Heel fraai caliber zo te zien. Met onderhoudsvrij pellaton systeem als ik de kleur van de tandwielen zo bekijk. En free sprung balance. Qua specs ziet het er goed uit. Weer een echt iwc caliber dat met recht voorzien mag zijn van hun logo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:29 schreef GSbrder het volgende:
Ben blij met de nieuwe Portugieser 40mm modellen die gereleased zijn door IWC:
[ afbeelding ]
Ja, mijn Certina had dat ook. Ik kon de kroon er zo uittrekkenquote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef Kamover het volgende:
Ok knakkers, heeft iemand wel eens te maken gehad met een losse kroon? Ik heb een vintage Tissot polshorloge aangeschaft, maar de kroon zit los. Bij het verzetten van de tijd, schroef ik hem als het ware los.
Ja heel vervelend, heeft hij hem gelijmd? Heb nu een bemiddeling lopen via Chrono24. Weet je nog wat toen de schade was voor reparatie ?quote:Op donderdag 30 april 2020 07:24 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, mijn Certina had dat ook. Ik kon de kroon er zo uittrekken.
De horlogemaker heeft het gerepareerd.
Rond de 30 euro, maar ik kreeg het “gratis” toen ik een nieuwe bandje erbij kochtquote:Op donderdag 30 april 2020 08:51 schreef Kamover het volgende:
[..]
Ja heel vervelend, heeft hij hem gelijmd? Heb nu een bemiddeling lopen via Chrono24. Weet je nog wat toen de schade was voor reparatie ?
Ok dat valt dan nog mee, fijn dat het voor jou is opgelost. Ik wacht even met welk voorstel de verkoper komt.quote:Op donderdag 30 april 2020 08:59 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Rond de 30 euro, maar ik kreeg het “gratis” toen ik een nieuwe bandje erbij kocht
Alleen de kroon? Of ook de stem die meekomt? Als het alleen de kroon is en de schroefdraad is nog heel, dan kan de stem wel weer vastgezet worden inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef Kamover het volgende:
Ok knakkers, heeft iemand wel eens te maken gehad met een losse kroon? Ik heb een vintage Tissot polshorloge aangeschaft, maar de kroon zit los. Bij het verzetten van de tijd, schroef ik hem als het ware los.
Het is alleen de kroon inderdaad. Schroefdraad is ook nog heel. Maar baal er wel goed van.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:45 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Alleen de kroon? Of ook de stem die meekomt? Als het alleen de kroon is en de schroefdraad is nog heel, dan kan de stem wel weer vastgezet worden inderdaad.
Kan ik me voorstellen. De kast moet er wel voor open om de stem te verwijderen. Daardoor kan er altijd onnodig stof of vuil in de kast terecht komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef Kamover het volgende:
[..]
Het is alleen de kroon inderdaad. Schroefdraad is ook nog heel. Maar baal er wel goed van.
Ik weet nog niet hoe dit gaat aflopen. Heb dit horloge gekocht via chrono24. Ik heb bemiddeling via chrono24 aangevraagd, verkoper is nu aan zet om te reageren en met een oplossing te komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. De kast moet er wel voor open om de stem te verwijderen. Daardoor kan er altijd onnodig stof of vuil in de kast terecht komen.
Weet je al waar je hem naartoe gaat brengen?
Ik weet niet waar je woont, er zijn verschillende goede horlogemakers in het land. Als je het horloge net gekocht hebt zou ik het proberen te verhalen op de verkoper inderdaad. Maar mocht dat niet lukken dan naar een goede horlogemaker. Het hoeft heen merk specifieke te zijn hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Kamover het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe dit gaat aflopen. Heb dit horloge gekocht via chrono24. Ik heb bemiddeling via chrono24 aangevraagd, verkoper is nu aan zet om te reageren en met een oplossing te komen.
Heb jij een goed adres eventueel?
Nice.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Fisherman het volgende:
Tijd voor een plaatje genomen op mijn weekplekje thuis
[ afbeelding ]
Ik had de hele pen los. Was wel een lastig klusje zei de horlogemaker.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:45 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Alleen de kroon? Of ook de stem die meekomt? Als het alleen de kroon is en de schroefdraad is nog heel, dan kan de stem wel weer vastgezet worden inderdaad.
Die pen noem je de stem. Die kan je vaak loshalen door een schroefje los te draaien of bij luxere uurwerken dmv een knopje of schuifje.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:54 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik had de hele pen los. Was wel een lastig klusje zei de horlogemaker.
L2.797.4.73.0quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:40 schreef hmmmz het volgende:
Weet iemand welke Longines dit is? Er stond een bordje met 'Heritage' onder, maar kan deze onder op de website van Longines niet vinden.
[ afbeelding ][/img]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |