je kunt dat vast wel online spelen toch? Net als veel kaartspellen als klaverjassen, canasta, bridge en noem het maar op.quote:Op maandag 13 april 2020 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat weet ik maar volgens mij wordt dat met 4 man gespeeld en dat magnie hè
k'Zie dat er filmpjes op youtube staan waarin uitgelegd wordt hoe dat gespeeld wordt. Die ga ik wel effe kijkenquote:
Maak even een topic met voortgang, interessant dit!quote:Op maandag 13 april 2020 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
Leuk topic!
Ben zelf begonnen met het volledig uit eenvoudige IC’s bouwen van een 8-bit computer, inclusief processor dus.
Aan de hand van:
En de hele playlist:
https://www.youtube.com/p(...)ImE405J2565dvjafglHU
Lekker priegelkarwei soms, maar enorm leerzaam als je wilt begrijpen hoe een processor nou echt werkt
Ik moet zeggen dat ik dat soort dingen wel erg leuk vind. Leuke tip!quote:Op maandag 13 april 2020 20:18 schreef the-eye het volgende:
@:Arkai
Je kan wat potten met grond vullen en wat zaden bij de Lidl halen om je eigen boontjes, peultjes, erwten te kweken.
Wil ik opzich wel doen hoor, maar denk dat je beter af ben door gewoon die playlist te kijken. Degene die daarachter zit kan enorm rustig en begrijpelijk zaken uitleggen, echt een aanrader.quote:Op maandag 13 april 2020 16:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Maak even een topic met voortgang, interessant dit!
Tja... bij problemen in de slaapkamer zou ik die eerst maar oplossen voor je überhaupt aan een hobby denktquote:Op dinsdag 14 april 2020 00:36 schreef RamboDirk het volgende:
Heb samen met mijn vrouw kamasutra opgepakt. Met de hobbies die hier voorbij komen kunnen ze me gelijk wel onder de grond stoppen.
Woow, vet! Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat.quote:Op maandag 13 april 2020 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ben zelf begonnen met het volledig uit eenvoudige IC’s bouwen van een 8-bit computer, inclusief processor dus.
Faxen naar Danny en hij kan ze dan op de server zetten. Dat uploaden duurt wel gauw 48 uur.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:39 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe post ik afbeeldingen vanaf de pc?
Mijn fax is kapot. Wat nu?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Faxen naar Danny en hij kan ze dan op de server zetten. Dat uploaden duurt wel gauw 48 uur.
Koken. Nu is er tijd. En als je het slim doet scheelt het je geld en eet je beter dan ooit.quote:Op zondag 12 april 2020 23:49 schreef Arkai het volgende:
Ik eet wel altijd supergezond maar smaakvol koken kan ik echt niet. Heb er totaal geen feeling mee.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Koken. Nu is er tijd. En als je het slim doet scheelt het je geld en eet je beter dan ooit.
Dat hoeft ook niet, net als andere dingen kun je koken (en proeven) heel goed leren.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:41 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik eet wel altijd supergezond maar smaakvol koken kan ik echt niet. Heb er totaal geen feeling mee.
Probeer die vers pakketten eens. Kan weinig mee mis gaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:41 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik eet wel altijd supergezond maar smaakvol koken kan ik echt niet. Heb er totaal geen feeling mee.
Met dat soort dingen weet ik ook echt niet hoe ik moet beginnen. Heb daarnaast ook geen zin om 20 ingrediënten te kopen die ik daarna niet nog een keer gebruik.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, net als andere dingen kun je koken (en proeven) heel goed leren.
Voordeel is; je hebt er je leven lang profijt van, want de meeste mensen eten drie keer per dag, minstens
Die pakketten zijn toch meer voor het gemak? Het is volgens mij niet bedoeld om er kookkunsten aan over te houden.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Probeer die vers pakketten eens. Kan weinig mee mis gaan.
Cool. Ziet er leuk uit! Wat doe je als het af is? Mee vliegen en op zolder stallen en dan door naar de volgende?quote:Op woensdag 15 april 2020 19:23 schreef Stoorzendert het volgende:
@:SnertMetChoco Zoals belooft hier een kort overzicht van de schaal 1/7 P51 Bouw, waar ik nu veel tijd in kan steken. De ruwbouw is grotendeels klaar. Hierna nog de electronica (besturing (sofware / mechanisch)), en afwerking van de kist (glasfiber coating en spuiten).
De besturing gaat via servo's. 3 in de romp die met stangetjes en staalkabeltjes het hoogte, richtingsroer en gas aansturen, 4 in de vleugel (2 voor de flaps en 2 voor de rolroeren).
De hout-onderdelen zijn gestanst of gelaserd uit balsa of mulitplex, maar veruit de meeste onderdelen vragen nog veel pas, meet en schuurwerk. Andere zaken zoals intrekbaar landingsgestel (zie laatste foto) staan helemaal niet op de tekening en dit zal dus min of meer zelf ontworpen moeten worden.
De kist heeft een spanwijdte van 1,65 meter en zal vliegklaar zo'n 5 à 6 kg wegen. (max. snelheid zal ongeveer 150 - 200 km/h bedragen).
Let niet op het mooie bloemetjesbehang, de (zolder)kamer is inmiddels compleet gerenoveerd.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Inderdaad mee gaan vliegen. Het bouwen is wel leuk, dus wie weet maak ik weer een nieuwe. Maar er gaat gewoon ontzettend veel tijd en geld inzitten. Misschien bouw ik hierna wel een drone.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Cool. Ziet er leuk uit! Wat doe je als het af is? Mee vliegen en op zolder stallen en dan door naar de volgende?
Die verspakketten zijn een prima start. Zolang je goed proeft en nadenkt waarom een er in zit. Dan kun je zaken naar smaak aanpassen of zoiets een zonder pakket namaken.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:54 schreef Arkai het volgende:
[..]
Met dat soort dingen weet ik ook echt niet hoe ik moet beginnen. Heb daarnaast ook geen zin om 20 ingrediënten te kopen die ik daarna niet nog een keer gebruik.
[..]
Die pakketten zijn toch meer voor het gemak? Het is volgens mij niet bedoeld om er kookkunsten aan over te houden.
Ga je toch in de auto zittenquote:Op woensdag 15 april 2020 18:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's mijn stem en mijn man zit in de keuken te video-vergaderen.
Eh....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |