abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:06:46 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192842979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Even een correctie hier, ik heb dit nooit gezegd. Ik heb juist gezegd dat Trump slechts een rol speelt.

Dat er na een periode van chaos een wereldeenheid wordt opgezet, waarin de VN, de VS en het Vaticaan een belangrijke rol zullen spelen.

Dat die eenheid niet alleen politiek, maar ook religieus van aard zal zijn, met een hoofdrol voor het Vaticaan dus, als morele spreekbuis voor alle religies.
Ja hoor, Ali.

Echt, ga wat nuttigs doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:10:37 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843036
quote:

[..]

Even een correctie hier, ik heb dit nooit gezegd. Ik heb juist gezegd dat Trump slechts een rol speelt.

Dat er na een periode van chaos een wereldeenheid wordt opgezet, waarin de VN, de VS en het Vaticaan een belangrijke rol zullen spelen.

Dat die eenheid niet alleen politiek, maar ook religieus van aard zal zijn, met een hoofdrol voor het Vaticaan dus, als morele spreekbuis voor alle religies.

En dat dit uiteindelijk zal leiden tot een situatie waarin de scheiding tussen kerk en staat dus in wezen vervaagt (politiek zal opnieuw worden ingezet voor het implementeren van religieuze principes en het bestraffen van degenen die zich er niet aan houden).

Dus de vrijheid van geloof zal onder druk komen te staan, evenals andere vrijheden.

Zondagsrust zal centraal komen te staan, in tegenstelling tot sabbatsrust.

Uiteindelijk volgen er economische sancties voor ieder die zich niet conformeert aan dit systeem.

Wentel je nog wat dieper in je slachtofferrol...

Koopzondagen gaan straks verdwijnen omdat de Paus dat graag heeft. En daar gaat iedereen, vooral geseculariseerd Nederland, naar luisteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:11:30 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843052
quote:

[..]

En dat dit uiteindelijk zal leiden tot een situatie waarin de scheiding tussen kerk en staat dus in wezen vervaagt (politiek zal opnieuw worden ingezet voor het implementeren van religieuze principes en het bestraffen van degenen die zich er niet aan houden).

Dus de vrijheid van geloof zal onder druk komen te staan, evenals andere vrijheden.

Zondagsrust zal centraal komen te staan, in tegenstelling tot sabbatsrust.

Uiteindelijk volgen er economische sancties voor ieder die zich niet conformeert aan dit systeem.

Het zal op zo'n manier worden gepresenteerd, dat het logisch, goed en de enige juiste oplossing lijkt.

Maar probleem is dus dat het zal indruisen tegen de wetten van God.
De wetten van God...

Nog geen antwoord op mijn eerdere vraag: gelden de wetten van het O.T. nog allemaal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wentel je nog wat dieper in je slachtofferrol...

Koopzondagen gaan straks verdwijnen omdat de Paus dat graag heeft. En daar gaat iedereen, vooral geseculariseerd Nederland, naar luisteren.
Iedereen blijft thuis zitten omdat de overheid dat verplicht. En mensen krijgen boetes omdat ze buiten komen of te dicht op elkaar zitten.

3 maanden geleden had niemand het geloofd.

De tijden kunnen snel veranderen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:13:14 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Iedereen blijft thuis zitten omdat de overheid dat verplicht. En mensen krijgen boetes omdat ze buiten komen of te dicht op elkaar zitten.

En dat heeft de Paus allemaal bekokstoofd.

En de overheid verplicht dat niet om NWO in te luiden en jou naar een biechtstoel te slepen, dat doet de overheid om te VOORKOMEN DAT DE ZORG OVERBELAST RAAKT WAARDOOR MENSEN ONNODIG STERVEN... JE WEET WEL, DIE NAASTEN.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat heeft de Paus allemaal bekokstoofd.

En de overheid verplicht dat niet om NWO in te luiden en jou naar een biechtstoel te slepen, dat doet de overheid om te VOORKOMEN DAT DE ZORG OVERBELAST RAAKT WAARDOOR MENSEN ONNODIG STERVEN... JE WEET WEL, DIE NAASTEN.
Ja, en de zondagsrust is noodzakelijk om de planeet een dagje rust te geven, anders gaat 'ie ten onder door klimaatverandering.
pi_192843119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De tijden kunnen snel veranderen.
Dat heeft een bepaalde reden, Ali, of niet? Ja, jij denkt dat het een seizoensgriepje is, maar dat is dus niet zo.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:16:25 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, en de zondagsrust is noodzakelijk om de planeet een dagje rust te geven, anders gaat 'ie ten onder door klimaatverandering.
Je bent gewoon volstrekt uitgel*ld. Misschien eens wat minder met jezelf en je soevereine wensen bezighouden en je eens richten op de noden van anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat heeft een bepaalde reden, Ali, of niet? Ja, jij denkt dat het een seizoensgriepje is, maar dat is dus niet zo.
Ervan uitgaande dat lockdowns de enige oplossing zijn, terwijl dat niet waar is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:17:57 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat lockdowns de enige oplossing zijn, terwijl dat niet waar is.
Schitterende bronvermelding weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843165
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je bent gewoon volstrekt uitgel*ld. Misschien eens wat minder met jezelf en je soevereine wensen bezighouden en je eens richten op de noden van anderen.
Want iedereen die staatspropaganda herhaalt is een goed mens. Daarvan akte.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:19:23 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Want iedereen die staatspropaganda herhaalt is een goed mens. Daarvan akte.
Staatspropaganda, zelfs.

:')

Nog even over die wetten uit het O.T. Gelden die allemaal nog, of niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Staatspropaganda, zelfs.

Nog even over die wetten uit het O.T. Gelden die allemaal nog, of niet?
Je hebt gelijk, het is VN-propaganda.

Nee, die gelden niet allemaal meer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:21:43 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is VN-propaganda.

Nee, die gelden niet allemaal meer.
Oh, wie heeft besloten dat die niet allemaal meer gelden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, wie heeft besloten dat die niet allemaal meer gelden?
Ik. Je vraagt toch om mijn mening?
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:22:52 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik. Je vraagt toch om mijn mening?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:25:09 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192843239
Op basis van de mening van Ali, niet op die van wetenschappers in allerlei disciplines, moeten we een samenleving gaan inrichten en geschiedschrijving bedrijven... En ons vooral allerlei doemscenario's laten aanpraten.

De mening van Ali zij geloofd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192843266
quote:

[..]

Ik heb je eerder in deze topicreeks al uitgelegd wat daarachter het idee is, toch? Dat idee volgen vrijwel alle door dit virus getroffen naties, met hier en daar wat variaties en/of gradaties.
I´m back.
pi_192843299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb je eerder in deze topicreeks al uitgelegd wat daarachter het idee is, toch? Dat idee volgen vrijwel alle door dit virus getroffen naties, met hier en daar wat variaties en/of gradaties.
Het is niet dat ik de redenen niet begrijp, het is dat ik er kritiek op heb. En ik ben echt niet de enige. Vooral vanwege de bijkomende gevolgen hiervan. Het is dus heel aardig dat je de redenen hebt uitgelegd, maar die kende en begreep ik al, wees gerust. Ik ben niet achterlijk.

Verder noemde ik het vooral om aan te geven dat onder de juiste omstandigheden/met voldoende overtuigingskracht een bevolking bereid is om grote veranderingen te accepteren die we eerder voor onmogelijk zouden houden en ook niet zouden accepteren.

Nu spreekt men al over een wet om grondrechten gemakkelijker te beperken en mensen sneller te straffen. Beetje bij beetje gaan we de verkeerde kant op.

Een fascistisch systeem wordt niet per sé van de een op de andere dag geïmplementeerd, vooral niet in een maatschappij van opgeleide mensen. Daar is meer rechtvaardiging voor nodig, anders zouden burgers het niet accepteren.

Er worden dus allerlei doemscenario's aangehaald om mensen te ontwapenen en angst aan te jagen: terrorisme, pandemie, klimaatverandering, enz. met steeds dezelfde politiek tot gevolg: inperking van vrijheden en rechten. En nu dus catastrofale economische gevolgen. Hoewel de crisis er al aan zat te komen, maken deze lockdowns hem nog veel acuter en ernstiger. Plus wordt de schuld afgeschoven op de ziekte, terwijl de werkelijke reden van de economische crisis het wanbeleid van centrale banken en overheden is.

Heb je argumenten van critici over de lockdowns en hun gevolgen ook gelezen, of alleen geluisterd naar het standaardverhaal?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-04-2020 14:35:55 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:36:06 #295
490829 aioli
COVID-19
pi_192843432
quote:

[..]

Nee, je moet een 'contact tracing app' gaan gebruiken. Dan wordt alles beter ;)
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
pi_192843473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is niet dat ik de redenen niet begrijp, het is dat ik er kritiek op heb. En ik ben echt niet de enige. Vooral vanwege de bijkomende gevolgen hiervan.

Verder noemde ik het vooral om aan te geven dat onder de juiste omstandigheden/met voldoende overtuigingskracht een bevolking bereid is om grote veranderingen te accepteren die we eerder voor onmogelijk zouden houden en ook niet zouden accepteren.

Nu spreekt men al over een wet om grondrechten gemakkelijker te beperken en mensen sneller te straffen. Beetje bij beetje gaan we de verkeerde kant op.

Een fascistisch systeem wordt niet per sé van de een op de andere dag geïmplementeerd, vooral niet in een maatschappij van opgeleide mensen. Daar is meer rechtvaardiging voor nodig, anders zouden burgers het niet accepteren.

Heb je argmenten van critici over de lockdowns en hun gevolgen ook gelezen, of alleen geluisterd naar het standaardverhaal?
Uiteraard heb ik die tegenargumenten gelezen. Valt nu uiteen in drie categorieën met overlappingen. 1) economie moet open + dor hout moet je kappen. 2) economie moet open + onze rechten worden afgepakt + teken nu de petitie. 3) economie moet open + het is maar een seizoensgriepje + varianten zoals: het komt door de 5G + word wakker! + onze rechten worden afgepakt + fascisme + NWO + strijd tegen cabal. Als ik regering was zou ik daar niet op reageren en gewoon de ingezette dalende trend nog afwachten.
Deze periode leert ons dat er veel labiele geesten rondtrekken ten onzent, dat er veel slangen-olie verkopers en prutsers zijn en dat kennelijk maar weinig mensen koelbloedig blijven.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:38:38 #297
490829 aioli
COVID-19
pi_192843480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik heb het dan over ene spreekwoordelijke kikker he. Geen echte naturulijk
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
pi_192843591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik die tegenargumenten gelezen. Valt nu uiteen in drie categorieën met overlappingen. 1) economie moet open + dor hout moet je kappen. 2) economie moet open + onze rechten worden afgepakt + teken nu de petitie. 3) economie moet open + het is maar een seizoensgriepje + varianten zoals: 5G + onze rechten worden afgepakt + fascisme + NWO + strijd tegen cabal. Als ik regering was zou ik daar niet op reageren en gewoon de ingezette dalende trend nog afwachten.
Deze periode leert ons dat er veel labiele geesten rondtrekken ten onzent, dat er veel slangen-olie verkopers en prutsers zijn en dat kennelijk maar weinig mensen koelbloedig blijven.
Niets over de sterftepercentages, de leeftijdscategorieën, andere aandoeningen, het beperkte testen, enzovoorts?

Oftwel: zou het ook mogelijk zijn om dit op een andere manier te doen in plaats van praktisch de HELE WERKENDE BEVOLKING op te sluiten en HELE SECTOREN kapot te laten gaan?

Oh nee, wacht, de overheid schiet ze natuurlijk 'te hulp', met ons belastinggeld.

Hoe heet het ook alweer als de overheid selectief bedrijven redt en andere kapot laat gaan?
pi_192843760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:38 schreef aioli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb het dan over ene spreekwoordelijke kikker he. Geen echte naturulijk
Dit inderdaad.

Het begon gestalte te krijgen in 2001 met de antiterrorismewetgeving die zeer privacycompromitterend was.

Vervolgens was het de klimaatwetgeving met allerlei ingrijpende en kostbare maatregelen. Daarvan hebben we denk ik nog geen 10% gezien.

En nu met deze pandemie het 'nieuwe normaal'.
pi_192843843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niets over de sterftepercentages, de leeftijdscategorieën, andere aandoeningen, het beperkte testen, enzovoorts?

Oftwel: zou het ook mogelijk zijn om dit op een andere manier te doen in plaats van praktisch de HELE WERKENDE BEVOLKING op te sluiten en HELE SECTOREN kapot te laten gaan?

Oh nee, wacht, de overheid schiet ze natuurlijk 'te hulp', met ons belastinggeld.

Hoe heet het ook alweer als de overheid selectief bedrijven redt en andere kapot laat gaan?
Sterftepercentages: lager dan een griepje. Ja, echter door juist de restricties idd.

Leeftijdscategorieën: vooral voor 80+'ers dodelijk. Ja, echter dit is een nieuw virus, ook mensen van andere leeftijdscategorieën raken besmet en kunnen vervolgens weer nog meer 80+'ers besmetten, want die zitten niet met zijn allen in een soort gevangenis waar verder niemand anders bij komt. Verder laat je dit virus gewoon maar een beetje uitwoeden zoals een seizoensgriepje, dan gaan er dus wel veel mensen van andere leeftijdscategorieën dood.

Andere aandoeningen: dodelijkheid veelal met andere aandoeningen. Ja, echter heel duidelijk is het nog niet wat het virus doet of kan doen. Er wordt bijvoorbeeld gemeld dat gezonde asymptomatische 30'ers en 40'ers hersinfarcten kregen door dit virus.

Het beperkte testen: Ja, alleen je kunt vandaag negatief getest worden en morgen ineens positief zijn bij wijze van spreke. Het testen is niet een soort beheersinstrument op dit moment, wellicht wel als de curves plat(ter) zijn.

Er is geen reden om te veronderstellen dat de restricties die worden ingesteld bedoelt zijn om de ene sector van de economie uit te roeien en de andere sector te bevoordelen imho.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')